Βελτιωμένα στα σημεία!
Η αμερικανική εταιρεία ENVE παρουσίασε τα νέα κέντρα carbon για χρήση δρόμου με βελτιωμένη σχεδίαση και υψηλότερη απόδοση.
Τρία χρόνια μετά την παρουσίαση των πρώτων της κέντρων, η ENVE αποφάσισε να πάει ένα βήμα παραπέρα την εξέλιξη αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου τη σχεδίαση και την κατασκευή τους – από το carbon σώμα μέχρι τον μηχανισμό εμπλοκής.

Η εμφανέστερη διαφορά των νέων κέντρων εντοπίζεται στις φλάντζες του οπίσθιου κέντρου οι οποίες έχουν επανασχεδιαστεί με διαφορετική γεωμετρία – μεγαλύτερη διάμετρο και διαφορετικό τρύπημα για τις ακτίνες (paired spoke) που μιμείται το πλέξιμο 3 cross – ώστε να χρησιμοποιούνται πιο κοντές σε μήκος ακτίνες και να δημιουργείται μεγαλύτερο lever arm στην DS φλάντζα για χάρη της ακαμψίας και της αποδοτικότερης μεταφοράς της δύναμης κατά το πεταλάρισμα του αναβάτη.
Αυτό που κάνει τα κέντρα της ENVE να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό είναι η full carbon κατασκευή των σωμάτων τους.
Φυσικά, οι φλάντζες αποτελούν ενιαίο τμήμα και οι τρύπες για τις ακτίνες σχηματίζονται με τη μυστική τεχνολογία της εταιρείας – χωρίς τρύπημα – για να διατηρηθεί ακέραια η δομική αντοχή της κατασκευής. Η ανθεκτικότητα δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς οι φλάντζες μπορούν να διαχειριστούν πάνω από 800ft/lbs έντασης. Το πόση ακριβώς ένταση μπορούν να αντέξουν δεν έχει ακριβώς μετρηθεί, καθώς οι ακτίνες κόβονται στα 800 ft/lbs.
Όπως και τα στεφάνια, τα σώματα των κέντρων κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Utah.

Άλλη μία ουσιώδης διαφορά των νέων κέντρων εντοπίζεται στο εσωτερικό του οπίσθιου κέντρου και πιο συγκεκριμένα στον μηχανισμό εμπλοκής. H αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να εμπλακεί στη σχεδίαση του driver, καταργώντας το μηχανισμό ratchet της DT Swiss. Ο νέος μηχανισμός εμπλοκής της ENVE «μιμείται» σχεδιαστικά το μηχανισμό ratchet της ελβετικής εταιρείας, με τη διαφορά πως το δαχτυλίδι διαθέτει 40 «δόντια», δημιουργώντας μικρότερο κενό εμπλοκής στις 9 μοίρες.
Perfect Preload™
Νέας σχεδίασης είναι και το πατενταρισμένο σύστημα ρύθμισης του τζόγου των ρουλεμάν, με την ονομασία Perfect Preload. Ουσιαστικά πρόκειται για κυματιστή αποστατική ροδέλα (όμοια με αυτή που χρησιμοποιείται από αρκετές εταιρείες στους δισκοβραχίονες) η οποία έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο ρουλεμάν και σε ειδικό c clip που κουμπώνει πάνω στον άξονα του κάθε κέντρου. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει την αυτόματη ρύθμιση του τζόγου των ρουλεμάν για όλη τη διάρκεια ζωής τους.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε την επιλογή της αμερικανικής εταιρείας να αντικαταστήσει τα κεραμικά ρουλεμάν της δανέζικης εταιρείας Ceramic Speed με ρουλεμάν από ανοξείδωτο ατσάλι της ιαπωνικής εταιρείας NTN. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα εκτεταμένων δοκιμών, η ENVE βρήκε πως τα ανοξείδωτα ρουλεμάν είναι πιο αξιόπιστα, ειδικά στο βρεγμένο, και δεν χρειάζονται τόσο συχνά συντήρηση για να διατηρήσουν υψηλή απόδοση στο ρολάρισμα. Επιπλέον, μειώνουν σημαντικά και το κόστος αγοράς των κέντρων.

Το βάρος των νέων κέντρων της ENVE παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, είναι όμως ελαφρώς αυξημένο συγκριτικά με τα 1ης γενιάς. Ενώ το καινούργιο μπροστινό κέντρο ελάφρωσε κατά 5γρ. (στα 70γρ.) το συνολικό βάρος και των δύο κέντρων μαζί αυξήθηκε κατά 33γρ. (στα 255γρ.) εξαιτίας της ενισχυμένης κατασκευής του οπίσθιου κέντρου (185γρ.).

Αντιπρόσωπος: www.gatsoulis.gr