Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Kona Rove AL

Kona Rove AL

Διπλή προσωπικότητα!

Η καναδέζικη εταιρεία είναι ευρέως γνωστή για την παρουσία της στην πιο hardcore σκηνή της ποδηλασίας. Εκτός από τα μοντέλα DH και Dirt Jump, αρκετά δημοφιλής είναι και η σειρά Rove.

 

Μία ιδιαίτερη κατηγορία ποδηλάτων δρόμου με ευπροσάρμοστο χαρακτήρα που απευθύνεται σε «φυσιολογικούς» ποδηλάτες. Το μοντέλο της δοκιμής μας Rove Al, είναι το οικονομικότερο της σειράς και είναι πανέτοιμο να γίνει ένας πιστός σύντροφος σε κάθε ποδηλατική περιπέτεια.

Πλαίσιο
Από την πρώτη κιόλας ματιά, το πλαίσιο διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του, που όμοιά της συναντάμε σε ακριβότερα συνήθως μοντέλα. Οι σωλήνες του κατασκευάζονται από αλουμίνιο τύπου 6061 διπλής διατομής, το οποίο διασφαλίζει την απαιτούμενη ανθεκτικότητα και ακαμψία, διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Από το ίδιο υλικό κατασκευάζεται και το πιρούνι του πλαισίου (Kona Project Two AL Touring Disc). Πολύ καλής ποιότητας είναι και η βαφή του Rove AL, σε μία ζεστή απόχρωση του γκρι, με τα λευκά γραφικά να δημιουργούν αντίθεση τονίζοντας το λογότυπο της εταιρείας.

Σχεδιαστικά, το πλαίσιο ακολουθεί καθαρές double diamond γραμμές. Το head tube είναι σχεδιασμένο για εσωτερικά ποτήρια (internal headset). Το πλεονέκτημα αυτής της σχεδίασης, εκτός του ότι οι κούπες πρεσάρονται στο πλαίσιο και είναι ευκολότερο να αφαιρεθούν, είναι η έξτρα προστασία που παρέχει στα ρουλεμάν. Επιπλέον, τα ρουλεμάν είναι τύπου angular contact, το οποία είναι πιο οικονομικά και ευκολότερο να αντικατασταθούν. Με τα εσωτερικά ποτήρια μειώνεται και το stack height, δίνοντας στον αναβάτη περισσότερες επιλογές για τη ρύθμιση του ύψους του λαιμού και του τιμονιού.
Στο οπίσθιο τρίγωνο, η εταιρεία έχει επιλέξει σχεδίαση με κοντά chainstays και seatstays για καλύτερη εξισορρόπηση σταθερότητας και μεταφοράς της δύναμης σε δυνατά ορθοπέταλα. Τα κοντύτερα seatstays παρουσιάζουν λιγότερο flex κατά το φρενάρισμα και βελτιώνουν την επιτάχυνση από ό,τι τα πιο μακριά. Επίσης, το πιο κοντό οπίσθιο τρίγωνο προσδίδει ευελιξία. Τονίζοντας τη διπλή προσωπικότητα του Rove AL, το οπίσθιο τρίγωνο διαθέτει υποδοχές για σχάρα. Η μεσαία τριβή είναι τύπου bsa, η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εξωτερικά του πλαισίου και το εμπρόσθιο σασμάν εφάπτεται σε αυτό με κολάρο (clamp-on).

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Το Kona Rove AL εξοπλίζεται με την βασική μηχανική σειρά Claris 8spd της Shimano. O δισκοβραχίονας είναι ο FSA Tempo με πάτημα compact 50-34t, που μαζί με το πάτημα 11-32t ταιριάζει στον χαρακτήρα του ποδηλάτου. Η μεσαία τριβή είναι η FSA 7420. Οι δαγκάνες των φρένων είναι οι Hayes CX Comp και τα δισκόφρενα είναι τα Hayes V-Series σε διάσταση 160mm. Το κόκπιτ είναι της Kona. O λαιμός αλουμινίου είναι ο Kona Road και το τιμόνι αλουμινίου είναι το Kona Wet Bar. Της Κona είναι και η σέλα (Κona Road) όπως και το παλουκόσελο (Κona Thumb). Τα κέντρα των τροχών είναι της Joytech, πλεγμένα με 32 ακτίνες – εμπρός και πίσω – σε στεφάνια αλουμινίου Cruz Disc. Τέλος, τα ελαστικά των τροχών είναι τα Schwable Road+ 700x32c με Puncture Protect. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου ανέρχεται στα 12,580 κιλά – ζυγισμένο από εμάς – χωρίς πετάλια και παγουροθήκες.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ…
Όταν ήρθε η ώρα να οδηγήσω το ποδήλατο ομολογώ πως δεν είχα ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό μου για το τι πετάλια έπρεπε να βιδώσω στον δισκοβραχίονα. Ο χαρακτήρας του Rove AL είναι τέτοιος που επιτρέπει τη χρήση πεταλιών clipless αλλά και flat. Θέλοντας να αξιολογήσω πλήρως τις δυνατότητες του πλαισίου και την ακαμψία του, πραγματοποίησα τις πρώτες δοκιμές με clipless πετάλια της Time και πολύ γρήγορα διαπίστωσα πως οι δυνατότητες του πλαισίου ξεπερνάνε κατά πολύ αυτές των περιφερειακών. Το αυξημένο συνολικό βάρος του ποδηλάτου – κοντά στα 13 κιλά – όμως δεν σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα στην ανηφόρα, ενώ και η γεωμετρία του δεν σε προδιαθέτει για κάτι τέτοιο.

Το Κona Rove AL είναι σχεδιασμένο για να καλύπτει αποστάσεις άνετα και απροβλημάτιστα είτε σε επαρχιακούς δρόμους είτε ακόμη καλύτερα μέσα στην πόλη. Η πιο χαλαρή γεωμετρία δεν σε κουράζει και τα ελαστικά με το αυξημένο φάρδος προσφέρουν την απαιτούμενη απορροφητικότητα στους κακής ποιότητας δρόμους της πόλης. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται αξιοπρεπώς ενώ ικανοποιητική είναι και η απόδοση των μηχανικών δισκοφρένων. Εδώ θα πρέπει να αναφέρω πως καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής τα δισκόφρενα δεν ακούμπησαν ενοχλητικά ποτέ στα τακάκια.

Ο ευπροσάρμοστος χαρακτήρας του δεν περιορίζεται μόνο σε ασφάλτινη χρήση. Το Kona Rove AL, μπορεί πολύ εύκολα – με την αντικατάσταση των ελαστικών – να μετατραπεί σε ένα εξαιρετικό Gravel bike. Μικτές διαδρομές με πατημένο χωματόδρομο και ψιλό χαλίκι γίνονται «βούτυρο στο ψωμί του» και αγαπημένοι προορισμοί για τον αναβάτη του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΠΛΑΙΣΙΟ: KONA 6061 ALUMINUM BUTTED
ΠΙΡΟΥΝΙ: KONA PROJECT TWO AL TOURING DISC
ΔΙΣΚΟΒΡΑΧΙΟΝΑΣ: FSA TEMPO COMPACT 50-34t
ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: SHIMANO CLARIS
ΦΡΕΝΑ: HAYES CX COMP λεβιεδάκι
ΕΜΠ. ΝΤΕΡΑΓΙΕ: SHIMANO CLARIS
ΟΠ. ΝΤΕΡΑΓΙΕ: SHIMANO CLARIS
ΚΑΣΕΤΑ: SHIMANO CLARIS 11-28t 8sp
ΑΛΥΣΙΔΑ: KMX Z51
ΤΡΟΧΟΙ: CRUZ DISC 32H
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: SCHWABLE ROAD+ 700x32c
ΤΙΜΟΝΙ: KONA WET BAR
ΛΑΙΜΟΣ: KONA ROAD
ΣΕΛΑ: KONA ROAD
ΠΑΛΟΥΚΟΣΕΛΟ: KONA THUMB OFFSET

 

Μου αρέσει
* Η ποιότητα κατασκευής του πλαισίου
* Η άνετη και ξεκούραστη γεωμετρία του

Δεν μου αρέσει
* Το αυξημένο συνολικό του βάρος

Συμπέρασμα

Το Kona Rove AL είναι ένα ποδήλατο με διπλή προσωπικότητα. Μπορεί να είναι ταυτόχρονα ένα πολύ άνετο και ξεκούραστο ποδήλατο πόλης άλλα και ένας πιστός σύντροφος σε μία κυριακάτικη μεγάλη βόλτα ή χαλαρή προπόνηση. Τα μεγαλύτερα του πλεονεκτήματα είναι η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του πλαισίου, η ανταγωνιστική τιμή αγοράς και η εφόρου ζωής εγγύηση που συνοδεύει το πλαίσιο.


Τιμή ποδηλάτου δοκιμής: 650€, Αντιπρόσωπος: Tsirikos Bikes,
τηλ.: 210-6715814, www.tsirikosbikes.gr

Δείτε επίσης

DOGMA F10 DISK

Pinarello Dogma F10 Disk: «Πραγματικός νικητής»!

Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Pinarello Dogma F10 Disk! Το Pinarello Dogma F10 Disk έχει κατασκευαστεί για ...

Shimano Ultegra Di2 R8050

Shimano Ultegra Di2 R8050

Δοκιμάζουμε την 3η γενιά της ηλεκτρονικής σειράς Ultegra Di2 την Shimano Ultegra Di2 8050 που είναι πιο ελκυστική και ποθητή από ποτέ!

Kona Wheelhouse

KONA Wheelhouse: Το ατσάλι ζεί!

Δοκιμάζουμε το Kona Wheelhouse, ένα σύγχρονο ποδήλατο δρόμου με δισκόφρενα και ατσάλινο πλαίσιο Reynolds 853

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest