Από τις Βρυξέλλες μέχρι το Παρίσι!
Ανακοινώθηκε η διαδρομή της 106ης έκδοσης του Γύρου της Γαλλίας, η οποία θα ξεκινήσει το Σάββατο 6 Ιουλίου του 2019 από τις Βρυξέλλες για να τερματίσει την Κυριακή 28 Ιουλίου στο Παρίσι.
Η ανακοίνωση της διαδρομής έγινε την Πέμπτη 25 Οκτωβρίου στο Παρίσι, στο συνεδριακό κέντρο Palais des Congrès, παρουσία ιστορικών προσωπικοτήτων του χώρου όπως οι Eddy Merckx, Bernard Hinault και Miguel Indurain, οι οποίοι έχουν κερδίσει στο παρελθόν πέντε φορές τον αγώνα ο καθένας και κλήθηκαν να ξεκινήσουν τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας της κίτρινης φανέλας.
100 χρόνια κίτρινη φανέλα!
H 106η έκδοση του Γύρου της Γαλλίας είναι ιστορικής σημασίας γιατί σηματοδοτεί τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας της κίτρινης φανέλας.
Η εκκίνηση της 13ης έκδοσης του Γύρου είχε δοθεί στο Παρίσι, 29 Ιουνίου του 1919, μία ημέρα μετά την υπογραφή της Συνθήκης των Βερσαλλιών. Η έμπνευση της κίτρινης φανέλας προήλθε από τον τότε Διευθυντή του αγώνα, τον Γάλλο Henri Desgrange, ο οποίος θέλησε με το κίτρινο χρώμα, το χρώμα του ήλιου να συμβολίσει την αναγέννηση και το φως που θα καθοδηγούσε αυτούς που ήθελαν να βρουν ένα μονοπάτι στο ταξίδι προς την επιτυχία.

Εκατό χρόνια μετά την αναγέννηση του αγώνα και την έμπνευση της κίτρινης φανέλας, στο ίδιο πνεύμα, ο Γύρος της Γαλλίας θα γιορτάσει την πεντηκοστή επέτειο από την πρώτη νίκη του μεγαλύτερου ποδηλάτη όλων των εποχών, του Βέλγου Eddy Merckx, ο οποίος έγραψε για πρώτη φορά το όνομά του στο «χρυσό βιβλίο» της ιστορίας του «Grand Boucle» το 1969. Προς τιμή του, ο αγώνας θα ξεκινήσει από την πρωτεύουσα της χώρας του, τις Βρυξέλλες, για να τερματίσει μετά από 3.460 χλμ. στο Παρίσι.
Η διαδρομή
Η διαδρομή της 106ης έκδοσης του Γύρου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 54 χλμ. χρονομέτρησης και πέντε τερματισμούς σε ανηφόρα (6ο, 14ο, 15ο, 190, και 20ο ετάπ).
Τα 54 χλμ. χρονομέτρησης ισομοιράζονται μεταξύ του 2ου ετάπ ομαδικής χρονομέτρησης στις Βρυξέλλες και του 13ου ετάπ ατομικής χρονομέτρησης στη γαλλική πόλη Πο, το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για τους υποψήφιους διεκδικητές της GC εξαιτίας του ανηφορικού προφίλ.

Περισσότερο σημαντικά για τους διεκδικητές της GC είναι τα ανηφορικά ετάπ της διαδρομής. Πρώτη πρόκληση το 6ο ετάπ των 157 χλμ. που τερματίζει στην ανάβαση La Planche Des Belles Filles (7 χλμ. με μέση κλίση στο 8,7% και μέγιστη στο 20%).

Η επόμενη ανηφορική πρόκληση έρχεται αμέσως μετά το 13ο ετάπ ατομικής χρονομέτρησης, με τη θρυλική ανάβαση του Tourmalet (19 χλμ. με μέση κλίση στο 7,4% και τερματισμό σε υψόμετρο 2.115μ) να δεσπόζει στο φινάλε του 14ου ετάπ των 117 χλμ.

Εξίσου σημαντικό και πιο δύσκολο είναι το 15ο ετάπ των 185 χλμ. που τερματίζει στην ανηφόρα του Foix (11,8 χλμ. με μέση κλίση στο 6,9%) και περιλαμβάνει 4.700 μ. θετικής υψομετρικής διαφοράς.
Τα σημαντικότερα ετάπ για τα φαβορί της GC θα διεξαχθούν την τελευταία εβδομάδα του Γύρου όπου η διαδρομή μπαίνει στις γαλλικές Άλπεις.

Το πρώτο μεγάλο αλπικό ετάπ είναι το 18ο των 20 7χλμ. το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε πως θα διεξαχθεί «πάνω από τα σύννεφα», αφού οι κορυφές και των τριών αναβάσεων ξεπερνάνε σε ύψος τα 2.000μ. (Col De Vars στα 2.109μ. – Col d’Izouard στα 2.360μ. – Col du Galibier στα 2.642μ.). Η τεχνική κατάβαση από το Col du Galibier μέχρι τη γραμμή του τερματισμού στο Valloire θα δώσει την ευκαιρία στους διεκδικητές της GC να πιέσουν τα όρια…

Το ταξίδι στις Άλπεις συνεχίζεται με το δυναμικό 19ο ετάπ των 123 χλμ. το οποίο θα οδηγήσει το πελοτόν στην ανάβαση Col de l’iseran (2.770μ.) που αποτελεί τo υψηλότερο πέρασμα των Άλπεων. Αυτή θα είναι η όγδοη φορά στην ιστορία του αγώνα που η διαδρομή θα περάσει από τη συγκεκριμένη κορυφή και η δεύτερη που θα την ανέβει από τη νότια πλευρά που είναι η δυσκολότερη. Το 19ο ετάπ θα τερματίσει στο Montee de Tignes, σε υψόμετρο 2.113μ.

Το τελευταίο αλπικό ετάπ είναι το 20ο και αναμένεται εξαιρετικά δύσκολο και ανατρεπτικό καθώς μέσα σε 131χλμ. το πελοτόν καλείται να ανέβει τρεις βουνοκορφές (Cormet de Roselend, Côte de Longefoy και Val Thorens) με συνολική θετική υψομετρική διαφορά στα 4.450μ. Η τελική ανάβαση των 33,4 χλμ. στο Val Thorens θα δοκιμάσει την αντοχή των διεκδικητών της GC με ανηφορικό τερματισμό σε υψόμετρο 2.365 μ.