Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | SCOTT Speedster Gravel 20 Disc. Μια κούρσα για το βουνό…

SCOTT Speedster Gravel 20 Disc. Μια κούρσα για το βουνό…

Scott Gravel. Άλλη «φάση»!

Δοκιμάζουμε το Scott Speedster Gravel 20 Disc, την οικονομική πρόταση της SCOTT γι’ αυτούς που θέλουν να μπουν στον «περιπετειώδη» κόσμο των Gravel bikes.

Φωτό: Πέτρος Γκότσης

Gravel! H πιο μοντέρνα κατηγορία ποδηλάτων δρόμου με διπλή προσωπικότητα. Άσφαλτος; Χωματόδρομος; Μονοπάτι; Όλα μαζί; Κανένα πρόβλημα! Τα Gravel έχουν σχεδιαστεί για περιπέτεια, για δράση, είναι ικανά να προσφέρουν συγκινήσεις και ατελείωτες στιγμές διασκέδασης στον αναβάτη τους, με τέτοιο τρόπο που κανένα άλλο ποδήλατο δρόμου δε μπορεί να προσφέρει. To Scott Speedster Gravel είναι ένα από αυτά.

mbike_scottgravel-2637

«Born in the USA», τα gravel έχουν γίνει αρκετά δημοφιλή και στην Ευρώπη, με την Ελβετική Scott να αποτελεί την πρώτη μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία που αφιέρωσε ολόκληρη σειρά στην κατηγορία. Ξεκίνησε με το κορυφαίο carbon μοντέλο Addict Gravel το 2016 και για το 2017 πρόσθεσε στη σειρά των gravel το οικονομικότερο μοντέλο Speedster Gravel, που μοιράζεται την ίδια γεωμετρία με το μεγάλο του «αδερφάκι».

Πλαίσιο
Για την κατασκευή του πλαισίου η Scott έχει επιλέξει υλικό αλουμινίου – τύπου 6061 – ώστε να διατηρηθεί το κόστος του Speedster Gravel 20 Disc σε χαμηλά επίπεδα για την κατηγορία. Οι σωλήνες διαθέτουν διπλή διατομή, για να μειωθεί το βάρος χωρίς να επηρεαστεί η ακαμψία, και έχουν μορφοποιηθεί για τη βέλτιστη απόδοση.
Tο πιρούνι του Speeder Gravel 20 Disc, αποτελείται από carbon καλάμια ενώ, για λόγους κόστους, ο steerer tube, το crown και τα dropouts του κατασκευάζονται από υλικό αλουμίνιο. Η σχεδίαση του πιρουνιού επιτρέπει τη χρήση φαρδύτερων ελαστικών, μέχρι 40mm, γεγονός που προδίδει τις offroαd διαθέσεις του πλαισίου.

mbike_scottgravel-2634

Το heat tube είναι σχεδίασης 1-1/8’’ με εσωτερικά ρουλεμάν που εδράζονται σε πρεσαριστές ατσάλινες «κούπες». Τα καλωδίων ταχυτήτων δρομολογούνται εσωτερικά στο down tube ενώ η δρομολόγηση του οπίσθιου φρένου γίνεται εξωτερικά του πλαισίου και κάτω από τη μεσαία τριβή.
Στη μεσαία τριβή η Scott έχει επιλέξει κλασικό «βιδωτό» τύπο BSA 68mm, που διασφαλίζει την αξιόπιστη και χωρίς… θορύβους λειτουργία του δισκοβραχίονα.

mbike_scottgravel-2647

Οι δαγκάνες των δισκοφρένων εδράζονται σε βάσεις τύπου direct mount, όπως προστάζει η μοντέρνα σχεδίαση των πλαισίων δρόμου.

Περιφερειακά
Για τις αλλαγές των ταχυτήτων φροντίζει η μηχανική «δεκάρα» σειρά Tiagra 4700 της Shimano, με πάτημα 50-34t στο βραχίονα και 11-32t στην κασέτα. Τα μηχανικά δισκόφρενα είναι και αυτά της Shimano, με δαγκάνες RS305 και δισκόπλακες 160 χιλιοστών, εμπρός και πίσω. Το κόκπιτ, όπως και η σέλα με το παλουκόσελο, είναι της αμερικανικής εταιρείας Syncros, με αλουμινίου τιμόνι εργονομικής σχεδίασης και ένα ελαφρύ setback 15 χιλιοστών στο παλουκόσελο. Οι τροχοί, είναι οι αλουμινίου Syncros Race 22 Disc, πλεγμένοι με 28 ακτίνες ο κάθε ένας, ενώ τα ελαστικά είναι τα κορυφαία για την κατηγορία Gravel, Schwalbe G-One Performance 700x35c. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου, στο μέγεθος Medium, ανέρχεται στα 10,680 κιλά, χωρίς πετάλια και παγουροθήκες.

scott-1111-2

 

Οδηγώντας…
Η SCOTT έχει επιλέξει μια γεωμετρία στο στήσιμο του Speedster Gravel που, οδηγώντας το, σου δίνει την αίσθηση πως μπορείς να κάνεις τα πάντα! Στη δική μου περίπτωση, από το πρώτο λεπτό, το ποδήλατο μου ξύπνησε μνήμες από το παρελθόν και με ενθουσίασε τόσο πολύ που ήθελα να του «κουμπώσω» πετάλια πλατφόρμες και να ξανά γυρίσω… backflip σε άλμα (μετά από 15+ χρόνια), αυτή τη φορά με κολάν! Ευτυχώς, είχα «φυλαγμένα τα δώρα για την ηλικία» και αρκέστηκα σε απλές βολτούλες…

Η πιο «slack» γεωμετρία του πλαισίου με τη γωνία του head tube στις 71 μοίρες, το πιο μακρύ ψαλίδι στα 422 χιλιοστά και το μικρότερο offset στη μεσαία τριβή, που την τοποθετεί σε μία απόσταση των 272 χιλιοστών από το έδαφος, προσδίδουν στο ποδήλατο πιο «άγριο» χαρακτήρα, ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας στο δρόμο και κάνοντας την οδήγηση πολύ πιο διασκεδαστική, συγκριτικά με αυτή ενός καθαρόαιμου road bike.

mbike_meridacx-2282-2

Το αίσθημα της ασφάλειας ενισχύεται περαιτέρω με την πολύ καλή απόδοση των μηχανικών δισκοφρένων της Shimano, με μοναδικό μειονέκτημα την αίσθηση που σου μεταδίδει η μανέτα στο πάτημα της, εξαιτίας των συρματόσχοινων. Θα προτιμούσαμε το ποδήλατο να ήταν εξοπλισμένο με υδραυλικά δισκόφρενα και ας ήταν λίγο ακριβότερο…
H μεταφορά της δύναμης δεν βάζει… φωτιά στο δρόμο, ούτε στο χωματόδρομο (ευτυχώς), αλλά κυμαίνεται σε αξιόλογα επίπεδα, ανάλογα με αυτά που περιμένεις από ένα ποιοτικό αλουμινίου πλαίσιο. Η απουσία περαστού άξονα στο ψαλίδι – με το πιο στενό φάρδος στα 135 χιλιοστά – μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ακαμψία (και στην απόδοση του δισκοφρένου), σου επιτρέπει όμως να οδηγήσεις με πολύ στενό q-factor, όμοιο με αυτό ενός road bike, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξεις το στιλ με το οποίο πεταλάρεις σαν γνήσιος «roadie».

mbike_scottgravel-2652

Σε αξιόλογα επίπεδα κυμαίνεται και η απορροφητικότητα του πλαισίου, η οποία ενισχύεται περαιτέρω με τα 35άρια ελαστικά της Schwalbe. Στο χωματόδρομο, η απόδοση του ποδηλάτου ξεπερνάει τις δυνατότητες των ελαστικών και πολύ εύκολα μπορεί, αν το παρακάνεις, να βρεθείς προ εκπλήξεων… Αντίθετα στην άσφαλτο, η απόδοση των ελαστικών είναι εξαιρετική και συγχωρεί κάθε υπερβολή, ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα! Μιλώντας για βρεγμένο, οι υγρές συνθήκες οδήγησης αποτελούν ιδανικό σκηνικό για να μπορέσεις να εκτιμήσεις τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα των δισκοφρένων, έναντι των συμβατικών calipers.
H επιλογή «compact» δίσκο βραχίονα με κασέτα 11-32T ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του ποδηλάτου και σου δίνει μια έξτρα ανάσα στα βουνά και τις δύσκολες ανηφόρες, εντός και εκτός δρόμου. Η λειτουργία της Tiagra 4700 δεν έχει κάτι να ζηλέψει από αυτή των ακριβότερων groupset της Shimano, με το δισκοβραχίονα να διακρίνεται για την ακαμψία του και την εξαιρετική λειτουργία των δίσκων, στις αλλαγές του εμπρόσθιου σασμάν.
Μοναδικό μειονέκτημα του ποδηλάτου το συνολικό του βάρος που, μαζί με πετάλια και παγουροθήκες, «φλερτάρει» με τα 11 κιλά, γεγονός που, από ένα σημείο και μετά, αρχίζει και κουράζει σε αναβάσεις μεγάλης διάρκειας…

mbike_scottgravel-2631

Συμπέρασμα
Το Scott Speedster Gravel 20 Disc είναι ένα καταπληκτικά στημένο ποδήλατο δρόμου – με γεωμετρία που αγγίζει το τέλειο – ικανό να χαρίσει στον αναβάτη του μοναδικές στιγμές διασκέδασης και απόλαυσης, εντός και εκτός δρόμου. Αν αισθάνεστε έτοιμος (και αρκετά μοντέρνος) να μπείτε στον «περιπετειώδη» κόσμο των gravel bikes, το Speedster Gravel 20 Disc της Scott θα πρέπει να βρίσκεται στις πρώτες σας επιλογές!
Μου αρέσει!
Η γεωμετρία και το στήσιμο του ποδηλάτου
Η ποιότητα κατασκευής και η αισθητική του πλαισίου
Δε μου αρέσει…
Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου
Η αίσθηση των μηχανικών δισκοφρένων

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: SPEEDSTER GRAVEL DISC DB 6061 AL
Πιρούνι: SPEEDSTER CARBON/ALLOY DISC
Δισκοβραχίονας: SHIMANO TIAGRA 4700 50-34T
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO TIAGRA 4700
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO TIAGRA 4700
Οπ. Ντερ: SHIMANO TIAGRA 4700
Αλυσίδα: KMC X10
Κασέτα: SHIMANO HG500 11-32t 10 SPEED
Φρένα: SHIMANO RS305 MECHANICAL DISC 160MM
Τροχοί: SYNCROS RACE 22 DISC 28H
Ελαστικά: SCHWALBE G-ONE PERFORMANCE 700x35C
Παλουκόσελο: SYNCROS RR 2.5 31.6MM
Σέλα: SYNCROS FL2.5
Λαιμός: JD ST92A ALLOY
Τιμόνι: SYNCROS GR2.0 ERGONOMIC
Tιμή: 1.249,00€
Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ., www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

Νίκη «έκπληξη» του Wout van Aert στο 10ο εταπ του Tour de France!

Ο Wout van Aert διεκδίκησε την πρώτη του νίκη στο φετινό Tour de France σε ...

Ο Thomas De Gent πρωταγωνίστησε στο 8ο εταπ του TDF

Ο Thomas De Gent Lotto-Soudal, διεκδίκησε μία επική νίκη στο 8ο ετάπ του Tour de ...

Ο Dylan Groenewegen, εκπληκτικός νικητής του 7ου εταπ του TDF

Ο Dylan Groenewegen, Jumbo – Visma, κέρδισε το 7ο ετάπ αποδεικνύοντας πόσο δυνατός είναι κάνοντας ένα ...

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest