Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Bianchi Specialissima CV: Κορυφαίο σε όλα!
Bianchi specialissima

Bianchi Specialissima CV: Κορυφαίο σε όλα!

Πιο αγωνιστικό… δεν γίνεται!

Δοκιμάζουμε στην Ιταλία το νέο αγωνιστικό μοντέλο Bianchi Specialissima CV: Pure power under control!

Λίγο έξω από το Τreviglio, στο γραφικό Colombaro di Corte Franca έγινε η επίσημη παρουσίαση του ολοκαίνουργιου αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου της Bianchi. Η ιταλική εταιρεία συμπλήρωσε φέτος 130 χρόνια ένδοξης ιστορίας και το γιόρτασε με τον καλύτερο τρόπο!

_DAR2548

Τα Press Camp της Bianchi έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια ως οι αγαπημένοι μας δημοσιογραφικοί προορισμοί. Λίγο η ατμόσφαιρα της Ιταλίας, τα υπέροχα Prosecco και το εξαιρετικό φαγητό, λίγο οι παθιασμένοι με το ποδήλατο άνθρωποι της Bianchi και φυσικά τα πανέμορφα ποδήλατα, συμπληρώνουν ένα τρίπτυχο που κάνει κάθε ταξίδι μας εκεί αξέχαστο.
Από την εποχή μάλιστα που το τιμόνι της Βianchi ανέλαβε ένας Αμερικανός – ο Bob Ippolito – η εταιρεία πραγματικά απογειώθηκε, χτίζοντας χρονιά με χρονιά τη δική της ιστορία στο χώρο της σύγχρονης αγωνιστικής ποδηλασίας: Ιταλοί εργαζόμενοι, Σουηδική ιδιοκτησία και Αμερικάνος CEO είναι φαίνεται η πετυχημένη συνταγή που έφερε και πάλι τη Bianchi στο προσκήνιο.
Σχετικά με τη φετινή παρουσίαση, ήμαστε προετοιμασμένοι φυσικά για το τι θα βλέπαμε – τον αντικαταστάτη του Oltre – αλλά δεν ήμαστε προετοιμασμένοι για το κατά πόσο ένα ποδήλατο της ιταλικής εταιρείας θα μπορούσε να είναι καλύτερο από το έως τώρα κορυφαίο μοντέλο της. Δηλαδή, τι καλύτερο μπορούσαν να κάνουν… αναρωτιόμαστε μέχρι και τη στιγμή που παρακολουθούσαμε την παρουσίαση. Δε θα αργούσαμε να ανακαλύψουμε την αλήθεια…

Bianchi specialissima

Πώς το καλό γίνεται… εξαιρετικό
Το νέο μοντέλο Specialissima τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της Bianchi και ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που ακούει στο όνομα CV. Μία πατενταρισμένη τεχνολογία της αμερικανικής εταιρείας Material Sciences Corporation που εξελίχθηκε για χρήση σε διαστημικές εφαρμογές της NASA. H Βianchi είναι η μοναδική ποδηλατική εταιρεία που έχει τα δικαιώματα να τη χρησιμοποιεί.

DSC_6736

Η τεχνολογία CV ή αλλιώς Countervail integrated Vibration cancelling system ενσωματώνεται σε ειδικά φύλλα carbon που κατασκευάζονται στην Αμερική και τοποθετούνται σε στρατηγικά σημεία του πλαισίου, ακυρώνοντας τους κραδασμούς που μεταφέρονται από το οδόστρωμα στο πλαίσιο – και κατά συνέπεια στο σώμα του αναβάτη – σε ποσοστό 80%!

DSC_6741

Για την κατασκευή του Specialissima, η Βianchi είναι από τις ελάχιστες πλέον εταιρείες που επιλέγουν τη μέθοδο monocoque. Γεωμετρικά, δεν έχει γίνει καμία διαφοροποίηση συγκριτικά με το Oltre XR2. Σχεδιαστικά, για πρώτη φορά η ιταλική εταιρεία επιλέγει μεσαία τριβή τύπου ΒΒ86 press fit. Σε σχετική μας ερώτηση, ο CEO της Bianchi, Bob Ippolito, μας απάντησε πως, με τη σύγχυση που επικρατεί στους τύπους των μεσαίων τριβών, οι εταιρείες θέλουν να καθιερώσουν ένα μόνο στάνταρ, με το BB86 pressfit να είναι το επικρατέστερο. Στο μέλλον θα δούμε και τα υπόλοιπα μοντέλα της Bianchi με μεσαία τριβή τύπου BB86 pressfit.

DSC_6753
Για πρώτη φορά συναντάμε επίσης σε αγωνιστικό πλαίσιο δρόμου της Bianchi full carbon dropouts, με ειδικές ατσάλινες εξωτερικές προσθήκες στα σημεία που εφάπτεται ο τροχός για τη βελτίωση της αξιοπιστίας. Το παλουκόσελο είναι διαμέτρου 27.2, το κούτελο σχεδίασης tapered και η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου, με μόνο το συρματόσχοινο του οπίσθιου σασμάν να οδηγείται εξωτερικά στην περιοχή των chainstays.

DSC_6738

Στόχος των ανθρώπων της εταιρείας ήταν η δημιουργία ενός ελαφρύτερου πλαισίου από το Oltre XR2, που να διατηρεί την δομική ακεραιότητα και ακαμψία με βελτιωμένη άνεση και σταθερότητα στα πολλά. Είχαμε τη χαρά να δοκιμάσουμε το Specialissima στους ιταλικούς δρόμους για να διαπιστώσουμε αν πραγματοποιεί όλα όσα υπόσχεται.

Ένα Bianchi σε μια ιστορική ιταλική ανάβαση
Το ποδήλατο της δοκιμής μας ήταν άρτια εξοπλισμένο με την κορυφαία ηλεκτρονική σειρά Campagnolo EPS super record 11s, τροχούς Bora Ultra 35 tubular, 23άρια ελαστικά της Vittoria και carbon περιφερειακά K-Force της FSA. Ό,τι καλύτερο δηλαδή για να αξιολογήσουμε πλήρως τις δυνατότητες του πλαισίου. Το μέγεθος ήταν το 57 και σε συνδυασμό με τον 120 χιλιοστών λαιμό κατάφερα εύκολα να ρυθμίσω το ποδήλατο στα μέτρα μου: ύψος σέλας στους 77 πόντους, 8 πόντους setback και ο λαιμός τέρμα κάτω χωρίς ροδέλα. Η πίεση στα ελαστικά όλων των ποδηλάτων ήταν στα 8 bar. Στο δικό μου, ζήτησα ευγενικά από τους μηχανικούς της Bianchi να την αυξήσουν στα 10 bar ώστε να μπορώ να έχω καλύτερη εικόνα για την απορροφητικότητα του πλαισίου.

IMG_0181
Τελευταία στιγμή πριν να ξεκινήσουμε ενημερωθήκαμε πως μαζί μας θα ηγείτο του γκρουπ ο θρυλικός Pepe Guerini, ο οποίος εργάζεται πλέον για την Bianchi. Για όσους λησμονούν ή δεν γνωρίζουν, ο Guerini μεταξύ άλλων είχε κερδίσει το 1999 το 10 ετάπ του Γύρου Γαλλίας με επεισοδιακό τερματισμό στο Alpe d’Huez, όταν άθελα του ένας γερμανός φωτογράφος τον έριξε στο έδαφος λίγα μέτρα πριν την τελική γραμμή, βρήκε τις δυνάμεις να σηκωθεί, να ξανακαβαλήσει και να γράψει τη δική του σελίδα στην ιστορία του TDF.

Στο δρόμο για Vigolo…
H διαδρομή της δοκιμής περιλάμβανε μεταξύ άλλων και τη φημισμένη ανάβαση του Vigolo με μέση κλίση κοντά στο 9%. Μία ανάβαση που επισκέπτεται συχνά και ο Fabio Aru όταν θέλει να αξιολογήσει τη φυσική του κατάσταση. Από το πρώτο χιλιόμετρο ήμουν κολλημένος στη ρόδα του Pepe, αποφασισμένος να μείνω εκεί μέχρι το τέλος. Ήταν μια ευκαιρία που δεν πίστευα ποτέ ότι θα μου δοθεί και ανυπομονούσα να δω αν θα κατορθώσω να αντέξω πίσω του. Στο πλάι μου, από τη μία μεριά ήταν ένας Γάλλος δημοσιογράφος και από την άλλη η συγκίνηση, γοητευτική και «ρουφιάνα»…

_DAR2561

Για 40 περίπου χιλιόμετρα κινηθήκαμε με δυνατό ρυθμό σε flat διαδρομή γύρω από τη λίμνη Iseo. Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση – περα από την ομορφιά των τοπίων – ήταν οι πάρα πολλοί ποδηλάτες που συναντούσαμε στον δρόμο. Άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών, από παππούδες μέχρι οκτάχρονα παιδιά, φόραγαν τα κράνη τους και τα κολάν τους και ποδηλατούσαν με τις κούρσες τους μία απλή καθημερινή. Πραγματικά δε νομίζω να υπάρχει λαός που να αγαπάει και να παθιάζεται περισσότερο για την ποδηλασία δρόμου από τους Ιταλούς.

Αρνητική εντύπωση μου έκανε η ποιότητα τους οδοστρώματος σε ορισμένα σημεία με τρύπες και κακοτεχνίες. Από την άλλη, αυτό ήταν θετικό για να διαπιστώσω σε τι βαθμό επηρεάζει η εφαρμοζόμενη τεχνολογία CV την άνεση του Specialissima. H συμπεριφορά του στις ανωμαλίες έμοιαζε πολύ με αυτήν του Infinito CV. Άνετη, με υψηλά επίπεδα απορροφητικότητας που δεν επιτρέπουν στους κραδασμούς να κουράσουν το σώμα σου.

Φτάνοντας στην ανάβαση για Vigolo, ο ενθουσιασμός ήταν τέτοιος που με το που ξεκίνησε η ανηφόρα άρχισαν οι επιθέσεις! Βλέποντας τις διαθέσεις των δημοσιογράφων, ο Guerini ανέβασε αμέσως το ρυθμό μετατρέποντας τη δοκιμή σε αγώνα! H δυσκολία της ανάβασης ήταν τέτοια λοιπόν που μας ανάγκασε να φτάσουμε στα όρια της φυσικής μας κατάστασης αρκετά γρήγορα. Όχι όμως και στα όρια του πλαισίου. Το Specialissima CV μετέφερε εξαιρετικά τη δύναμη από τα πετάλια στο δρόμο χωρίς απώλειες και επιτάχυνε με ανάλαφρη αίσθηση σε κάθε σφυροκόπημα της πεταλιέρας, ζητώντας από σένα να δώσεις περισσότερα. Φτάνoντας στην κορυφή του Vigolo, είχαμε λίγο χρόνο να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας στους ανθρώπους της Bianchi για την απόδοση του Specialissima και να κάνουμε τον απαραίτητο ανεφοδιασμό προτού ξεκινήσουμε για την πολύ τεχνική και γρήγορη κατάβαση. Mε το πλαίσιο να μοιράζεται την ίδια ακριβώς γεωμετρία με το Oltre XR2, ήμουν πολύ περίεργος να δω πώς θα μπορούσε να διαμορφώσει η εφαρμογή της τεχνολογίας CV τη συμπεριφορά του Specialissima στα πολλά χιλιόμετρα.

_DAR7560

Πιο γρήγορο κι από τη σκιά του…
Έχοντας στο μυαλό μου τους στίχους του Έλιοτ «Στο λεπτό υπάρχει χρόνος για αποφάσεις κι αντιφάσεις, που ένα λεπτό αντιστρέφει», ώθησα τη στιγμή στην κρίση της, βούτηξα πρώτος στην κατηφόρα και η βεβαιότητά μου πως θα μείνω εκεί μέχρι το τέρμα καθότανε «σαν το μετάξινο ημίψηλο καπέλο πάνω σ’ έναν εκατομμυριούχο του Μπράντφορντ»… Αρκετά όμως με την ποίηση, θα το πω με πιο απλά λόγια: το Specialissima CV είναι το γρηγορότερο ποδήλατο που έχω οδηγήσει ποτέ μου! Κινείται με ασύλληπτη σταθερότητα και ασφάλεια στα πολλά χιλιόμετρα και στρίβει με τα… μάτια! Η Bianchi κατόρθωσε να το κάνει γρηγορότερο και πιο σταθερό από το Οltre XR2 χωρίς να χάσει κανένα από τα χαρακτηριστικά του κορυφαίου της μοντέλου. Το αντίθετο μάλιστα. Το έκανε ακόμα καλύτερο!

Το Specialissima CV θα είναι διαθέσιμο από τον επόμενο μήνα σε δύο χρωματισμούς – fluo celeste και matt black – σε εκδόσεις εξοπλισμένες μόνο με τις κορυφαίες σειρές DuraAce και Super Record των Shimano και Campagnolo αντίστοιχα. Ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μηχανική ή ηλεκτρονική σειρά και τροχούς. Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα custom βαφής με επιπλέον χρέωση, για όσους θέλουν να… ξεχωρίζουν.

Φεύγοντας από το Press Camp της ιταλικής εταιρείας δεν μπορούσαμε παρά να σκεφτόμαστε με θαυμασμό τα όσα έχουν καταφέρει οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της εταιρείας σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Βασιζόμενοι πάνω στον θρύλο που έχτισαν μερικά από τα σημαντικότερα ονόματα της ευρωπαϊκής ποδηλασίας και έχοντας περάσει από μερικές «δύσκολες χρονιές» όπου δεν κατάφερναν να βρουν τον προσανατολισμό τους, δούλεψαν σκληρά, εστίασαν στην παράδοσή τους και πλέον δημιουργούν μερικά από τα πιο εντυπωσιακά και επιθυμητά πλαίσια ποδηλάτων δρόμου.

Ο εξαιρετικός καπουτσίνο (μόλις 1.40 ευρώ) που θα απολαμβάναμε λίγες ώρες αργότερα στο Bianchi Cafe του Μιλάνο – με τους σερβιτόρους, ντυμένους όχι με ποδηλατικά αλλά με ιταλικά κοστούμια, να μας ρωτούν με αγωνία: «Πώς σας φάνηκε το Specialissima», μας επιβεβαίωσαν την υποψία πως η Bianchi, σε όλα της τα επίπεδα, δεν είναι μια…κανονική ποδηλατική εταιρεία. Ή, ακόμα καλύτερα, είναι όπως θα έπρεπε να είναι μια ποδηλατική εταιρεία!

Δείτε επίσης

Carapaz

O Richard Carapaz εκτός Vuelta a Espana

Δεν θα συμμετάσχει στη Vuelta o Carapaz λόγω τραυματισμού Ο ανηφορίστας από το Εκουαδόρ κι ...

Vuelta

O sir Bradley Wiggins μας δίνει τις προβλέψεις του για τη Vuelta 2019

Ο cycling expert του Eurosport Bradley Wiggins δίνει τα προγνωστικά του για τη Vuelta Νικητής ...

Cargo Bike

Σε ανοδικές τάσεις η αγορά των Cargo Bike στην Ευρώπη

Τα Cargo Bike κερδίζουν έδαφος Με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις να προσπαθούν να περιορίσουν την ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest