Bike Tuning
Έτσι ακριβώς περιγράφει ο Dangerholm – δηλαδή ο Gustav Gullholm – το νέο του δημιούργημα, καθώς πήρε ένα εξαιρετικό ποδήλατο – το Scott Spark RC – και το μετέτρεψε σε αριστούργημα!
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πολλές σημαντικές εξελίξεις στο χώρο των ΜΤΒ – 1x δισκοβραχίονες, dropper seat posts, 29” τροχούς, φαρδιά ελαστικά, επιθετική γεωμετρία, μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, μεγαλύτερα σε μήκος τιμόνια. Εξελίξεις που στην αρχή έμοιαζαν επαναστατικές αλλά πλέον θεωρούνται στάνταρ στην ποδηλατική βιομηχανία.
Και φυσικά δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι εξελίξεις αυτές συνέβαλαν στην ύπαρξη ποδηλάτων που είναι ικανά για περισσότερα, πιο γρήγορα και πιο διασκεδαστικά. Για παράδειγμα, σήμερα μπορείς να οδηγήσεις με μεγαλύτερο έλεγχο στις καταβάσεις με το αγωνιστικό ποδήλατο του Νino Schurter παρά απ’ ότι θα έκανες πριν μερικά χρόνια με ένα καθαρόαιμο Trail Bike.
Πόσο σημαντικό είναι το βάρος;
Παρόλο που ο «Dangerholm» είναι γνωστός για την εμμονή του με τα ελαφριά ποδήλατα, έχοντας παρουσιάσει μερικά από τα πιο ελαφριά ποδήλατα στον κόσμο, ο ίδιος παραδέχεται πως «Το βάρος δεν είναι το παν! Με χαρά θα προτιμούσα ένα λίγο βαρύτερο, σύγχρονο ποδήλατο, αντί για ένα ελαφρύ περασμένης γενιάς. Εκεί όμως όπου υπάρχει περιθώριο για δημιουργία και τροποποιήσεις, υπάρχει χώρος να φτάσεις στα άκρα!»
Το σκεπτικό λοιπόν ήταν ένα σύγχρονο ποδήλατο Cross Country, με όλα τα καλούδια της εποχής – πίσω ανάρτηση, dropper seat post, ελαστικά 2.4’’ που να ζυγίζει όμως όσο ένα ποδήλατο της παλιάς σχολής!
Το πλαίσιο
Το ποδήλατο βασίζεται στο κορυφαίο Scott Spark RC καθώς, όπως δηλώνει ο ίδιος «έχοντας δουλέψει πολύ με τα Spark RC του 2016/2017 και θεωρώντας τα απίστευτα ποδήλατα, το πλαίσιο του 2022 είναι… εξωπραγματικό!»
Πέρα από το οπτικό μέρος, δηλαδή την διακριτική πίσω ανάρτηση, οι μεγάλες αλλαγές όπως η διαδρομή των 120mm και η νέα γεωμετρία κάνουν το ποδήλατο εντυπωσιακό.
Δεν είναι τυχαίο πως τα λόγια του μετά την πρώτη δοκιμή του νέου Spark ήταν «Σκαρφαλώνει σαν το παλιό Spark RC αλλά στις καταβάσεις είναι σαν ένα mini-Genius».
Εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο ήταν και το γεγονός πως το ποδήλατο διαθέτει πια ενσωματωμένη ανάρτηση αλλά και εσωτερική καλωδίωση. Μια που στο “tuning” ποδηλάτων, είναι που γνωρίζεις καλύτερα ένα ποδήλατο και αντιλαμβάνεσαι τις ιδιαιτερότητες ή τις αδυναμίες του. Αλλά και τα πλεονεκτήματά του καθώς το νέο Spark RC είναι ένα ποδήλατο με το οποίο χαίρεται κάποιος να δουλεύει!
Το πιρούνι που ταιριάζει απόλυτα με το πλαίσιο είναι το Intend Samurai XC με 120mm διαδρομής και συνολικό βάρος 1435,5γρ. Αν αυτό δεν σας φαίνεται αρκετά ελαφρύ υπάρχει και το Samurai CC με σωλήνα από carbon! Ένα μοναδικό προϊόν που κλέβει αμέσως τις εντυπώσεις με την upside-down σχεδίασή του.
Cockpit
Εδώ έχει επιλεγεί το full carbon τιμόνι Syncros Fraser iC SL με μήκος 90mm και κλίση -30°. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το μήκος του μειώθηκε στα 730mm. Πρόκειται για ένα ενιαίο κομμάτι carbon που εξασφαλίζει αντοχή, χαμηλότερο βάρος και ακαμψία ενώ παράλληλα είναι εντυπωσιακό και «καθαρό» στο μάτι.
Για να μειωθεί ακόμη περισσότερο το βάρος του Scott Spark RC, στο συγκεκριμένο ποδήλατο χρησιμοποιήθηκαν Extralite UltraStar 4 expander με βάρος μόλις 4,5γρ. και το Syncros headset τροποποιήθηκε με την χρήση Extralite UltraBottom 51-52 lower bearing και bearing race. Και για να ολοκληρωθεί το… πακέτο, τα εξαιρετικά ελαφριά Extralite HyperGrips MDS με βάρος μόλις 18,8γρ.
Φρένα
Τα Trickstuff Piccola Carbon είναι όχι μόνο τα ελαφρύτερα φρένα ΜΤΒ στον πλανήτη αλλά και από τα πιο ισχυρά και με εξαιρετική αίσθηση. Οι δισκόπλακες είναι οι Trickstuff Dachle UL – όπου το UL είναι για ultralight! Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν και ελαφρύτερες αλλά η επιλογή τους προέκυψε με το σκεπτικό να προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό χαμηλού βάρους και απόδοσης.
Οι δισκόπλακες είναι τοποθετημένες με βίδες τιτανίου Kogel.
Μετάδοση
Μπροστά χρησιμοποιήθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον προϊόν που είναι ένας προτότυπος ακόμη δισκοβραχίονας 175mm από την Garbaruk. Ζυγίζει μόλις 384γρ. και είναι αληθινά πανέμορφος με τον εξαιρετικά καθαρό σχεδιασμό του.
Ο δίσκος είναι ο Garbaruk 40T. Η μεσαία τριβή είναι Kogel ceramic. To πίσω ντεραγιέ είναι ένα αρκετά τροποποιημένο Sram XX1 Eagle με αρκετά από τα μέρη του να είναι από carbon από την Hopp Carbon Parts. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ντεραγιέ που λειτουργεί με λιγότερες αντιστάσεις και διαθέτει χαμηλότερο βάρος από αυτό της παραγωγής.
Tα ροδάκια είναι Kogel Kolossos, βαμμένα με ένα Champagne Pink Cerakote χρώμα.
Μεγάλη προσοχή δόθηκε και στο θέμα της κασέτας. Εδώ χρησιμοποιείται μία κασέτα Rotor 12 speed, με 11-46Τ. Το 11 επειδή προσφέρει μικρότερη τριβή από το 10 και το 46 επειδή προσφέρει πιο «σφιχτά» βήματα στις αλλαγές. Αν το τερέν είναι πιο απαιτητικό, υπάρχει και μια εναλλακτική κασέτα σε 11-52Τ. Η αλυσίδα είναι η Sram XX1 αι τα πετάλια τα Xpedo M-Force 8Ti.
Φυσικά αλλάχθηκαν και τα καλώδια με τα FASI Turbo Plus, μια από τις ελαφρύτερες επιλογές της αγοράς ενώ για το παλουκόσελο και το κλείδωμα των αναρτήσεων χρησιμοποιήθηκαν τα Jagwire LEX SL.
Tροχοί
Εξαιρετικά σημαντικό τμήμα τόσο για τη λειτουργικότητα όσο και για το βάρος. Εδώ χρησιμοποιήθηκαν στεφάνια Radsporttechnik Muller MXCR με ακτίνες Sapim CX Super σε κέντρα Extralite Hyper Boost3. Περιττό να πούμε πως οι ακτίνες «αποχρωματίστηκαν» μία μία στο χέρι και τρίφτηκαν μετά για να γυαλίσουν.
Ελαστικά είναι τα Pirelli XC RC Lite 2.4”, tubeless με υγρό Syncros Eco Sealant.
Σέλα και παλουκόσελο
Για το dropper seat post επιλέχτηκε το κορυφαίο Podio της Ελβετικής YEP. Με το απαραίτητο… κόψιμο το βάρος του έφτασε στα 328 γρ.
Σέλα είναι η Tune Speedneedle, μια κλασική σέλα που κυκλοφορεί εδώ και 20 χρόνια αρά παραμένει ένα κορυφαίο προϊόν τόσο όσον αφορά στο βάρος όσο και στην άνεση.
Τελικό αποτέλεσμα…
Ένα εξωπραγματικό ποδήλατο 9.19 κιλών που – ενώ σίγουρα δεν είναι το ελαφρύτερο της αγοράς – αποτελεί ένα κορυφαίο παράδειγμα του πώς ένα αγωνιστικό ποδήλατο υψηλών απαιτήσεων μπορεί να γίνει… υπερηχητικό!
* Ο Gustav Gullhom – γνωστός ως Dangerholm – είναι διάσημος για τα πανάλαφρα ποδήλατα που φτιάχνει, αφαιρώντας ακόμα και το χρώμα – στο χέρι, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό μαχαίρι!