Home | Αρχική | Cycle Revolution στο Λονδίνο
Donkey Bikes

Cycle Revolution στο Λονδίνο

Μια μοναδική έκθεση για τα προϊόντα που έφεραν επανάσταση στο ποδήλατο, από το Chopper ως το… προκατασκευασμένο ποδήλατο

Chopper, διπλωτά κράνη, Stumpjumpers και… προκατασκευασμένα, τύπου ΙΚΕΑ ποδήλατα.

Η έκθεση Cycle Revolution που πραγματοποιείται στο Design Museum, στο Λονδίνο, από τις 18 Νοεμβρίου του 2015 ως τις 30 Ιουνίου 2016 και σας παρουσιάζουμε από το MBike, συγκεντρώνει 12 ιδέες που άλλαξαν τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το ποδήλατο. Ανάμεσά τους, ποδήλατα σταθμός – όπως τα Stumpjumper, τα πρώτα αληθινά ΜΤΒ ως τα διπλωτά κράνη.

Ας δούμε μερικά από τα πιο σημαντικά για την εξέλιξη του ποδηλάτου προϊόντα, όπως τα επέλεξαν οι επιμελητές του μουσείου:

 

1. Η σέλα
Το σημείο “επαφής” μας με το ποδήλατο είναι δικαιολογημένα αντικείμενο πρωτευούσης σημασίας: Ο John Boultbee Brooks έφτιαχνε σέλες για άλογα, στο Birmingham ως τα μέσα του 1800, μέχρι που, όταν πέθανε το άλογό του, αναγκάστηκε να δανειστεί ένα ποδήλατο. Αυτό ήταν. Μια ιστορία αγάπης είχε μόλις γεννηθεί και μαζί της οι μοναδικές δημιουργίες της Brooks που απολαμβάνουμε μέχρι σήμερα.

Brooks Saddles
Brooks Saddles

 

2. Το ποδήλατο μεταφοράς αντικειμένων – Cargo Bike
Πίσω στα 1930, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, το cargo bike ήταν η λύση για να μεταφέρει κάποιος μεγάλα και βαριά αντικείμενα με το ποδήλατό του. Τα ποδήλατα άρχισαν να χρησιμοποιούνται σε τέτοιο βαθμό από τις εταιρείες μεταφορών στις ευρωπαϊκές πόλεις ώστε το 1942, ένας ιερέας από τη Δανία, ο Kristian Skjerring, διοργάνωσε τον πρώτο αγώνα ανάμεσα σε bike messengers με cargo bikes. Ανάλογοι αγώνες διοργανώνονται ακόμη και σήμερα σε Ευρωπαϊκές πόλεις.

Donkey Bikes
Donkey Bikes

 

3. Το ζέρσεϊ
Ήταν το 1942 όταν ο Ιταλός Armando Castelli άρχισε να δημιουργεί μεταξωτά ποδηλατικά ζέρσεϊ προκειμένου να αντικαταστήσει τα βαριά, μάλλινα μπλουζάκια που χρησιμοποιούσαν ως τότε οι αναβάτες. Ένας καινούργιος κόσμος από διαπνέοντα, πανάλαφρα υλικά είχε μόλις γεννηθεί… Τα συνθετικά ζέρσεϊ άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους μετά το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου αλλά η “επανάσταση” του Lycra άρχισε στις αρχές του 1970 και συνεχίζει να εξελίσσεται.

Castelli
Castelli

 

4. Το Chopper
Στη δεκαετία του 1970 το Raleigh Chopper ήταν πιο ποθητό ανάμεσα στους πιτσιρικάδες απ’ ότι μια Ferrari στους ενήλικες. Μεγάλος πίσω τροχός, ψηλό τιμόνι, άνετη σέλα, ταχύτητες στον οριζόντιο σωλήνα – εσωτερικές – ήταν το όνειρο κάθε νέου αναβάτη. Απλό στη χρήση από ένα παιδί αλλά με εικόνα που ταίριαζε περισσότερο σε επαναστάτη έφηβο. Δεν είναι τυχαίο που έγραψε ιστορία.

Ralleigh Chopper
Ralleigh Chopper

 

5. Γυριστά τιμόνια
Σχεδιασμένο από τον Ernesto Colnago,  το τιμόνι που χρησιμοποίησε ο Eddy Merckx το 1972 για να πετύχει το ρεκόρ της ώρας, του χάριζε την απόλυτα αεροδυναμική θέση, διατηρώντας πάντα την υψηλή, ιταλική αισθητική. Από τότε, τα συναντάμε μέχρι και σε ποδήλατα hipster.

O Ernesto Colnago με το ποδήλατο που σχεδίασε για τον Merckx
O Ernesto Colnago με το ποδήλατο που σχεδίασε για τον Merckx

 

6. Stumpjumper
Όταν η Specialized έδινε στην κυκλοφορία τον “παππού” όλων των σημερινών ΜΤΒ, ίσως ούτε και οι ίδιοι οι άνθρωποι της εταιρείας φαντάζονταν την επανάσταση που επρόκειτο να φέρουν στην ποδηλατική βιομηχανία. Και μόνο γι’ αυτό, το Stumpjumper του 1981 έχει θέση σε κάθε συλλογή ποδηλάτων.

Tο Stumpjumper του 1981
Tο Stumpjumper του 1981

 

7. Carbon
Αν κάτι είναι πανάλαφρο, άκαμπτο και ακριβό, θα έπρεπε να χρησιμοποιείται στα ποδήλατα! Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι κατασκευαστές ποδηλάτων οι οποίοι – με λίγη καθυστέρηση είναι αλήθεια – πήραν αυτήν την καταπληκτική εφεύρεση της δεκαετίας του 1950 και, μετά τη φόρμουλα 1, την έκαναν συνώνυμο του αγωνιστικού ποδηλάτου.

DSC_6736

 

8. Το Brompton
Όταν το σχεδίαζε πίσω στα 1975, ο Andrew Ritchie, ήξερε ήδη πως είχε καταλήξει στο “απόλυτο”. Γι’ αυτό άλλωστε και από τότε έως και σήμερα, το Brompton δεν έχει αλλάξει στο ελάχιστο τον βασικό του σχεδιασμό και έχει αγαπηθεί – όσο λίγα ποδήλατα – από τους φανατικούς χρήστες του. Είναι ίσως το μόνο ποδήλατο με το οποίο μπορείς να ποδηλατήσεις απροβλημάτιστα, από 5 έως 500 χιλιόμετρα και μετά να καθίσεις για φαγητό σε ένα ακριβό εστιατόριο και, ώσπου να φύγεις, ούτε ο σερβιτόρος να μην καταλάβει πως έχεις το ποδήλατο δίπλα σου.

Με Brompton στπ Λονδίνο
Με Brompton στπ Λονδίνο

 

9. Fixie
Σύμφωνα με τους ειδικούς του μουσείου, ήταν γύρω στα 1990 όταν οι bike messengers στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη άρχισαν να μεταμορφώνουν τις παλιές, ατσάλινες κούρσες τους σε μονοτάχυτα ποδήλατα χωρίς ελεύθερο και χωρίς φρένα. Χωρίς ταχύτητες και χωρίς φρένα όχι μόνο το ποδήλατο δεν χάλαγε ποτέ – αφού δεν είχε κάτι να χαλάσει – αλλά αποκτούσε και άλλη αισθητική. Η τάση αυτή δεν άργησε να γίνει όχι απλώς μόδα αλλά τρόπος ζωής και στις υπόλοιπες πόλεις του κόσμου…

fixie

 

10. Το διπλωτό κράνος
Πρόκειται για το Plixi Helmet, από την Overade, το οποίο μπορεί να διπλώσει περίπου στο 1/3 του τελικού μεγέθους του. Απλό, χρηστικό, αποτελεσματικό, χωράει άνετα στην τσάντα σας! Μια πραγματική επανάσταση για τους ποδηλάτες πόλης.

image_Overade_037

 

11. Εκτύπωση 3D
Ζούμε στην εποχή που θα θέλαμε να μπορούμε να τυπώνουμε τα πάντα στον εκτυπωτή του σπιτιού μας. Μέχρι και ποδήλατα. Οι Renishaw και Empire Cycles, ήταν οι πρώτοι που παρουσίασαν ένα μοντέλο του οποίου το πλαίσιο προέρχεται από εκτυπωτή 3D.

Πλαίσιο από τιτάνιο και πλήρως λειτουργικό!
Πλαίσιο από τιτάνιο και πλήρως λειτουργικό!

 

12. Το Sandwichbike
Η λογική είναι απλή: Αν μπορείς να φτιάξεις ένα σάντουιτς μπορείς να φτιάξεις κι ένα ποδήλατο! Το… ΙΚΕΑ του ποδηλάτου, προτείνει ένα επίπεδο, χαρτόκουτο, μέσα στο οποίο υπάρχουν όλα τα απαραίτητα υλικά για να συναρμολογήσεις το δικό σου μονοτάχυτο ποδήλατο. H Sandwichbike το έφτιαξε και το πουλάει και είναι εντυπωσιακό!

Φτιάξτο μόνος σου!
Φτιάξτο μόνος σου!

 

Αν λοιπόν έχετε να κάνετε ένα μόνο ταξίδι φέτος, σκεφτείτε το σοβαρά να είναι στο Λονδίνο! Η έκθεση συμπληρώνεται από μια σειρά παράλληλες δραστηριότητες και φυσικά υπάρχει και κατάστημα δώρων στο μουσείο που θα σας κάνει να φύγετε αρκετά «φτωχότεροι» σε χρήματα αλλά πιο πλούσιοι σε ποδηλατικές αναμνήσεις! Εμείς, ως MBike, σας τη συστήνουμε ανεπιφύλακτα!

Πληροφορίες: Cycle Revolution Design Museum
Πηγή: The Guardian

Δείτε επίσης

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019

Οι Πρέσβεις 4 χωρών συζητούν για Βιώσιμη Κινητικότητα

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019 “ανοιχτή συζήτηση” για την κινητικότητα στην Αθήνα Σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ...

primoz roglic vuelta 2019

Primoz Roglic: ο «βασιλιάς» του Γύρου της Ισπανίας 2019!

Πρώτη νίκη σε Grand Tour για τον Primoz Roglic! Στην πρώτη του εμφάνιση στο Γύρο ...

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest