Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | TIME Scylon Disc: Ακόμα καλύτερο!
time scylon

TIME Scylon Disc: Ακόμα καλύτερο!

«Ροζ-μωβ και λίγο μαύρο»

Δοκιμάζουμε την τελευταία έκδοση του κορυφαίου μοντέλου TIME Scylon με δισκόφρενα.

Φωτό: Πέτρος Γκότσης

Τα ποδήλατα δρόμου αλλάζουν. Γίνονται πιο μοντέρνα, πιο αποδοτικά και λειτουργικά, πιο αεροδυναμικά σε σχεδίαση, πιο επιθετικά και πολύ πιο ελκυστικά, όπως το νέο TIME Scylon Disc!

Μετά από αρκετά πρωτότυπα και αρκετή αναμονή, η «δισκοφρενάτη» έκδοση του κορυφαίου μοντέλου TIME Scylon είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, σαν μοντέλο του 2018, με νέα γραφικά που το κάνουν ακόμα πιο μοντέρνο και ποθητό.

Το εντυπωσιακό μοντέλο Scylon αποτελεί – από τον Σεπτέμβριο του 2014 που πρωτοπαρουσιάστηκε με την ονομασία Skylon – την κορυφαία πρόταση της γαλλικής εταιρείας στα αεροδυναμικά ποδήλατα δρόμου υψηλής απόδοσης.

Για το 2018, το πλαίσιο παραμένει απαράλλακτο τεχνολογικά, γεωμετρικά και σχεδιαστικά, με μοναδική διαφορά τα γραφικά και τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην έκδοση Disc για την προσθήκη των δισκοφρένων.

Οι διάφορες εντοπίζονται στο οπίσθιο τρίγωνο το οποίο έχει αυξημένο φάρδος στα 142 χιλιοστά – στο σημείο που εδράζεται ο οπίσθιος τροχός, διαφορετικής σχεδίασης νύχια CMT – για συμβατότητα με περαστό άξονα 12 χιλιοστών και υποδοχή για τη δαγκάνα του δισκοφρένου τύπου flat mount.
Διαφορετικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο δρομολογείται το καλώδιο του οπίσθιου φρένου στον κάτω σωλήνα του πλαισίου, όπως και η έξοδος του καλωδίου για το οπίσθιο ντεραγιέ η οποία γίνεται με ειδικά σχεδιασμένο πλαστικό βιδωτό αντάπτορα. Στο πακέτο συμπεριλαμβάνονται τρεις αντάπτορες για συμβατότητα με μηχανική σειρά, με Di2 και με eTap.

Και το πιρούνι του πλαισίου έχει δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να υποδεχθεί τη δαγκάνα του δισκοφρένου τύπου flat mount και τον περαστό άξονα των 12 χιλιοστών. Φυσικά, το καλώδιο για το εμπρόσθιο φρένο δρομολογείται στο εσωτερικό του αριστερού καλαμιού, προσθέτοντας στο αισθητικό αποτέλεσμα και την αεροδυναμική.

Στους περαστούς άξονες, η TIME χρησιμοποιεί το πατενταρισμένο σύστημα Q-Loc της Suntour, το οποίο διακρίνεται για την ευκολία στη χρήση. Η αφαίρεση του τροχού και η επανατοποθέτηση του γίνεται πολύ πιο εύκολα και πιο γρήγορα απ’ ότι με έναν κλασικό περαστό άξονα βιδωτού τύπου, χωρίς τη χρήση εργαλείων. Μοναδικό μειονέκτημα του συστήματος το βάρος καθώς οι άξονες ζυγίζουν 190γρ περίπου. Επίσης, οι λαβές τους προεξέχουν αρκετά και επηρεάζουν αρνητικά την αισθητική αρμονία του συνόλου.

Τεχνολογία RTM
Το πλαίσιο και το πιρούνι του Scylon Disc κατασκευάζονται με την παραδοσιακή τεχνολογία RTM (Resin Transfer Molding) η οποία διατηρεί τη διατομική ομοιογένεια και προδίδει στο πλαίσιο χαρακτηριστική απόδοση και οδηγική συμπεριφορά. Η TIME είναι η μοναδική εταιρεία που χρησιμοποιεί τη μέθοδο RTM στην ποδηλατική βιομηχανία. Επίσης, η TIME είναι η μοναδική ποδηλατική εταιρεία στον πλανήτη η οποία παράγει η ίδια το «carbon» που χρησιμοποιεί για την κατασκευή όλων τις των προϊόντων, μέσα από μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή διαδικασία. Και επειδή αυτή η διαδικασία γίνεται εξολοκλήρου στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Voreppe, λίγο έξω από την Grenoble, δίνεται η δυνατότητα στους μηχανικούς να μπορούν να έχουν τον έλεγχο κάθε πτυχής της ύφανσης των ινών, των σωλήνων, να καθορίζουν τις γωνίες των πλεξούδων, ακόμα και να εισάγουν άλλα είδη ινών, όπως οι VECTRAN®, για να καθορίζουν εν γένη τις ακριβείς ιδιότητες της οδηγικής συμπεριφοράς και της αίσθησης του ποδηλάτου.

Περιφερειακά

Όλα τα περιφερειακά εξαρτήματα που ντύνουν το TIME Scylon Disc αποτελούν κορυφαίες προτάσεις της παγκόσμιας ποδηλατικής αγοράς, ανά κατηγορία, και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός μοναδικού αποτελέσματος.

Για τις αλλαγές των ταχυτήτων φροντίζει η κορυφαία ηλεκτρονική σειρά Dura-Ace Di2 R9150 της Shimano.

Τα υδραυλικά δισκόφρενα είναι και αυτά από την κορυφαία σειρά Dura-Ace R9170 της Shimano, με τις δισκόπλακες των 140 χιλιοστών να κερδίζουν αισθητικά τις εντυπώσεις.

«Highlight» του ποδήλατου αποτελούν φυσικά οι τροχοί. Η ENVE ισχυρίζεται πως τα 2ης γενιάς στεφάνια 3.4 SES TL Disc είναι τα πιο εξελιγμένα στεφάνια που έχει κατασκευάσει στη δεκαετή ιστορία της. Πλεγμένα με κέντρα Torch της αμερικανικής Industry Nine και ακτίνες CX-Ray της βελγικής Sapim, δημιουργούν ένα μοντέρνο σετ τροχών που ταιριάζει απόλυτα με την απόδοση και την ποιότητα του συνόλου.

Χαρακτηριστικό της μοντέρνας σχεδίασης των στεφανιών ENVE είναι η τεχνολογία tubeless και το αυξημένο φάρδος (27,5mm εξωτερικό – 21mm εσωτερικό). Τα στεφάνια έχουν σχεδιαστεί ειδικά για 25άρια ελαστικά tubeless, τα οποία μόλις τοποθετηθούν μετατρέπονται σε 29άρια και τα πλαϊνά τους εναρμονίζονται με τα πλαϊνά των στεφανιών, ενισχύοντας την αεροδυναμική απόδοση.

Στον δισκοβραχίονα, συναντάμε ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η παγκόσμια αγορά ποδηλάτου σήμερα: την εξωτική και πανάλαφρη THM Clavicula M3, με SRM Powermeter, ελλειπτικούς δίσκους Q-rings της Rotor – σε πάτημα 52-38t και μεσαία τριβή της Ceramic Speed.

Οδηγώντας…

Όταν είχα δοκιμάσει το Scylon – σε έκδοση με συμβατικά φρένα, πιρούνι Aktiv και παλουκόσελο Translink – πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, δεν μπορούσα τότε να φανταστώ (ποιος, εγώ που διατηρώ παράνομο δεσμό με τη φαντασία) πώς θα μπορούσε ένα εξαιρετικό ποδήλατο να βελτιωθεί περαιτέρω και να γίνει ακόμα καλύτερο.

Μέχρι που ήρθε η προσθήκη των δισκοφρένων σαν τον «αναγκαίο άγγελο της πραγματικότητας» να μου ξεκλειδώσει την πόρτα της κρεβατοκάμαρας! Δυσκολεύεστε να καταλάβετε τι θέλω να πω; Θα το πω λίγο πιο απλά: Ροζ-μωβ και λίγο μαύρο! Ούτε τώρα; Oh mon Dieu! Τότε θα αναφέρω απλά τι κάνει καλύτερα η «δισκοφρενάτη» έκδοση του Scylon από τη «συμβατική» για να γίνω πιο κατανοητός.

Είναι πιο άκαμπτο!
Η προσθήκη των δισκοφρένων, με τους 12άριδες περαστούς άξονες και το φαρδύτερο τρίγωνο, έχει κάνει ακόμα πιο άκαμπτη την απόδοση του πλαισίου, και του πιρουνιού, με αποτέλεσμα να μεταφέρεται καλύτερα η παραγόμενη δύναμη στο δρόμο. Εκτός αυτού, η επιπλέον ακαμψία προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και έλεγχο στο χειρισμό του ποδηλάτου, με το μπροστινό σύστημα, στις στροφές, να «χαράζει» την άσφαλτο!

Το καραβάκι βούλιαξε και πήρε μαζί του τα rim brakes…
Η δισκοφρενάτη έκδοση του Scylon είναι πιο γρήγορη και στην κατάβαση από τη «συμβατική» έκδοση καθώς τα δισκόφρενα προσδίδουν «άλλα» στάνταρ απόδοσης και ασφάλειας. Τα κορυφαία Dura Ace R9170 της Shimano επιβραδύνουν εξαιρετικά σε όλες τις συνθήκες οδήγησης χωρίς τον παραμικρό θόρυβο, με καταπληκτική αίσθηση και προοδευτικότητα, δίνοντας σου τη δυνατότητα να φρενάρεις κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή πριν τη στροφή και να κερδίσεις έτσι πολύτιμο χρόνο στη φάση της επιβράδυνσης, σε περίπτωση που θέλεις να κυνηγήσεις τα όριά σου…

«Μαγικό συννεφάκι!»
Ως προς την άνεση, το πλαίσιο διατηρεί τη χαρακτηριστική αίσθηση – μαγικό συννεφάκι που κάνει όλα τα πλαίσια της γαλλικής εταιρείας να ξεχωρίζουν εύκολα από τον ανταγωνισμό. Συνδυαστικά με τους tubeless τροχούς ENVE 3.4 Disc και τα 25άρια ελαστικά PRO ONE της Schwalbe (6 bar μπροστά – 6,5 bar πίσω), η απόδοση του Scylon Disc στον τομέα της άνεσης και της ποιότητας κύλισης δεν έχει προηγούμενο!

Η μοντέρνα σχεδίαση του πλαισίου επιτρέπει τη χρήση φαρδύτερων ελαστικών, όπως προστάζει η τάση της εποχής. «30άρια» ελαστικά θα χωρέσουν άνετα στο ψαλίδι και το πιρούνι του Time Scylon Disc.

Αν κάπου «υστερεί» το Scylon Disc, σε σύγκριση με το «συμβατικό» Scylon, είναι στο βάρος. Παρόλο που το βάρος του πλαισίου μαζί με το πιρούνι είναι μόλις 20γρ βαρύτερο (χωρίς τους άξονες), η προσθήκη των δισκοφρένων της Shimano προσθέτει επιπλέον 200γρ περίπου στο συνολικό βάρος του ποδηλάτου (7,2 κιλά χωρίς πετάλια και παγουροθήκες).

Συμπέρασμα
Το TIME Scylon Disc αποτελεί ένα «κομψοτέχνημα» της παγκόσμιας ποδηλατικής βιομηχανίας που μπορεί να προσφέρει στον τυχερό αναβάτη μοναδικές στιγμές απόλαυσης καθώς έχει τις «μαγικές» ικανότητες να μετατρέπει την κάθε οδηγική εμπειρία σε πρόκληση. Συνδυάζει ιδανικά τα πλεονεκτήματα των δισκοφρένων με την άνεση, με τρόπο υποδειγματικό για τον ανταγωνισμό. Cinq etoiles!
Μου αρέσει
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής
Η ασύγκριτη οδηγική συμπεριφορά
Δεν μου αρέσει
Η σχεδίαση και το βάρος των περαστών αξόνων Q-Loc

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: TIME SCYLON DISC CUSTOM
Πιρούνι: TIME DISC
Δισκοβραχίονας: THM CLAVICULA M3 SRM 52-38t OVAL RINGS
Μεσαία τριβή: CERAMIC SPEED
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO DURA ACE DI2 R9170
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO DURA ACE DI2 R9150
Οπ. Ντερ: SHIMANO DURA ACE DI2 R9150
Αλυσίδα: SHIMANO DURA ACE 11SPEED
Κασέτα: SHIMANO DURA-ACE R9100 11-28t
Φρένα: SHIMANO DURA ACE R9170 HYDRAULIC DISC 140MM
Τροχοί: ENVE 3.4 SES DISC TL – INDUSTRY NINE TORCH CL
Ελαστικά: SCHWALBE PRO ONE TUBELESS 700x25c
Παλουκόσελο: TIME CARBON
Σέλα: FIZIK ANTARES OO
Λαιμός: TIME MONOLINK ULTEAM
Τιμόνι: PRO VIBE ALLOY COMPACT DI2
Τιμή πλαισίου: 4.145,00€ (custom color +400€)
Αντιπρόσωπος: KIFISSIA BIKE τηλ.: 210 6232002
www.time-sport.com

Δείτε επίσης

Κυριακές στην Τεχνόπολη

Η τέχνη είναι στους δρόμους! Την Κυριακή 27 Μαΐου η Τεχνόπολη γίνεται μικρογραφία της πόλης ...

Παναγιώτης Θεοχάρης

Παναγιώτης Θεοχάρης: Ο μηχανικός της SEG Racing Academy

Ο Έλληνας μηχανικός της SEG Racing Academy! Αποκλειστική συνέντευξη του Παναγιώτη Θεοχάρη, του έμπειρου μηχανικού ...

Bianchi Aria

Bianchi Aria: Η ιταλική παράδοση σε τιμή έκπληξη!

Bianchi Aria: φτιαγμένο για αγώνες Το Βianchi Aria είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα ...

Pin It on Pinterest