Site icon mbike.gr

eZee Quando

Κάποιοι το βλέπουνε με έκπληξη και ρωτάνε, «είναι από αυτά που σπάνε και γίνονται μικρά ε;»,

 

Κείμενο: Τσιντσικλόγλου Τιμόθεος
ΦΩΤΟ: Τσιντσικλόγλου Τιμόθεος – Μαρία Μπασινά

 

«Ναι, απλά το συγκεκριμένο έχει και ηλεκτρική υποβοήθηση!». Κάποιοι άλλοι το βλέπουν αλλιώς και ρωτάνε, «αυτό έχει μπαταρία και πάει μόνο του, ε;», «Όχι ακριβώς μόνο του, αλλά ναι έχει μπαταρία και το συγκεκριμένο διπλώνει κιόλας και μπαίνει στο αυτοκίνητο».

Όπως και να το δει κανείς, ότι και να σκεφτεί στο μυαλό του εκείνη την ώρα, το Quando πάντα έχει κάτι ακόμα για να τον εκπλήξει ακόμα παραπάνω! Το πιο διασκεδαστικό είναι να βλέπεις κάποιους από αυτούς τους άγνωστους που σε βλέπουν και έχουν το θάρρος να σε ρωτήσουν «τι είναι αυτό;», αφού τους έχεις εξηγήσει κάποια πράγματα για το «τι και πώς», τους προτρέπεις να κάνουν και μία μικρή βόλτα και όταν γυρνάνε πίσω, το χαμόγελο που έχουν στη φάτσα τους δεν περιγράφεται! Είτε αυτός είναι παιδί, είτε 70 χρονών, το χαμόγελο παραμένει σχεδόν ίδιο. Είναι φοβερό.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ

Η eZee Kinetics Technology είναι μία εταιρία χωρίς πολύ μεγάλη ιστορία. Δε βρίσκει τις ρίζες της κάπου πίσω στο 1900+ όπου κάποιος είχε την ιδέα να φτιάξει κάτι φοβερό. Είναι μια εταιρία όμως που εδώ και 10 χρόνια εξειδικεύεται αποκλειστικά στην παραγωγή ηλεκτρικών ποδηλάτων, χρησιμοποιεί προηγμένα υλικά και τεχνολογίες και επώνυμα περιφερειακά από εταιρίες που ασχολούνται χρόνια με το ποδήλατο. Άλλωστε, το Quando είναι ένα μόνο e-bike από την πλούσια γκάμα της εταιρίας. Ποια είναι η χρήση του ποδηλάτου σας; Η eZee έχει σίγουρα ένα μοντέλο που σας ταιριάζει. Δεν είναι μία εταιρία ποδηλάτων που απλά πρόσθεσε στην γκάμα της και 1-2 ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Είναι εταιρία που φτιάχνει μόνο e-bikes. Όλα τα μοντέλα της είναι πιστοποιημένα κατά ΕΝ14764 και ΕΝ 15194:2009  «Cycles – Electrically power assisted cycles –EPAC Bicycles» που είναι το καινούριο πρότυπο για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και διατίθενται σε δεκάδες χώρες παγκοσμίως.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Όπως όλα τα ποδήλατα της eZee, έτσι και το Quando, είναι εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα καλούδια που χρειάζεται ένα ποδήλατο πόλης και καθημερινής μετακίνησης. Όλα τα περιφερειακά του είναι από γνωστές ποδηλατικές εταιρίες και αυτό σημαίνει πως μπορείτε εύκολα να βρείτε αναλώσιμα και ανταλλακτικά με μία απλή επίσκεψη στο κοντινό σας ποδηλατάδικο. Αλουμινίου σκελετός με καλή βαφή, πολύ καλές κολλήσεις και ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία που δέχονται δυνάμεις και σε αυτά που βρίσκονται οι «κλειδώσεις». Ζάντες της Weinmann με διπλό τοίχος (double wall) για έξτρα ανθεκτικότητα που έτυχε να τις δοκιμάσω, όταν περνώντας με μικρή ταχύτητα πάνω από ένα καπάκι ρολογιού της δημόσιας επιχείρησης ύδρευσης…(ΔΕΥΑΧ), το καπάκι έφυγε και η ρόδα μπήκε σχεδόν ολόκληρη μέσα, νόμισα προς στιγμή πως η πίσω ζάντα έγινε 8άρι, αλλά τελικά δεν έπαθε τίποτα και μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση… είμαι και 85 κιλά. Τα Big Apple ελαστικά της Schwalbe προσφέρουν πραγματικά εκπληκτικό κράτημα αλλά και κύλιση σε ασφάλτινο οδόστρωμα πάντα. Έχουν έξτρα προστασία για τα μικρά αιχμηρά αντικείμενα που μπορεί να σας χαλάσουν τη βόλτα ή να σας κάνουν να χάσετε το ραντεβού σας, ενώ διαθέτουν στο προφίλ και αντακλαστικές λωρίδες για να σας κάνουν αντιληπτούς το βράδυ. Η σέλα της Velo πολύ άνετη ακόμα και για πολύωρη καθημερινή μετακίνηση, διαθέτει και μηχανισμό για απορρόφηση κραδασμών, ενώ η ντίζα σέλας στο Quando, κάτω ακριβώς από τη σέλα έχει ένα μικρό μοχλό, ώστε η σέλα να ανατρέπεται για να μπορέσει η μπαταρία να βγει χωρίς να χρειαστεί κάποιος να βγάλει ολόκληρο το παλουκόσελο και να χαλάσει τη ρύθμισή του. Τα φρένα της Tektro τύπου V-Brake αποδίδουν πολύ καλά και είναι υπεραρκετά για το Quando. Φτερά από πολύ ελαφρύ polycarbonate υλικό που προστατεύουν άψογα από το νερό, σχάρα που σηκώνει άνετα μέχρι και 25 κιλά φορτίο, φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, διπλό σταντ αλουμινίου πολύ καλά κατασκευασμένο, πολύ εύκολα και βολικά θα στήσει το Quando όρθιο σχεδόν οπουδήποτε θέλετε. Όλα αυτά είναι μέσα στο πακέτο μαζί και με μία κλειδαριά ασφαλείας της ABUS (Bordo 6000/90, αξίας 70ευρώ, με βαθμό ασφαλείας 8, περίμετρο 90cm και ειδική θήκη αποθήκευσης) δώρο από οποιοδήποτε κατάστημα κι αν το αγοράσετε. Όλα αυτά ωραία και καλά, αλλά το ζουμί είναι αλλού!

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Το Quando είναι ένα ποδήλατο «σπαστό». Έχει δηλαδή τη δυνατότητα να σπάει στη μέση, να σπάει και το τιμόνι στα δύο, να χαμηλώνει η σέλα και κλείνουν τα πεντάλ και μέσα σε μόλις 10 δευτερόλεπτα μπορείτε να το τοποθετήσετε μέσα στο αυτοκίνητό σας, στο μετρό, στο λεωφορείο, στο ασανσέρ, στο γραφείο σας, στην ντουλάπα και όπου αλλού σκεφτεί ή χρειαστεί κάποιος να το βάλει χωρίς να ενοχλήσει κανέναν. Τα οφέλη από τα σπαστά ποδήλατα (folding bikes) είναι πολλά και θα μας πάρει πολλές σελίδες αν τα αναλύσουμε εδώ. Απλά σκεφτείτε κάποιον που πάει κάθε μέρα από το σπίτι του μέχρι το μετρό, δύο χιλιόμετρα απόσταση και από εκεί μέχρι τη δουλειά του άλλα 2-3 χιλιόμετρα, πόσο βολικό είναι να έχει ένα σπαστό ποδήλατο και να μπορεί να το βάλει και μέσα στο γραφείο του για να μη μπορέσει να του το κλέψει κάποιος, μιας και σίγουρα είναι ένα ποδήλατο που δεν περνάει από πουθενά, μα πουθενά όμως, απαρατήρητο. Φανταστείτε λοιπόν, ένα τέτοιο ποδήλατο που «βολεύεται» παντού, να έχει και ηλεκτρική υποβοήθηση! Σε αυτή την περίπτωση το θέμα πάει αλλού και πραγματικά η άνεση στην καθημερινή μετακίνηση παίρνει άλλες διαστάσεις. Σχεδόν δύο μήνες πάνω στη σέλα του, έχω κάνει πάνω από 400 άκρως διασκεδαστικά και ευχάριστα χιλιόμετρα μέσα σε μία μικρή σχετικά πόλη, όπως είναι η Χαλκίδα και πιστεύω πως είναι το test bike που θα δύσκολα θα αποχωριστώ, αφού σχεδόν το έχω ερωτευτεί! Τα 22 κιλά του, μαζί με τη μπαταρία, είναι σχεδόν αμελητέα, εύκολα θα το σηκώσετε για να το τοποθετήσετε κάπου, ενώ το κέντρο βάρους του είναι πολύ χαμηλά και προσφέρει πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά. Λόγω του περιορισμένου μήκους του και των 20άρηδων τροχών, είναι πολύ ευέλικτο μέσα σε πυκνή κίνηση, σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστα πεζοδρόμια και παράλληλα θα το παρκάρετε πολύ εύκολα οπουδήποτε χωρίς να ενοχλήσετε κανέναν. Το στενό τιμόνι του θα σας βοηθήσει να τρυπώσετε σχεδόν παντού και εκεί που είναι όλοι και όλα σταματημένα και τα νεύρα έχουν χτυπήσει κόκκινο, εσείς απλά θα περάσετε με λίγη προσοχή παραπάνω! Η γεωμετρία του, σίγουρα δε μοιάζει με αυτή ενός κλασικού ποδηλάτου, στην αρχή ίσως να φανεί λίγο περίεργο σε οποιονδήποτε δεν έχει ξανακαβαλήσει παρόμοιο ποδήλατο, αλλά στην πράξη χρειάζονται λίγα μόλις λεπτά για να εξοικειωθείς και να αρχίσεις να απολαμβάνεις τη βόλτα σου χωρίς να καταλαβαίνεις ότι οδηγάς κάτι διαφορετικό από ένα απλό ποδήλατο.

ΓΥΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ

Όλα αλλάζουν με το απλό γύρισμα ενός κλειδιού που βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τη σέλα, κοντά στην μπαταρία, όπου βρίσκεται ο ελεγκτής (controller). Ένα κόκκινο Led θα ανάψει και θα σας δείξει ότι όλα είναι έτοιμα για μία πιο εύκολη διασκεδαστική βόλτα. Το Quando διαθέτει ένα γκάζι στο δεξί χέρι, με το οποίο ρυθμίζετε ανά πάσα στιγμή το αν και πόσο δύναμη θα σας δώσει ο κινητήρας των 250Watt. Στην αρχή και αυτό είναι λίγο περίεργο, αλλά και πάλι δε θα χρειαστείτε παραπάνω από λίγα λεπτά για να το κάνετε
πλέον εντελώς μηχανικά. Με το Quando, και σχεδόν με τα πιο πολλά μοντέλα της eZee, μπορείτε να ανοίξετε το γκάζι και να κινείστε συνεχόμενα και χωρίς να κάνετε πεντάλ
με ταχύτητα 5-6km/h, που θεωρείται ταχύτητα πεζού και είναι νόμιμο. Γενικά να υπενθυμίσω πως οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές έχουν 3 βασικούς όρους. Το κάθε e-bike πρέπει να έχει κινητήρα με μέγιστη δύναμη τα 250Watt, να σου δίνει υποβοήθηση η οποία μειώνεται σταδιακά και μηδενίζεται στα 25km/h ταχύτητας και να σου δίνει μόνο όταν κάνεις πεντάλ. Έτσι, λοιπόν και στο Quando, αφού γυρίσεις το γκάζι και πάρεις μια μικρή αρχική ώθηση, μόλις τα πόδια σου κάνουν μισή περίπου περιστροφή, ο αισθητήρας κίνησης το καταλαβαίνει και «ξυπνάει» τον κινητήρα που σου δίνει την έξτρα δύναμη που χρειάζεσαι για να φτάσεις πολύ άνετα να κινείσαι σταθερά με μία ταχύτητα των 20-25km/h χωρίς να ασκείς ιδιαίτερη δύναμη στα πεντάλ και να κουράζεις τα πόδια σου. Κατά την εκκίνηση ο κινητήρας κάνει ένα μικρό θόρυβο που στη συνέχεια «σβήνει» και το μικρό σπαστό ποδήλατο «αιωρείται» αθόρυβα. Ο θόρυβος αυτός θα γίνει αισθητός και στις ανηφόρες, εκεί δηλαδή που «κουράζεται» παραπάνω. Δεν είναι κάτι ενοχλητικό ή υπερβολικό όμως. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με την κυκλοφορία και το πως θέλετε να κινηθείτε, ρυθμίζετε τηδύναμη που ασκείτε στα πεντάλ ή το πόσο θα ανοίξετε το γκάζι. Η δύναμη που παρέχει ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δε φοβίζει και τον πιο αρχάριο αναβάτη, αντίθετα σου δίνει αυτό το μόνιμο χαμόγελο που λέγαμε πιο πριν. Η κάθε μετακίνηση γίνεται παιχνίδι και διασκέδαση, ακόμα και όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις, άνω των 5-10 χιλιομέτρων, κάτι που δεν είναι και το ατού του συγκεκριμένου ποδηλάτου, μιας και είναι single speed και μετά τα 30km/h πρέπει να γυρνάτε τα πόδια σας πολύ γρήγορα για να καταφέρετε να ασκήσετε δύναμη στα πεντάλ. Ας μη ξεχνάμε όμως τη χρήση για την οποία προορίζεται το Quando και σίγουρα δεν είναι οι μεγάλες αποστάσεις και οι πολύωρες διαδρομές για τις οποίες η εταιρία διαθέτει άλλα μοντέλα. Το Quando θα το βείτε σαν το απόλυτο καθημερινό εργαλείο μετακίνησης σε μικρές πόλεις ή σε μεγάλες πόλεις αλλά για μικρές αποστάσεις που δε ξεπερνούν τα 10-15km ημερησίως. Δεν έχει αναρτήσεις και οι μικροί τροχοί, όσο κι αν προσπαθούν τα καλά ελαστικά, δεν είναι σε θέση να απορροφήσουν τους κραδασμούς των ποιοτικών δρόμων μας. Μπροστά στην απόλαυση και ευχαρίστηση που παρέχει η οδήγηση του Quando όμως αυτό δεν είναι τίποτα.

ΠΕΡΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ…

Το Quando είναι εφοδιασμένο με μία μπαταρία λιθίου ιόντων 37V, 14A(=518Ah) και ζυγίζει 3,8kg. Ανάλογα με τη χρήση και τις ανηφόρες που περιλαμβάνει η διαδρομή σας, η κάθε φόρτιση θα σας δώσει από 30-50 χιλιόμετρα ξεκούραστης οδήγησης. Κατά το διάστημα της δοκιμής τη φόρτισα πάνω από 10 φορές και κάθε φορά έκανα κατά μέσο όρο περίπου 35km. Δε κατάφερα να την αφήσω να αδειάσει τελείως για να δω τα πραγματικά της όρια, αφού πάντα ήθελα η κάθε βόλτα να είναι «γεμάτη» από ενέργεια και σχεδόν πάντα το γκάζι ήτανε «τάπα»! Η μπαταρία αποσπάται από το ποδήλατο πολύ εύκολα προκειμένου να πάρετε μαζί σας και να την φορτίσετε, ενώ αν αφαιρέσετε το κλειδί, κλειδώνει πάνω στο ποδήλατο και είναι αδύνατο να αφαιρεθεί. Ο κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο κέντρο του πίσω τροχού και χρησιμοποιεί την τεχνολογία «κυματοειδής παλμός διαφοροποίησης», έτσι ώστε να μη φθείρεται όπως ένας κανονικός κινητήρας. Τα ποδήλατα της eZee είναι εξοπλισμένα με σύστημα αυτόματης ηλεκτρονικής διάγνωσης. Όταν το ποδήλατο λειτουργεί ορθά, το κόκκινο Led πάνω στον ελεγκτή (controller) παραμένει μόνιμα αναμμένο. Αντίθετα, σε περίπτωση ηλεκτρονικής δυσλειτουργίας το Led θα αναβοσβήνει και ανάλογα με τον αριθμό των αναλαμπών ενημερώνει για την υπάρχουσα βλάβη. Η εταιρία λέει πως το Quando δεν επηρεάζεται καθόλου από τη βροχή και πως δεν πρόκειται να μας βραχυκυκλώσει ή να σβήσει. Το οδήγησα σε συνθήκες δυνατής βροχής με πολύ νερό στο οδόστρωμα, έμεινε έξω εκτεθειμένο ενώ έβρεχε, το έπλυνα δύο φορές με πιεστικό σε βενζινάδικο και απέδειξε πως έχουν 100% δίκιο. Δεν παρουσίασε το παραμικρό πρόβλημα. Ένα μόνο θεματάκι προέκυψε με κάποια κενά λειτουργίας που έκανε και σύμφωνα με τον ελεγκτή οφειλόταν σε κάποιο πρόβλημα που είχε ή απέκτησε το γκάζι. Άμεσα η εταιρία φρόντισε να μου στείλει ένα καινούριο, καθ’ ότι η αντικατάστασή του ήταν πολύ απλή και ζήτημα 5 λεπτών και η εταιρία και ο έλληνας αντιπρόσωπος διαθέτει πλήρη γκάμα ανταλλακτικών, ενώ όλα τα eZee συνοδεύονται από 2ετή εγγύηση για σκελετό και όλα τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη τους. Γενικά, μετράει πολύ να αγοράζεις κάτι που είναι καλό και μετράει άλλο τόσο όταν έχει μία καλή υποστήριξη από πίσω. Πέρα από τον κινητήρα, τη μπαταρία, τον ελεγκτή και το γκάζι, το ηλεκτρικό κύκλωμα συμπληρώνει ένα μικρό κουτάκι στο τιμόνι το οποίο διαθέτει 3 leds και μας πληροφορεί για την κατάσταση της μπαταρίας και στο πλάι έχει και ένα μικρό διακόπτη για το on/off των δύο φωτιστικών σωμάτων με LED, πολύ χαμηλή κατανάλωση και πηγή ενέργειας την ίδια τη μπαταρία που δίνει και κίνηση στο ποδήλατο. Πολύ καλό φωτισμό ακόμα και σε πλήρες σκοτάδι και σίγουρα θα σας κάνουν αντιληπτούς από πολύ μακριά. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.ezeebike.gr.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Έρωτας! Είναι η μόνη λέξη που μπορεί να περιγράψει τη σχεδόν δίμηνη σχέση μας. Είναι το απόλυτο εργαλείο για μικρές καθημερινές μετακινήσεις. Απόλυτο, συμπαγές, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, προσεγμένα και επώνυμα εξαρτήματα, τέλεια οδηγική συμπεριφορά, εύκολο στο παρκάρισμα και στην αποθήκευση, θα σας συντροφεύσει παντού, θα σας πάει άνετα και γρήγορα όπου κι αν του ζητήσετε, δείχνει ποδήλατο, που αν και σπαστό, θα κρατήσει για πολλά χρόνια χωρίς να βγάλει το παραμικρό πρόβλημα, αλλά ακόμα και αν παρουσιάσει κάτι υπάρχει πολύ καλή υποστήριξη. Είναι ένα ποδήλατο που θα αγαπήσετε εύκολα και γρήγορα και δύσκολα θα σας κάνει κέφι να μπείτε στη διαδικασία να καβαλήσετε τη μηχανή σας ή να μπλέξετε στην κίνηση με το αυτοκίνητό σας. Με λίγα λόγια είναι κορυφή και δύσκολα θα το αποχωριστώ.


ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Είναι ωραίο, μικρό, γρήγορο, ευέλικτο και το παίρνεις παντού.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Γιατί θέλω ένα που να μπορεί να με πάει και πιο μεγάλες αποστάσεις και να έχει
ταχύτητες.

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Κινητήρας: Brushless planetary gear hub motor 250W, 250 rpm
Ελεγκτής: PWM with self diagnostic system, overload protection @ 20 Amps low voltage protection @ 31.5V
Διασύνδεση: Throttle
Μπαταρία: 37V 14Ah (518 Wh) Lithium Ion Polymer Battery (3.8kg) with BMS and Secondary Battery Connections
Κονσόλα απεικόνισης: 3 LED battery level gauge
Φορτιστής: 4 amps smart charger, < 3 hr
Λειτουργία: EPAC with motion sensor, 6 km/h TBC

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Σκελετός: Aluminum alloy 6061 T4T6
Seat Tube Height: Minimum Sadle Height: 80 cm
Πιρούνι: Al. Alloy
Στεφάνια: Weinmann Rigida Explorer Al. Alloy Double wall CNC
Λάστιχα: 20» x 2.125» Schwalbe Big Apple, puncture resistant, reflective side
Ακτίνες: Stainless steel 13g
Φρένα (Εμπρός): Tektro V-Brakes
Φρένα (Πίσω): Tektro V-Brakes
Ταχύτητες: Single speed
Τιμόνι: Al Alloy
Λαιμός: Al Alloy
Προστατευτικό αλυσίδας: Polycarbonate
Λασπωτήρες: Polycarbonate /w with stainless steel supports
Δίσκος: 48T, Aluminum alloy crank 170mm
Αλυσίδα: KMD Z51 Rust buster
Μεσαία τριβή: VP sealed bearings
Σταντ: Massload, Aluminum alloy central stand
Σχάρα: Massload, Aluminum alloy rear carrier
Max. Load 25 kg
Σέλα: Velo cruiser 8019E
Ντίζα σέλας: Steel, flipable
Φωτιστικά: Front white LED, Rear red LED, powered by battery

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέγιστη ταχύτητα: 25km/h
Βεληνεκές: > 50 km
Βάρος: 22.1 kg incl. battery
Διαστάσεις διπλωμένο: L90 x B38 x H66

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή: 1600 €
Αντιπρόσωπος: Ezze Bikes.
Τηλ.: 210 3416880

Exit mobile version