Μπροστά από την εποχή του.
Το Synthe αποτελεί το τελευταίο δημιούργημα της κορυφαίας αμερικανικής εταιρείας στα αγωνιστικά κράνη δρόμου.
Το όνομά του προέρχεται από την λέξη synthesis, και ονομάστηκε έτσι γιατί συνθέτει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα υψηλών επιδόσεων κράνος δρόμου: χαμηλό βάρος, κορυφαίο εξαερισμό, εξαιρετική εφαρμογή και υψηλή αεροδυναμική απόδοση.Δε χρειάζεσαι και πολύ χρόνο για να συνειδητοποιήσεις το πόσο ελαφρύ είναι το κράνος. Με το που το πάρεις στα χέρια σου μένεις με το στόμα ανοιχτό! Με το που το βάλεις επάνω σε ζυγαριά εντυπωσιάζεσαι ακόμη περισσότερο: στο μέγεθος medium ζυγίζει μόλις 219 γραμμάρια! 14 γραμμάρια λιγότερο από τα λεγόμενα της εταιρείας. Με το που το φορέσεις όμως στο κεφάλι σου, εκεί έρχεται η στιγμή που αναρωτιέσαι: τι έκανα τόσα χρόνια χωρίς αυτό; και γιατί πρέπει να υπάρχουν άλλες εταιρείες που βγάζουν κράνη; Μπορεί να ακούγεται λίγο υπερβολικό το τελευταίο αλλά αυτή είναι η προσωπική μου άποψη για την Giro: ήταν, είναι και θα είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από την εποχή και τον ανταγωνισμό.
Bέβαια αυτό που με οδηγεί σε αυτόν τον ισχυρισμό, δεν είναι τόσο το πολύ χαμηλό βάρος του Synthe όσο η κορυφαία του εφαρμογή και ο εξαερισμός του. Οι σχεδιαστές της αμερικανικής εταιρείας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Το Synthe είναι το πιο άνετο κράνος που έχω φορέσει ποτέ μου. Σε αυτό ευθύνεται το ρυθμιζόμενο σύστημα Roc Loc Air Fit. Πρόκειται για ένα εύκαμπτο πλαστικό πλέγμα που εφαρμόζει στο πίσω μέρος του κράνους – όπου έχει τρεις ρυθμιζόμενες θέσεις ως προς το ύψος – και εκτείνεται σε όλο το εσωτερικό του. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στο Synthe να εφαρμόζει καλύτερα σε διαφορετικού σχήματος κρανία, σηκώνοντας ελαφρώς το EPS (διογκωμένη πολυστερίνη) σώμα του κράνους από το κρανίο με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται πολλά μαξιλαράκια, εκτός από ένα X-Static anti-microbial μαξιλαράκι στο εμπρόσθιο μέρος. Έτσι, ο αέρας περνάει ευκολότερα μέσα από τους ειδικούς εσωτερικούς αεραγωγούς του κράνους προσθέτοντας στον εξαερισμό.
Μιλώντας για εξαερισμό, το Synthe είναι καλύτερο ακόμη και από το Giro Αeon, το οποίο δεν ανήκει στην aero κατηγορία. Παρέχει τόσο καλό εξαερισμό που από ένα σημείο και μετά νομίζεις πως δεν φοράς κράνος. Ακόμη και σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, η απόδοση του σε αυτόν τον τομέα είναι ασύγκριτη.
Όπως σχεδόν κάθε τι στον χώρο τι ποδηλασίας δρόμου αυτή την εποχή, έτσι και το Synthe έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τον τομέα της αεροδυναμικής. Κάτι που φανερώνεται από τα μαύρα τρυπητά πλαϊνά «aero mesh» τμήματα, στα οποία αναγράφεται και το λογότυπο της εταιρείας.
Η Giro ισχυρίζεται πως αυτή η σχεδίαση επιβραδύνει τη μετακίνηση του αέρα από το εσωτερικό προς το εξωτερικό του κράνους, βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση. Μετά από πολύωρες μετρήσεις σε ειδικούς θαλάμους αέρα (wind tunnel), χρησιμοποιώντας μία φόρμουλα που λαμβάνει υπόψη 72 διαφορετικές γωνίες yaw και υπολογίζει μία ενιαία μέτρηση αντίστασης για μία τυπική γωνία του κεφαλιού στις 30 μοίρες και με ταχύτητα των 40kmh, αποδείχθηκε πως το Synthe είναι το πιο αεροδυναμικό κράνος από οποιοδήποτε άλλο έχει δοκιμάσει η Giro, συμπεριλαμβανομένου και του Air Attack.
Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης είναι πολύ δύσκολο να αντιληφθείς το αν και πόσο πιο γρήγορα κινείσαι εξαιτίας του αεροδυναμικής σχεδίασης κράνους. Όταν είχα πρωτοφορέσει το Air Attack πριν από περίπου ένα χρόνο, η πιο έντονη διαφορά που μπορούσα να καταλάβω συγκριτικά με το Aeon – μετά από 2μιση με 3 τρεις ώρες οδήγησης – ήταν πως δεν κουραζόταν ο αυχένας μου. Παρά το γεγονός πως το Air Attack ήταν μερικά γραμμάρια βαρύτερο από το Aeon. Περνώντας τώρα από το Air Attack στο Synthe, πραγματικά δεν βρίσκω πλέον τον λόγο να επιλέξει κάποιος το Air Attack. Το Synthe τα κάνει όλα καλύτερα!
Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι δύο μεγάλες τρύπες στο εμπρόσθιο τμήμα του κράνους για την υποδοχή γυαλιών ηλίου. Τα πιο πολλά μοντέλα γυαλιών θα κουμπώσουν μια χαρά. Στην περίπτωση του μοντέλου Radarlock της Oakley, η εφαρμογή αγγίζει το τέλειο. Ακόμα και σε ορθοπέταλο σε ανηφόρα ή σε σπριντ, τα γυαλιά παρέμειναν ακλόνητα στην θέση τους.
mbike.gr ο κόσμος του ποδηλάτου