Ελαφρύ και γρήγορο!
Για πάνω από πενήντα χρόνια, η ιταλική εταιρεία Wilier Τriestina καινοτομεί με τεχνολογίες που εντυπωσιάζουν και προκαλούν δέος και θαυμασμό.
Από τον Giordano Cottur, τον Marco Pantani έως και τον Alessandro Petacchi, κορυφαίοι αθλητές οδήγησαν τα πλαίσια της θρυλικής εταιρείας σε αγωνιστικές επιτυχίες, διαγράφοντας την τεράστια αγωνιστική της ιστορία.Ποιος μπορεί να λησμονήσει το ρεκόρ των ρεκόρ του «πειρατή», στην ανάβαση του Alpe d’ huez στο Tour De France του 1997; Εκείνα τα 37 λεπτά και 35 δευτερόλεπτα απόλυτης έκστασης; Όσα χρόνια και αν περάσουν, κανένας αναβάτης δε θα καταφέρει να αγγίξει αυτήν την απόδοση και το χρόνο… κι ας έχουν γίνει τα ποδήλατα πλέον πολύ καλύτερα και πολύ πιο γρήγορα, όπως το κορυφαίο δημιούργημα της Wilier, το εντυπωσιακό και πανάλαφρο ZERO.7.
Το μοντέλο ZERO.7 είναι ένα αμάλγαμα καινοτόμων τεχνολογιών της ιταλικής εταιρείας. Με το βάρος του να ανέρχεται στα 800 περίπου γραμμάρια, αποτελεί ένα από τα ελαφρύτερα «pro tour» πλαίσια της αγοράς. Στη διαδικασία κατασκευής του, οι μηχανικοί της Wilier χρησιμοποιούν την τεχνολογία Specia Elastic Infiltrated Film (SEI). Mία ειδική κολλώδης και ελαστική ταινία τοποθετείται μεταξύ των κύριων στρώσεων του carbon κατά την τοποθέτησή τους, μειώνοντας τη διάρθρωση. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός ελαφρύτερου πλαισίου, που κερδίζει πραγματικά σε ακαμψία, αντοχή και άνεση.
Τα οφέλη της τεχνολογίας SEI έχουν άλλωστε ήδη μετρηθεί στην αεροναυπηγική και στους αγώνες αυτοκινήτων. Στο ZERO.7, τα οφέλη αντιστοιχούν σε ποσοστό 35% μεγαλύτερης αντοχής στην κρούση, σε 18% καλύτερης συνοχής των carbon στρωμάτων, και σε ποσοστό 12% αυξημένης αντοχής σε «flex» τριών-σημείων.
Η τεχνολογία SEI θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι το καλωσόρισμα του σεφ, ή καλύτερα το πρώτο πιάτο πριν από το κυρίως, που δεν είναι άλλο από το ειδικό υλικό carbon 60t. Πρόκειται για ένα μείγμα ινών άνθρακα MR60H που μπορεί να αντέξει 60 τόνους πίεση ανά τετραγωνικό χιλιοστό. Για ακόμη μεγαλύτερη αντοχή και ομοιομορφία, η Wilier χρησιμοποιεί μια εποξική ρητίνη με οξείδιο ψευδαργύρου (ZNO) για τη συγκόλληση, με τη δική της τεχνική LIT (Large Inflatable Tube) για το «molding» του carbon. H προσεκτική επιλογή των υλικών και η πολύ μεγάλη έμφαση στη λεπτομέρεια των ανθρώπων της ιταλικής εταιρείας, έχουν σαν αποτέλεσμα την παραγωγή ενός εκλεπτυσμένου – χωρίς συμβιβασμούς – πλαισίου που είναι απόλυτα έτοιμο να ανταπεξέλθει στις πιο απαιτητικές συνθήκες.
Σχεδιαστικά, το ZERO.7 ακολουθεί τις τάσεις της εποχής. Το «head tube» είναι σχεδίασης «tapered 1-1/8in to 1-1/4in» για την ενίσχυση της πλευρικής ακαμψίας, του χειρισμού και της σταθερότητας. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου, για τη βελτίωση της αεροδυναμικής, προσθέτοντας ταυτόχρονα και στο αισθητικό κομμάτι. Το πιρούνι ακολουθεί επίσης μια μοντέρνα και αεροδυναμική σχεδιαστική φιλοσοφία, το οπίσθιο τρίγωνο είναι ασύμμετρης σχεδίασης, ενώ η μεσαία τριβή δε θα μπορούσε να μην είναι τύπου BB386EVO. Μια σχεδίαση που εξελίχθηκε από κοινού μαζί με την ταϊβανέζικη εταιρεία FSA, και σύμφωνα με τα λεγόμενα της Wilier, αυξάνει την ακαμψία σε ποσοστό 30%, μειώνοντας την απώλεια δύναμης σχεδόν στο μηδέν.
Αξιοσημείωτη είναι και η σχεδίαση του 3D DROPOUT. Το «dropout» εκτείνεται πλέον σε τρίτη διάσταση, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο υποδοχή για το καλώδιο του οπίσθιου σασμάν. Παράλληλα, η δημιουργία μιας τρίτης διάστασης, αυξάνει σημαντικά την ακαμψία και την ανθεκτικότητά του. Επίσης, η υποδοχή για το καλώδιο βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο (στο ύψος των chain stays) βελτιώνοντας τη λειτουργία του οπίσθιου σασμάν.