Site icon mbike.gr

Mobiky 16 youri

Ένα gadget που όλοι θα ήθελαν να έχουν στη συλλογή τους!

Το Mobiky θα μπορούσε να είναι το ποδήλατο του Sport Billy. Θα χωρούσε άνετα στο μικρό του βαλιτσάκι και θα μπορούσε να το έχει μαζί του οπουδήποτε. Φανταστικές σκηνές που συμβαίνουν μόνο στα καρτούν, αλλά η Mobiky θέλησε να φτιάξει ένα ποδήλατο που θα μπορούμε να παίρνουμε μαζί παντού και στ’ αλήθεια!

Από τον Τίμο Τσιντσιγκλόγλου

Η Mobiky είναι μία γαλλική εταιρία που το 2005 ξεκίνησε με το μοντέλο Genius, ένα σπαστό ποδήλατο διαφορετικό απ’ όλα τ’ άλλα. Το 2010 πέρασε στα χέρια του Pascal Baisnee και η γκάμα μεγάλωσε στα εφτά μοντέλα, δύο εκ των οποίων είναι ηλεκτρικά. Μαζί με την αλλαγή αυτή, μεταφέρθηκε και όλη η παραγωγή από την Κίνα πίσω στη Γαλλία. Η εταιρία ισχυρίζεται πως όλα τα κομμάτια του Mobiky κατασκευάζονται εξολοκλήρου μέσα στο εργοστάσιο της στο Saint-Lo και είναι περήφανη για το ποδήλατο με τον πιο επαναστατικό σχεδιασμό που μπορεί και διπλώνει μέσα σε τρία μόλις δευτερόλεπτα και μπορεί να μεταφερθεί πάνω στις ρόδες του.

Δύο από τα μοντέλα της εταιρίας είναι ηλεκτρικά και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το ένα από αυτά.  Ένα Mobiky με 16άρι τροχό, ενώ το άλλο διαθέτει 12” τροχούς, βρέθηκε λοιπόν στα χέρια μας και θέλησε να κατακτήσει την καρδιά μας με το πολύ διαφορετικό design του και την ευκολία στη μετακίνησή του. Σίγουρα αποτελεί κάτι μοναδικό και δεν υπάρχει περίπτωση να μην τραβήξει τα βλέμματα πάνω του. Αν τύχει και κάνουμε την κίνηση να το διπλώσουμε ή να το ξεδιπλώσουμε, εκεί είναι που πραγματικά ο κόσμος κολλάει και μετά από λίγα δευτερόλεπτα αρχίζουν οι ερωτήσεις. Είναι λογικό, μιας και όντως η σχεδίαση του σκελετού του είναι πολύ διαφορετική από όσα ποδήλατα συναντάμε στο δρόμο καθημερινά.

Από την πρώτη ματιά
Το Mobiky Youri 16 κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να προκαλέσει για ένα καλό τεστ δοκιμής για να δούμε αν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες μετακίνησης. Ο σχεδιασμός του, η ποιότητα κατασκευής και η συναρμολόγησή του, δείχνουν πως η εταιρία έχει πάρει πολύ σοβαρά το ρόλο της και έχει καταφέρει να παρουσιάσει στην αγορά ένα ποδήλατο που θα θέλεις να έχεις πάντα μαζί σου και δε θα σε απογοητεύσει σχεδόν ποτέ, ακόμα και όταν η μπαταρία του θα τελειώσει.

Διαθέτει εσωτερικό κιβώτιο τριών ταχυτήτων Nexus και μπορεί να κινηθεί με σχετική ευκολία ακόμα και όταν το ηλεκτρικό σύστημα είναι κλειστό ή η μπαταρία του έχει ξεμείνει από χυμό. Το εύρος του Nexus είναι πολύ ικανοποιητικό και βοηθάει το μικρό Mobiky να αναρριχηθεί σε μεγάλες ανηφόρες εύκολα, ενώ στις ευθείες μπορεί να κινηθεί μέχρι και 27-30km/h χωρίς τα πόδια του αναβάτη να γυρνάνε σε τρελό ρυθμό. Η μπαταρία του έχει τοποθετηθεί σε πολύ καλό σημείο, διατηρώντας το βάρος στο κέντρο και χαμηλά, κλειδώνει πάνω στο ποδήλατο με το κλειδί, όπως σε όλα τα e-bikes σχεδόν, είναι μικρή και ελαφριά και βέβαια αυτό έχει και τις ανάλογες συνέπειες στην αυτονομία του. Με τα μόλις 5,5Ah χωρητικότητας, η αυτονομία της μπορεί να φτάσει τα 30 χιλιόμετρα μέγιστο και αν χρησιμοποιούμε συνέχεια το πιο δυνατό mode και η διαδρομή περιλαμβάνει και ανηφόρες, η αυτονομία μπορεί να πέσει και στα 15km. Μία λύση για αυτό είναι η μπαταρία των 11Ah, με δύο μόνο κιλά παραπάνω και αρκετά μεγαλύτερη αυτονομία.

Έναν άσο, καλά κρυμμένο στο μπροστινό τροχό του Mobiky, αποτελεί ο κινητήρας του. Είναι εφοδιασμένος με 250 Watt ισχύος, αλλά το μέγεθός του, που είναι ανάλογο με αυτό που έχουν πολλά δυναμό μπροστινού τροχού, θα το ζήλευαν αρκετοί κινητήρες. Η λειτουργία του είναι εντελώς αθόρυβη, ακόμα και στο ξεκίνημα, ωστόσο η δύναμη που καταφέρνει να βγάλει δεν είναι και τόσο εντυπωσιακή, αλλά για ένα ποδήλατο με τροχούς 16 ιντσών είναι υπέρ αρκετή.

Εμφανισιακά
Όλα τα μέρη του Mobiky είναι σπαστά. Ο σκελετός διπλώνει και έχει το μισό μήκος (85 x 85 x 30 cm διπλωμένο). Τα πετάλια διπλώνουν και το Mobiky γίνεται σχεδόν 10 πόντους πιο λεπτό. Το τιμόνι επίσης σπάει και από τις δύο μεριές και κερδίζουμε επιπλέον χώρο στην αποθήκευσή του. Η ντίζα σέλας είναι δύο φορές επεκτεινόμενη για να φτάσει σε επιθυμητό ύψος για έναν ψηλό αναβάτη και το ίδιο κάνει και το τιμόνι. Το μόνο που δεν αλλάζει μορφή πάνω του είναι οι τροχοί του! Και αν δε χρησίμευαν στην κύληση του ποδηλάτου όταν αυτό είναι διπλωμένο, μπορεί να είχαν σκεφτεί και για αυτούς κάτι. Ακόμα και το σταντ του Mobiky είναι πολυχρηστικό και μπορεί να το στερεώσει όρθιο στην κανονική του μορφή, αλλά και όταν είναι διπλωμένο. Μπορεί να ακούγεται γελοίο ή ανούσιο, αλλά είναι πολύ χρήσιμο, έξυπνο και απλό ταυτόχρονα.

Ο μικρός κάθετος σωλήνας πίσω από την ντίζα σέλας είναι το μαγικό κομμάτι στη σχεδίαση του Mobiky. Σε αυτόν οφείλει το ταχύτατο δίπλωμα και ξεδίπλωμα μέσα σε μόλις τρία δευτερόλεπτα όπως ισχυρίζεται η εταιρία και είναι όντως πραγματικότητα, αλλά δεν αναφέρονται στο πλήρες δίπλωμα του ποδηλάτου για το οποίο χρειάζονται περίπου 20’’.  Σπάνια όμως θα χρειαστεί κανείς να το διπλώσει τελείως, αφού στις πιο πολλές καθημερινές μετακινήσεις με μετρό-λεωφορείο κτλ., αρκεί να διπλώσουμε μόνο το σκελετό του για να μην ενοχλούμε τους συνεπιβάτες μας, χωρίς να σχοληθούμε με τιμόνι, σέλα και πετάλια.

Εφοδιασμένο με σχεδόν όλα τα απαραίτητα, όπως φτερά (λασπωτήρες), ποιοτικά φρένα Deore V-Brake της Shimano και αναπαυτική σέλα, είναι ένα ολοκληρωμένο ποδήλατο και το μόνο που του λείπει είναι ένα σετ φωτιστικών σωμάτων, που πολλές εταιρίες παραλείπουν να τοποθετήσουν, ενώ θα έπρεπε να είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, ειδικά όταν μιλάμε για ένα e-bike. Στην αριστερή μεριά του τιμονιού υπάρχει μία μικρή κονσόλα από την οποία μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 4 διαφορετικά mode υποβοήθησης. Το πιο δυνατό, το ενδιάμεσο, το αδύναμο και το καθόλου! Το καθόλου το αναφέρω γιατί υπάρχει και είναι σημαντικό όταν είσαι σε κίνηση και θέλεις να απενεργοποιήσεις την υποβοήθηση να μπορείς να το κάνεις με το πάτημα ενός κουμπιού και όχι να πρέπει να σταματήσεις και να γυρίσεις το κλειδί που βρίσκεται συνήθως πίσω και πάνω στην μπαταρία, όπως συμβαίνει σε πολλά e-bikes. Στην ίδια κονσόλα υπάρχουν και 4 leds που δείχνουν το υπόλοιπο της μπαταρίας και αυτό είναι κάτι που χρειάστηκε αρκετή παρακολούθηση για αρκετό διάστημα στην αρχή μέχρι να καταλάβω πότε πραγματικά έχει αποθέματα και πότε είναι στα πρόθυρα να με αφήσει. Αν αυτό συμβεί βέβαια το Mobiky όπως προαναφέραμε είναι ικανό να κινηθεί με άνεση και χωρίς μπαταρία. Όταν όμως η επιστροφή για το σπίτι περιέχει μεγάλες ανηφόρες, τότε πολύ πιθανόν να χρειαστεί να κατέβετε και να το πάρετε στα χέρια, οπότε καλύτερα να κρατήσετε λίγο μπαταρία για την επιστροφή! Πάνω στην ίδια κονσόλα υπάρχει και ένα κουμπάκι με την ένδειξη «6km/h». Πατώντας το, ο κινητήρας του Mobiky ξεκινάει να δουλεύει, χωρίς να γυρνάμε τα πετάλια. Στην κανονική λειτουργία του, είναι στην ουσία άχρηστο, μιας και με την πρώτη ταχύτητα το Mobiky ξεκινάει πολύ εύκολα και θα πρέπει κάποιος να είναι πολύ αγύμναστος για να χρειαστεί το κουμπί κατά την εκίνηση. Όταν όμως το ποδήλατο είναι διπλωμένο, το κουμπί μπορεί να φανεί χρήσιμο για να «περπατάει» το Mobiky δίπλα μας χωρίς εμείς να ασκούμε καμία δύναμη πάνω του, καθώς τα 6km/h είναι η ταχύτητα πεζού. Βέβαια και αυτό δεν είναι απαραίτητο, αφού με το μικρό του βάρος και την πολύ καλή του κύλιση, ακόμα και όταν είναι διπλωμένο, μπορούμε με χαρακτηριστική άνεση να σπρώξουμε το Mobiky δίπλα μας.

Στην πράξη
Στην οδήγηση, το Mobiky, εξαιτίας του πολύ μικρού του μεγέθους και των πολλών συνδέσμων, θα περίμενε κανείς να είναι δύσκολο στην οδήγηση και να έχει πολλά «μπόσικα». Η αλήθεια είναι πως στην αρχή είναι λίγο περίεργη η αίσθηση και ειδικά για κάποιον που δεν έχει ξαναοδηγήσει σπαστό ποδήλατο. Απαιτείται όμως πολύ μικρό χρονικό διάστημα εξοικείωσης, μόλις λίγες βόλτες, για να του πάρεις τον αέρα και να κινείσαι κανονικά όπως θα έκανες με οποιοδήποτε ποδήλατο. Έχει άνετη θέση οδήγησης και εμπνέει ασφάλεια ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες ή στις στροφές. Ο σκελετός του έχει πολύ καλά δεσίματα και όλοι οι σύνδεσμοί του είναι πολύ προσεγμένοι με αποτέλεσμα να έχουμε ένα στιβαρό, άκαμπτο πλαίσιο που παρέχει σταθερή οδήγηση ακόμα και με αναβάτη 85 κιλών όπως εγώ. Η εταιρία επίσημα αναφέρει τα 110 κιλά ως το μέγιστο βάρος του αναβάτη και έτυχε να δοκιμαστεί και σε αυτά τα κιλά χωρίς να κάνει το παραμικρό «κιχ»! Οι μόνοι σύνδεσμοι που χρειάστηκαν λίγο σφήξιμο, μετά από μερικές μέρες χρήσης, ήταν αυτοί του τιμονιού, κάτι που γίνεται πολύ εύκολα με δύο άλεν κλειδιά και από τη στιγμή που έγινε δε με ξανα απασχόλησαν. Ούτως ή άλλως όλα τα ποδήλατα όταν είναι καινούρια, μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα απαιτούν έναν καλό έλεγχο για λασκαρισμένες βίδες.

Ο όγκος του Mobiky όταν διπλώνει δεν είναι και πολύ πιο μικρός από άλλα σπαστά ποδήλατα. Ωστόσο, ο τρόπος και η ταχύτητα που διπλώνει είναι αυτά που το καθιστούν μοναδικό ανάμεσα σε όσα έχουμε δοκιμάσει μέχρι στιγμής. Η εταιρία θέλησε να προσφέρει στην αγορά ένα ποδήλατο που μπορείς να το πάρεις μαζί σου παντού και στην ουσία ο στόχος επετεύχθει. Στο αυτοκίνητο, στο λεωφορείο, στο τραμ, στο μετρό, στο τροχόσπιτο, στο καράβι, στο αεροπλάνο, στην ντουλάπα, πίσω από την πόρτα του σπιτιού… μπορεί να χωρέσει οπουδήποτε χωρίς να ενοχλήσει κανέναν και το πιο σημαντικό είναι πως το κάνει τόσο γρήγορα που το δίπλωμά του γίνεται με μία μηχανική κίνηση και όχι αγγαρεία όπως συμβαίνει με πολλά σπαστά ποδήλατα της αγοράς.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Mobiky είναι ένα ultra portable ποδήλατο. Σε μεγάλες αποστάσεις δεν μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσα ένα κανονικό e-bike, ούτε καν αυτά με τους 20άρηδες τροχούς. Σκοπός του όμως δεν είναι αυτός και σίγουρα τα υπόλοιπα ποδήλατα δεν μπορούν να έχουν τη χρήση που έχει το Mobiky. Άνετα μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει ως ένα πολύ καλό gadget, όχι όμως από αυτά που τα χρησιμοποιείς μία φορά και μετά τα βάζεις στο ράφι. Μπορεί να γίνει το τέλειο εργαλείο μετακίνησης για κάποιον που θέλει να πάει γρήγορα από το σπίτι του μέχρι το σταθμό του μετρό και από τον επόμενο σταθμό να φτάσει στη δουλειά του, να το διπλώσει και να το βάλει μέσα στο ασανσέρ, να το τσουλήσει μέσα στο διάδρομο, να φτάσει στο γραφείο του και να το βάλει ακριβώς δίπλα του, ώστε να μην μπορέσει κανείς να πειράξει το πολύτιμο όχημά του. Εξαιτίας του μικρού τροχού και της μικρής μπαταρίας δεν είναι το ιδανικό μέσο μετακίνησης για κάποιον που διανύει καθημερινά μεγάλες αποστάσεις. Ακόμα και με τη μεγαλύτερη μπαταρία, ένα ποδήλατο με 16άρι τροχό δε θα μπορούσε ποτέ να είναι ένας χιλιομετροφάγος. Σε αντίθετη περίπτωση θα μπορέσει να γίνει ο αχώριστος φίλος σας και να σας συνοδεύσει σε κάθε περίσταση.

Με πολύ προσεγμένο σχεδιασμό και άριστη ποιότητα κατασκευής το Mobiky Youri 16 αποτελεί ένα must have gadget για αυτούς που θέλουν να έχουν ένα όχημα πάντα κοντά τους. Θα κινηθεί με άνεση σε μικρούς ή μεγάλους δρόμους, δε θα πει όχι σε μεγάλες ανηφόρες εφόσον υπάρχει απόθεμα στην μπαταρία του και δε θα διστάσει να τσουλήσει με ασφάλεια ακόμα και πάνω σε χωμάτινο τερέν. Αν ψάχνετε για ένα πολύ φορητό ποδήλατο που θα σας μετακινήσει γρήγορα σε μικρές και καθημερινές αποστάσεις, τότε το Mobiky πρέπει να είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των υπόλοιπων επιλογών.

+
• Ποιότητα κατασκευής, μικρό μέγεθος με μία κίνηση, αθόρυβος κινητήρας


• Δεν κάνει για μεγάλες αποστάσεις, μικρή αυτονομία μπαταρίας.

Περιφερειακά
Βάρος: 17,5kg
Μέγιστο μεταφερόμενο βάρος: 110kg
Ύψος αναβάτη: 1,45m – 2,10m
Μέγιστη ταχύτητα: 25χλμ/ώρα
Αυτονομία: 15-30χλμ
Κινητήρας: 250W Brushless
Μπαταρία: Λιθίου πολυμερών στοιχείων 24V, 5,5Ah η 11Ah
Διαστάσεις διπλωμένου: 85 x 85 x 30 cm
Πλαίσιο: Αλουμίνιo
Διάμετρος τροχών: 16” αλουμίνιο (Διατίθεται και σε 12”)
Λάστιχα: Kenda 16 x 2.00
Πετάλια: Σπαστά
Αλυσίδα: KMC rustproof self-lubricated            
3 ταχύτητες Shimano Nexus εσωτερικές
Φρένα: Τύπου “V” Shimano Deore μπροστά, Nexus Roller Brake πίσω
Κίνηση: Με σύστημα υποβοήθησης της κίνησης των πεταλιών (Pedelec)
Χρώματα: Γκρι, μαύρο, λευκό και χρυσαφί

ΠΡΑΚΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ: 1750 € (ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου)
Αντιπρόσωπος: Skillz
Τηλ.: 210 9404404

Exit mobile version