Home | Αρχική | Η Αθήνα ανοίγει το δρόμo στο ποδήλατο και τους πεζούς
Κάπως έτσι θέλουμε την Αθήνα!

Η Αθήνα ανοίγει το δρόμo στο ποδήλατο και τους πεζούς

Κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο της πόλης

Από τα μέσα Ιουνίου ξεκινούν οι σταδιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα

 

Η αλήθεια είναι πως η πρόθεση του δημάρχου της Αθήνας, Κώστα Μπακογιάννη, να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ένα πιο φιλικό στον πολίτη κέντρο της πόλης – κατά τα πρότυπα όλων των Ευρωπαϊκών πόλεων – ήταν ξεκάθαρη πριν ακόμη ξεκινήσει η θητεία του.

Ήδη από την προεκλογική περίοδο, μιλούσε με τους αρμόδιους φορείς, με ομάδες πολιτών, με συνεργάτες και οραματιζόταν ένα ιστορικό κέντρο φιλικό στον πολίτη. Και η πιλοτική εφαρμογή του Τριγώνου έδειχνε ήδη πόσο σημαντική θα ήταν για την πόλη η πεζοδρόμηση του κέντρου.

Μεταξύ μας, μόνο «κουτός» θα πρέπει να είναι κάποιος για να πιστεύει πως τα ενοχλητικά μποτιλιαρίσματα σε ιστορικούς δρόμους όπως η Μητροπόλεως ή η Αθηνάς εξυπηρετούσαν κάποιον ή κάτι. Και δεν χρειάζεται καν να αναφέρουμε το χιλιοειπωμένο παράδειγμα της Ερμού που πριν πεζοδρομηθεί ήταν… πεδίο αντιπαραθέσεων και τώρα, πεζοδρομημένη, ο πιο ακριβός δρόμος της Αθήνας!

Υπάρχουν μερικά πράγματα που είναι λυμένα και κακώς τα συζητάμε: Η πεζοδρόμηση των κέντρων των πόλεων μόνο θετικό είναι για την πόλη. Η δυνατότητα να κινηθεί κάποιος στο ιστορικό κέντρο με ποδήλατο, πατίνι ή με τα πόδια μόνο θετική είναι για όλους.

 

Το τυπικό σκέλος…

Η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την επιβολή κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στη περιοχή του κέντρου της πρωτεύουσας, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της πρόσφατης, ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας.

Πρόκειται για την πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου, που επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας και τίθεται σε διαβούλευση στην πράξη, ώστε αν χρειαστεί να υπάρξουν προσαρμογές.

 

 

Μεγάλος περίπατος

Η Αθήνα υιοθετεί τις καλές πρακτικές πολλών άλλων πρωτευουσών με στόχο:

  • Την απελευθέρωση και απόδοση επιπλέον 50 στρεμμάτων δημοσίου χώρου στους πολίτες  για την διασφάλιση των κοινωνικών αποστάσεων,
  • Την αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και ποδηλάτες, ενώ αυξάνεται η συχνότητα των λεωφορείων λόγω ταχύτερης κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις βασίζονται σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και έλαβαν την σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσια Υγείας έναντι του κορωνοϊού.

Η παρέμβαση ξεκινά να υλοποιείται σταδιακά από τα μέσα Ιουνίου, με μια σειρά ήπιων και προσωρινών παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί. Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κάθε μια από τις οδούς που αναφέρονται στην ΚΥΑ, θα υπάρχουν έγκαιρες και αναλυτικές ανακοινώσεις για την διευκόλυνση κατοίκων, εργαζόμενων και επισκεπτών της πόλης.

 

Με ποδήλατο στη δουλειά

Έφτασε η ώρα για την αλλαγή;

Τώρα είναι η ώρα που χρειάζεται στήριξη απ’ όλους όσους ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη κινητικότητα, για το περπάτημε και το ποδήλατο. Αν λοιπόν πιστεύετε κι εσείς, όπως εμείς, πως τα κέντρα των πόλεων είναι για τους πολίτες και όχι για τα αυτοκίνητά τους, δείξτε εμπράκτως την υποστήριξή σας με το… να ποδηλατείτε συνεχώς στο κέντρο της πόλης.

Εμείς πάντως αυτό θα κάνουμε!

Δείτε επίσης

3 μετάλλια για τον ΠΑΣ ΠΗΝΕΙΟΥ

Χρυσός και αργυρός ο Παναγιώτης Δαλαβίκας του ΠΑΣ ΠΗΝΕΙΟΥ Χάλκινος ο Βασίλης Πολύζος στον Πανελλήνιο ...

Παγουροθήκη Carbon

CARBONE Bottle Cage XFK 3D: η ελαφρύτερη παγουροθήκη στον κόσμο!

CARBONE Bottle Cage XFK 3D: παγουροθήκη ελαφριά σαν… πούπουλο Με το βάρος της να ανέρχεται ...

Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον Fabio Jakobsen

Αισιόδοξα τα νέα για τον Fabio Jakobsen Παρακολουθούμε κι εμείς, όπως όλοι οι φίλοι της ...

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest