Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Pinarello Dogma FS: γεννημένο για την «κόλαση του βορρά»
PINARELLO DOGMA FS

Pinarello Dogma FS: γεννημένο για την «κόλαση του βορρά»

Το ολοκαίνουργιο Pinarello Dogma FS!

Η ιταλική εταιρεία «τραντάζει» τα πλακόστρωτα της ποδηλατικής βιομηχανίας με την παρουσίαση του Pinarello Dogma FS, του πρώτου ποδηλάτου δρόμου με δύο ηλεκτρονικές αναρτήσεις!

Πριν από τέσσερα χρόνια, η Pinarello είχε παρουσιάσει το Dogma K8-S, ένα εντυπωσιακό μοντέλο δρόμου που ενσωμάτωνε για πρώτη φορά πανάλαφρο σύστημα οπίσθιας μικροανάρτησης, σε συνδυασμό carbon οπίσθιο τρίγωνο – ειδικά σχεδιασμένο να επιτρέπει κάθετη εκτροπή.

Δύο χρόνια μετά – τη χρονική περίοδο των μεγάλων κλασικών – η ιταλική εταιρεία, σε συνεργασία με την HiRide, παρουσίασε το προηγμένο σύστημα ηλεκτρονικής μικροανάρτησης eDSS 2.0 (Electronic Dogma Suspension System). Επρόκειτο για την πρώτη έξυπνη οπίσθια ανάρτηση για ποδήλατο δρόμου, η οποία δοκιμάστηκε αμέσως από τους αναβάτες της Team SKY.

Το επόμενο βήμα εξέλιξης για την ιταλική εταιρεία αποτελεί η ενσωμάτωση εμπρόσθιας ηλεκτρονικής ανάρτησης που έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία του πρώτου ποδηλάτου δρόμου με δύο ηλεκτρονικές αναρτήσεις: του εντυπωσιακό μοντέλου Pinarello Dogma FS που θα κάνει ντεμπούτο στην 117ή έκδοση του Paris-Roubaix, με την ομάδα της Team SKY.

pinarello dogma fs

 

Σχεδιασμένο για την «κόλαση του βορρά»

Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία αυτού του επαναστατικού ποδηλάτου είναι να διατηρηθεί η χαρακτηριστική οδηγική συμπεριφορά και αγωνιστική απόδοση των μοντέλων της Pinarello σε σκληροτράχηλα εδάφη.

Η τεχνολογία DSAS προσαρμόζει αυτόματα την ακαμψία του πλαισίου μέσω της εμπρόσθιας και οπίσθιας ανάρτησης, ώστε να μεγιστοποιήσει τη σταθερότητα του ποδηλάτου.

pinarello dogma fs

Επίσης, η τεχνολογία DSAS έχει την ικανότητα να αναπροσαρμόζει τη συμπεριφορά των αναρτήσεων σε κάθε τύπο εδάφους, με αυτόματο κλείδωμα και ξεκλείδωμα, διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση και ακαμψία σε ομαλό έδαφος και τη μέγιστη απορροφητικότητα και άνεση σε ανώμαλο και σκληροτράχηλο έδαφος.

Σχεδίαση του πλαισίου Dogma FS

Το πιρούνι έχει εξολοκλήρου επανασχεδιαστεί, ώστε να υποδεχθεί την προσθήκη της εμπρόσθιας ηλεκτρονικής μικροανάρτησης. Αλλαγές έχουν γίνει και στη γεωμετρία του, με μειωμένο rake, ώστε να γίνει κατάλληλη κατανομή των αναπτυσσόμενων δυνάμεων.

pinarello dogma fs

Το head tube έχει αυξημένο πλάτος, ώστε να ενσωματωθεί με την ηλεκτρονική μικροανάρτηση DSAS. Το ύψος του είναι μικρότερο για να μπορεί να εξασφαλίσει τα 20mm διαδρομής της ανάρτησης και έχει ενισχυθεί η κατασκευή του, ώστε να διαχειρίζεται κατάλληλα τις δυνάμεις που προκαλούνται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και των πλακόστρωτων. Αυξημένη είναι και η διάμετρος του πάνω ρουλεμάν σε 1′ 1/4.

Τεχνολογία Flex Stays

Η καινοτόμα σχεδίαση του πλαισίου Dogma FS τοποθετεί το οπίσθιο αμορτισέρ στη θέση του monostay, ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η ακαμψία του seat tube και των seat stays, επιτρέποντας μεγαλύτερη κάθετη εκτροπή των chain stays.

PINARELLO DOGMA FS
Τα chain stays του πλαισίου DOGMA FS έχουν σχεδιαστεί, ώστε να επιτρέπουν σχεδόν 10mm κάθετη εκτροπή και να εξασφαλίζουν την απαιτούμενη πλευρική ακαμψία του οπίσθιου τριγώνου για αγωνιστική οδήγηση.

Το νέο σύστημα DSAS (DOGMA SMART ADAPTIVE SYSTEM)

 

pinarello dogma fs

Εμπρόσθια ανάρτηση

Ο πυρήνας της απορρόφησης των κραδασμών της εμπρόσθιας ανάρτησης είναι ένα ελατήριο μεταλλικού πηνίου. Ολόκληρο το σύστημα ενσωματώνεται στο εσωτερικό του head tube. Η απόσβεση παρέχεται από ένα υδραυλικό σύστημα, το οποίο επιτρέπει στην ανάρτηση να αλλάζει ηλεκτρονικά την κατάστασή της και να ξεκλειδώνει, να αξιοποιεί πλήρως τη διαδρομή των 20 χιλιοστών και να κλειδώνει όταν το απαιτούμενο είναι η ακαμψία και η απόλυτη μεταφορά της παραγόμενης δύναμης (λέτε ο Luke Rowe να χρειαστεί να σπριντάρει στο velodrome του Roubaix;)

 

pinarello dogma fs

Οπίσθια ανάρτηση

Ο πυρήνας της απορρόφησης κραδασμών της οπίσθιας ανάρτησης είναι ένα ελαστομερές, η συμπεριφορά του οποίου μπορεί να τροποποιηθεί βάση των αναγκών του αναβάτη. Η οπίσθια ανάρτηση διαθέτει 11 χιλιοστά διαδρομής και ενσωματώνει ένα ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα, το οποίο είναι σε θέση να αλλάξει την κατάστασή της, σε συνεργασία με τη συμπεριφορά της εμπρόσθιας ανάρτησης, διασφαλίζοντας τη μεγίστη απόδοση σε κάθε κατάσταση.

 

pinarello dogma fs

«Έξυπνη» μπαταρία

Η κεντρική μονάδα του συστήματος DSAS βρίσκεται στο εσωτερικό του seat tube. Αποτελείται από μπαταρία τύπου LiPo και ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα που ελέγχει την κατάσταση του συστήματος. Εξοπλίζεται με μια CPU που τρέχει τους αλγόριθμους ελέγχου των αναρτήσεων και είναι σε θέση να συλλέγει δεδομένα από γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα για να διακρίνει την κατάσταση του εδάφους και να προσαρμόζει ανάλογα τη λειτουργία τους.

Rider Interface

Ένα ειδικό εξάρτημα, τοποθετημένο στον κάτω σωλήνα του πλαισίου, επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει την κατάσταση του συστήματος μέσω της λυχνίας LED, να επιλέγει μεταξύ χειροκίνητης και αυτόματης λειτουργίας και να αλλάζει μεταξύ κλειδώματος και ξεκλειδώματος – στη χειροκίνητη λειτουργία.

pinarello dogma fs

Η συμβατότητα του συστήματος με πρωτόκολλα Bluetooth Low Energy και ANT+ επιτρέπει τον έλεγχό του μέσω εφαρμογής για smartphone ή για συσκευές Garmin, για γρήγορη και εύκολη διαχείριση.

Το Pinarello DOGMA FS σε αριθμούς

Το σύστημα DSAS είναι ικανό να απορροφά κατά μέσο όρο το 42% των κραδασμών που παράγονται από το έδαφος, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτίωση της άνεσης και σε αύξηση της σταθερότητας του ποδηλάτου.

Από πλευράς απόδοσης, το σύστημα DSAS είναι σε θέση να βελτιώσει την ταχύτητα του DOGMA FS σε ανώμαλο έδαφος καθώς η αυξημένη πρόσφυση και σταθερότητα μεταφράζεται σε πιο αποδοτικό ποδήλατο.

Οι μετρήσεις προέκυψαν από τη σύγκριση ανάμεσα σε ένα παραδοσιακό ποδήλατο και το DOGMA FS στο διάσημο πλακόστρωτο κομμάτι του Carrefour de l’Arbre. Οι αναφορές έδειξαν πως με το Dogma FS, ο αναβάτης είναι σε θέση να κερδίσει 15 δευτερόλεπτα σε μία πλακόστρωτη απόσταση 2 χιλιόμετρών!

Pinarello DOGMA FS – Χαρακτηριστικά

Carbon Torayca T1100 1K Carbon Dream με τεχνολογία Nanoalloy

Ασύμμετρο πλαίσιο

Πιρούνι ONDA με ForkFlap ™

Σύστημα Think2 με E-Link ™

Εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων ICR ™

Drop in σύστημα ρουλεμάν 1 «1/4 – 1» 1/2

Μεσαία τριβή τύπου Italian

Seatlight TripleForce

3XAir ™ διαθέσιμες δύο θέσεις για τo δεύτερο παγούρι

Dogma Smart Adaptive System

FlatBack Προφίλ

Μέγιστη διάσταση ελαστικών: 700x28mm

Το Pinarello DOGMA FS είναι διαθέσιμο σε 4 μεγέθη: 530, 550, 560, 575
Αντιπρόσωπος: www.bikesworld.gr
www.pinarello.com

Δείτε επίσης

Bike Odyssey Καλύβια-Κρίκελλο (115χλμ.)

Το 4ο στάδιο του Bike Odyssey με ένταση και μονομαχίες Μία άκρως ενδιαφέρουσα αγωνιστική ημέρα ...

Cannondale Topstone Carbon

Cannondale Topstone Carbon: ένα gravel με ανάρτηση!

Το εντυπωσιακό Cannondale Topstone Carbon! Γνωστή για τις πρωτοποριακές ιδέες της, η αμερικανική εταιρεία ταράζει ...

Velo-City 2019: Ώρα για διασκέδαση!

Μέρος ΙΙΙ – Παράλληλες Δράσεις και Κοινωνικά Events Ένα τόσο μεγάλο συνέδριο σαν το Velo-City ...

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest