Ξεκινάει «δυνατά» η χρονιά για την Pinarello!
Η Pinarello παρουσίασε το Dogma F10, την καινούργια έκδοση του κορυφαίου της αγωνιστικού μοντέλου, που αντικαθιστά το Dogma F8.
Μετά από μια άκρως επιτυχημένη εμπορική και αγωνιστική πορεία, ήρθε η ώρα για το Dogma F8 να αποσυρθεί από την αγορά και να δώσει τη θέση του στο ανανεωμένο και, σύμφωνα με τα λεγόμενα των Ιταλών, ακόμα καλύτερο Dogma F10.Με μία πρώτη ματιά, το δύο μοντέλα μοιάζουν… ίδια. Η Pinarello, αυτή τη φορά δε θέλησε να αλλάξει ριζικά τη σχεδίαση του νέου μοντέλου, όπως είχε κάνει με τo Dogma F8 και το Dogma 65.1 πριν από τρία χρόνια. Στόχος των σχεδιαστών ήταν να διατηρήσουν τα δυνατά σημεία του Dogma F8, ενισχύοντας τέσσερις βασικές ιδιότητες: οδηγική συμπεριφορά, αεροδυναμική, ακαμψία και βάρος.
Οι σχεδιαστικές αλλαγές για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του Dogma F10 εστιάζονται στον κάτω σωλήνα του πλαισίου και στα νύχια του πιρουνιού. Μελέτες έχουν αποδείξει πως ο κάτω σωλήνας παράγει το 15% του συνολικού αεροδυναμικού drag. Η σχεδίαση του επιδρά επίσης στον τρόπο με το οποίο εφάπτεται ο αέρας γύρω και πάνω στις παγουροθήκες και το seat tube.
Η Pinarello ισχυρίζεται πως με την επανασχεδίαση του κάτω σωλήνα κατάφερε ταυτόχρονα να βελτιώσει τη ροή του αέρα γύρω από τις παγουροθήκες, με αποτέλεσμα τη βελτίωση του drag σε αυτήν την περιοχή, σε ποσοστό 12%, συγκριτικά με το Dogma F8.
Ο επανασχεδιασμένος κάτω σωλήνας διαθέτει ειδική θήκη (E-Link) για το junction box της Di2, δημιουργώντας ένα πιο «καθαρό» κόκπιτ στην περιοχή κάτω από το λαιμό. Τα καλώδια δρομολογούνται φυσικά στο εσωτερικό του πλαισίου.
Στο πιρούνι, η σχεδιαστική αλλαγή εστιάζεται στα «νύχια». Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και τις μετρήσεις από τις δοκιμές του χρονομετρικού μοντέλου Bolide, η Pinarello ανακάλυψε ότι μπορούσε να μειώσει το αεροδυναμικό drag στο πιρούνι σε ποσοστό 10%, προσθέτοντας απλά «πτερύγια» στο πίσω άκρο των «dropouts».
Για τη βελτίωση της ακαμψίας, το Dogma F10 έχει γίνει πιο ασύμμετρο προς τη δεξιά πλευρά (του δισκοβραχίονα) όπου ασκούνται μεγαλύτερες δυνάμεις. Εκτός αυτού, η ασύμμετρη σχεδίαση ενισχύει, ως προς την ισορροπία, την οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου.
Για την κατασκευή του Dogma F10, οι μηχανικοί της Pinarello χρησιμοποιούν το πανάκριβο υλικό carbon Τ1100 1Κ της Torayca, με διαφορετική όμως τοποθέτηση – συγκριτικά με το Dogma F8, σε σημεία που το πλαίσιο δέχεται μεγαλύτερo stress. Αυτές οι αλλαγές έχουν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της ακαμψίας σε ποσοστό 7% και τη μείωση του βάρους σε ποσοστό 6,3% (830γρ για το μέγεθος 530).
Αντιπρόσωπος: www.bikesworld.gr