Home | Αρχική | Ο Δήμαρχος του Λονδίνου επενδύει 770 εκ. λίρες για το ποδήλατο

Ο Δήμαρχος του Λονδίνου επενδύει 770 εκ. λίρες για το ποδήλατο

Άμστερνταμ θα γίνουμε δηλώνει ο Δήμαρχος του Λονδίνου…

Οι προτάσεις του νέου Δημάρχου του Λονδίου, Sadiq Khan έχουν ως στόχο το Λονδίνο να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από την Κοπεγχάγη ή το Άμστερνταμ

 

Μετά τη Δήμαρχο του Παρισιού και το Λονδίνο θέτει ως προτεραιότητα το ποδήλατο επιδιώκοντας δραστικές λύσεις ώστε η πόλη να βελτιώσει τόσο το κυκλοφοριακό της πρόβλημα όσο και την ποιότητα του αέρα.

Ο Δήμαρχος της πόλης, ο Sadiq Khan, ανακοίνωσε πως προτίθεται να επενδύσει 770 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας στη διάρκεια της θητείας του, σε υποδομές για το ποδήλατο επιθυμώντας να κάνει το ποδήλατο ένα «ασφαλές και προφανές μέσο μετακίνησης για όλους τους Λονδρέζους».

 

Ο Δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan
Ο Δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan

Παρά τις αρχικές κριτικές πως δεν ήταν τόσο ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας της ανάπτυξης του ποδηλάτου όσο ο προκάτοχός του, ο Boris Johnson που σε μεγάλο βαθμό είχε σχεδόν ταυτίσει το έργο του με την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου στο Λονδίνο, το γραφείο του Sadiq Khan ανακοίνωσε ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πλάνο με στόχο να αυξήσει θεαματικά των αριθμό των χρηστών ποδηλάτου στο Λονδίνο.

Η ιδέα είναι ο Δήμος να επενδύσει μόλις 17 λίρες ανά κάτοικο, ανά χρόνο – σχεδόν δηλαδή το ποσό που επενδύεται στους «ποδηλατικούς παραδείσους» όπως η Ολλανδία και η Δανία.

Ανάμεσα στα έργα που θα υλοποιηθούν είναι δύο νέα «δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας για ποδήλατο» οι οποίοι ουσιαστικά αφορούν διαδρόμους κυκλοφορίας ποδηλάτου σαφώς διαχωρισμένους από τα αυτοκίνητα, με ελάχιστες στροφές και με απόλυτη προτεραιότητα στα φανάρια, οι οποίοι συνδέουν τα προάστια με το κέντρο. Ένας τέτοιος διάδρομος είχε ήδη υλοποιηθεί επί δημαρχίας Boris και αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλής στους Λονδρέζους.

london2

Ο Cycle Superhighway 4 – όπως εντυπωσιακά ονομάζεται – θα συνδέει την Tower Bridge με το Greenwich, στα νοτιοανατολικά του Λονδίνου ενώ ο Cycle Superhighway 9, θα ενώνει το Olympia με το Hounslow στο Δυτικό Λονδίνο.

Ο προϋπολογισμός αυτός, ο οποίος αφορά μόλις το 5.5% του συνολικού προϋπολογισμού για τις μεταφορές στο Λονδίνο, καλύπτει επίσης τη δημιουργία μιας σειράς επεκτάσεων ή νέων διαδρόμων για το ποδήλατο που ήδη είχαν ανακοινωθεί επί δημαρχίας Johnson.

Το πλάνο επίσης περιλαμβάνει τη δημιουργία σχημάτων που θα ονομάζονται «Μικρή Ολλανδία», στα προάστια, όπου θα δημιουργούνται ζώνες ήπιας κυκλοφορίας σε οικιστικές περιοχές και αρκετούς δρόμους ήπιας κυκλοφορίας σε σημεία με χαμηλότερη κίνηση.

Ο Khan υποστηρίζει πως με αυτό τον τρόπο θα υλοποιήσει την προεκλογική του υπόσχεση να γίνει ο «πιο δραστήριος για το ποδήλατο δήμαρχος που έχει εκλεγεί ποτέ στο Λονδίνο». Ο ίδιος μάλιστα δηλώνει: «Επενδύοντας σημαντικά ποσά στις υποδομές για το ποδήλατο, τα περισσότερα χρήματα που έχουν επενδυθεί ως τώρα, θα συνεχίζουμε να δουλεύουμε τους επόμενους μήνες προκειμένου να αναδείξουμε το ποδήλατο ως μια ασφαλή και προφανή επιλογή μετακίνησης για όλους τους κατοίκους, ανεξαρτήτως ηλικίας ή τρόπου ζωής».

london1

Είναι ενδιαφέρον πως το Λονδίνο αντιμετωπίζεται ως ένα ενδιαφέρον πείραμα για την προσπάθεια της χώρας να τραβήξει τους πολίτες από το αυτοκίνητο και να τους κατευθύνει προς το ποδήλατο. Και, παρόλο που τα ποσοστά χρήσης του ποδηλάτου στις πόλεις της Μεγάλης Βρεταννίας έχουν παραμείνει σταθερά τα τελευταία χρόνια, στο Λονδίνο παρατηρείται μια εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των χρηστών ποδηλάτου.

Τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίες, δείχνουν πως η κίνηση στους δύο μεγάλους διαδρόμους ταχείας κυκλοφορίας της πόλης, έχει αυξηθεί κατά 55% μόνο τους τελευταίους έξι μήνες. Και στις ώρες αιχμής, τα ποδήλατα αποτελούν το βασικό όχημα μετακίνησης στους δρόμους από τους οποίους περνούν οι διάδρομοι αυτοί.

Ο Khan αντιμετώπισε ήδη την κριτική όσων τον κατηγορούν πως δεν κινήθηκε αρκετά γρήγορα προς τη δημιουργία νέων ποδηλατοδρόμων ενώ ταυτόχρονα δέχεται και τα παράπονα συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων – όπως των οδηγών ταξί του Λονδίνου – σχετικά με το ότι οι ποδηλατόδρομοι αυξάνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχτηκε τα νέα ο βασικός φορέας ποδηλατών της πόλης, το London Cycling Campaign, ο πρόεδρος του οποίου δήλωσε πως «ο Δήμαρχος φαίνεται πως εννοεί τις υποσχέσεις του για τριπλασιασμό των ποδηλατοδρόμων στην πόλη, την βελτίωση των επικίνδυνων διασταυρώσεων και τη δημιουργία υποδομών για την εξυπηρέτηση των πεζών και των ποδηλατών. Και η πολιτική του είμαστε βέβαιοι πως θα δημιουργήσει μια πιο πράσινη, πιο ασφαλή και με λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα πόλη».

Δείτε επίσης

Ανανέωση Μνημονίου Συνεργασίας για την ανάπτυξη του EuroVelo

Οι προσπάθειες για την ανάπτυξη του EuroVelo στην Ελλάδα συνεχίζονται και το Cities for Cycling ...

Διατροφή για Ποδηλάτες άνω των 50

Πώς να αξιοποιήσεις τη διατροφή σου για να ενισχύσεις την απόδοσή σου στο ποδήλατο μετά ...

Ελαστικά gravel

Pirelli Cinturato Gravel M: All around Gravel

Ελαστικά Gravel Με τα ποδήλατα Gravel να κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως ποδήλατα «γενικής χρησιμότητας» – ...

Pin It on Pinterest