Καν’ το μόνος σου!
Πώς να κάνετε service στη μεσαία τριβή σε 3 απλά βήματα.
Το να κάνετε service στα ρουλεμάν της μεσαίας τριβής του ποδηλάτου σας μπορεί να ακούγεται λίγο περίπλοκο, δύσκολο και ίσως κάπως… βαρετό. Είναι όμως απαραίτητο γιατί την σωστή – με λιγότερες τριβές – λειτουργία της μετάδοσης. Ακολουθώντας με προσοχή τα παρακάτω βήματα θα διαπιστώσετε πως, με τα κατάλληλα εργαλεία και με υπομονή, είναι πολύ πιο εύκολο από ότι φαντάζει και απαιτεί λίγα μόλις λεπτά από τον χρόνο σας. Δοκιμάστε το και το ποδήλατο σας θα σας ευγνωμονεί!1. Η πρώτη μας κίνηση είναι να αφαιρέσουμε το δισκοβραχίονα του ποδηλάτου από τη μεσαία τριβή. Πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία, αφαιρούμε την αλυσίδα για να είναι ευκολότερη η ρύθμιση του preload στη συνέχεια. Αρχικά, ξεσφίγγουμε τις δύο πλαϊνές βίδες του αριστερού μπράτσου. Προσέχουμε να ξεσφίγγουμε εναλλάξ τις βίδες με μία περιστροφή το πολύ την φορά, έως ότου ξεσφίξουν τελείως. Στη συνέχεια, ξεσφίγγουμε και την πλαϊνή πλαστική βίδα που ρυθμίζει το preload με το ειδικό εργαλείο της shimano και την αφαιρούμε (βλέπε φωτό). Κατόπιν, μετακινούμε προς τα πάνω προσεχτικά με το κατσαβίδι την ειδική ασφάλεια του αριστερού μπράτσου και το αφαιρούμε από τον άξονα (βλέπε φωτό). Μετά, αφαιρούμε και το δισκοβραχίονα από τη μεσαία τριβή.
2. Αφού αφαιρέθηκε ο δισκοβραχίονας, τσεκάρουμε τα ρουλεμάν της μεσαίας τριβής για τυχόν φθορές. Ελέγχουμε μήπως έχει φθαρεί ή έχει σπάσει κάποια μπίλια στο εσωτερικό τους και χρειάζονται αντικατάσταση. Εφόσον τα ρουλεμάν είναι εντάξει, τα καθαρίζουμε καλά από τα υπολείμματα γράσου με ένα degreaser και ένα αντισκωριακό σπρέι, και καθαρίζουμε καλά και τον άξονα του δισκοβραχίονα. Στη συνέχεια, αφαιρούμε με προσοχή τις φλάντζες των ρουλεμάν με το κατσαβίδι (βλέπε φωτό), και καθαρίζουμε και το εσωτερικό τους. Μετά γρασάρουμε τις μπίλιες και επανατοποθετούμε τις φλάντζες, πιέζοντας μόνο με το χέρι για να μην τις τραυματίσουμε (βλέπε φωτό).
3. Αρχικά, γρασάρουμε την εσωτερική επιφάνεια των ρουλεμάν της μεσαίας τριβής (βλέπε φωτό). Στη συνέχεια, γρασάρουμε τον άξονα του δισκοβραχίονα και τον επανατοποθετούμε στη μεσαία τριβή (βλέπε φωτό). Φροντίζουμε να σιγουρευτούμε πως έχει μπει καλά και εφάπτεται απόλυτα στη φλάντζα της μεσαίας τριβής. Μετά, τοποθετούμε και το αριστερό μπράτσο στον άξονα. Κατόπιν επανατοποθετούμε και σφίγγουμε την πλαϊνή πλαστική βίδα με το ειδικό εργαλείο, με το χέρι μέχρι να τερματίσει. Προσέχουμε να μην τη σφίξουμε πολύ για να μην φορτιστούν τα ρουλεμάν της μεσαίας τριβής. Τη σφίγγουμε τόσο ώστε ο δισκοβραχίονας να περιστρέφεται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Μόλις επιτύχουμε την κατάλληλη ρύθμιση, σφίγγουμε τις πλαϊνές βίδες του μπράτσου στη ροπή που αναφέρει ο κατασκευαστής: 12-14Νm (βλέπε φωτό). Φροντίζουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ροπόκλειδο ακριβείας και σφίγγουμε τις βίδες εναλλάξ, μία το πολύ στροφή τη φορά. Τέλος, κλείνουμε την ασφάλεια πιέζοντας την με το χέρι (βλέπε φωτό) και είμαστε έτοιμοι για οδήγηση.