Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Pinarello Dogma F10 Disk: «Πραγματικός νικητής»!
DOGMA F10 DISK

Pinarello Dogma F10 Disk: «Πραγματικός νικητής»!

Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Pinarello Dogma F10 Disk!

Το Pinarello Dogma F10 Disk έχει κατασκευαστεί για να κερδίζει, είτε πρόκειται για την κατάκτηση ενός μεγάλου ποδηλατικού γύρου είτε ενός υποψήφιου αγοραστή με ανεπτυγμένη ποδηλατική κουλτούρα και υψηλό γούστο. 

Κακά τα ψέματα! Όποιος ασχολείται έστω και λίγο με την αγωνιστική ποδηλασία δρόμου σίγουρα έχει φανταστεί τον εαυτό του πάνω στη σέλα του ποδηλάτου που μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια έχει κερδίσει και τους τρεις μεγάλους ποδηλατικούς γύρους, του «όπλου» της Team SKY, του ποδηλάτου των νικητών, του Dogma F10.   

 

DOGMA F10 DISK
Με 14 νίκες στον Γύρο της Γαλλίας το όνομα της Pinarello φέρει αναντίρρητα την περισσότερη αίγλη στο χώρο της αγωνιστικής ποδηλασίας δρόμου.

Τι είναι αυτό που κάνει το Dogma F10 τόσο καλό;
Η συνταγή της επιτυχίας είναι απλή για την Pinarello: Kαθαρόαιμη αγωνιστική γεωμετρία, σχεδίαση πιεσμένη στα όρια των κανονισμών της UCI από τους καλύτερους αεροδυναμιστές του χώρου και κορυφαία ποιότητα κατασκευής με τη χρήση του καλύτερου carbon της αγοράς (Τ1100 1Κ της Torayca).

Όμως περιθώρια βελτίωσης πάντα υπάρχουν! Και ποιο συστατικό θα μπορούσε να προστεθεί στη συνταγή, ώστε να το καλό να γίνει ακόμα καλύτερο; Μα φυσικά τα δισκόφρενα!

Η προσθήκη των δισκοφρένων ήρθε να ενισχύσει περαιτέρω την ακαμψία και την αεροδυναμική απόδοση του Dogma F10 Disk. Κατά πόσο όμως έχει επηρεαστεί η οδηγική ποιότητα που χαρακτηρίζει το κορυφαίο μοντέλο της Pinarello;

 

DOGMA F10 DISK
Το όνομα της Pinarello αποτελεί συνώνυμο της ασύμμετρης σχεδίασης. Η δεξιά πλευρά των chainstays (του δισκοβραχίονα), στην οποία ασκούνται μεγαλύτερες δυνάμεις, είναι αισθητά μεγαλύτερη για χάρη της ακαμψίας, ενισχύοντας ως προς την ισορροπία την οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου.
DOGMA F10 DISK
Μελέτες έχουν αποδείξει πως ο κάτω σωλήνας παράγει το 15% του συνολικού αεροδυναμικού drag. Η σχεδίαση του επιδρά επίσης στον τρόπο με το οποίο εφάπτεται ο αέρας γύρω και πάνω στις παγουροθήκες και το seat tube. Η Pinarello ισχυρίζεται πως με τη συγκεκριμένη σχεδίαση του κάτω σωλήνα (flatback) κατάφερε να βελτιώσει τη ροή του αέρα γύρω από τις παγουροθήκες, με αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση του drag σε αυτή την περιοχή.
DOGMA F10 DISK
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και τις αναφορές των μετρήσεων από τις δοκιμές του χρονομετρικού μοντέλου Bolide, η Pinarello ανακάλυψε ότι μπορούσε να μειώσει το αεροδυναμικό drag στο πιρούνι προσθέτοντας «πτερύγια» στο πίσω άκρο των dropouts (forkflaps).
DOGMA F10 DISK
Υψηλή αισθητική, αεροδυναμική απόδοση και ευχρηστία σε υπερθετικό βαθμό! Το πιο εύχρηστο και «καλά κρυμμένο» σύστημα σύσφιξης για το παλουκόσελο που έχουμε συναντήσει σε ποδήλατο δρόμου καθιστά τις μικρορυθμίσεις πραγματική απόλαυση.

DOGMA F10 DISK

Περιφερειακά

Για τις ανάγκες της δοκιμής το πλαίσιο του Dogma F10 Disk ήταν εξοπλισμένο με τη μηχανική σειρά Ultegra R8020 της Shimano, περιφερειακά εξαρτήματα της MOSΤ και τροχούς Fulcrum Racing 5 DB, «διακοσμητικού χαρακτήρα» συγκριτικά με την απόδοση του πλαισίου. Φυσικά, στο μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής χρησιμοποιήσαμε του κορυφαίους τροχούς ENVE SES 3.4 Disc TL ώστε το πλαίσιο να μπορέσει να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του και να τα αξιολογήσουμε καλύτερα. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (μέγεθος 550.00) ήταν στα 7.890γρ. (χωρίς πετάλια και παγουροθήκες) και μειώθηκε στα 7.580γρ με τους τροχούς της ENVE.

DOGMA F10 DISK
Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η σχεδίαση του λαιμού της Most με τις «κρυμμένες» βίδες στο οπίσθιο μέρος του όπως και οι carbon αποστατικές ροδέλες που συνδέουν αρμονικά τον λαιμό με το head tube και το top tube του πλαισίου.

DOGMA F10 DISK
Η σχεδίαση του πιρουνιού επιτρέπει τη χρήση φαρδύτερων ελαστικών έως και 30mm.
DOGMA F10 DISK
Στη μεσαία τριβή, η ιταλική εταιρεία παρέμεινε πιστή στην παράδοση επιλέγοντας Italian-threaded BB, για την αποδεδειγμένη αξιοπιστία της και τη συνολική ακαμψία.
DOGMA F10 DISK
«The art of speed»… Σχεδίαση υψηλής αισθητικής που αναδεικνύει την υπεροχή του ιταλικού ντιζάιν!

Οδηγώντας…

Η αίσθηση απόλυτης ισορροπίας που χαρακτηρίζει το Dogma σε κάθε του έκδοση διατηρείται και στο F10 Disk. Το πλαίσιο διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να συνδυάζει το καθαρόαιμο αγωνιστικό στήσιμο – που συνεπάγεται επιθετική γεωμετρία και υψηλά επίπεδα ακαμψίας – με την άνεση, την απορροφητικότητα και την υψηλή αεροδυναμική απόδοση. Μπορεί να αποδώσει σε κάθε πρόκληση δίνοντας σου την αίσθηση πως γίνεται προέκταση του σώματός σου και τη σιγουριά να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα (αχ, αυτή η ιταλική σχολή!) έχοντας σε κάθε περίπτωση τον απόλυτο έλεγχο του ποδηλάτου. 

Με το Dogma F10 Disk θέλεις να σπριντάρεις, να ανέβεις γρήγορα τέσσερα βουνά σε μία προπόνηση και να τα κατέβεις ακόμα πιο γρήγορα, να πέσεις στα drops και να «τεμπάρεις» με 40+ στην παραλιακή, να απολαμβάνεις την οδήγηση, να σε κοιτάνε όλοι στο δρόμο, να προκαλείς, να είσαι με τους νικητές! 

Το εξαιρετικό της υπόθεσης είναι πως η προσθήκη των δισκοφρένων δεν έχει επηρεάσει αρνητικά την οδηγική ποιότητα. Το πλαίσιο έχει γίνει πιο άκαμπτο εξαιτίας της προσθήκης των περαστών αξόνων χωρίς όμως να χάσει την αίσθηση ισορροπίας ως προς την απορροφητικότητά του. Δεν πρόκειται ποτέ να αισθανθείς πιο σκληρό μπροστινό σύστημα ή το κλασικό «buzz» να μεταφέρεται από το οδόστρωμα στο σώμα και τα χέρια σου. Το Dogma F10 Disk είναι ένα δισκοφρενάτο ποδήλατο δρόμου με καθαρόαιμη αγωνιστική γεωμετρία που δεν κουράζει. 

Συμπέρασμα
Το Dogma F10 Disk είναι ένα αγωνιστικό ποδήλατο για καθημερινή χρήση. Διατηρεί μια αίσθηση απόλυτης ισορροπίας αποδίδοντας εξαιρετικά σε όλους τους τομείς, χωρίς κανένα μειονέκτημα. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα κατασκευής και όταν σε όλα αυτά προσθέσουμε την αίγλη του ονόματος Pinarello τότε καταλαμβάνει επάξια την πρώτη θέση του βάθρου! Όπως άλλωστε συμβαίνει και στην αγωνιστική πραγματικότητα…  
Μου αρέσει!
Η ισορροπημένη απόδοση σε όλους τους τομείς
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής
Δεν μου αρέσει…
Που η απόλαυση κοστίζει…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: PINARELLO DOGMA F10 DISK
Πιρούνι: ONDA F10 DISK
Δισκοβραχίονας: SHIMANO ULTEGRA R8000 50-34t
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO ULTEGRA R8020
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA R8000
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA R8000
Αλυσίδα: SHIMANO ULTEGRA 11 SPEED
Κασέτα: SHIMANO ULTEGRA R8000 11-28t
Φρένα: SHIMANO ULTEGRA HYDRAULIC DISC 160MM
Τροχοί: FULCRUM RACING 5 DB
Ελαστικά: PIRELLI P ZERO VELO 700x25c
Παλουκόσελο: DOGMA F10 CARBON
Σέλα: MOST by SELLE ITALIA
Λαιμός: MOST F-SERIES ALLOY
Τιμόνι: MOST CARBON 3K AERO
Tιμή πλαισίου: 5.080,00 ευρώ
Αντιπρόσωπος: N. MANIATOΠΟΥΛΟΣ ΑΕ – τηλ. 2610-993045
www.bikesworld.gr

Δείτε επίσης

αυτοκινητοβιομηχανία και ηλεκτρικό ποδήλατο

Η αυτοκινητοβιομηχανία στο χώρο του ηλεκτρικού ποδηλάτου

Οι εταιρείες αυτοκινήτων κάνουν την είσοδό τους στο χώρο του ποδηλάτου Η ανακοίνωση της απόκτησης ...

SKS Airstep

Βραβείο σχεδιασμού για την SKS Airstep

Η ολοκαίνουργια πρόταση της SKS αλλάζει τα δεδομένα Η SKS Airstep κέρδισε το ειδικό βραβείο ...

Πολλοί αυτοκινητίξ και τρελλοί ποδηλατίξ

Βρισκόμαστε στον 21ο αι. μ.Χ. σε μια μικρή Ευρωπαϊκή πόλη που έχει καταφέρει να επιβιώσει για 5 περίπου χιλιετίες, την Αθήνα.

Pin It on Pinterest