Το 3ης γενιάς Cervelo S5 κάνει τη διαφορά!
Το ολοκαίνουργιο και πρωτοποριακό Cervelo S5 ήρθε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στα ποδήλατα δρόμου αεροδυναμικής σχεδίασης.
Το νέο Cervelo S5 είδε τα φώτα της δημοσιότητας ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της συμφωνίας της καναδέζικης εταιρείας με την ομάδα της Team Sunweb.Από το 2019 θα αποτελέσει το «όπλο» των αναβατών της ολλανδικής ομάδας και πιο συγκεκριμένα του αυστραλού σπρίντερ Michael Matthews.
Στόχος της Cervelo ήταν στην 3η του γενιά το S5 να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς, ώστε να γίνει το πιο γρήγορο και άνετο ποδήλατο αεροδυναμικής σχεδίασης που έχει κατασκευάσει.
Σε όλη την φάση της εξέλιξης η Cervelo αντιμετώπισε τη σχεδίαση του S5 σε συνάρτηση με τον αναβάτη, εξετάζοντας όλες τις ζώνες του ποδηλάτου στις εργαστηριακές μετρήσεις.
Αυτή η προσέγγιση έδωσε πολύ περισσότερο χώρο στο σχεδιαστικό τμήμα, ώστε να μπορέσει να αναλύσει κάθε ζώνη ξεχωριστά και να βρει την ιδανική ισορροπία ακαμψίας, οδηγικής συμπεριφοράς και άνεσης σε ένα αεροδυναμικό «πακέτο» που θα προσφέρει – πάντα και πάνω απ’ όλα – ταχύτητα.
Το πιο εμφανές αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης εντοπίζεται στο εμπρόσθιο τμήμα του ποδηλάτου το οποίο αναμφίβολα προκαλεί τις εντυπώσεις.
Η σχεδίαση του πιρουνιού είναι άμεσα επηρεασμένη από αυτή του χρονομετρικού μοντέλου P5X, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση οι μηχανικοί έπρεπε να συμμορφωθούν με τον κανονισμό της UCI που δεν επιτρέπει σε αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου η πλαϊνή επιφάνεια του headtube (μαζί με τον εξωτερικό steerer) να ξεπερνάει τα 8 εκατοστά.
Το τελικό αποτέλεσμα εκτός από την αεροδυναμική προσθέτει σημαντικά και στην πλευρική ακαμψία του εμπρόσθιου συστήματος, γεγονός που μεταφράζεται σε αυξημένο έλεγχο και πιο δυναμική οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου.
Το κόκπιτ μπορεί να προκαλεί με τη σχεδίασή του, ωστόσο ενισχύει σημαντικά την αεροδυναμική με την εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων και την τριγωνική σχεδίαση του λαιμού CS28 που επιτρέπει την ομαλότερη ροή του αέρα ανάμεσα στα χέρια του αναβάτη. Στην αεροδυναμική προσθέτει σημαντικά και το νέο τιμόνι AB08, το οποίο βιδώνει επάνω στον λαιμό με αλουμινίου καπάκια που εναρμονίζονται απόλυτα με το επάνω μέρος του τιμονιού και «κρύβουν» τις βίδες από κάτω.

Αυτή η πρωτοποριακή και διαιρούμενη σχεδίαση του κόκπιτ ενισχύει σημαντικά την ευχρηστία και τη λειτουργικότητα, καθώς δρομολογεί χωρίς πολλές κυρτώσεις τα καλώδια εσωτερικά από το πάνω ρουλεμάν (το καλώδιο του εμπρόσθιου φρένου δρομολογείται στο εσωτερικό του εξωτερικού steerer tube), κάνει εύκολη την πρόσβαση και επιτρέπει μικρορυθμίσεις στην κλίση του τιμονιού με την προσθήκη ειδικών αποστατών που αλλάζουν τις μοίρες στα drops από 0 σε 2,5 ή 5 μοίρες (σύμφωνα με την Cervelo η αποδοτικότερη αεροδυναμικά θέση είναι στις 0 μοίρες).
Ο carbon λαιμός CS 28 είναι διαθέσιμος σε έξη μεγέθη (80, 90, 100, 110, 120 και 130 mm) και το carbon τιμόνι AB08 σε τέσσερα (38, 40, 42 και 44 cm). Το ύψος του κόκπιτ μπορεί να αυξηθεί έως και 30 χιλιοστά με την προσθήκη ειδικών αποστατών κάτω από το λαιμό, χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθούν τα καλώδια.
Σύμφωνα με την Cervelo το νέο S5 εξοικονομεί στο αναβάτη του έως και 5,5 watts ενέργειας υπό συνθήκες, συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο. Αν κρίνουμε από το ποσό γρήγορο είναι το δεύτερης γενιάς S5, μπορούμε εύκολα να φανταστούμε το νέο S5 να βάζει στο δρόμο… φωτιά!
Το νέο Cervelo S5 συγκριτικά με το προγενέστερο:
Το νέο Cervelo S5 συγκριτικά με το προγενέστερο:
+ 25% πιο άκαμπτο στην περιοχή της μεσαίας τριβής
– 42 γρ. μειωμένο αεροδυναμικό drag (5,5 watts)
– 92 γρ. μειωμένο βάρος πλαισίου (μέγεθος 56)
Περισσότερες πληροφορίες: www.cervelo.com
Αντιπρόσωπος: www.topodilato.gr