fbpx
Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Το νέο Cervelo S5: «Game changer»
cervelo s5

Το νέο Cervelo S5: «Game changer»

Το 3ης γενιάς Cervelo S5 κάνει τη διαφορά!

Το ολοκαίνουργιο και πρωτοποριακό Cervelo S5 ήρθε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στα ποδήλατα δρόμου αεροδυναμικής σχεδίασης.  

Το νέο Cervelo S5 είδε τα φώτα της δημοσιότητας ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της συμφωνίας της καναδέζικης εταιρείας με την ομάδα της Team Sunweb.
Από το 2019 θα αποτελέσει το «όπλο» των αναβατών της ολλανδικής ομάδας και πιο συγκεκριμένα του αυστραλού σπρίντερ Michael Matthews.

Στόχος της Cervelo ήταν στην 3η του γενιά το S5 να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς ώστε να γίνει το πιο γρήγορο και άνετο ποδήλατο αεροδυναμικής σχεδίασης που έχει κατασκευάσει.

Σε όλη τη φάση της εξέλιξης η Cervelo αντιμετώπισε τη σχεδίαση του S5 σε συνάρτηση με τον αναβάτη, εξετάζοντας όλες τις ζώνες του ποδηλάτου στις εργαστηριακές μετρήσεις.

cervelo s5

Αυτή η προσέγγιση έδωσε πολύ περισσότερο χώρο στο σχεδιαστικό τμήμα ώστε να μπορέσει να αναλύσει κάθε ζώνη ξεχωριστά και να βρει την ιδανική ισορροπία ακαμψίας, οδηγικής συμπεριφοράς και άνεσης σε ένα αεροδυναμικό «πακέτο» που θα προσφέρει – πάντα και πάνω απ’ όλα – ταχύτητα.

Το πιο εμφανές αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης εντοπίζεται στο εμπρόσθιο τμήμα του ποδηλάτου το οποίο αναμφίβολα προκαλεί τις εντυπώσεις. 

 

cervelo s5

Για πρώτη φορά συναντάμε σε ποδήλατο δρόμου εξωτερικό steerer tube και ένα πρωτοποριακής σχεδίασης κόκπιτ που ενισχύει την αεροδυναμική χωρίς να θυσιάσει την ευχρηστία. 

Η σχεδίαση του πιρουνιού είναι άμεσα επηρεασμένη από αυτή του χρονομετρικού μοντέλου P5X μόνο που στην προκειμένη περίπτωση οι μηχανικοί έπρεπε να συμμορφωθούν με τον κανονισμό της UCI που δεν επιτρέπει σε αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου η πλαϊνή επιφάνεια του headtube (μαζί με τον εξωτερικό steerer) να ξεπερνάει τα 8 εκατοστά.

 

cervelo s5

 

Το τελικό αποτέλεσμα εκτός από την αεροδυναμική προσθέτει σημαντικά και στην πλευρική ακαμψία του εμπρόσθιου συστήματος, γεγονός που μεταφράζεται σε αυξημένο έλεγχο και πιο δυναμική οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου.

 

cervelo s5

 

Το κόκπιτ μπορεί να προκαλεί με τη σχεδίασή του ωστόσο ενισχύει σημαντικά την αεροδυναμική με την εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων και την τριγωνική σχεδίαση του λαιμού CS28 που επιτρέπει την ομαλότερη ροή του αέρα ανάμεσα στα χέρια του αναβάτη. Στην αεροδυναμική προσθέτει σημαντικά και το νέο τιμόνι AB08 το οποίο βιδώνει επάνω στον λαιμό με αλουμινίου καπάκια που εναρμονίζονται απόλυτα με το επάνω μέρος του τιμονιού και «κρύβουν» τις βίδες από κάτω. 

cervelo s5
Στο σχεδιάγραμμα (a) φαίνεται καθαρά η εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων με ηλεκτρονική σειρά Di2 και στο (b) με μηχανική σειρά.

Αυτή η πρωτοποριακή και διαιρούμενη σχεδίαση του κόκπιτ ενισχύει σημαντικά την ευχρηστία και τη λειτουργικότητα καθώς δρομολογεί χωρίς πολλές κυρτώσεις τα καλώδια εσωτερικά από το πάνω ρουλεμάν (το καλώδιο του εμπρόσθιου φρένου δρομολογείται στο εσωτερικό του εξωτερικού steerer tube), κάνει εύκολη την πρόσβαση και επιτρέπει μικρορυθμίσεις στην κλίση του τιμονιού με την προσθήκη ειδικών αποστατών που αλλάζουν τις μοίρες στα drops από 0 σε 2,5 ή 5 μοίρες (σύμφωνα με την Cervelo η αποδοτικότερη αεροδυναμικά θέση είναι στις 0 μοίρες).

 

cervelo s5

 

Ο carbon λαιμός CS28 είναι διαθέσιμος σε έξη μεγέθη (80, 90, 100, 110, 120 και 130mm) και το carbon τιμόνι AB08 σε τέσσερα (38, 40, 42 και 44cm). Το ύψος του κόκπιτ μπορεί να αυξηθεί έως και 30 χιλιοστά με την προσθήκη ειδικών αποστατών κάτω από το λαιμό, χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθούν τα καλώδια.   

Σύμφωνα με την Cervelo το νέο S5 εξοικονομεί στο αναβάτη του έως και 5,5 watts ενέργειας υπό συνθήκες, συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο. Αν κρίνουμε από το ποσό γρήγορο είναι το δεύτερης γενιάς S5, μπορούμε εύκολα να φανταστούμε το νέο S5 να βάζει στο δρόμο… φωτιά!

 

Το νέο Cervelo S5 συγκριτικά με το προγενέστερο:

Το νέο Cervelo S5 συγκριτικά με το προγενέστερο:

13% πιο άκαμπτο στην περιοχή του headtube

25% πιο άκαμπτο στην περιοχή της μεσαίας τριβής

– 42γρ. μειωμένο αεροδυναμικό drag (5,5 watts)

– 92γρ. μειωμένο βάρος πλαισίου (μέγεθος 56)

 

Το νέο Cervelo S5 έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά γα χρήση δισκοφρένων και είναι συμβατό με ελαστικά φάρδους έως και 28c. Διαθέτει μεσαία τριβή τύπου BBRight, βάσεις δισκοφρένων τύπου flat mount και περαστούς 12άριδες άξονες τύπου RAT για γρήγορη και εύκολη αφαίρεση και επανατοποθέτηση των τροχών στους αγώνες. Επίσης, είναι διαθέσιμοι και άξονες Aero χωρίς λεβιεδάκια για ένα πιο καθαρό αισθητικά αποτέλεσμα. 

cervelo s5

Φυσικά δεν πρέπει να παραλειφθεί η σημαντική μελέτη που έγινε από την Cervelo στη σχεδίαση του νέου S5 ώστε να διαθέτει τα ίδια οδηγικά χαρακτηριστικά σε κάθε μέγεθος πλαισίου. Για πρώτη φορά ένα πλαίσιο ποδηλάτου διατηρεί το ίδιο trail σε κάθε του μέγεθος. Για να το επιτύχει αυτό, η καναδέζικη εταιρεία σχεδίασε πέντε διαφορετικά πιρούνια, ένα για κάθε μέγεθος του πλαισίου (48, 51, 54, 56 και 58).

cervelo s5

Το νέο Cervelo S5 είναι διαθέσιμο σαν frameset και σε τέσσερις complete εκδόσεις.
Περισσότερες πληροφορίες: www.cervelo.com
Αντιπρόσωπος: www.topodilato.gr 
 

Δείτε επίσης

pinarello grevil

Pinarello Grevil: «Τέρμα γκάζι» παντού!

Το ολοκαίνουργιο Pinarello Grevil Το Pinarello Grevil αποτελεί το πρώτο Gravel αεροδυναμικής σχεδίασης της ιταλικής ...

Ποδηλατώντας στα σύννεφα

Βράβευση του Κανέλλου Κανελλόπουλου και ποδηλατική εσπερίδα Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Ιπποβότες και η Περιφέρεια Στερεάς ...

fabio jakobsen

Νέο ρεκόρ για την Quick-Step Floors με τη νίκη του Fabio Jakobsen

Εντυπωσιακή νίκη του Fabio Jakobsen στο Tour of Guangxi! Ο Fabio Jakobsen κέρδισε στο σπριντ ...

Pin It on Pinterest