Cervelo P5 Disc όπως λέμε «Aero»
Η καναδέζικη εταιρεία παρουσίασε την ολοκαίνουργη και πολυαναμενόμενη έκδοση του χρονομετρικού-τριαθλητικού της μοντέλου, Cervelo P5 Disc.
Εφτά χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου P5, η Cervelo προέβη σε μία σειρά σημαντικών αλλαγών, τόσο σχεδιαστικά όσο και κατασκευαστικά, με σκοπό να βελτιώσει περαιτέρω την απόδοση του ποδηλάτου σε βαθμό που να αποτελεί μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία.Το νέο δημιούργημα της Cervelo P5 Disc είναι συμβατό μόνο με δισκόφρενα και διακρίνεται για την προσαρμοστικότητά του τόσο σε χρονομετρική όσο και σε τριαθλητική χρήση.
Speed Riser AeroBAR System
Κάθε πτυχή του πλαισίου έχει επανασχεδιαστεί με την πιο αισθητή, οπτικά, αλλαγή να εντοπίζεται, πλην των δισκοφρένων, στο κόκπιτ. Το λεγόμενο Speed Riser Aerobar System προσθέτει στην αεροδυναμική απόδοση όπως και στην ευχρηστία, καθώς ρυθμίζεται μόνο με τη χρήση ενός εργαλείου. Ταυτόχρονα παρέχει απεριόριστες δυνατότητες ρυθμίσεων, ώστε ο αναβάτης να μπορέσει να βρει την ιδανική θέση οδήγησης ανάλογα με τις απαιτήσεις του αγωνίσματος (χρονόμετρο ή τρίαθλο).
Βάρος
Για να δημιουργήσεις ένα πανάλαφρο πλαίσιο πρέπει να χρησιμοποιήσεις όσο το δυνατόν λιγότερα κομμάτια carbon κατά την κατασκευή του. Αυτό ακούγεται απλό. Στην πράξη όμως δεν είναι και τόσο. Το πρόβλημα γεννάται όταν πρέπει να συνδυαστεί το χαμηλό βάρος με την ακαμψία και την απορροφητικότητα. Χαρακτηριστικά διαμέτρου αντίθετα μεταξύ τους και όμως άκρως απαραίτητα για τη δημιουργία ενός αγωνιστικού πλαισίου υψηλών επιδόσεων που να δικαιούται τον τίτλο του «κορυφαίου».
Εδώ ακριβώς, στη διατήρηση αυτών των ισορροπιών έρχεται να παίξει το ρόλο της η τεχνογνωσία των μηχανικών – σε συνδυασμό με την εφαρμογή της πιο προηγμένης τεχνολογίας. Κάθε κομμάτι carbon έχει κοπεί στο κατάλληλο σχήμα και κατόπιν έχει τοποθετηθεί με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένη θέση ανάλογα με τις απαιτήσεις, ώστε να διαχειρίζεται τη διαφορετική κατεύθυνση των δυνάμεων που αναπτύσσονται σε κάθε σημαντικό μέρος του πλαισίου (head tube, down tube, top tube, chain stays κλπ.)
Ακαμψία
Ο συνδυασμός της ποιότητας του υλικού, του σχήματος και του τρόπου τοποθέτησής του καθορίζει τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου. Οι μηχανικοί της Cervelo αφιέρωσαν πολλές εργατοώρες, για να μεγιστοποιήσουν την ακαμψία αρχικά στην περιοχή του head tube, ώστε να βελτιωθεί η οδηγική σταθερότητα και ο χειρισμός του ποδηλάτου και κατόπιν στην περιοχή της μεσαίας τριβής, ώστε να μεταφέρεται αποδοτικότερα, με τις ελάχιστες πιθανές απώλειες, η παραγόμενη δύναμη του αναβάτη κατά το πεταλάρισμα.
Αεροδυναμική
Ο τομέας της αεροδυναμικής παίζει καταλυτικό ρόλο στην απόδοση ενός ποδηλάτου. Πόσο μάλλον όταν το ποδήλατο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για χρονομετρική και τριαθλητική χρήση. Έχοντας ήδη μία εξαιρετική πλατφόρμα στα χέρια τους, οι σχεδιαστές της Cervelo προέβησαν στις κατάλληλες μορφοποιήσεις του σχήματος των σωλήνων του πλαισίου και του πιρουνιού, πάντα στο πλαίσιο των κανονισμών της UCI, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του νέου P5 (-17 gram aero drag).
Χρηστικότητα
Ο διπλός χαρακτήρας του νέου Cervelo P5 προϋποθέτει την ανάλογη σχεδίαση, ώστε να ικανοποιηθούν τόσο οι χρονομετρικές ανάγκες όσο και οι τριαθλητικές. Οι διαφορές εστιάζονται στον τομέα της χρηστικότητας και τις αυξημένες απαιτήσεις των τριαθλητών για αποθηκευτικό χώρο, όπως και στην προσαρμοστικότητα της θέσης οδήγησης (Speed Riser AeroBAR System).
Το πλαίσιο διαθέτει τρεις θέσης τοποθέτησης για μπουκαλάκια νερού: μία στην περιοχή του κόκπιτ – ανάμεσα στους βραχίονες του αναβάτη, μία στο down tube και άλλη μία πίσω από το παλουκόσελο.
Στο επάνω μέρος του top tube είναι τοποθετημένο το λεγόμενο «bento box», το οποίο προσφέρει σημαντικό αποθηκευτικό χώρο για τροφή, ενεργειακά τζελάκια και εργαλεία.
Περισσότερες πληροφορίες: www.cervelo.com
Αντιπρόσωπος: www.topodilato.gr