Home | Αρχική | Κινούμαι ηλεκτρικά: Η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ κ. Αλεξάνδρα Σδούκου μας δίνει όλες τις πληροφορίες

Κινούμαι ηλεκτρικά: Η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ κ. Αλεξάνδρα Σδούκου μας δίνει όλες τις πληροφορίες

Κινούμαι ηλεκτρικά: Η πλατφόρμα άνοιξε

Ποιός καταλληλότερος για να μας δώσει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», από την ίδια τη Γενική Γραμματέα Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου η οποία, πρόθυμα, μας λύνει όλες τις απορίες!

 

Η Γενική Γραμματέας Eνέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, μας μιλάει για το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών ποδηλάτων Η υπογραφή του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, ήταν σίγουρα μια ιστορική απόφαση για την Ελληνική κοινωνία.

Η στροφή της πολιτείας προς πιο καθαρές πηγές ενέργειες ήταν ανάγκη επιτακτική και με χαρά είδαμε πως οι κινήσεις ήταν όλες προς τη σωστή κατεύθυνση. Εκείνο όμως που μας εξέπληξε ευχάριστα, ήταν το ουσιαστικό ενδιαφέρον του Υπουργείου για την ανάπτυξη της χρήσης των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Αρμόδια για το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης είναι η Γενική Γραμματέας Eνέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, η κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, με την οποία είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε όλες μας τις απορίες για το εξαιρετικά σημαντικό θέμα της επιδότησης των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση.

 

Διαβάζοντας προσεχτικά το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση – και συγκεκριμένα τα άρθρα που αφορούν στα ηλεκτρικά ποδήλατα – πρέπει να παραδεχτώ πως μείναμε εξαιρετικά ικανοποιημένοι από την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του θέματος. Θα θέλαμε όμως να λύσουμε κάποιες απορίες που αφορούν τόσο τους καταναλωτές όσο και τους επαγγελματίες του ποδηλάτου στη χώρα μας.

Ξεκινώ λοιπόν από την αρχή: Ποιό θεωρείται από το ΥΠΕΝ ως επιδοτούμενο ηλεκτρικό ποδήλατο σύμφωνα με το νομοσχέδιο;

Ο ορισμός του επιδοτούμενου ηλεκτρικού ποδηλάτου έχει δοθεί ήδη από τον Ν.4170/2020 για την «προώθηση της ηλεκτροκίνησης». Ακολουθούμε πιστά τον Ευρωπαϊκό κανονισμό και ορίζουμε ως ηλεκτρικό ποδήλατο αυτό που είναι εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος μικρότερης ή ίσης με 250 W, στο οποίο η ισχύς του κινητήρα διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση ή, αλλιώς, μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται πριν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.

 

Ποιό είναι το μέγιστο ύψος της επιδότησης και ποια είναι η διαδικασία για να εκπέσει κάποιος το ποσοστό αυτό; Μπορείτε να μας την περιγράψετε;

Η επιλογή μας εξ’ αρχής ήταν να επιδοτήσουμε γενναία το ηλεκτρικό ποδήλατο, γιατί το πιστεύουμε ως μέσο μεταφοράς και ο στόχος μας είναι να στηριχθεί αλλά και να γίνει μια καθημερινή συνήθεια στον Έλληνα. Το οικολογικό bonus που δίνουμε για το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι 40% και είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, ενώ το μέγιστο ποσό είναι 800€ και είναι το δεύτερο υψηλότερο πίσω από την Σουηδία! Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή στην εφαρμογή της και πολύ απαιτητική ταυτόχρονα στην προσέγγιση της και αυτό γιατί θέλουμε να αποτρέψουμε την επιδότηση ποδηλάτων που δεν είναι συμβατά με τον παραπάνω ορισμό.

Έτσι, με μια απλή εγγραφή στην πλατφόρμα kinoumeilektrika.ypen.gr μπορεί ο ενδιαφερόμενος να υποβάλει την αίτηση συμμετοχής του, συνοδευόμενη υποχρεωτικά από επίσημη προσφορά που λαμβάνει από κατάστημα πώλησης. Στην συνέχεια και αφού λάβει το μήνυμα ότι η αίτηση του εγκρίνεται μπορεί να υποβάλλει το αίτημα πληρωμής επισυνάπτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και φυσικά την απόδειξη ή το τιμολόγιο αγοράς.

Οι τεχνικές προδιαγραφές των επιλέξιμων ηλεκτρικών ποδηλάτων έχουν ήδη αναρτηθεί στην πλατφόρμα kinoumeilektrika.ypen.gr, όπως επίσης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και μπορεί οποιοσδήποτε να έχει πρόσβαση και ενημέρωση.

 

Πιστεύετε πως η διαδικασία μπορεί να θεωρηθεί περίπλοκη ή αποτρεπτική για κάποιους; Πώς θα διασφαλίσετε πως τα στοιχεία που συμπληρώνονται είναι ακριβή;

Στόχος είναι αφενός να μην ταλαιπωρείται ο πολίτης, αλλά αφετέρου πρέπει και το Υπουργείο να εφαρμόσει κανόνες νομιμότητας. Θέλοντας κάποιος να αγοράσει ένα ποδήλατο θα πάει προφανώς σε κάποιο κατάστημα να το δει, να το δοκιμάσει, να μάθει τις δυνατότητες του ποδηλάτου.

Φεύγοντας λοιπόν παίρνει και μια προσφορά από τον πωλητή, και την αναρτά στην πλατφόρμα του προγράμματος για να τεκμηριώσει το κόστος και την επιδότηση που αιτείται αλλά και την συμβατότητα του ποδηλάτου με τις προδιαγραφές που ορίσαμε.

Σε ότι αφορά το θέμα της διασφάλισης, ζώντας στην εποχή της ηλεκτρονικής πληροφορίας είναι πολύ εύκολο να ελέγξει κανείς μοντέλα, τιμές, συμβατότητα, τεχνικές προδιαγραφές. Αυτό θα κάνουμε και εμείς και μάλιστα με αυστηρό τρόπο, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε καταρχήν τον καταναλωτή ο οποίος πρέπει να νοιώσει σίγουρος ότι αυτό που αγοράζει είναι και αυτό που επιδοτείται.

Επίσης στα απαιτούμενα δικαιολογητικά έχουμε ενσωματώσει τόσο κάποιες υπεύθυνες δηλώσεις του αιτούντος αλλά και του πωλητή καθώς επίσης και επίσημο πιστοποιητικό συμμόρφωσης με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό.

Εάν λοιπόν σε μια αίτηση συμμετοχής που έχει υποβληθεί διαπιστωθούν αποκλίσεις, η αίτηση θα επιστραφεί με την προτροπή να διορθωθεί και να επανέλθει εντός 5 ημερών. Εάν το διάστημα αυτό παρέλθει άκαρπο, θα απορριφθεί.

 

 Τι πρέπει να γνωρίζει το κάθε κατάστημα σε σχέση με την επιδότηση; Έχετε κάποιο σχέδιο ενημέρωσης των ποδηλατικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα;

Το τελευταίο διάστημα, προετοιμάζοντας την Κοινή Υπουργική Απόφαση του ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ, είχα την χαρά να συναντήσω τόσο τους Έλληνες κατασκευαστές ποδηλάτων, όσο και αρκετούς ανθρώπους του εμπορίου και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω γιατί πραγματικά η συνεισφορά τους ήταν σημαντική.

Ανοίξαμε λοιπόν έναν δίαυλο επικοινωνίας με το σύνολο της αγοράς του ηλεκτρικού ποδηλάτου και ο όποιος είναι ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας τόσο με τον καταναλωτή, όσο και με το σύνολο της αγοράς. Από την πλευρά μας, θα κάνουμε μια καμπάνια προώθησης του προγράμματος για να επικοινωνήσουμε τις λεπτομέρειες και τα οφέλη.

Οι καταστηματάρχες πρέπει να κάνουν τα εξής: – Να παρέχουν στον ενδιαφερόμενο τεχνική και οικονομική προσφορά σύμφωνα με το πρότυπο που έχουμε αναρτήσει στο site kinoumeolektrika.ypen.gr – Κατά την πώληση του ποδηλάτου να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση για την συμβατότητα του, με τις προδιαγραφές του προγράμματος.

Επίσης η υπεύθυνη δήλωση βρίσκεται ανηρτημένη στο site kinoumeolektrika.ypen.gr – Nα δίνουν στον αγοραστή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του ποδηλάτου, σύμφωνα με τα σχετικά Ευρωπαϊκά πρότυπα. Ακούγεται ίσως λίγο αυστηρό, αλλά η εκτίμηση μας είναι ότι με τον τρόπο αυτόν θα αποτρέψουμε φαινόμενα ασυμφωνίας με την αγορά και θα προστατέψουμε τον καταναλωτή και τελικό αποδέκτη της επιδότησης.

 

Από πότε θα ξεκινήσει να ισχύει το μέτρο της επιδότησης; Μπορεί να λειτουργήσει και αναδρομικά για ποδήλατα που έχουν αγοραστεί και λίγο νωρίτερα – για παράδειγμα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου;

Δυστυχώς όχι, η αναδρομικότητα της αγοράς δεν μπορεί να ισχύσει, ωστόσο από τις 7 Αυγούστου και μέχρι το τέλος του 2021 μπορούν οι πολίτες να αγοράζουν ηλεκτρικά ποδήλατα επιδοτούμενοι με το ποσοστό του 40% . Η δυνατότητα για την υποβολή αίτησης συμμετοχής ξεκινάει στις 24.08.2020 και θα συνεχίζεται έως τις 31.12.2021 εκτός εάν οι πόροι μας εξαντληθούν νωρίτερα.

 

Ποιός είναι ο συνολικός προϋπολογισμός της επιδότησης και για τι χρονικό διάστημα ισχύει; Αφορά αριθμό ποδηλάτων ή ύψος ποσού που θα καλυφθεί;

Η συνολική δημόσια δαπάνη του ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ είναι 100 εκατ. €, είναι πόροι του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και είναι απολύτως διασφαλισμένοι. Δεν έχουμε θέσει οροφή σε αριθμό ποδηλάτων ή γενικότερα οχημάτων, απλώς έχουμε κάνει μια καταρχήν κατανομή των 100 εκατ. ανά κατηγορία οχήματος και ωφελούμενου, η οποία ωστόσο είναι ενδεικτική και θα τροποποιείται ανάλογα με το ενδιαφέρον και την απορρόφηση.

Αν πχ διαπιστώσουμε ότι το ποδήλατο έχει υψηλή ζήτηση και το ηλεκτρικό όχημα από τα φυσικά πρόσωπα χαμηλή, τότε θα ανακατανείμουμε το ποσό ενισχύοντας την κατηγορία του ποδηλάτου. Και πάλι όμως θα σας πω ότι έχοντας διασφαλισμένα τα 100 εκατ. € και διαπιστώνοντας υψηλό ενδιαφέρον για το σύνολο των οχημάτων που είναι επιλέξιμα μέσα από το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ, εδώ θα είμαστε να βρούμε τρόπο να αυξήσουμε τα 100 εκατ. και να εξυπηρετήσουμε με κάθε τρόπο την ζήτηση.

 

Οι Ευρωπαϊκές προβλέψεις δείχνουν πως ως το 2025, θα πωλούνται περισσότερα από 10 εκ. ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση στην Ευρώπη. Θεωρείτε πως ο στόχος του ΥΠΕΝ, για την Ελλάδα είναι ρεαλιστικός ή μήπως είναι λίγο… απαισιόδοξος;

Απαισιόδοξος δεν είναι σίγουρα και αυτό γιατί όπως σας είπα δουλέψαμε με την αγορά συνολικά, είτε του ποδηλάτου είτε του δικύκλου, είτε του αυτοκινήτου, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις αυτής. Ξέρετε όταν σχεδιάζεις την πολιτική σου, δυο πράγματα πρέπει να φροντίζεις να κάνεις σωστά, το πρώτο είναι να βάζεις συνειδητά τον πήχη ψηλά για να δημιουργείς κίνητρο και να δίνεις ώθηση, και το δεύτερο να έχεις ολοκληρώσει το πρώτο αφού προηγουμένως έχεις μελετήσει πολύ καλά την τάση και τα δεδομένα. Εκτιμώ ότι αυτό το πράξαμε με τον ορθό τρόπο και είμαι βέβαιη ότι θα ακολουθήσουμε την Ευρώπη και γιατί όχι, θα είμαστε παράδειγμα.

 

Η πανδημία προκάλεσε σημαντικά προβλήματα στην οικονομία, εκτός από τις ποδηλατικές επιχειρήσεις που γνώρισαν αύξηση πωλήσεων που, σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε κάθε προσδοκία και άγγιξε τριψήφια νούμερα. Και μάλιστα σε όλη την Ευρώπη.

Με δεδομένο πως στην Ελλάδα πωλούνται σημαντικά λιγότερα ποδήλατα απ’ ότι θα έπρεπε σύμφωνα με τον πληθυσμό, πιστεύετε πως το μέτρο επιδότησης ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση θα μπορούσε να παίξει ρόλο και στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας υπό την έννοια της αύξησης του τζίρου της ποδηλατικής αγοράς αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας;

Όταν σχεδιάζαμε το νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, βασική μας προτεραιότητα ήταν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να υπάρξει ανάπτυξη στην αγορά. Η χώρα μας πρέπει να διαφοροποιήσει το μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθεί για δεκαετίες, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι αυτό απαιτεί ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό αλλά ταυτόχρονα και βραχυπρόθεσμους στόχους.

Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάσαμε φορολογικά κίνητρα, κίνητρα για την δημιουργία παραγωγικών μονάδων στις περιοχές της απολιγνιτοποίησης αλλά και την δράση ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ως το πρώτο μόνο βήμα, γιατί θα ακολουθήσουν και άλλα παρόμοια.

Ναι, είναι λογικό να προσδοκάς την ανάπτυξη της αγοράς αλλά και την δημιουργία θέσεων εργασίας όταν για πρώτη φορά στην χώρα εισάγεται ένα πρόγραμμα επιδότησης, και γενναίας θα μου επιτρέψετε να πω, το οποίο ωθεί και στηρίζει τον Έλληνα στην επιλογή του ηλεκτρικού οχήματος. Είμαι αισιόδοξη για αυτό και το πιστεύω βαθιά.

 

Είδαμε πρόσφατα την έναρξη επενδύσεων από εταιρείες που παραδοσιακά δραστηριοποιούνται στο αυτοκίνητο, στο χώρο των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Θεωρείτε πως είναι αυτό μια ακόμη απόδειξη πως θα υπάρξει έντονη ανάπτυξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων και στην Ελλάδα;

Η περίοδος του lock down, του γενικευμένου κλεισίματος, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ανέδειξε τα οφέλη του ποδηλάτου. Ο κόσμος μη έχοντας τον φόβο της κυκλοφορίας απελευθερώθηκε και επέλεξε το ποδήλατο ως μέσο αναψυχής, μεταφοράς, περιπάτου.

Θα έλεγε κανείς ότι αναδείχθηκε μια καινούρια αγορά στην χώρα, γνωστή βέβαια στην Ευρώπη, και οφείλουμε να την προσεγγίσουμε με ενδιαφέρον και την υποστηρίξουμε δραστικά. Το γεγονός ότι σε συζητήσεις μας με ανθρώπους του ποδηλάτου προέκυψαν οι τέσσερις μήνες ως μέσος χρόνος παράδοσης μιας παραγγελίας, αντιλαμβάνεστε πως λέει πολλά. Και σίγουρα αισιόδοξα και θετικά μηνύματα για το ποδήλατο.

 

κινούμαι ηλεκτρικά
Η Γενική Γραμματέας Eνέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου με ένα από τα ηλεκτρικά ποδήλατα του Υπουργείου.

 

Η εικόνα που έχουμε είναι πως οι αγοραστές ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση δεν είναι, σε μεγάλο βαθμό, οι παραδοσιακοί χρήστες ποδηλάτου αλλά κοινό που ίσως να μην αγόραζε καν ποδήλατο αν δεν ήταν ηλεκτρικό. Έτσι, περισσότεροι επιλέγουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης ή αναψυχής με τα γνωστά οφέλη τόσο στο περιβάλλον όσο και στην υγεία των πολιτών. Συμφωνείτε με αυτό το σκεπτικό;

Αυτός είναι ο στόχος μας, το ποδήλατο να περάσει στην συνείδηση του Έλληνα ως κύριο μέσο μεταφοράς, όχι απλά ένας τρόπος αναψυχής. Και φυσικά αυτό θα έχει ιδιαίτερα θετική επιρροή στην ατμόσφαιρα και το αποτύπωμα των μεταφορών στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο. Ωστόσο δεν είναι αρκετή μια περίοδος πανδημίας ή ένα πρόγραμμα επιδότησης όσο μεγάλο και αν είναι το ποσοστό της.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο, αλλά και το ποδήλατο στο σύνολο του, για να διαδοθεί πρέπει να υποστηριχθεί με υποδομές, αλλά και με εκπαίδευση της οδικής συμπεριφοράς του Έλληνα οδηγού. Στο πλαίσιο των υποδομών εντάσσουμε την κατασκευή δυο μεγάλων ποδηλατόδρομων στην Αθήνα, έναν που θα συνδέει την Κηφισιά με το Γκάζι και έναν που θα ξεκινά από την Κατεχάκη και μέσω Πανεπιστημιούπολης Ζωγράφου, θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό.

Είναι δυο έργα, που σε συνδυασμό με την επιδότηση, φιλοδοξούμε να δώσουν χώρο και ώθηση στο ποδήλατο. Παρόμοια έργα ξέρετε γίνονται με πρωτοβουλία των Δήμων σε όλη την χώρα, και αυτό είναι σημαντικό.

Εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε αυτές τις πολιτικές, γιατί είναι το μέσο που θα βελτιώσει την ποιότητα της ζωής μας, μειώνοντας τους ρύπους που εισπνέουμε από την κυκλοφορία εκατομμυρίων γηρασμένων οχημάτων.

 

Υπάρχει μια μεγάλη τάση στην Ευρώπη που αφορά την εμπλοκή μεγάλων επιχειρήσεων στην προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου από τους εργαζομένους τους – είτε ως μέσου μετακίνησης από και προς τη δουλειά ή γενικά ως μέσου μετακίνησης. Πιστεύετε πως τα κίνητρα που δίνετε για τις επιχειρήσεις θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και στην Ελλάδα προς αυτή την κατεύθυνση;

Σε ένα παιδί που του διδάσκεις την αλφάβητο πρέπει να του μαθαίνεις ένα ένα τα γράμματα για να φτάσει στο τελευταίο. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα στην χώρα μας και με τις εναλλακτικές μετακινήσεις, άρα και με το ποδήλατο.

Ξεκινήσαμε με τον θεμέλιο λίθο, έναν νόμο, κάτι που δεν υπήρχε στην χώρα μας και η έλλειψη του μας καθιστούσε ουραγούς στην Ευρώπη. Περάσαμε στην επόμενη φάση, ξεκινώντας άμεσα την εφαρμογή του, με την ενεργοποίηση του ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Ταυτόχρονα πριν το τέλος του καλοκαιριού θα είμαστε έτοιμοι με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χωροθέτηση σημείων φόρτισης και στάθμευσης από τους Δήμους της χώρας και την χρηματοδότηση του σχεδίου από τους πόρους του Πράσινου Ταμείου. Βλέπετε ότι η πολιτική μας είναι συνεκτική, βασίζεται σε σχέδιο και εξελίσσεται σταδιακά.

Όπως σας είπα και προηγουμένως, οι υποδομές είναι ένα βασικό ζητούμενο, και σας ανέφερα το παράδειγμα της Αθήνας, αλλά υπάρχουν δεκάδες άλλα στην χώρα που γίνονται με την μέριμνα των δήμων. Δημιουργώντας λοιπόν δίκτυο και προϋποθέσεις μετακίνησης με ποδήλατο, είναι σαφές ότι θα φτάσουμε στο σημείο των κινήτρων και της επιβράβευσης επιχειρήσεων που ευνοούν αυτή την επιλογή του εργαζόμενου.

Μας τέθηκε άλλωστε το θέμα και μέσω της δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου, πριν έναν μήνα περίπου, και ήταν από τα σχόλια που τράβηξε το ενδιαφέρον μας.

 

Το νομοσχέδιο έκανε ιδιαίτερη αναφορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έδινε κίνητρα για την μετατροπή των στόλων συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτρικά. Τι κίνητρα υπάρχουν για την αγορά από τις επιχειρήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων;

Σε πρώτη φάση επιλέξαμε να μην επιδοτήσουμε τις επιχειρήσεις για την αγορά ποδηλάτων, αλλά για την αλλαγή των ρυπογόνων στόλων αυτοκινήτων και δικύκλων που έχουν. Το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ επιδοτεί μόνον τα φυσικά πρόσωπα για την αγορά ποδηλάτου, προσεγγίζοντας την αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα που ίσως δυσκολεύεται αυτή την εποχή δεδομένων των συνθηκών για να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αντίθετα όμως, οι εταιρικοί στόλοι πρέπει να αλλάξουν, πρέπει τα παλιάς τεχνολογίας οχήματα να αντικατασταθούν από ηλεκτρικά. Ξέρετε, ένα εταιρικό όχημα κινείται 4 με 5 φορές περισσότερο σε αστικό χώρο από ότι ένα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι αν αφαιρέσουμε ένα εταιρικό όχημα από την κυκλοφορία είναι σαν να μειώνουμε τους ρύπους που προκαλούν 4 ή 5 ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα. Στην ίδια λογική ακριβώς προσεγγίσαμε και την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ αλλά και των δικύκλων.

Τα δίκυκλα δεν ρυπαίνουν σίγουρα όσο ένα συμβατικό Ι.Χ. αλλά ο θόρυβος της παλιάς εξάτμισης είναι ρύπος και μάλιστα σημαντικός!

Ξεκινούμε λοιπόν με την αντικατάσταση των αυτοκινήτων, βαν και δικύκλων από τις εταιρίες και πολύ πιθανόν να σκεφθούμε από το 2022 να έχουμε το ηλεκτρικό ποδήλατο στα επιλέξιμα οχήματα για τις επιχειρήσεις.

 

Είδαμε πρόσφατα ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πρόγραμμα από την Βρετανική κυβέρνηση, ύψους 2 δις λιρών για το ποδήλατο και το περπάτημα. Ανάμεσα στους άξονες που περιλαμβάνει – εκτός από αντίστοιχες επιδοτήσεις και διευκολύνσεις που έχει προτείνει και το ΥΠΕΝ μέσα από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο – βλέπουμε και την προσπάθεια για ασφαλείς χώρους στάθμευσης. Με δεδομένο το υψηλό κόστος κτήσης ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου και για το οποίο η έλλειψη ασφαλών χώρων στάθμευσης λειτουργεί αποτρεπτικά για τον χρήστη, υπάρχει κάποιο σχέδιο του Υπουργείου προς αυτή την κατεύθυνση;

Είναι ακριβώς το θέμα που θίξαμε παραπάνω, οι υποδομές! Είμαι σίγουρη ότι εάν είχαμε υποδομές και εάν δίναμε την αίσθηση της ασφάλειας στον οδηγό του ποδηλάτου, θα κυκλοφορούσαν στις πόλεις μας υπερπολλαπλάσια ποδήλατα.

Η στάθμευση κατά βάση είναι μια πρωτοβουλία που βασίζεται σε δυο πυλώνες, την ιδιωτική πρωτοβουλία και την δημοτική αρχή. Εμείς συνομιλούμε και συνεργαζόμαστε πολύ στενά με την ΚΕΔΕ και είναι βέβαιο πως στηρίζουμε προτάσεις σε αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή της ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου. Δεχόμαστε προτάσεις και είμαστε ανοικτοί να συζητήσουμε τρόπους για την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου, την στάθμευση του αλλά και την φόρτιση του!

Ίσως η ανάγκη της δημόσια προσβάσιμης πηγής φόρτισης δεν είναι τόσο μεγάλη όσο σε ένα αυτοκίνητο αλλά δεν παύει να είναι υπαρκτή. Μέσα λοιπόν από τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων που θα ετοιμάσουν τους προσεχείς μήνες οι Δήμοι μας, θα μπορούσαν να προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης και σημεία φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.

 

Έχετε θέσει συγκεκριμένους στόχους σχετικά με τις πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων; Πότε θα έχουμε μια πρώτη αξιολόγηση της επιτυχίας του μέτρου;

Στόχος μας είναι ένας, το ποδήλατο να παγιωθεί τα επόμενα χρόνια ως κύριο μέσο μεταφοράς. Το όφελος και για την οικονομία και για το περιβάλλον θα επιτευχθεί μόνον εφόσον επιτευχθεί αυτή η συνθήκη. Προτρέπουμε τον Έλληνα να επιλέξει το ηλεκτρικό ποδήλατο, όπως και κάθε ηλεκτρικό όχημα, γιατί είναι άμεση ανάγκη η μείωση των ρύπων και η προστασία της δημόσιας υγείας.

Είναι νωρίς να μιλήσουμε για αξιολόγηση πριν την εφαρμογή, αλλά αν θέλουμε να προσεγγίσουμε την έννοια θα έλεγα ότι αξιολόγηση θα έχουμε κάθε μέρα, οι κλήσεις που θα δέχεται το help desk μας, τα ηλεκτρονικά μηνύματα που θα έρχονται, οι αιτήσεις που θα υποβάλλονται είναι δείκτες.

Μια συνολική πρώτη εικόνα πάντως εκτιμώ ότι θα έχουμε μεταξύ του Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, ανάμεσα σε αυτό το διάστημα θα έχουμε κάποια πρώτα συμπεράσματα τα οποία με χαρά να μοιραστώ μαζί σας!

 

Δείτε επίσης

Ο Egan Bernal εκτός Γύρου Γαλλίας στο 17ο ετάπ

Εγκαταλείπει τις ελπίδες της για διάκριση η Team INEOS Grenadiers Ο 23χρονος αναβάτης της INEOS ...

13η Ανάβαση Ταϋγέτου 2020

13η Ανάβαση Ταϋγέτου 2020 αγώνας δρόμου Στις 27 Σεπτεμβρίου 2020 διοργανώνεται η 13η Ανάβαση Ταϋγέτου ...

Bike Citizens: «Play and Bike to Work»

Οι Bike Citizens (ή η ποδηλατική πλατφόρμα Bike Citizens) εγκαινιάζουν μια νέα ψηφιακή εκστρατεία με τίτλο "Play and Bike to Work". Ημερομηνία εκκίνησης: 31 Αυγούστου 2020

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest