Jeroboam Kalamata Gravel Challenge – το πρώτο!
Το πρώτο Jeroboam Gravel Challenge στην Καλαμάτα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη του Gravel στην Ελλάδα
Φωτ: Πέτρος Γκότσης και MBike
Όταν πριν από δυο χρόνια σχεδόν συζητήσαμε με την 3Τ την πιθανότητα της δημιουργίας ενός Jeroboam Gravel Challenge στην Ελλάδα, η ιδέα μας ενθουσίασε από την πρώτη στιγμή!Ήταν ήδη προφανές πως το Gravel είναι το μέλλον στις τάσεις στην αγορά ποδηλάτου και η Ελλάδα αποτελεί το ιδανικό τερέν – όχι επειδή η άσφαλτος θυμίζει… τερέν Gravel αλλά κυρίως επειδή η εναλλαγή των τοπίων, οι αμέτρητοι δασικοί δρόμοι, σε συνδυασμό με τους ασφάλτινους επαρχιακούς, αποτελούν ένα υπέροχο πεδίο εξερεύνησης και ανακαλύψεων.
Ταυτόχρονα πιστεύουμε πως το ποδήλατο πρέπει να είναι διασκέδαση, ανακαλύψεις, περιήγηση, παρέα με φίλους, μέσο για νέους φιλους, μέσο για να χαρείς την φύση και να χαμογελάς.
Η Καλαμάτα ως προορισμός
Η Καλαμάτα είναι αναμφίβολα μία από τις ποδηλατουπόλεις της Ελλάδας. Αρκεί μια επίσκεψη στην πόλη για να δει κάποιος παιδιά δημοτικού, έφηβους, νέους, ενήλικες αλλά ακόμα και υπερήλικες, χαλαρούς και χαμογελαστούς να ποδηλατούν μιλώντας με τον φίλο δίπλα τους, να στέλνουν μηνύματα πάνω στο ποδήλατο, φορώντας πάντα τα κανονικά τους ρούχα.
Το ποδήλατο στην Καλαμάτα είναι τρόπος ζωής και τρόπος μετακίνησης. Αυτό, σε συνδυασμό με την εξαιρετική της τοποθεσία – από τη μια η θάλασσα και από την άλλη ο υπέροχος Ταΰγετος – αλλά και η εύκολη πρόσβαση απ’ όλη την Ελλάδα μας έκανε να την επιλέξουμε ως πρώτη επιλογή.
Η θετική αντίδραση του Δημάρχου κ. Βασιλόπουλου και της Αντιδημάρχου Τουρισμού κας Ελένη Αλειφέρη μας εξαφάνισε κάθε δισταγμό καθώς μια ποδηλατική εκδήλωση με διεθνή χαρακτήρα δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς την υποστήριξη της ίδιας της πόλης!
Οι δυσκολίες…
Ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019 είχαμε ανακοινώσει την πρώτη ημερομηνία διεξαγωγής του Jeroboam Kalamata Gravel Challenge για τις 20 Μαΐου. Και μετά, ήρθε ο Covid 19. Και όλα άλλαξαν… Η ημερομηνία μετατέθηκε – ήδη από τις αρχές Μαΐου, για τις 26 Σεπτεμβρίου. Αλλά και πάλι με πολλές επιφυλάξεις για τη δυνατότητα να υλοποιηθεί η εκδήλωση.
Με αργά, επιφυλακτικά βήματα και πάντα σε συνεχή επικοινωνία με το αρμόδιο τμήμα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, εκπονήσαμε το απαραίτητο Υγειονομικό Πρωτόκολλο, βασισμένο στις οδηγίες της ΕΟΠ και ξεκινήσαμε τη δουλειά με μια σειρά από παραδοχές:
Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε εκθέτες στην πλατεία, δεν θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα πάρτυ ή να έχουμε φαγητό ή μουσική – οτιδήποτε δηλαδή θα μπορούσε να συγκεντρώνει κόσμο.
Επίσης, οι συμμετοχές θα έπρεπε να είναι απολύτως ελεγχόμενες.
Κρατήσαμε ως αριθμό το 35, προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα στον δήμο Καλαμάτας και αντιδράσεις από την ΓΓΑ.
Και ξεκινήσαμε να επικοινωνούμε την εκδήλωση – που ήδη είχε ανακοινωθεί από τον Μάϊο.
Επιμένω στο γεγονός πως είχε ανακοινωθεί ήδη από τις αρχές Μαΐου, ότι θα ήταν 26 Σεπτεμβρίου – ακριβώς για να ενημερωθούν οι άλλοι διοργανωτές πως τότε θα ήταν η ημερομηνία διεξαγωγής αυτής της Gravel εκδήλωσης.
Οι συμμετοχές
Οι συμμετέχοντες ήρθαν απ’ όλη την Ελλάδα, από την Αθήνα, την Καλαμάτα, τη Λάρισα και τη Μύκονο. Ήρθαν όμως και από την Αγγλία και τη Γαλλία. Κι αυτό δείχνει τη δυναμική της εκδήλωσης.
Ανάμεσά τους, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Περικλής Ηλίας, ο εξαιρετικός Θοδωρής Πετρίδης και ο πολύ δυνατός Γιώργος Δάντος που ταξίδεψε από τη Μύκονο για να βρεθεί στο Jeroboam Gravel Challenge.
Οι τρεις τους σχημάτισαν μια εξαιρετικά δυνατή παρέα που τελικά έδωσε περισσότερη έμφαση στο να απολαύσει τη διαδρομή παρά να δημιουργήσει τον απόλυτο χρόνο. Κι αυτό ήταν μια επιτυχία!
Το να βλέπουμε τρεις κορυφαίους αθλητές μας να… βγάζουν σέλφι στη διαδρομή, να σταματούν να απολαύσουν τα μοναδικά τοπία ή να κόβουν φρούτα από τις μουριές είναι ακριβώς η λογική του Jeroboam: το ποδήλατο, εκτός από αγώνας και συναγωνισμός είναι απόλαυση, είναι ευκαιρία να χαρείς τη φύση και να περάσεις μια όμορφη μέρα με φίλους.
Οι γρήγοροι…
Όσο κι αν όμως το απολάμβαναν, ο ρυθμός τους ήταν αρκετά πιο γρήγορος από των υπολοίπων και, παρά το γεγονός πως ο Κωνσταντίνος Ευαγγελίου διατήρησε έναν εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό και την πρωτοπορεία από την αρχή σχεδόν της διαδρομής, στο τέλος ο Γιώργος Δάντος τερμάτισε μπροστά του – με χρόνο όμως σχεδόν παρόμοιο, στις 16:15
Μαζί τερμάτισαν – στην ίδια φιλική διάθεση – ο Περικλής και ο Θοδωρής, στις 16:43 ενώ πίσω τους, στις 17:40 ο Χρήστος Τσακίρογλου και ο Δημήτρης Μούσιας, από τη Λάρισα στις 17:58.
Ένας από τους πιο γρήγορους της διαδρομής ήταν και ο Γάλλος Mathieu Beunier, που πήγαινε μαζί με τον Κωνσταντίνο Ευαγγελίου σχεδόν ως το 30ο χιλιόμετρο αλλά μετά σταμάτησε στο αυτοκίνητο της τροφοδοσίας και περίμενε για 45 λεπτά σχεδόν τους φίλους του, με τους οποίους και τερμάτισε τελικά, σε πολύ πιο χαλαρό ρυθμό…
Η διαφορά του πρώτου από τον τελευταίο, στη διαδρομή των 150 χιλιομέτρων ήταν τέσσερις ώρες!
Έχοντας ξεκινήσει στις 09:15 (με χαλαρή προεκκίνηση από την πλατεία της Καλαμάτας), ο πρώτος έφτασε στον τερματισμό στις 16:15 και ο τελευταίος στις 20:15.
Η διαδρομή των 150 χιλιομέτρων
Η διαδρομή τα είχε όλα: Μια ανηφόρα 40 περίπου χιλιομέτρων, ευθείες, τεχνικές κατηφόρες αλλά και άσφαλτο. Ήταν γρήγορη και είχε στοιχεία XC αλλά αυτή είναι η μορφολογία των ελληνικών βουνών. Οι εναλλαγές της και η ομορφιά του τοπίου, η θέα από την κορυφογραμμή, η ηρεμία, μάγεψαν τους συμμετέχοντες. Ο καιρός στάθηκε σύμμαχος καθώς στην αρχή είχε ελαφριά συννεφιά, στην κορυφή του βουνού έκανε κάποιες ψιχάλες αλλά συνολικά είχε ήλιο και θερμοκρασία στους 22 με 25 βαθμούς.
Η διαδρομή ξεκινούσε από την Καλαμάτα, ανέβαινε σταθερά στον Ταΰγετο, σχεδόν ως την κορυφή και από κει, αφού παρέμενε αρκετά στα πιο ψηλά σημεία του βουνού, κατηφόριζε από τη δυτική πλευρά για να επιστρέψει κάνοντας έναν κύκλο.
1 | Γιώργος Δάντος | 16:15 |
2 | Κωνσταντίνος Ευαγγελίου | 16:16 |
3 | Περικλής Ηλίας | 16:43 |
4 | Θοδωρής Πετρίδης | 16:43 |
5 | Χρήστος Τσακίρογλου | 17:40 |
6 | Δημήτριος Μούσιας | 17:58 |
7 | Ευάγγελος Παπασωτηρίου | 18:05 |
8 | Ιάσων Αργυράκης | 18:28 |
9 | Φίλιππος Αθανασίου | 18:30 |
10 | Phillipe Ernst | 18:49 |
11 | Astynax Kanakakis | 20:10 |
12 | Mathieu Beunier | 20:10 |
13 | Yannis Kanakakis | 20:10 |
14 | Σπύρος Γκούβας | 20:15 |
Η διαδρομή των 75 χιλιομέτρων
Περισσότερο τουριστική, η διαδρομή των 75 χιλιομέτρων ακολουθούσε τα πρώτα 40 χιλιόμετρα εκείνη των 150 χλμ. και τότε, αφού έφτανε στην κορυφή του βουνού, ξεκινούσε για την επιστροφή από τη Βέργα και την παραλία της Καλαμάτας.
Εδώ τον πιο γρήγορο χρόνο έκαναν οι Βασίλης Νεζεριώτης και Ιορδάνης Κεραμέκης, οι οποίοι τερμάτισαν στις 13:50 ενώ λίγο πιο πίσω, ο Γρηγόρης Σαμαράς στις 14:53 και ο Γιάννιος Καλλικράτης στις 15:08.
H διαφορά από τον πρώτο στον τελευταίο ήταν στις 2.5 ώρες περίπου.
1 | Βασίλειος Νεζεριώτης |
10:48 |
13:50 |
2 | Ιορδάνης Κεραμέκης |
10:48 |
13:50 |
3 | Γρηγόρης Σαμαράς |
11:07 |
14:53 |
4 | Γιάννιος Καλλικράτης |
11:09 |
15:08 |
5 | Κων/νος Τσίρμπας |
11:00 |
15:12 |
6 | Φώτιος Δημητρακόπουλος |
11:14 |
15:56 |
7 | Φώτης Κονταργύρης |
11:15 |
16:08 |
8 | Χρυσάνθη Ζομπόλου |
11:15 |
16:08 |
9 | Γεώργιος Τσιάμης |
11:10 |
16:30 |
10 | Γιώργος Σπυρίδης |
11:11 |
16:30 |
11 | Φώτιος Γκώνης |
11:11 |
16:30 |
12 | Αγις Κολύβας |
11:30 |
16:34 |
13 | Διονύσης Σουλιώτης |
11:30 |
18:05 |
14 | Δημήτρης Αγγελόπουλος |
11:30 |
18:10 |
Οι αφανείς και μη “ήρωες” της διοργάνωσης
Ο Michael Widmer ήταν από την αρχή ο “άνθρωπός μας” στην Καλαμάτα. Άριστος γνώστης του ποδηλατικού τουρισμού, με μακρόχρονη εμπειρία και αγάπη για το ποδήλατο, ο Michael είναι ένας εξαίρετος επαγγελματίας και ένας χαρισματικός “ερασιτέχνης” – εκεί που ο “ερασιτεχνισμός” είναι σημαντικότερος από τον επαγγελματισμό.
Εκείνος και οι συνεργάτες του από την EXOsports ανέλαβαν να καταγράψουν τη διαδρομή και να φροντίσουν όλες τις μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες ώστε να είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση με ασφάλεια.
Ειδικά ο Κυριάκος Αντωνόπουλος, πέρασε αρκετά… 24ωρα στο βουνό, ελέγχοντας τις διασταυρώσεις, καταγράφοντας τα δύσκολα περάσματα, ετοιμάζοντας τη σήμανση και φυσικά καθορίζοντας τα σημεία για την τροφοδοσία. Η πολύχρονη εμπειρία του στο βουνό αλλά και το αληθινό του ενδιαφέρον για την εκδήλωση, διασφάλισαν μια ομαλή διεξαγωγή και ελαχιστοποίησαν το ρίσκο για ταλαιπωρία και πιθανά ατυχήματα.
Παρών από την πρώτη στιγμή και ο Κοσμάς Νταβουτιάν, του οποίου η αγωνιστική και οργανωτική εμπειρία αλλά και η θετική του διάθεση αποδείχτηκαν πολύτιμες!
Εξαιρετικά σημαντική η συνεργασία με την Νέλλη Κουβελάκη και τους κεφάτους και αποτελεσματικούς εθελοντές της “House by Phaos”, η παρουσία των οποίων στο βουνό εξασφάλισε την ομαλή τροφοδοσία αλλά και τη συνεχή ενημέρωση των διοργανωτών για την εξέλιξη της εκδήλωσης.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ…
Στον Δήμαρχο Καλαμάτας για την υποστήριξη από την πρώτη στιγμή.
Στην Ελένη Αλειφέρη και τους συνεργάτες της από τον Δήμο της Καλαμάτας, καθώς ο καθένας από τη μεριά του, βοήθησε σημαντικά στην υλοποίηση της εκδήλωσης.
Στο Επιμελητήριο Καλαμάτας και τον Πρόεδρό του Ευάγγελο Ξυγκώρο ο οποίος, ως οινοποιός ο ίδιος, αμέσως αγκάλιασε μια εκδήλωση που έχει ως κεντρικό σήμα ένα μπουκάλι κρασί! Τα μέλη του Επιμελητήριου της Καλαμάτας προσέφεραν τοπικά προϊόντα τα οποία εκτίμησαν όλοι οι συμμετέχοντες.
Στο Αστυνομικό τμήμα και την τροχαία Καλαμάτας που εξασφάλισαν την ασφαλή πορεία των ποδηλατών από την Κεντρική Πλατεία ως τις παρυφές του Ταΰγετου.
Στους διασώστες της Καλαμάτας που “χτένισαν” το βουνό και ήταν πανταχού παρόντες.
Στη Suzuki – Σφακιανάκης ΑΕ που με το Suzuki Vitara GLX που μας παραχώρησε, μας επέτρεψε να κινηθούμε με την ίδια άνεση στην άσφαλτο και στο χώμα και να ακολουθήσουμε μεγάλο μέρος της διαδορμής. Το Vitara ήταν αληθινά απολαυστικό σε όλα τα εδάφη και – χάρη στον υβριδικό χαρακτήρα του – απίστευτα οικονομικό παρά την “πίεση” στο γκάζι σε αρκετά σημεία.
Στον ΕΟΤ “Κάτω Χωρών” και ειδικά στη διευθύντριά του Ελένη Σκαρβέλη που πίστεψαν στη σημασία του Jeroboam Kalamata Gravel Challenge για τον ποδηλατικό τουρισμό στην Ελλάδα και έστειλαν δημοσιογράφους από την Ευρώπη για να το καλύψουν, ήδη από τον Μάρτιο.
Jeroboam Kalamata Gravel Challenge 2021
Όπως γίνεται κάθε φορά σε μια διοργάνωση ή ακόμα κι ένα ταξίδι, πριν ακόμη ολοκληρωθεί πρέπει ήδη να προγραμματίζεις το επόμενο… Και το επόμενο Jeroboam στην Ελλάδα θα έχει σίγουρα διαδρομή 300 χλμ., δυνατότητα διαμονής το βράδυ στο βουνό για τους συμμετέχοντες αλλά και μια διαδρομή fun των 37.5 χιλιομέτρων.
Θα έχει επίσης την φυσική παρουσία της Ιταλικής 3T – που ήταν προγραμματισμένη και για φέτος αλλά δυστυχώς οι συνθήκες δεν το επέτρεψαν – τοπική κουζίνα και περισσότερες ευκαιρίες για συναναστροφή.
Ας ελπίσουμε πως ο κύριος Covid δεν θα επέμβει ξανά στα σχέδιά μας και θα μας αφήσει απερίσπαστους να κάνουμε αυτό που αγαπάμε περισσότερο: ποδήλατο!
Όλες τις φωτογραφίες από το πρώτο Jeroboam Kalamata Gravel Challenge μπορείτε να αποκτήσετε εδώ.