Site icon mbike.gr

Όπως θα παίρνω τις στροφές

Το να προσπαθήσουμε να πάρουμε μια στροφή απλά στρίβοντας το τιμόνι πιθανότατα θα μας οδηγήσει στην έξοδο αυτής ή στην πτώση. Ποιος όμως είναι ο σωστός τρόπος να «πάρουμε» μια στροφή;

Προκειμένου να πάρουμε μια στροφή με δεξιόστροφη φορά πρέπει να ρίξουμε το βάρος του σώματός μας δεξιά για να αντισταθμίσουμε την κεντρομόλο δύναμη που τείνει να μας βγάλει προς την αριστερή μεριά και αντίστροφα. Συνήθως, μια μικρή κλίση του κορμού και του ποδηλάτου είναι αρκετή για να πάρουμε μια στροφή χωρίς να χρειαστεί μεγάλη στροφή του τιμονιού. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην τοποθέτηση των πεντάλ στη στροφή. Σε δεξιά στροφή το δεξί πεντάλ πρέπει να βρίσκεται στο πιο ψηλό σημείο του κύκλου περιστροφής. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε την επαφή του με το έδαφος που θα είχε ως συνέπεια την πτώση.
Όσο πιο μεγάλη είναι η ταχύτητα τόσο πιο πολύ πρέπει να γείρουμε το σώμα μας ενώ σε μικρότερες ταχύτητες πρέπει να στρίβουμε το τιμόνι. Οι πιο έμπειροι ποδηλάτες όταν θέλουν να πάρουν μια στροφή με μεγάλη ταχύτητα «χαράσσουν γραμμή» όπως λέγεται. Για παράδειγμα σε δεξιόστροφη στροφή οδηγούμε το ποδήλατο όσο πιο αριστερά γίνεται και στη συνέχεια στρίβοντας τον κορμό και το ποδήλατο διαγράφουμε προς το κέντρο της στροφής μια ευθεία και βγαίνοντας από τη στροφή επαναφέρουμε το ποδήλατο στην ευθεία του. Φανταστείτε τον τρόπο που οδηγούν τις αγωνιστικές μηχανές οι οδηγοί αγώνων, πάνω στις ίδιες αρχές βασίζεται και ο αγωνιστικός τρόπος οδήγησης του ποδηλάτου.

Exit mobile version