Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Τα 2ης γενιάς κέντρα Carbon Road της ENVE
ENVE Carbon Road Hub

Τα 2ης γενιάς κέντρα Carbon Road της ENVE

Βελτιωμένα στα σημεία!

Η αμερικανική εταιρεία ENVE παρουσίασε τα νέα κέντρα carbon για χρήση δρόμου με βελτιωμένη σχεδίαση και υψηλότερη απόδοση.

Τρία χρόνια μετά την παρουσίαση των πρώτων της κέντρων, η ENVE αποφάσισε να πάει ένα βήμα παραπέρα την εξέλιξη αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου τη σχεδίαση και την κατασκευή τους – από το carbon σώμα μέχρι τον μηχανισμό εμπλοκής.  

 

ENVE Carbon road Hub
Τα κέντρα 2ης γενιάς της ENVE έχουν δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.

Η εμφανέστερη διαφορά των νέων κέντρων εντοπίζεται στις φλάντζες του οπίσθιου κέντρου οι οποίες έχουν επανασχεδιαστεί με διαφορετική γεωμετρία – μεγαλύτερη διάμετρο και διαφορετικό τρύπημα για τις ακτίνες (paired spoke) που μιμείται το πλέξιμο 3 cross – ώστε να χρησιμοποιούνται πιο κοντές σε μήκος ακτίνες και να δημιουργείται μεγαλύτερο lever arm στην DS φλάντζα για χάρη της ακαμψίας και της αποδοτικότερης μεταφοράς της δύναμης κατά το πεταλάρισμα του αναβάτη.  

Αυτό που κάνει τα κέντρα της ENVE να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό είναι η full carbon κατασκευή των σωμάτων τους. 

enve carbon road hub

Φυσικά, οι φλάντζες αποτελούν ενιαίο τμήμα και οι τρύπες για τις ακτίνες σχηματίζονται με τη μυστική τεχνολογία της εταιρείας – χωρίς τρύπημα – για να διατηρηθεί ακέραια η δομική αντοχή της κατασκευής. Η ανθεκτικότητα δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς οι φλάντζες μπορούν να διαχειριστούν πάνω από 800ft/lbs έντασης. Το πόση ακριβώς ένταση μπορούν να αντέξουν δεν έχει ακριβώς μετρηθεί, καθώς οι ακτίνες κόβονται στα 800 ft/lbs.
Όπως και τα στεφάνια, τα σώματα των κέντρων κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Utah.

enve carbon road hub
Το οπίσθιο κέντρο διαθέτει 17άρι άξονα, τέσσερα ρουλεμάν της NTN – 2 στο σώμα και δύο στο freehub body – σύστημα μηχανισμού εμπλοκής ratchet με 40 δόντια και το πατενταρισμένο σύστημα Perfect Preload.

Άλλη μία ουσιώδης διαφορά των νέων κέντρων εντοπίζεται στο εσωτερικό του οπίσθιου κέντρου και πιο συγκεκριμένα στον μηχανισμό εμπλοκής. H αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να εμπλακεί στη σχεδίαση του driver, καταργώντας το μηχανισμό ratchet της DT Swiss. Ο νέος μηχανισμός εμπλοκής της ENVE «μιμείται» σχεδιαστικά το μηχανισμό ratchet της ελβετικής εταιρείας, με τη διαφορά πως το δαχτυλίδι διαθέτει 40 «δόντια», δημιουργώντας μικρότερο κενό εμπλοκής στις 9 μοίρες. 

Perfect Preload™
Νέας σχεδίασης είναι και το πατενταρισμένο σύστημα ρύθμισης του τζόγου των ρουλεμάν, με την ονομασία Perfect Preload. Ουσιαστικά πρόκειται για κυματιστή αποστατική ροδέλα (όμοια με αυτή που χρησιμοποιείται από αρκετές εταιρείες στους δισκοβραχίονες) η οποία έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο ρουλεμάν και σε ειδικό c clip που κουμπώνει πάνω στον άξονα του κάθε κέντρου. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει την αυτόματη ρύθμιση του τζόγου των ρουλεμάν για όλη τη διάρκεια ζωής τους.  

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε την επιλογή της αμερικανικής εταιρείας να αντικαταστήσει τα κεραμικά ρουλεμάν της δανέζικης εταιρείας Ceramic Speed με ρουλεμάν από ανοξείδωτο ατσάλι της ιαπωνικής εταιρείας NTN. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα εκτεταμένων δοκιμών, η ENVE βρήκε πως τα ανοξείδωτα ρουλεμάν είναι πιο αξιόπιστα, ειδικά στο βρεγμένο, και δεν χρειάζονται τόσο συχνά συντήρηση για να διατηρήσουν υψηλή απόδοση στο ρολάρισμα. Επιπλέον, μειώνουν σημαντικά και το κόστος αγοράς των κέντρων.

enve carbon road hub
Το οπίσθιο κέντρο ζυγίζει 185γρ.

Το βάρος των νέων κέντρων της ENVE παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, είναι όμως ελαφρώς αυξημένο συγκριτικά με τα 1ης γενιάς. Ενώ το καινούργιο μπροστινό κέντρο ελάφρωσε κατά 5γρ. (στα 70γρ.) το συνολικό βάρος και των δύο κέντρων μαζί αυξήθηκε κατά 33γρ. (στα 255γρ.) εξαιτίας της ενισχυμένης κατασκευής του οπίσθιου κέντρου (185γρ.).

enve carbon road hub
Το εμπρόσθιο κέντρο ζυγίζει μόλις 70γρ.
Τα νέα κέντρα ENVE Carbon Road είναι διαθέσιμα μόνο για rim brakes – με 20 τρύπες για το εμπρόσθιο και 24 για το οπίσθιο – είτε μεμονωμένα είτε σαν wheelset. Το αλουμινίου freehub body (7075) είναι συμβατό με Shimano/SRAM HG, XDR και Campy.
Τιμή: Αναμένεται
Αντιπρόσωπος: www.gatsoulis.gr

Δείτε επίσης

pro team floorpump tubeless

PRO Team Floorpump Tubeless: απλά εξαιρετική!

Δοκιμάζουμε την τρόμπα PRO Team Floorpump Tubeless. Με τα ελαστικά tubeless να αποτελούν την κλασική ...

swiss side

Η Swiss Side «κάνει aero» την Team SKY! 

Swiss Side και Team SKY ενώνουν τις δυνάμεις τους. Η Swiss Side και η Team ...

transition sports

Transition Sports: 1ος αγώνας διάθλου για το 2019

Αγώνας διάθλου στον Σχινιά από την Transition Sports! Την Κυριακή στις 3 Μαρτίου θα διεξαχθεί ...

Pin It on Pinterest