«Βαθιά» ιταλικό!
Η ιστορική ιταλική εταιρεία Colnago παρουσίασε το νέο της κορυφαίο μοντέλο με την ονομασία C64, που αντικαθιστά το μοντέλο C60.
Το νέο μοντέλο Colnago C64 διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία με τους carbon σωλήνες και τα carbon lugs και εξακολουθεί να κατασκευάζεται χειροποίητα στo Μιλάνο, από πολύπειρους ιταλούς τεχνίτες.Η ονομασία του μοντέλου αναφέρεται στα 64 χρόνια που έχουν περάσει από τότε που ο Ernesto Colnago ίδρυσε την εταιρεία στο Cambiago, το 1954.


Η πιο αισθητή, οπτικά, διαφορά εντοπίζεται στο seat tube του πλαισίου, το οποίο είναι ενιαίο με το lug που συνδέει το top tube με τα seat stays. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η ακαμψία του πλαισίου και διατηρείται το βάρος πιο χαμηλά.

Η εξοικονόμηση βάρους ενισχύεται και από το ενσωματωμένο σφιχτηράκι για το παλουκόσελο, το οποίο είναι καλά κρυμμένο στο κάτω μέρος του lug. Με αυτή τη σχεδίαση εξοικονομούνται 15γρ. επιπλέον από το συνολικό βάρος του πλαισίου ενώ είναι πιο σταθερή και η υποστήριξη του παλουκόσελου.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές εκτείνονται και στον κάτω σωλήνα του C64, ο οποίος έχει μικρύνει σε διάμετρο και έχει ειδική υποδοχή για την παγουροθήκη, όπως και στο headtube που έχει λεπτότερα τοιχώματα και UD carbon τελείωμα.

Η σχεδίαση των «ποτηριών» έχει βασιστεί σε αυτή του μοντέλου Concept της Colnago. Οι αποστατικές ροδέλες κατασκευάζονται από ένα ειδικό μείγμα carbon fiber και nylon, ώστε να βοηθούν στην απορρόφηση των κραδασμών, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου και, συνεπώς, την άνεση του αναβάτη.

Το οπίσθιο τρίγωνο έχει δεχθεί ασύμμετρη σχεδίαση – με το αριστερό chain stay να είναι μεγαλύτερο σε διάμετρο – ενώ είναι και πιο φαρδύ ώστε να μπορεί να υποδεχθεί ελαστικά 28mm.
Στην έκδοση για συμβατικά φρένα, τα chain stays είναι λίγο φαρδύτερα για να διατηρηθεί η ακαμψία στα ίδια επίπεδα με αυτά της έκδοσης Disc – η οποία διαθέτει περαστούς άξονες 12 χιλιοστών που είναι πιο άκαμπτοι.

Άλλη μία ουσιώδης διαφορά εντοπίζεται στα νύχια του Colnago C64, τα οποία κατασκευάζονται για πρώτη φορά από carbon και αποτελούν ενιαίο τμήμα των chain stays. Αυτή η σχεδίαση μειώνει το βάρος και ενισχύει ταυτόχρονα την ακαμψία του οπίσθιου τριγώνου.

Στη μεσαία τριβή το νέο πλαίσιο C64 διατηρεί τον τύπο ThreadFit 82.5, με τη διαφορά πως τα ρουλεμάν κατασκευάζονται από τη δανέζικη εταιρεία Ceramic Speed.

Πολύ σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει και στο πιρούνι του C64. Το πιρούνι έχει επανασχεδιαστεί ώστε να είναι πιο άκαμπτο, πιο ελαφρύ και να απορροφάει καλύτερα τους κραδασμούς. Ο steerer tube διαθέτει νέο σχήμα, με εσωτερική ενίσχυση, η οποία διαθέτει στροφές για να σφίξει η βίδα από το καπάκι των ποτηριών, ενώ το καλώδιο του φρένου μπορεί να δρομολογηθεί εσωτερικά του λαιμού.
Επίσης, το μήκος του πιρουνιού έχει αυξηθεί κατά 5 χιλιοστά ώστε να μπορεί να υποδεχθεί φαρδύτερα ελαστικά 28mm, ενώ τα νύχια του κατασκευάζονται από carbon, σε αντίθεση με τα αλουμινίου νύχια του C60.
Το νέο Colnago C64 θα είναι διαθέσιμο σε δύο γεωμετρίες – sloping και high head tube – και 14 μεγέθη.
mbike.gr ο κόσμος του ποδηλάτου