Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει ΝΑΙ στο ποδήλατο
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ – WHO) συνιστά το ποδήλατο κατά τη διάρκεια της κρίσης λόγω του νέου κορονοϊού, και όχι μόνο, βέβαια…
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας πρόσφατα εξέδωσε τεχνική οδηγία όπου αναφέρει τα εξής:
«Πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο ανακοινώνουν καθημερινά ένα ευρύ φάσμα μέτρων για να περιορίσουν τη φυσική επαφή μεταξύ των ατόμων, με σκοπό την ανακοπή της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ενώ, παράλληλα, ακόμη και εν μέσω κρίσης, πολλοί άνθρωποι χρειάζεται να μετακινούνται στις πόλεις, είτε για να πάνε στη δουλειά τους είτε για να αντιμετωπίσουν καθημερινές ανάγκες είτε ακόμη για να προσφέρουν βοήθεια σε ευπαθείς ομάδες ή ηλικιωμένους».
Και η ανακοίνωση συνεχίζει:
» Όπου αυτό είναι εφικτό, σκεφθείτε τη μετακίνηση με ποδήλατο ή με τα πόδια, καθώς και οι δύο αυτοί τρόποι μετακίνησης συνάδουν με την οδηγία της φυσικής απόστασης, και, επιπλέον προσφέρουν τη δυνατότητα της ελάχιστης καθημερινής δραστηριότητας που απαιτείται αυτή την εποχή κατά την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι αναγκάζονται να εργάζονται από το σπίτι και έχουν περιορίσει τις αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες».
Σε πολλές πόλεις στον πλανήτη, οι δρόμοι μοιάζουν να έχουν παραδοθεί στους περιπατητές και στους ποδηλάτες, σε κάποιες μάλιστα, εμφανίστηκαν καινούριες ποδηλατολωρίδες ειδικά για την περίοδο που διανύουμε. Για παράδειγμα, στο Βερολίνο, σε αρκετούς δρόμους, χώρος που προβλεπόταν για μιχανοκίνητα οχήματα μετατράπηκε σε φαρδιές ποδηλατολωρίδες, η Μπογκοτά μετέτρεψε 100χλμ δρόμων που παρουσίαζαν αυξημένη κίνηση σε έκτακτες ποδηλατολωρίδες χρησιμοποιώντας κώνους για τη σήμανσή τους, ενώ οι αρχές στη Βουδαπέστη σχεδίασαν ολόκληρο δίκτυο ποδηλατοδρόμων πάνω σε κύριους άξονες οδικής κυκλοφορίας.
Στην «πρωτεύουσα της Ευρώπης», τις Βρυξέλλες, ολόκληρο το ιστορικό κέντρο μετατρέπεται σε μια ζώνη 20χλμ όπου προτεραιότητα πλέον δίνεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Συνεπώς, η έννοια της προτεραιότητας της μετακίνησης εντός του αστικού ιστού κερδίζει έδαφος στη διάρκεια αυτής της τόσο δύσκολης περιόδου που διανύουμε εξ αιτίας του νέου κορονοϊού.
Το Παρίσι και η Μαδρίτη επεξεργάζονται μια στρατηγική σε βάθος χρόνου και εκπονούν αναλύσεις με σκοπό τη στήριξη του ποδηλάτου ως κύριου μέσου μετακίνησης αμέσως μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας.
Ο περιβαλλοντολόγος Pierre Serne, πρώην αντιδήμαρχος κυκλοφορίας για την περιοχή του Ile-de-France, σε πρόσφατο άρθρο δήλωσε: «Τον ερχόμενο Μάιο θα δούμε ολόκληρες λεωφόρους όπου θα απαγορεύεται περιστασιακά η κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχήματων προς οφελος του ποδηλάτου».
Τα ποδηλατικά καταστήματα άνοιξαν και πάλι στην Αυστρία από τις 14 Απριλίου και στη Γερμανία από τις 20 Απριλίου, ενώ σε άλλες χώρεςς όπως η Δανία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα συνεργεία ποδηλάτων παρέμειναν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια του lock down.
Σε αυτό το πνεύμα κινείται και το δελτίο τύπου που εξέδωσε η ECF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών) σε συνεργασία με την CONEBI (Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας Ποδηλάτου), που υποστηρίζεται από μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, κάνοντας έκκληση στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να υποστηρίξουν ανοιχτά και πλήρως τη χρήση ποδηλάτου.
Τέλος, φαίνεται πως η εξάπλωση του νέου κορονοϊού έπληξε οικονομικά και την βιομηχανία του ποδηλάτου, και για τον λόγο αυτό, η CONEBI βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς με τους οποίους συζητά τρόπους στήριξης μέσω διαφόρων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, αλλά θα πρέπει να αναζητηθούν τρόποι εύκολης πράοσβασης από πλευράς των επιχειρήσεων, να αποφευχθεί η γραφειοκρατία και να ενδυναμωθεί το ποδηλατικό οικολογικό κίνημα, ως προμετωπίδα της «Πράσινης Επανάστασης».
Πηγή: CONEBI / Confederation of the European Bicycle Industry