Home | Αρχική | bFlex Athens ή πόσο εύκολο είναι να βάλεις στη ζωή σου το ποδήλατο!
Robbert van der Meer

bFlex Athens ή πόσο εύκολο είναι να βάλεις στη ζωή σου το ποδήλατο!

΄Ενας Ολλανδός στην Αθήνα

Τι μπορεί να κάνει καλά ένας Ολλανδός στην Αθήνα; Μα φυσικά… ποδήλατο! Αυτή είναι η ιστορία του Robert van der Meer ο οποίος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα και έχει δημιουργήσει την bFlex, μία εταιρεία που κάνει leasing ποδηλάτων

Ο Robert ενδιαφέρεται για την φύση, το περιβάλλον, τη βιώσιμη κινητικότητα και αποφάσισε, αντί απλώς να το συζητά, να κάνει κάτι γι’ αυτό και μάλιστα σε μια πόλη που, ενώ εκ πρώτης όψεως δεν μοιάζει φιλική στο ποδήλατο, τελικά – όπως συμφωνήσαμε και οι δύο – είναι μια πόλη που μπορεί κάποιος να ποδηλατήσει πολύ ευχάριστα και πρακτικά να φτάσει παντού!

Η κουβέντα μας έγινε στο χώρο της bFlex στην Αθήνα, μιας εταιρείας που – ακολουθώντας τα πρότυπα πολλών επιτυχημένων αντίστοιχων προσπαθειών στο εξωτερικό – σας εξασφαλίζει ποδήλατο, έναντι ενός μηνιαίου μισθώματος, αναλαμβάνοντας μάλιστα όλα τα πιθανά κόστη και βλάβες του ποδηλάτου.
Μια εξαιρετική πρόταση δηλαδή για όποιον θέλει να βάλει στη ζωή του το ποδήλατο και δεν είναι σίγουρος για τα αποτελέσματα…
Αλλά και για μια εταιρεία, που θα ήθελε να προτείνει το ποδήλατο ως μέσο εναλλακτικής μετακίνησης στους συνεργάτες της.

 

bFlex

 

Ρόμπερτ, πώς αποφάσισες να ξεκινήσεις την bFlex στην Αθήνα; Σε ποιους απευθύνεσαι;

Παρόλο που απολαμβάνω τη ζωή στην Αθήνα, το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα είναι η μετακίνηση και η μόλυνση και ο θόρυβος που προέρχεται από αυτήν. Σύμφωνα με μια έρευνα του London School of Economics, το ποσοστό ιδιοκτησίας αυτοκινήτων στην Αθήνα είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη καθώς ξεπερνά το 78%! Επίσης, σύμφωνα με μια έρευνα της Hellas Direct, η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην χώρα είναι 16 με 17 έτη. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνο τα αυτοκίνητα είναι πολλά αλλά μολύνουν κιόλας το περιβάλλον.
Επίσης, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται για μικρές μετακινήσεις – να πάω μέχρι το σούπερ μάρκετ στην άλλη γωνία ή για ένα καφέ στη γειτονιά.
Το αντίκτυπο αυτής της πραγματικότητας στην καθημερινή ζωή είναι προφανές αλλά όταν μιλάω για «μόλυνση» δεν αναφέρομαι μόνο στη μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και στην οικονομική «μόλυνση» αλλά και την έλλειψη άσκησης.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πώς δέχονται οι πολίτες αυτής της πόλης να καταναλώνουν τόσο χρόνο μέσα σε ένα αυτοκίνητο – ειδικά τις ώρες αιχμής. Πραγματικά αναρωτιέμαι αν στ’ αλήθεια πιστεύουν πως κάνουν καλά…
Όσον αφορά στον οικονομικό παράγοντα τώρα, οι έρευνες δείχνουν πως το κόστος «ιδιοκτησίας» ενός αυτοκινήτου αγγίζει τα 540 € το μήνα – και σ’ αυτό περιλαμβάνεται η συντήρηση, η ασφάλεια, οι φόροι, τα καύσιμα και φυσικά το κόστος απόσβεσης της αρχικής αγοράς.
Φανταστείτε μια οικογένεια που ξεκινά, ένα ζευγάρι, όπου και οι δύο εργάζονται και θεωρούν πως έχουν ανάγκη από ένα αυτοκίνητο ο καθένας. Τα χρήματα αυτά είναι περίπου ένας βασικός μισθός – δηλαδή συχνά κάποιος δουλεύει μόνο για να πληρώνει την ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου.
Φανταστείτε τώρα τα χρήματα που θα γλύτωνε κάποιος αν στο νοικοκυριό υπήρχε ένα μόνο αυτοκίνητο! Φανταστείτε την οικονομία και το ότι θα μπορούσε κάποιος να επενδύσει τα χρήματα σε εκπαίδευση, ταξίδια ή σε ό,τι αρέσει στον καθένα!

Είδα λοιπόν το πρόβλημα και θέλησα να προσπαθήσω να βοηθήσω στην επίλυσή του.
Και – σκεπτόμενος σαν Ολλανδός – κατέληξα πως η προφανής λύση είναι το ποδήλατο!
Όπως και με άλλα πρότζεκτ που είχα ασχοληθεί ως τώρα, ήθελα να συμβάλλω στο καλό της κοινωνίας.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα ή τα σκούτερ είναι ακριβά κι εμείς μπορούμε να το λύσουμε: αντί να πληρώσεις ένα σημαντικό ποσό προκαταβολικά, μπορείς να πληρώνεις μια μηνιαία εγγραφή και να έχεις ένα μέσο μετακίνησης χωρίς κανένα άλλο έξοδο!
Το κοινό μας είναι πολίτες που αναζητούν ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, που θα ήθελαν ένα ποδήλατο για να πάνε στη δουλειά ή να κάνουν κάποιες από τις μετακινήσεις τους.
Κι επειδή αυτό δεν είναι κάτι το συνηθισμένο στην Αθήνα, θελήσαμε να το κάνουμε ακόμη πιο ευέλικτο για τον τελικό χρήστη κι έτσι τα μέλη μας μπορούν να ξεκινήσουν ή να ακυρώσουν τη συνδρομή τους όποτε το επιθυμούν.
Η λογική πίσω από αυτό είναι πως, αφού δεν υπάρχει κάποια μακροχρόνια δέσμευση, ο χρήστης θα είναι πιο εύκολο να το δοκιμάσει.

 

Bflex

 

Επίσης, αν ο χρήστης έχει κάποιο πρόβλημα με το ποδήλατό του – ή απλά πάθει λάστιχο – πηγαίνουμε στη διεύθυνση που μας έχει ορίσει και το επισκευάζουμε χωρίς επιπλέον κόστος.
Δεν χρειάζεται να πας σε μηχανικό ή να μείνεις χωρίς το μέσο σου, εμείς αναλαμβάνουμε την επισκευή μέσα σε 24 ώρες.
Αν το πρόβλημα δεν λύνεται, σου αντικαθιστούμε το ποδήλατο! Και όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στην τιμή ενοικίασης!
Και για να έχετε μια καλύτερη ιδέα, ένα απλό ποδήλατο πόλης κοστίζει 14.5 € το μήνα.

Όλα αυτά προσφέρουμε με την bFlex: μια ευέλικτη, οικονομική, ολοκληρωμένη υπηρεσία για εκείνον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο που μετακινείται στην πόλη: σου φέρνουμε το ποδήλατο στο σπίτι, στο επισκευάζουμε επιτόπου αν χρειαστεί και όταν λήξη η συνδρομή, ερχόμαστε και το παίρνουμε πάλι. Τόσο απλά!

Η αλήθεια είναι πως στην αρχή ήταν δύσκολα. Η bFlex ήταν τότε η μόνη συνδρομητική υπηρεσία απόκτησης ποδηλάτου στην Ελλάδα οπότε έπρεπε να «ανοίξουμε» την αγορά, να ενημερώσουμε το κοινό για κάτι εντελώς καινούργιο.
Θέλαμε να αποδείξουμε επίσης πως υπάρχουν πολίτες που θα ήθελαν, τουλάχιστον να δοκιμάσουν, να πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο.

Η bFlex είναι μια εταιρεία «έντασης κεφαλαίου» επειδή χρειαζόμαστε κεφάλαια για να αγοράσουμε τα ποδήλατα. Ήταν λοιπόν εξαιρετικά δύσκολο να αντλήσω τα απαιτούμενα κεφάλαια για τη λειτουργία της επιχείρησης. Όλοι με θεωρούσαν τρελό και μου έλεγαν πως οι Έλληνες δεν κάνουν ποδήλατο! Αποφάσισα λοιπόν να χρησιμοποιήσω δικά μου κεφάλαια – που ήταν πολύ περιορισμένα – να δημιουργήσω ένα σάιτ και να αγοράσω τα πρώτα μου ποδήλατα.

Και αμέσως είχαμε ανταπόκριση!
Υπήρξε μια εποχή, στην αρχή, που είχα 40 ποδήλατα στο σπίτι μου!
Από τότε, έχουμε πια πάνω από 700 συνδρομητές και το 90% από αυτούς είναι Έλληνες. Το 80% των χρηστών χρησιμοποιούν τα ποδήλατά μας καθημερινά διανύοντας περίπου 140 χιλιόμετρα το μήνα!
Το 38% αντικατέστησε εντελώς το αυτοκίνητό του με ποδήλατο.
Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν πως όταν οι πολίτες δοκιμάσουν να χρησιμοποιούν ποδήλατο – συμβατικό ή ηλεκτρικό – στο τέλος συνεχίζουν να το χρησιμοποιούν επειδή είναι πιο βολικό!

 

bFlex

 

Πιστεύεις πως η Αθήνα γίνεται σιγά σιγά μια πιο φιλική στο ποδήλατο πόλη και πώς η bFlex βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση; Με τη ματιά του Ολλανδού, πιστεύεις πως κάποιος μπορεί να κάνει ποδήλατο στην Αθήνα;

Κάνω ποδήλατο στην Αθήνα εδώ και 5 χρόνια και ποτέ δεν αισθάνθηκα ανασφάλεια στους δρόμους. Και, εξαιτίας της bFlex κάνω ποδήλατο παντού! Έχουμε συνδρομητές στο κέντρο, στην Κηφισιά, στο Παλαιό Φάληρο, στο Αιγάλεω, στην Ηλιούπολη και, επειδή δεν χρησιμοποιούμε φορτηγό για να μεταφέρουμε τα ποδήλατα, πηγαίνουμε οι ίδιοι, ποδηλατώντας για την παράδοση ή κάποια πιθανή επισκευή, συχνά συνδυαστικά με μέσα δημόσιας μεταφοράς.

Αν με τον όρο «πόλη φιλική στο ποδήλατο» αναφερόμαστε σε μια πόλη με αποκλειστικές υποδομές ποδηλάτου, έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας. Κάποιοι δήμοι κάνουν βήματα αλλά – όπως έγινε και με τον «Μεγάλο Περίπατο» – δεν θα έχουμε ορατά αποτελέσματα αν δεν αρχίσουν να υπάρχουν διασυνδέσεις περιοχών.

Ούτε το Παρίσι ήταν «φιλικό στο ποδήλατο» πριν τον Covid. Όμως στη διάρκεια της πανδημίας επένδυσαν σημαντικά και τώρα έχουν πάνω από 220 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων στην πόλη. Και για να το πετύχουν χρησιμοποίησαν και τις λεωφορειολωρίδες. Κι εδώ μπορεί να γίνουν αλλαγές, με μικρά βήματα. Πιστεύω πως αν μπορούσαν να κινηθούν τα ποδήλατα στις λωρίδες των λεωφορείων – αντί για τα αυτοκίνητα που βλέπουμε τώρα – η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί σημαντικά. Δεν είναι τόσο δύσκολο να γίνει, είναι απλό και οικονομικό.

Από την άλλη, αν «πόλη φιλική στο ποδήλατο» σημαίνει πως μπορείς να νιώθεις ασφαλής κάνοντας ποδήλατο, τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή σας μας είναι ενδιαφέροντα. Στα πάνω από 500.000 χιλιόμετρα που έχουν διανύσει οι χρήστες μας, είχαμε ως τώρα μόνο ένα μικρό – ασήμαντο θα έλεγα – ατύχημα, χωρίς τραυματισμό.

Η μέση ταχύτητα ενός οχήματος στην Αθήνα είναι τα 18 χλμ./ώρα. Με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο μπορείς να πηγαίνεις με 25 και να φτάνεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου. Επιπλέον είναι πιο εύκολο στην χρήση από μια μοτοσυκλέτα.
Όταν πρωτοήρθα στην Αθήνα είχα αυτοκίνητο και μοτοσυκλέτα. Τώρα έχω μόνο το ποδήλατο και μου είναι αρκετό!
Ένα άλλο αισιόδοξο παράδειγμα είναι οι διανομείς φαγητού που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά μας οχήματα. Κάνουν περίπου 80 χλμ. καθημερινά στο κέντρο της πόλης, πηγαίνοντας φαγητό και καφέ. Κάποιοι από αυτούς είχαν να κάνουν ποδήλατο από τότε που ήταν 12!

Προσωπικά, είμαι απολύτως βέβαιος πως στα επόμενα 15 χρόνια η πλειοψηφία των Αθηναίων θα χρησιμοποιεί ποδήλατο καθημερινά. Πιστεύω πως η δημιουργία υποδομών θα παίξει καθοριστικό παράγοντα σε αυτή την αλλαγή – είναι λίγο σαν την κότα και το αβγό. Οι πολιτικοί θα συμφωνήσουν στις αλλαγές όταν δουν πως αυτές θα τους φέρουν περισσότερες ψήφους και όχι περισσότερες αντιδράσεις και για να το καταλάβουν αυτό, χρειαζόμαστε περισσότερα ποδήλατα στο δρόμο!

O τρόπος λειτουργίας της bFlex

 

Γιατί θα πρότεινες σε κάποιον να δοκιμάσει την bFlex αν θέλει να ομορφύνει και να απλοποιήσει την καθημερινότητά του;

Η bFlex έχει να κάνει με την ευελιξία και την ποιότητα. Στόχος μας είναι να κάνουμε το ποδήλατο προσιτό σε όλους, να τους λύσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα τους απασχολεί προκειμένου να κάνουν την αρχή. Με αυτή τη λογική έχουμε δημιουργήσει ακόμη και εβδομαδιαίες συνδρομές. Μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει μια συνδρομή για να δοκιμάσει αν τελικά του πηγαίνει το ποδήλατο!
Φυσικά αυτό έχει να κάνει και με το πού μένει ο καθένας ή πόσο μακριά είναι ο προορισμός του γιατί, προφανώς, το ποδήλατο δεν είναι για όλους. Αν λοιπόν ταιριάζει το ποδήλατο στη ζωή σου, έπειτα μπορείς να αποφασίσεις αν θα συνεχίσεις να απολαμβάνεις την ευκολία της bFlex ή αν θα αποφασίσεις να επενδύσεις στο να αποκτήσεις το δικό σου ποδήλατο.

 

Ο Robbert van der Meer με ένα ποδήλατο της bFlex

 

Η συμβουλή που δίνω πάντα σε εκείνους που έχουν να κάνουν ποδήλατο από παιδιά είναι να ξεκινήσουν μια Κυριακή πρωί, όταν οι δρόμοι είναι σχεδόν άδειοι και να εξοικειωθούν με το ποδήλατο. Στη συνέχεια, μπορούν να το εντάξουν στις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Αν κινείστε σε δρόμους με μία λωρίδα κυκλοφορίας, σκεφτείτε πως είστε άλλο ένα όχημα στο δρόμο – δεν χρειάζεστε να πάτε υπερβολικά δεξιά για να αφήσετε το αυτοκίνητο να σας προσπεράσει γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περίεργες καταστάσεις. Σε δρόμους με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, χρησιμοποιείτε πάντα την δεξιά ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να σας προσπερνούν από αριστερά. Και, σημαντικό είναι επίσης να κάνετε εμφανές το ότι θέλετε να αλλάξετε κατεύθυνση με τα αντίστοιχα σήματα.

Γενικά, είναι εύκολο. Αξίζει να το δοκιμάσετε!

Δείτε επίσης

Το χρυσό παιδί!

Ο Remco Evenepoel ντύνεται στα χρυσά Στα χρυσά ντύθηκε ο Remco Evenepoel και δικαιολογημένα αφού ...

Με ποδήλατο από την Αυστρία στη Θεσσαλονίκη

Όταν το «με ποδήλατο στη δουλειά» παίρνει άλλη διάσταση… Ένα ταξίδι 1.800 χλμ. από την ...

3Τ RaceMax Boost Italia

3T Racemax Boost Italia: Ένα gravel… made in Italy

Το 3T RaceMax Boost Italia είναι ένα… διαφορετικό ποδήλατο: Πανέμορφο, κατασκευασμένο στην Ιταλία, μοναδικό και ...

mbike.gr

Pin It on Pinterest