Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Ideal Stage Comp: στο δρόμο για 30.000 χιλιόμετρα

Ideal Stage Comp: στο δρόμο για 30.000 χιλιόμετρα

Ένα test μακράς διάρκειας

3 χρόνια στους δρόμους με ένα Ideal Stage Comp. Μια όμορφη εμπειρία.

 

Tα τελευταία 3 χρόνια έκανα περίπου 30.000 χιλιόμετρα, σε συνθήκες προπόνησης με το Ideal Stage Comp, ένα από τα πιο «κλασικά» μοντέλα της Ideal.

Το ποδήλατο το κράτησα για ένα τεστ «μακράς διάρκειας» με στόχο να διαπιστώσω πώς ανταποκρίνεται στην σκληρή χρήση αλλά και πώς η συμπεριφορά του μπορεί να αλλάξει με το χρόνο και τη χρήση.

Ξεκινώντας από τα βασικά, πρόκειται για ένα full carbon ποδήλατο της Ideal που βασίζεται σε έναν από τα κλασικά πλαίσια της εταιρείας. Είναι εφοδιασμένο με Shimano 105 και περιφερειακά επίσης Shimano και Pro.

To ποδήλατο απευθύνεται σε όλους εκείνους που θέλουν να κάνουν την εισαγωγή στον κόσμο του carbon, επιλέγοντας ένα ολοκληρωμένο ποδήλατο, προσεχτικά ζυγισμένο ώστε να ανταποκρίνεται καλά σε όλους τους τομείς.

Η τιμή του είναι εξαιρετική για την κατηγορία του με δεδομένο πως δεν έχουν γίνει «εκπτώσεις» σε συγκεκριμένους τομείς (όπως συνήθως στον δισκοβραχίονα ή στους τροχούς).

Το ποδήλατο χρησιμοποιήθηκε κυρίως για προπόνηση και για μεγάλες βόλτες και, μέσα σε αυτά τα 3 χρόνια δεν έπαψε να με εντυπωσιάζει…

 

Στο δρόμο
Το Ideal Stage Comp είναι ένα ποδήλατο με εξαιρετική τιμή για όσα προσφέρει. Πρακτικά εξαιρετική τιμή και για περισσότερα… Η εντύπωση που σου δίνει είναι ποδηλάτου πολλαπλάσιας αξίας.

Είναι καλοφτιαγμένο, σωστά μονταρισμένο, άκαμπτο και φιλικό προς τον αναβάτη.

Δεν προσανατολίζεται στην αγωνιστική χρήση – αλλά δε θα πει όχι και για ένα αγωνάκι – ούτε για τα ατέλειωτα χιλιόμετρα των brevets.

Το στρίψιμο με πολλά χιλιόμετρα δεν είναι το δυνατό του σημείο – αλλά έπαιζε ρόλο πως δεν ήταν και το ιδανικό για μένα μέγεθος – αλλά στην ανηφόρα είναι γρήγορο, επιθετικό στα ξεσπάσματα, μεταδίδει όλη τη δύναμη του πεταλαρίσματος και δεν το νιώθεις να υστερεί κάπου.

Γρήγορο είναι επίσης και στις ευθείες – είτε είσαι μόνος ή σε γκρουπ διατηρεί το ρυθμό. Θα το χαρακτήριζα μάλλον «σκληρό» στην αίσθηση (κάτι που μπορεί να βελτιωθεί και με λίγο πιο φαρδιά ελαστικά). Είναι γεγονός πάντως πως η άνεση δεν είναι ένα από τα ατού του, κάτι όμως που φαίνεται κυρίως στα πολλά χιλιόμετρα (πάνω από 100).

 

Εξοπλισμός
Στα περιφερειακά δεν έκανα καμία αλλαγή (εκτός από την αλλαγή αλυσίδας εξαιτίας των χιλιομέτρων).

Χρησιμοποιεί σειρά Shimano 105 και αξίζει να πω ότι μετά την πρώτη ρύθμιση από το στρώσιμο δεν χρειάστηκε «ποτέ» να ξαναρυθμίσω τις αλλαγές. Oύτε μία φορά στις 30.000 χιλιόμετρα…

Έχω αλλάξει μία φορά τακάκια και φυσικά λάστιχα που επέλεξα πάλι τα ίδια γιατί ταιριάζουν με το συγκεκριμένο ποδήλατο. Τα Cadence της Kenda.

Επίσης μόνο μια φορά είχα λάστιχο σε όλα αυτά τα χρόνια.

Οι τροχοί ανήκουν στην «οικονομική» κατηγορία – είναι οι R 500 της Shimano – και δεν έχουν αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα από το κακό οδόστρωμα των ελληνικών δρόμων. Βέβαια το βάρος τους είναι σχετικά αυξημένο και ένα καλύτερο σετ τροχών θα βελτίωνε σημαντικά την απόδοση του ποδηλάτου αλλά αυτό δε σημαίνει πως αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα σε αυτά τα 30.000 χιλιόμετρα που έκανα μαζί τους.

Στα επόμενα μοντέλα του Stage Comp, η Ideal αναβάθμισε την 105 στη νέα έκδοση και το ίδιο και τους τροχούς. Η νέα 105 είναι ακόμα καλύτερη αλλά για τους τροχούς δεν έχω προσωπική άποψη.

Στο γραφείο του MBike
Στο γραφείο του MBike

 

Συμβιώνοντας με το Ideal Stage Comp
Το ποδήλατο το χάρηκα. Στα 1500 ευρώ περίπου που ήταν η τιμή του στο τέλος του 2014, δεν υστερεί πουθενά και θα κάνει με εξαιρετικό τρόπο σχεδόν ό,τι του ζητηθεί. Τα καταφέρνει εξίσου καλά στη βόλτα, την προπόνηση ή τους αγώνες – μέχρι και για αστική μετακίνηση το χρησιμοποίησα.

Προφανώς για πιο απαιτητική χρήση θα ήθελε κάποιος μια καλύτερη σειρά και καλύτερους τροχούς – μην με παρεξηγήσετε, η 105 παραμένει η… Dura Ace του «φτωχού» και την αγαπάμε γι’ αυτό – αλλά αν το βάρος ενδιαφέρει τότε χρειάζεται κάτι ακριβότερο.

Το ποδήλατο είναι ελαφρύ και αέρινο στην αίσθηση παρά τα περίπου 8.5 κιλά του – χάνεις εύκολα 1 κιλό μόνο με αλλαγή τροχών.
Συνολικά είναι ένα ποδήλατο που πηγαίνει παντού, εύκολα, γρήγορα και αντέχει.

 

Θα το πρότεινα;
Προφανώς γιατί είναι μια θαυμάσια πρόταση όχι μόνο στην κατηγορία του αλλά και αρκετά υψηλότερα. Με πλαίσιο και πιρούνι carbon, Full 105 και ποιοτικά περιφερειακά, είναι μια από τις πιο αξιόλογες επιλογές σήμερα.

Η μεσαία τριβή είναι press fit, το steerer του τιμονιού είναι επίσης carbon, τα καλώδια εξωτερικά, ενώ το 44άρι τιμόνι είναι λίγο πιο άνετο στην οδήγηση για γενικής χρήσης ποδήλατο.

Στην κατηγορία του νομίζως πως δεν μπορείς να ζητήσεις κάτι περισσότερο και η ποιότητα του πλαισίου αξίζει να το αποκτήσεις ακόμη και ως πρώτο βήμα για ένα καλό ποδήλατο δρόμου και στη συνέχεια να επενδύσεις σε καλύτερους τροχούς και σειρά.

Αν πάλι δεν σκοπεύεις να αλλάξεις κάτι – δεν είναι και απαραίτητο όπως μου απέδειξαν τα 30.000 χιλιόμετρα που έκανα μαζί του – το απολαμβάνεις όπως είναι για αρκετά χρόνια.

Μάλλον με λύπη το επέστρεψα στο γραφείο μετά από 3 χρόνια εξαιρετικής συμβίωσης!

 

ideal

Tεχνικά χαρακτηριστικά:

FRAME CARBON MONOCOQUE, TAPERED HEAD TUBE, PRESS FIT BB
SIZES 45/48/51/54/57/60cm
FORK CARBON MONOCOQUE, TAPERED STEERER
FRONT DERAILLEUR SHIMANO 105 FD-5700
REAR DERAILLEUR SHIMANO 105 RD-5701 SHORT CAGE
SHIFTERS SHIMANO 105 STi-5700 2*10sp
BOTTOM BRACKET SHIMANO PRESS FIT BB-7241
CRANKSET SHIMANO 105 COMPACT FC-5750 50/34*170/175mm HOLLOWTECH-2
CASSETTE SPROCKET SHIMANO 105 CS-5700 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25T (10sp)
CHAIN SHIMANO 105 CN-5701 10sp
FRONT HUB SHIMANO RS501 WHEEL
REAR HUB SHIMANO RS501 10sp WHEEL
RIMS SHIMANO RS501 WHEEL HIGH PROFILE ALLOY RIMS
TIRES KENDA 700*23C KADENCE, SKINWALL 60tpi
BRAKES SHIMANO 105 BR-5700 CALIPERS
HANDLEBAR KALLOY ANATOMIC OVERSIZE DROP BAR
STEM KALLOY 3D FORGED 31.8*90/100mm
SEAT POST KALLOY 31.6*350mm
SADDLE SELLE ITALIA NEKKAR FLOW

 

Δείτε επίσης

Ελαστικά gravel

Pirelli Cinturato Gravel M: All around Gravel

Ελαστικά Gravel Με τα ποδήλατα Gravel να κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως ποδήλατα «γενικής χρησιμότητας» – ...

Πόσο νερό πρέπει να πίνω;

Είναι γνωστό πως το νερό είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της υγείας, όμως η ακριβής ποσότητα που είναι απαραίτητη για να παραμένουμε ενυδατωμένοι είναι υπό αμφισβήτηση καθώς υπάρχουν πολλές θεωρίες γύρω από αυτό το θέμα.

Η Ass Savers είναι… όνομα και πράγμα!

Gothenburg/Tokyo—6 Δεκεμβρίου 2024 Αν ο βροχερός καιρός δρα ανασταλτικά στο να βγείτε για ποδήλατο από ...

Pin It on Pinterest