Home | Αρχική | «Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξω ελαστικά;»

«Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξω ελαστικά;»

Η ασφάλεια πάνω απ’ όλα!

Όλοι μας γνωρίζουμε πως αργά ή γρήγορα θα πρέπει να αλλάξουμε τα ελαστικά του ποδηλάτου μας. Πότε όμως είναι η πιο κατάλληλη στιγμή;

Tα ελαστικά είναι αυτά που φέρνουν σε επαφή το ποδήλατο με το οδόστρωμα και από την απόδοση τους εξαρτάται άμεσα η οδηγική συμπεριφορά. Γι’ αυτό θα πρέπει πάντα να ελέγχουμε την κατάσταση τους. Η διάρκεια ζωής των ελαστικών επηρεάζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες: από την ποιότητα της κατασκευής, τη σύσταση της γόμας, την ποιότητα του οδοστρώματος, το οδηγικό στιλ και το βάρος του αναβάτη, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και φυσικά από τη χρήση τους.

St24L

Κάποια ελαστικά έχουν επάνω στο πέλμα τους μικρά σημαδάκια που υποδεικνύουν τη φθορά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ελαστικών της Continental που απεικονίζεται στη φωτογραφία. Όταν οι δυο μικρές τρυπούλες στο κέντρο του πέλματος εξαφανιστούν με τη χρήση, τότε το ελαστικό χρειάζεται άμεση αντικατάσταση.

12189109_1743060412588952_5935400928128222148_n (1)

Στα ελαστικά που δεν έχουν δείκτη φθοράς θα πρέπει να τσεκάρουμε το σχήμα του πέλματος. Με τη χρήση, το πέλμα θα αρχίσει να χάνει την κυκλική του μορφή και σε περίπτωση που έχει σκαλίσματα, αυτά θα εξαφανιστούν. Σε καμία περίπτωση μην περιμένετε να φανούν τα… λινά για να προβείτε σε αντικατάσταση των ελαστικών.

flat-tyre-1 (1)

Εκτός από τη μορφή του πέλματος, τα συχνά σκασίματα υποδεικνύουν εξίσου την έντονη φθορά και την ανάγκη για αντικατάσταση των ελαστικών. Επίσης, εκτός από τη φθορά του πέλματος, τα ελαστικά μπορεί να χρειάζονται αλλαγή εξαιτίας της φθοράς των πλαϊνών τους τοιχωμάτων. Η οδήγηση με λανθασμένη πίεση αέρα ή όταν αφήνουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα τα ελαστικά ξεφούσκωτα, μπορεί να οδηγήσουν σε αυτού του είδους τη φθορά.

Στην οδήγηση, η απόδοση των ελαστικών είναι αυτή που προειδοποιεί τον αναβάτη για το πότε πρέπει να τα αντικαταστήσει με καινούργια. Τα πρώτα σημάδια φθοράς κάνουν αισθητή την παρουσία τους όταν το κράτημα αρχίσει να μειώνεται στις στροφές και όταν πέσει η απόδοση στο φρενάρισμα. Επίσης, μία σημαντική ένδειξη φθοράς των ελαστικών είναι όταν το ποδήλατο αρχίσει να γίνεται πιο ‘’σκληρό’’ στην απορρόφηση των κραδασμών. Βέβαια όλα αυτά σχετίζονται άμεσα με την αντίληψη και τις απαιτήσεις του κάθε αναβάτη και τίποτα δεν είναι απόλυτο. Αν επιθυμείτε τη μέγιστη απόδοση για αγωνιστική χρήση τότε τα ελαστικά θα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε 3000 χιλιόμετρα. Για προπονητική χρήση καλό θα είναι να αντικαθίστανται κάθε 6000 χιλιόμετρα ή μία φορά το χρόνο – αν κάνετε πιο λίγα χιλιόμετρα.
Το οπίσθιο ελαστικό φθείρεται πιο γρήγορα από το εμπρόσθιο γιατί επιβαρύνεται περισσότερο από τη μεταφορά της δύναμης και το βάρος του αναβάτη. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να μπείτε στον πειρασμό να το αντικαταστήσετε με το εμπρόσθιο – για να κερδίσετε σε διάρκεια , γιατί θα επηρεαστεί αρνητικά το κράτημα του μπροστινού συστήματος και η όλη συμπεριφορά.

Δείτε επίσης

Il Lombardia

O Bauke Mollema νικητής του Il Lombardia

Mια μεγάλη νίκη για τον Ολλανδό αναβάτη Με τον καλύτερο τρόπο έκλεισε την αγωνιστική χρονιά ...

Social Biking

Social Biking 2019: Κάνω ποδήλατο για την Αθήνα

Κάνουμε ποδήλατο για την Αθήνα Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου, δόθηκαν τα βραβεία στους συμμετέχοντες για ...

Transition Sports

Προπονητική ημερίδα στο Moraitis Beach με τον Βασίλη Κρομμύδα

Open day προπόνηση τριάθλου με τον Βασίλη Κρομμύδα Η Transition Sports και ο Βασίλης Κρομμύδας ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest