Κράνος, το trendy must του ποδηλατικού εξοπλισμού
Η Eurotrade Ltd και η Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ, αντιπρόσωποι για την Ελλάδα των εταιρειών Lazer, Bell, Giro, Scott, ξεκινούν από αυτό το μήνα μια προωθητική καμπάνια για τη χρήση κράνους και κληρώνουν, κάθε εβδομάδα και για τέσσερις εβδομάδες, δύο κράνη! Τίτλος της: Ασφάλεια επί κεφαλής
Κάθε αρχή νέας χρονιάς σηματοδοτεί τις νέες μας προτεραιότητες, όπως θα λέγαμε σε απλά Ελληνικά… «resolutions». Και, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι έντονα αισθητό πως η λέξη που θα κυριαρχήσει στο λεξιλόγιό μας για το νέο έτος θα είναι «ασφάλεια».
Στην ποδηλατική μας κοινωνία, η ασφάλεια ήταν πάντα το κατεξοχήν ζητούμενο, από την κορφή ως τα νύχια, με την κορφή (το κράνος) να συνδέεται άμεσα και με την αισθητική μας, καθώς είναι το στοιχείο εκείνο που τραβά περισσότερο την προσοχή επάνω μας.
Έτσι, κατά ένα τρόπο, το κράνος για εμάς, πήρε τη θέση που κατείχε κάποτε το καπέλο στις κοινωνίες των ανθρώπων, και συνδέθηκε τόσο πολύ με τη μόδα, αφού – αξίζει να το αναφέρουμε – και η μέγιστη κουτυριέρ Κοκό Σανέλ ξεκίνησε την καριέρα της σχεδιάζοντας καπέλα.
Ανάλογα σπουδαία είναι και η δουλειά των σύγχρονων σχεδιαστών για κράνη που εκτός από ανθεκτικά και ασφαλή θα πρέπει να είναι και δελεαστικά αισθητικά για τον αγοραστή.
Λαμβάνοντας υπ’ όψη αυτές τις δύο ανάγκες μας, με έμφαση φυσικά στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ, με την αρχή του νέου έτους, οι εταιρείες Lazer, Bell, Giro, Scott, συνεργάζονται για τη δημιουργία μιας καμπάνιας ευαισθητοποίησης για την χρήση κράνους με τίτλο “Ασφάλεια επί κεφαλής”.
Στόχος, οι ποδηλάτες αφενός να εξοικειωθούν με την χρήση του κράνους αλλά και με τις διαφορές ανάμεσα στα διαφορετικά είδη, και αφετέρου να τους δοθούν συμβουλές για το πώς να επιλέγουν κράνος ανάλογα με τις ανάγκες τους και τι να προσέχουν κατά την επιλογή αυτή.
Στη διάρκεια της καμπάνιας που θα διαρκέσει 4 εβδομάδες, θα παρουσιαστούν 4 διαφορετικά κράνη των εταιρειών Lazer, Bell, Giro, Scott, ένα κάθε εβδομάδα. Στο τέλος της κάθε εβδομάδας, θα κληρώνονται 2 κράνη της ίδιας εταιρείας. Πληροφορίες για τις ημερομηνίες έναρξης των GIVEAWAYS της καμπάνιας και τη διαδικασία της κλήρωσης θα βρείτε στο τέλος αυτού του άρθρου.
Κράνη για βουνό, για άσφαλτο, για χρονόμετρο, για πόλη.
Η πρωταρχική σημασία του κράνους είναι η προστασία, για τον λόγο αυτό και για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θα πρέπει κανείς να προμηθευτεί το κατάλληλο κράνος για την κατάλληλη περίσταση.
Ο σχεδιασμός ενός κράνους, που περιλαμβάνει ττην ανθεκτικότητα, τον σωστό εξαερισμό, την αεροδυναμική φόρμα και όλα αυτά σε συνδυασμό με το βάρος και την αισθητική του, διαφέρει αν ο σκοπός του αναβάτη είναι να διασχίσει με ταχύτητα βουνήσια μονοπάτια όπου διατρέχει κινδύνο να συγκρουστεί με εμπόδια στο διάβα του ή να τρέξει αγώνες χρονομέτρου όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες.
Άλλες πάλι είναι οι ανάγκες αν πρόκειται να διανύσει μεγάλες αποστάσεις σε χωματόδρομο ή σε άσφαλτο, όπου συχνά η κούραση και η εξάντληση είναι αιτίες μείωσης των αντανακλαστικών και των αντιστάσεών μας.
Και φυσικά εντελώς διαφορετικές είναι οι ανάγκες μας σε μια χαλαρή βόλτα στην πόλη, όπου συχνά η ταχύτητά μας δεν είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή των πεζών.
Πώς επιλέγει, λοιπόν, κάποιος κράνος;
Αφού πρώτα επιλέξουμε το είδος του κράνους που έχουμε ανάγκη ανάλογα με το είδος της ποδηλασίας που θα κάνουμε, ύστερα απαραιτήτως δοκιμάζουμε πριν αγοράσουμε! Το μέγεθος του κράνους στο οποίο θα εμπιστευτούμε το κρανίο μας είναι εκ των ουκ άνευ!
Η καλή εφαρμογή του κράνους στο κεφάλι μας, να είναι άνετο και όχι πολύ σφιχτό, θα επηρεάσει την ασφάλειά μας κατά πρώτον, αλλά και την απόλαυσή μας στη διάρκεια της ποδηλασίας, κατά δεύτερον. Κι αν το κράνος δεν είναι αρκετά άνετο, θα υπάρχει μια αίσθηση δυσφορίας που θα μας κάνει να μην θέλουμε να το φοράμε ή απλώς να μην απολαμβάνουμε αρκετά την ποδηλασία.
Υπάρχει ένας πρακτικός τρόπος να βρείτε το μέγεθός σας, με τη βοήθεια μιας μεζούρας, με την οποία θα μετρήσετε την περίμετρο του κεφαλιού σας ακριβώς πάνω από τα αυτιά. Τα εκατοστά της περιμέτρου εκφράζουν και το μέγεθος (Small, Medium, Large). Μόνο που το μέγεθος αυτό μπορεί και να διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία – περίπου όπως γίνεται και με τα παπούτσια!
Δεν αρκεί λοιπόν μόνο αυτή τη μέτρηση για την τελική επιλογή σας, γιατί, όπως και τα καπέλα που πραναφέραμε, έτσι και τα κράνη, και κυρίως αυτά τα τελευταία, παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες στον εσωτερικό τους σχεδιασμό που τα κάνουν να «κάθονται» καλύτερα ή λιγότερο καλά σε διαφορετικά κεφάλια. Επίσης, το βάρος ενός κράνους, επηρεάζει την άνεση στην εφαρμογή του, όπως είπαμε ήδη άρα και αυτός ο παράγοντας θα είναι καθοριστικός για την επιλογή σας.
Συμπέρασμα: Δοκιμάστε το! Ελέγξτε την ημερομηνία παραγωγής του, η οποία αναγράφεται στα περισσότερα κράνη ή την ημερομηνία αγοράς. Ναι, και σε αυτό το σημείο διαφέρουν τα κράνη από τα… καπέλα, καθώς τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα κράνη είναι φθαρτά ως προς την ανθεκτικότητά τους. Ο χρόνος φθοράς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από την χρήση καθώς επηρεάζονται από παράγοντες όπως ο ιδρώτας, οι ακτίνες του ήλιου, οι ακραίες θερμοκρασίες, επομένως μην το βλέπετε γυαλιστερό και κουκλίστικο απ’ έξω και το φυλάττε καμιά δεκαετία.
Το κράνος δεν κληροδοτείται σε επερχόμενες γενιές… και πρέπει να το αντικαθιστάτε κάθε τρία έως πέντε χρόνια αναλόγως με τη συχνότητα της χρήσης.
Κατά τον ίδιο τρόπο, θα πρέπει, οπωσδήποτε, να το αντικαταστήσετε σε περίπτωση σοβαρής πτώσης κατά την οποία σας προστάτεψε σαν πιστός φίλος και φύλαξ άγγελος. Έκανε τη δουλειά του, κοινώς, έβγαλε τα λεφτά του, αποσύρεται αξιοπρεπώς και με υπερηφάνια!
Πληροφορίες για την καμπάνια:
Από τις 25 Ιανουαρίου ως και τις 21 Φεβρουαρίου, για 4 εβδομάδες, στο πλαίσιο της καμπάνιας, “Ασφάλεια επί κεφαλής», κάθε εβδομάδα θα κληρώνονται δύο κράνη από τις εταιρείες Lazer, Bell, Giro, Scott, με την μορφή του “Giveaway” και μέσα από τα Social Media του MBike.
Σπεύσατε να ενημερωθείτε και να απολαύσετε με τον ασφαλέστερο τρόπο τις προπονήσεις και τις βόλτες σας!