Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | LOOK 796 Monoblade: Γαλλικός πύραυλος!

LOOK 796 Monoblade: Γαλλικός πύραυλος!

«Narrow is Aero»

Δοκιμάζουμε το LOOK 796 Monoblade, το κορυφαίο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας στην ειδική κατηγορία ποδηλάτων δρόμου για χρήση Time Trial και Triathlon.

Φωτό: Πέτρος Γκότσης

Στηριζόμενοι στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Narrow is Aero», οι μηχανικοί της LOOK κατάφεραν να δημιουργήσουν το πιο στενό ποδήλατο του πλανήτη, στοχεύοντας στη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, με το τελικό αποτέλεσμα να «προκαλεί», εκφράζοντας απόλυτα τις αξίες που ενσαρκώνουν τη μάρκα για περισσότερα από 30 χρόνια: όραμα, τόλμη, πάθος, καινοτομία, υψηλή τεχνογνωσία και τεχνολογική υπεροχή.

Πλαίσιο
Το 796 MONOBLADE είναι το πιο αεροδυναμικό πλαίσιο που έχει κατασκευάσει η LOOK μέχρι σήμερα, αποτέλεσμα δεκαετούς έρευνας και εξέλιξης των μηχανικών της, με όλα τα εξαρτήματα του αποκλειστικά κατασκευασμένα, από την ίδια την εταιρεία, ώστε να ενσωματώνονται πλήρως στο πλαίσιο. Το πλαίσιο συγκεντρώνει μια σειρά τεχνολογικών καινοτομιών που ανταποκρίνονται σε σημαντικές προκλήσεις όπως η αεροδυναμική, η σταθερότητα, η μεταφοράς της δύναμης και η αξιοπιστία.

Σχεδιαστικά, το πλαίσιο «φλερτάρει» με τα όρια των κανονισμών της UCI, καθώς το φάρδος του head tube ανέρχεται μόλις στα 25 χιλιοστά, όντας το πιο στενό που έχει ποτέ κατασκευαστεί. Τις ίδιες, πολύ στενές, γραμμές ακολουθεί και το υπόλοιπο μέρος του πλαισίου.

Για την κατασκευή του πλαισίου, έχει γίνει μία μίξη από high modulus και ultra-light 1.5K φύλλα carbon, συνδυάζοντας την ακαμψία με το βάρος και την απορροφητικότητα.

Αναμφίβολα, την παράσταση κλέβει, μαζί με την «ultra-narrow» σχεδίαση του head tube, το Κόκπιτ που συμπληρώνει ιδανικά το πλαίσιο.

Ξεκινώντας από το λαιμό AERO FLAT STEM, έχει σχεδιαστεί για να έρχεται σε απόλυτη ευθεία με τον οριζόντιο σωλήνα του πλαισίου, παρέχοντας την όσο δυνατόν λεπτότερη και πιο αεροδυναμική εμπρόσθια επιφάνεια. Η πρωτοποριακή του σχεδίαση ενισχύει ταυτόχρονα και την πλευρική ακαμψία του Κόκπιτ, χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στην απορροφητικότητα του μπροστινού συστήματος στα κάθετα χτυπήματα.

Ο ενσωματωμένος λαιμός AERO FLAT STEM, είναι διαθέσιμος σε δύο διαφορετικά μήκη, 85 και 100mm, με εξαιρετικά στενό φάρδος στα 22 χιλιοστά και είναι συμβατός μόνο με το ειδικής σχεδίασης τιμόνι AERO FLAT BAR.
Το αεροδυναμικής σχεδίασης carbon τιμόνι, διαθέτει φάρδος στα 400 χιλιοστά και μπορεί να τοποθετεί ανάποδα, αυξομειώνοντας το ύψος κατά 50 χιλιοστά. Ρυθμιζόμενα ως προς το ύψος είναι και τα μαξιλαράκια για τη στήριξη των βραχιόνων, από 0 έως 80 χιλιοστά (ανά 5 χιλιοστά), με την προσθήκη carbon αποστατών – τα λεγόμενα «bridge» – για τριαθλητική χρήση.
Τα extension (αερόμπαρες) που συμπληρώνουν το κόκπιτ διατίθενται σε δυο τύπους, straight και curved, ενώ ανάμεσα τους μπορεί να τοποθετηθεί, με την προσθήκη ειδικών βάσεων, μπουκάλι νερού, καλύπτοντας τις αυξημένες ανάγκες των τριαθλητών.

Το πιρούνι MONOBLADE διαθέτει επαναστατική σχεδίαση, βασιζόμενη σε δύο σημαντικές patented καινοτομίες της LOOK. H πρώτη, αφορά τον πολύ λεπτό steerer tube, του οποίου η διάμετρος έχει μειωθεί στα 19 χιλιοστά και, συνδυαστικά με το πολύ στενό φάρδος του headtube στα 25 χιλιοστά, διατηρεί την υψηλή αεροδυναμική απόδοση σε όλες τις συνθήκες, συγκριτικά με ένα παραδοσιακό πιρούνι σχεδίασης offset.
Η δεύτερη καινοτομία είναι το ενσωματωμένο εμπρόσθιο φρένο AEROBRAKE 2 στο εσωτερικό των καλαμιών του πιρουνιού. Καλά «κρυμμένο» από τον αέρα, συμβάλλει στη συνολική βελτίωση της αεροδυναμικής, υπολείπεται όμως ελαφρώς σε απόδοση, συγκριτικά με το οπίσθιο φρένο της Shimano που είναι και αυτό καλά «κρυμμένο» κάτω και πίσω από την υπερμεγέθη μεσαία τριβή τύπου BB65.

Στην υπερμεγέθη μεσαία τριβή εδράζεται o κορυφαίος δισκοβραχίονας AERO ZED 3, με full carbon Monobloc σχεδίαση σε σχήμα Z, TRILOBE τεχνολογία που επιτρέπει την αλλαγή μήκους των μπράτσων – ανά 2,5mm- σε τρεις θέσεις και την καλύτερη αναλογία ακαμψίας/βάρους της αγοράς.

Άλλη μία ενδιαφέρουσα καινοτομία συναντάμε στην κατασκευή και σχεδίαση του παλουκόσελου AEROPOST. Το νέο σύστημα συγκράτησης της σέλας, που αναπτύχθηκε ειδικά για το 796, αποτελείται από 3 μέρη: ένα «γωνιακό» σφιγκτήρα στο πλαίσιο,
ένα carbon σωλήνα (που μπορεί να κοπεί σε μήκος) και μία εναλλάξιμη κεφαλή που επιτρέπει τη μετατροπή του offset από τις 74 μοίρες, στις 76, στις 78 και στις 80 μοίρες, ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη.
Με αυτή τη σχεδίαση του AEROPOST αποτρέπεται η κοπή του πλαισίου και είναι πολύ εύκολη η τοποθέτηση του. Φυσικά, όπως και τα υπόλοιπα seatposts της LOOK, έτσι και το AEROPOST περιλαμβάνει ένα ειδικό ελαστομερές που φιλτράρει τους κραδασμούς για να βελτιώσει την άνεση του ποδηλάτη, ενώ με προσθήκη αποστατών του ενός χιλιοστού μπορεί να αυξηθεί το ύψος, έως 12 χιλιοστά max.

Περιφερειακά
Με τον όρο «integration» να έχει περάσει σε άλλο επίπεδο από τους μηχανικούς της γαλλικής εταιρείας, είναι σχετικά λίγα τα υπόλοιπα περιφερειακά εξαρτήματα που απαιτούνται για να «ντύσουν» το 796 Monoblade. Ξεκινώντας από τη μετάδοση, για τις αλλαγές των ταχυτήτων το ποδήλατο ήταν εξοπλισμένο με λεβιεδάκια από τη σειρά Dura Ace Di2 και σασμάν από την Ultegra Di2. H αλυσίδα και η κασέτα ήταν επίσης από την σειρά Ultegra της Shimano.

Στους τροχούς, το ποδήλατο ήταν εξοπλισμένο με τους πιο γρήγορους αερoδυναμικούς τροχούς της Mavic CXR Ultimate 80T και τα ειδική σχεδίασης 23άρια ελαστικά Mavic Yksion CXR Tubular Griplink/Powerlink, τα οποία εφάπτονται στα στεφάνια με την προσθήκη ειδικών ελαστικών προσθηκών, δημιουργώντας απόλυτη αεροδυναμική επιφάνεια για την ομαλή ροή του αέρα σε διαφορετικά «yaw angle». Τέλος, η σέλα ήταν η Fizik Tritone Manganese, την οποία ποτέ μου δεν βολεύτηκα…

Οδηγώντας…
Δεν χρειάζεται να οδηγήσεις το LΟΟΚ 796 Monoblade για να καταλάβεις πως είναι γρήγορο. Μία μόνο ματιά αρκεί, καθώς τα πάντα επάνω του «φωνάζουν» ταχύτητα! Απλά οδηγώντας το, καταλάβαινες το πόσο πιο γρήγορος μπορείς να γίνεις, από τη μία στιγμή στην άλλη, καβαλώντας το πιο «στενό» ποδήλατο του πλανήτη…

Το «aero effect» είναι τόσο έντονο στην οδήγηση του 796, που σε κάνει να περνάς, σαν άνεμος, από δρόμους με χρώμα τύψεων, και σκέψεις αθέλητες να σε πολιορκούν του τύπου, «πόσο χοντρός είμαι», «πρέπει να χάσω κιλά» «είμαι σαν παλαιστής» κλπ…

Μόλις συνέλθεις από το σοκ, λιγάκι δύσκολο, και αποδεχθείς την πραγματικότητα, ακόμα πιο δύσκολο, το δεύτερο χαρακτηριστικό που σου κάνει αίσθηση είναι το πόσο άκαμπτο είναι το 796 Monoblade. Μία αίσθηση που ενισχύεται από τη συμπεριφορά του δισκοβραχίονα και την απόδοση και συμπεριφορά των τροχών της Mavic. Ένας εξαιρετικός συνδυασμός που μετατρέπει, χωρίς την παραμικρή απώλεια, την παραγόμενη δύναμη σε κίνηση, ενισχύοντας την εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του πλαισίου. Ταχύτητες κίνησης άνω των 40χλμ διατηρούνται με χαρακτηριστική ευκολία στις ευθείες πάνω στο LOOK 796 Monoblade.

Αν κάτι δεν μου άρεσε στην οδήγηση του ποδηλάτου είναι τα 23άρια ελαστικά της Mavic, τα οποία υπολείπονται σε απόδοση του συνόλου, με μέτρια απορροφητικότητα και αντίσταση κύλισης. Επίσης, θα προτιμούσα τα μαξιλαράκια πάνω στα οποία στηρίζονται οι βραχίονες να είναι λίγο πιο μαλακά και άνετα.

Συμπέρασμα
Το LOOK 796 Monoblade είναι το απόλυτο όπλο για τη «μάχη» με το χρονόμετρο. Ιδανικά σχεδιασμένο να «ξεγελάει» τον αέρα, έντονα προκλητικό για να τραβάει τα βλέμματα και μοναδικά κατασκευασμένο με καινοτόμες τεχνολογίες και την αίγλη που προσδίδει το όνομα LOOK. Απλά… Incroyable!
Μου αρέσει!
Η απόδοση στις ευθείες
Η αισθητική του πλαισίου
Δεν μου αρέσει…
Που σε κοιτάνε όλοι στο δρόμο…

Χαρακτηριστικά:

Χαρακτηριστικά:

Πλαίσιο: LOOK 796 MONOBLADE
Πιρούνι: LOOK 796 MONOBLADE
Δισκοβραχίονας: LOOK ZED 3 BB65 53-39T
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO DURA ACE DI2
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA DI2
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA DI2
Αλυσίδα: SHIMANO HG 700
Κασέτα: SHIMANO ULTEGRA 11-28t 11 SPEED
Φρένα: LOOK AERO BRAKE/SHIMANO DIRECT MOUNT DURA ACE
Τροχοί: MAVIC CXR ULTIMATE 80T
Ελαστικά: MAVIC YKSION CXR TUBULAR 700x23C
Παλουκόσελο: LOOK AEROPOST
Σέλα: FIZIK TRITONE MANGANESE
Λαιμός: LOOK AERO FLAT STEM
Τιμόνι: LOOK AEROBAR
Τιμή: 11.689,00 ευρώ
Αντιπρόσωπος: Kassimatis Cycling, τηλ.: 2104122596

Δείτε επίσης

Τα ποδήλατα που «έκλεψαν» καρδιές στο φετινό Tour de France

Το ένα καλύτερο από το άλλο! Το Tour de France αποτελεί, παραδοσιακά, ιδανικό σκηνικό για ...

Το νέο Pinarello Dogma K10 του 2018

Με έμφαση στην άνεση! Το Pinarello Dogma K10 διατηρεί τη δοκιμασμένη συνταγή του αεροδυναμικού μοντέλου ...

Bianchi και Ferrari ενώνουν τις δυνάμεις τους!

Bianchi for Scuderia Ferrari Μία νέα σειρά ποδηλάτων ανακοίνωσε η Bianchi σε συνεργασία με την ...

Pin It on Pinterest