Site icon mbike.gr

Bianchi Οltre

Ένα ονειρεμένο παιχνίδι

Το κορυφαίο μοντέλο μιας ιστορικής εταιρίας έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάζουμε – πρώτοι στην Ελλάδα και από τους πρώτους στην Ευρώπη – αυτό το μήνα.

Από τον Σπύρο Παπαγιάννη – Φωτό: Φώτης Πλέγας

Ένα κόσμημα τεχνολογίας, που ταξίδεψε από την Ιταλία αποκλειστικά για το ΜΒΙΚΕ, προκειμένου να κάνει μερικά «γρήγορα» χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους. Το πήγαμε σε μερικά από τα «στάνταρ» σημεία κουρσάδων στην Αθήνα – παραλιακή, Υμηττό – και διαπιστώσαμε τι μπορεί να κάνει ο συνδυασμός παράδοσης και τεχνογνωσίας με την υψηλή τεχνολογία σε ένα σκελετό φτιαγμένο στο χέρι, στην Ιταλία.

Αν θέλατε να χαρακτηρίσετε το Oltre της Bianchi με λίγες λέξεις, ο καλύτερος τρόπος είναι να τις βάλετε στον υπερθετικό βαθμό… Στα ελληνικά η λέξη Oltre σημαίνει υπέρβαση. Αυτό ήθελε να πετύχει η ιταλική εταιρία και όπως αποδεικνύεται τα κατάφερε. Πλέον δε διστάζει να πει ότι το Oltre είναι το καλύτερο ποδήλατο που έχει κατασκευάσει στην ιστορία της, χρησιμοποιώντας όλη την τεχνογνωσία που διαθέτει και ένα από τα καλύτερα ποδήλατα που κυκλοφορούν σήμερα. Τόσο απλά.

Δε σας κρύβω ότι ήμουν λίγο προκατειλημμένος με τα ιταλικά ποδήλατα, γιατί θεωρούσα ότι αυτές οι εταιρίες, αναπολώντας την ιστορία τους, έχουν αραχνιάσει σε κάποια τεχνολογικά θέματα, την ίδια στιγμή που οι υπόλοιπες έκαναν άλματα. Τελικά αποδείχτηκε ότι έκανα λάθος, η Bianchi δεν ήταν μία από αυτές, ήταν και παραμένει στο προσκήνιο, τεχνολογικά και αγωνιστικά. Ο Marco Pantani, ο Jan Ullrich ήταν κάποιοι από τους ποδηλάτες που είχαν θριαμβεύσει πάνω σε αυτά τα ποδήλατα, αλλά αν γυρίσουμε πολύ πιο πίσω θα δούμε και κάποιους ακόμα δαφνοστεφανωμένους θρύλους της ποδηλασίας, όπως ο Fausto Coppi, ο Felice Gimondi, ο Moreno Argentin και πολλοί ακόμα. Όσο για το τεχνολογικό κομμάτι λίγη υπομονή χρειάζεται και θα το διαπιστώσετε παρακάτω…

Για πολλούς, ακόμα και το όνομα της εταιρίας ή οι περγαμηνές του παρελθόντος, παίζουν σημαντικό ρόλο για το πρεστίζ ή και για την οικονομική και ψυχολογική «επένδυσή» τους, αλλά για τους άλλους που δεν πείθονται, το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι απλά να δουν ένα οποιοδήποτε ποδήλατο Bianchi από κοντά… Στο συγκεκριμένο, που θεωρείται η αιχμή του δόρατος της Bianchi, οι λεπτομέρειες πραγματικά με καθήλωσαν. Καθώς το βγάζαμε από την κούτα αποκαλύπτονταν η ποιότητα βαφής, οι λεπτομέρειες στα σημεία που μπαίνουν τα καλώδια, οι γωνίες και οι επιφάνειες των σωλήνων που σχηματίζονταν στο φως, αλλά και αυτό, το αυθεντικό χρώμα της Bianchi, που ξέρετε, έχει γίνει σήμα κατατεθέν της εταιρίας, ακόμα και για ανθρώπους που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με το ποδήλατο.

Το συγκεκριμένο Oltre, που ήρθε στην Ελλάδα, αποκλειστικά για το ΜΒΙΚΕ, ήταν ντυμένο με Campagnolo Chorus 11sp από την κορφή μέχρι τα νύχια και πραγματικά το χάρηκα πολύ, γιατί θεωρώ ότι αυτές οι δύο εταιρίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Οι τροχοί της Fulcrum, Racing Speed XLR, βοήθησαν το Oltre να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του, αφού μιλάμε για τροχούς 1325 γρ., με κεραμικά ρουλεμάν, 50 χιλιοστά προφίλ στεφανιού, 18 ακτίνες μπροστά και 21 πίσω με πλέξη δύο προς μία, οπότε, τα λόγια περιττεύουν… Την ονειρική εικόνα συμπληρώνει το τιμόνι και ο λαιμός της FSA, Wing Pro και SLK, αντίστοιχα, αλλά και η σέλα της FIZIK, Antares, που η αλήθεια είναι ότι αποδείχτηκε εξαιρετική. Έχοντας όλα τα κομμάτια του παζλ μπροστά μας, ήρθε η ώρα και για λίγο… παιχνίδι.

Στοχευμένος σχεδιασμός και εφαρμογή
Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα… πολεμικό παιχνίδι. Με Chorus, το βάρος του δεν ξεπερνούσε τα 6,8 κιλά και αμέσως σου έδινε την αίσθηση ότι μπορείς να κάνεις ότι θέλεις, έχοντας απόλυτη ελευθερία κινήσεων πάνω του. Με το που «κλιπάρεις» τα πεντάλ, σου θυμίζει ποδήλατο πίστας εξ αιτίας της ακαμψίας που έχει, σε σημείο που με προβλημάτισε για το πόσο άνετο μπορεί να είναι στα πολλά χιλιόμετρα. Πάντως η Bianchi έφτασε στην υπέρβαση με τρεις σημαντικούς τρόπους:

1. Δημιούργησε ένα εντελώς άκαμπτο σύνολο χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, όπως θα δείτε παρακάτω.

2. Με το σκελετό να φτάνει τα 930 γραμμάρια κατάφερε να έχει τη βέλτιστη απόδοση στην ανηφόρα (συν 355 γραμμάρια το πιρούνι, συν 195 γραμμάρια το παλουκόσελο), συνδυαζόμενο με την ακαμψία του.

3. Στον ίδιο σκελετό, με την πρώτη ματιά διαπιστώνεται ότι έχει ένα πολύ αεροδυναμικό φινίρισμα, ώστε το ποδήλατο να είναι εξίσου γρήγορο στην ευθεία και στην κατηφόρα, κερδίζοντας πολλά στοιχήματα έναντι του ανταγωνισμού (όπου ανταγωνισμός, ποδήλατα άνω των 6-7 χιλιάδων ευρώ – όχι δηλαδή τίποτα εύκολοι αντίπαλοι…)

Υπάρχουν και άλλα, σημαντικά πράγματα που πρέπει να κοιτάξουμε σε ένα τέτοιο ποδήλατο, όπως η άνεση, η αντοχή των υλικών και η γεωμετρία, τα οποία θα δούμε παρακάτω… Απλά, κρίνοντας από τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά, πρέπει να πούμε ότι αυτό είναι ένα ποδήλατο που δεν αναφέρεται στο μέσο ποδηλάτη… Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό το ποδήλατο θέλει πόδια και όσο πιο καλά πόδια έχεις, τόσο καλύτερα το χαίρεσαι. Είναι ένα ποδήλατο που απευθύνεται σε αθλητές υψηλού επιπέδου και σοβαρά ασχολούμενους χομπίστες, σε τέτοιο βαθμό όμως, που πραγματικά, όποιος κάνει πρωταθλητισμό είναι βέβαιο ότι θα τον αποζημιώσει.

Hi-Tech…
Η Bianchi χωρίζει την τεχνολογία που χρησιμοποιεί γι’ αυτό το ποδήλατο σε τρία τεχνολογικά κεφάλαια: τη δομική ακαμψία, την τεχνολογία υλικών και τους ρυθμιστές απόδοσης. Για το πρώτο κεφάλαιο η τεχνολογία X-Tex αφορά τεχνικές σταυρωτής ύφανσης ανθρακονημάτων στο μπροστινό μέρος του σκελετού και κυρίως στο κούτελο, ώστε το ποδήλατο να είναι εντελώς άκαμπτο σε αυτό το σημείο. Τοποθετεί επίσης τα φύλλα ανθρακονήματος με έναν τρόπο ώστε να μη ζαρώνουν (τεχνολογία WMP) και έτσι να μη φορτώνεται με περιττό βάρος ο σκελετός, αλλά και να είναι πιο λεπτοί σε πάχος οι σωλήνες. Η τρίτη καινοτομία ονομάζεται THT και μεταφράζεται ως τριπλή υδρομορφοποιημένη τεχνολογία και στην ουσία πρόκειται για τη σχεδίαση των σωλήνων του σκελετού με βάση την απορροφητικότητα αλλά και τη σκληρότητα που θα έχει σε κάποια σημεία συγκεκριμένα.

Και εδώ κρύβεται ένα μεγάλο μυστικό…
Το δεύτερο κεφάλαιο, η τεχνολογία υλικών, μιλά για τη νανοτεχνολογία, που λίγο – πολύ βλέπουμε σε αρκετά ποδήλατα αυτού του επιπέδου σήμερα. Η Bianchi στο Oltre λανσάρει τη νανοτεχνολογία δεύτερης γενιάς (CNTT και CNT), που στόχος της είναι να ελαχιστοποιήσει ακόμα περισσότερο τα κενά ριτίνης ανάμεσα από τα φύλλα άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο δίνει πολύ μεγαλύτερη αντοχή στο σκελετό.

Το τρίτο κεφάλαιο είναι η ρύθμιση απόδοσης… Η τεχνολογία THT που αναφέρθηκε παραπάνω παίζει μπάλα μαζί με αυτές της BAT και της K-VID (τεχνολογίες ενέργειας και διατάξεις απομόνωσης δονήσεων με κέβλαρ στο πιρούνι και στο ψαλίδι) με αποτέλεσμα το ίδιο άκαμπτο ποδήλατο να συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά, πολύ απορροφητικά, όταν η ενέργεια έρχεται από τις ανωμαλίες του δρόμου και όχι από τη δύναμη του αναβάτη. Επίσης, σε αυτό το ποδήλατο θα προσέξετε και τις εντελώς διαφορετικές διατομές που έχουν οι τέσσερις σωλήνες του ψαλιδιού, με αυτούς της αλυσίδας να έχουν πολύ μεγάλο πάχος, σε αντίθεση με τους σωλήνες που συνδέουν το πίσω κέντρο του τροχού με τον οριζόντιο σωλήνα (τεχνολογία UTSS), έχοντας ακριβώς την ίδια λογική, αλλά και τη μείωση βάρους από σημεία που δε χρειάζεται τόση ακαμψία.

Και σκεφθείτε ότι δεν αναφέρει πουθενά για τη μεσαία τριβή ΒΒ30 προφανώς γιατί τα πλεονεκτήματά της τα θεωρεί δεδομένα και ξεπερασμένα.

Ενώνοντας σωλήνες
Για τη γεωμετρία προβληματίστηκα αρκετά και έτσι ο καλύτερος τρόπος για να δούμε τι έχουν κάνει οι Ιταλοί στο Oltre, ήταν να συγκρίνουμε τους αριθμούς με την αγορά. Και βγήκαν πράγματα στον αφρό, που να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα να δω τόσο καθαρά… Κρίνοντας λοιπόν με αρκετά από τα κορυφαία ποδήλατα αυτήν τη στιγμή στον κόσμο*, παρατηρήθηκαν τα εξής στοιχεία:

• Το Bianchi Oltre διαθέτει το μικρότερο κούτελο της αγοράς, αφού στο ποδήλατο των 55cm που είχαμε για τεστ είναι στα 14,5 εκατοστά, βάζοντας τον αθλητή να κάτσει σε μια πολύ χαμηλή – αεροδυναμική θέση. Τυχαίο; Δε νομίζω…

• Ο οριζόντιος σωλήνας είναι επίσης ο πιο κοντός σε σχέση με τον ανταγωνισμό (μαζί με το Super Six έχουν «τετράγωνο» προσανατολισμό…), αφού φτάνει τα 55cm, ενώ στα υπόλοιπα είναι τουλάχιστον μισό εκατοστό πιο μακρύς.

• Παρατηρήθηκε επίσης ότι έχει τη μικρότερη γωνία πιρουνιού, στις 72,5 μοίρες (όπως και στα δύο BMC), ενώ η γωνία του σωλήνα της σέλας είχε μία από τις μεγαλύτερες κλίσεις (73,5ο, μαζί με το Super Six και τα BMC), ενδεικτικό του ανηφορίστικου χαρακτήρα που θέλουν να δώσουν από τη Bianchi.

• Όσον αφορά τις υπόλοιπες τιμές στον πίνακα των μετρήσεων, δείχνουν πιο φυσιολογικές.

*τα ποδήλατα τα οποία συγκρίθηκε ήταν Pinarello Dogma, BMC Team Machine και Race Machine, Specialized SL4, Orbea Orca Gold, Willier Cento1 SL, Cannondale Super Six, Ridley Noah, Cervelo S5 και R3 κ.α.

Ο ορός της αλήθειας
Η δική μου εντύπωση είναι ενθουσιώδης. Θέλεις επειδή είχα καιρό να ανέβω σε ένα τόσο καλό ποδήλατο, θέλεις επειδή το σύνολο με μάγευε, πάντως εγώ την πάτησα… Για όσο διάστημα το δοκίμασα οι αισθήσεις μου ήταν σε εγρήγορση. Μπορεί εξ’ αιτίας των χρωματικών αντιθέσεων που είχε ή των λεπτομερειών του. Ή ο τρόπος με τον οποίο φέρονταν ή δούλευαν τα ανταλλακτικά του ή ακόμα και ο ήχος των Fulcrum στο ορθοπέταλο, που θύμιζε κλειστό τροχό σε αγώνα χρονομέτρου… Όλα αυτά σου προκαλούν μια απρόσμενη χαρά, κάθε φορά που βρίσκεσαι πάνω του.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, το Oltre συγκρίνεται με ελάχιστα ποδήλατα αυτού του βεληνεκούς, ως προς την ακαμψία που έχει. Σε συνδυασμό με τους πανάλαφρους και άκαμπτους τροχούς, που είχαν λεπτές, αεροδυναμικές ακτίνες και 50αρι στεφάνι, το ποδήλατο σου έδινε μια αέρινη αίσθηση, χωρίς προηγούμενο. Βγαίνοντας στην παραλιακή τα σπριντάκια χωρίς αφορμή ήταν συνηθισμένο φαινόμενο, όχι μόνο από εμένα, αλλά από όσους το δοκίμασαν, γιατί είναι το πρώτο πράγμα που σου κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση. Ενδεικτικό της πώρωσης για την άμεση απόκριση αυτού του ποδηλάτου ήταν και το κόψιμο της αλυσίδας στο πιο δύσκολο σημείο της ανηφόρας του Υμηττού. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, την τελευταία ημέρα του τεστ επιταχύνοντας δίπλα στη μηχανή του Φώτη, του φωτογράφου μας, η αλυσίδα παρέδωσε πνεύμα και έτσι οι φωτογραφίες μας περιορίστηκαν σημαντικά, αλλά τα χαμόγελα ήταν έκδηλα.

Από την άλλη μεριά προσπαθούσες να πας τέμπο για να δεις πόσο αποτελεσματική είναι και η κλασική θέση που κάθε ποδηλάτης έχει αμέτρητες ώρες πάνω στο Oltre. Τα σημεία με κέβλαρ στο πιρούνι και το ψαλίδι, που βρίσκονται εκεί για να απορροφούν κραδασμούς, κάνουν καλά τη δουλειά τους, αλλά οπωσδήποτε η αίσθηση που σου αφήνει σαν σύνολο είναι ενός πολύ σκληρού ποδηλάτου. Οι γωνίες που δουλεύει το κέβλαρ είναι ελάχιστες και περιορισμένες, σε σημείο που νομίζεις ότι δεν υπάρχει, αλλά το καταλαβαίνεις αν πας με άλλο ποδήλατο στους ίδιους δρόμους… Η σέλα Fizik Antares ήταν καλύτερη και από τη best seller της ίδιας εταιρίας Arione, ενώ οι μανέτες της Campagnolo έχουν την καλύτερη αίσθηση στο πιάσιμο, τουλάχιστον σε σχέση με αυτές του παρελθόντος. Επίσης το τιμόνι FSA Wing Pro είχε πολύ ωραίες λαβές, σχεδόν επίπεδο από πάνω, με ανατομική λαβή από κάτω και μικρές αποστάσεις μεταξύ τους. Όλα αυτά απαλύνουν τη σκληρή εικόνα του πλαισίου και των τροχών, δείχνοντας μια πιο φιλική εικόνα στον ποδηλάτη.

Όσο για τη γεωμετρία, η θέση πάνω στο ποδήλατο φέρνει τον αθλητή πολύ χαμηλά, ενδεχομένως σε μια άβολη θέση για κάποιον που δεν είναι πολύ γυμνασμένος, αλλά πολύ αεροδυναμικά. Σε συνδυασμό με το μικρότερο οριζόντιο σωλήνα και τη μικρότερη γωνία πιρουνιού, βγαίνει ένα από τα μικρότερα μεταξόνια, αν όχι το μικρότερο της αγοράς. Όλα τα παραπάνω (προσθέστε και την τεχνολογία του), μαζί με τα αεροδυναμικά βοηθήματα κάνουν το Oltre ιδανικό ποδήλατο για σπριντ και αυτό φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Στην κατηφόρα έκανες πλάκα, αφού άλλαζε πορεία όπως και όποτε ήθελες, ενώ τα ελαστικά σού έδιναν την εντύπωση ότι δε θα σε «πουλήσουν» ποτέ. Οι Ιταλοί για να παίξουν μπάλα και στην ανηφόρα έβαλαν πολύ μεγάλη γωνία στο σωλήνα της σέλας (73,5ο) όπως παραδοσιακά πράττουν και ίσως το μόνο που θα περίμενα ήταν νευρικότητα στο μπροστινό μέρος, η οποία δε φάνηκε πουθενά.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων γινόντουσαν με χειρουργική ακρίβεια ακόμα κι αν το συγκεκριμένο ποδήλατο συνοδευόταν από την τρίτη σειρά ανταλλακτικών της Campagnolo, τη Chorus. Το μόνο αρνητικό ήταν ο compact δισκοβραχίονας στον οποίο δε βρήκα καμία χρησιμότητα. Οι σχέσεις 50-34 των δύο φύλλων μπροστά, σε συνδυασμό με τα πατήματα των 11 σχέσεων 25-12 πίσω, δε σου έδινε αγωνιστικό αέρα στην κατηφόρα, ενώ για να τα χρησιμοποιήσεις στην ανηφόρα πρέπει να πηγαίνεις με πολλές περιστροφές, κάτι που εγώ τουλάχιστον δεν είχα ποτέ μου και γι’ αυτό δε με βόλεψε.

Με λίγα λόγια…
Σε γενικές γραμμές είναι ένα ποδήλατο που όλοι θα θέλαμε να είχαμε, όπως ο καθένας μας θα ήθελε να είχε μια Ferrari ή μια Porsche στο γκαράζ του, ακόμα κι αν δεν τον βοηθά να μεταφέρει όλη την οικογένειά του, με τις αποσκευές της. Όμως το Oltre αναφέρεται σε εξειδικευμένο κοινό που έχει πολύ συγκεκριμένους στόχους. Οι αγώνες είναι στο DNA του και νομίζω ότι τέτοιου είδους ανθρώπους ψάχνει… Αθλητές που να έχουν στόχο τη νίκη, που πιστεύουν ότι οτιδήποτε άλλο είναι συμβιβασμός, ζώντας και αναπνέοντας για την ποδηλασία. Αυτούς όμως θα τους ανταμείψει και με το παραπάνω…

Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε η Bianchi δε δίνει περιορισμό βάρους αναβάτη για το σκελετό, κάτι που κάποιες εταιρίες κάνουν με στόχο τη μείωση βάρους, ενώ προσφέρει εγγύηση 5 χρόνια για το σκελετό. Έχει λιανική τιμή 8.000 €, με τους συγκεκριμένους τροχούς (μόνο οι τροχοί έχουν σχεδόν 2500 €) και τη Chorus, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.450 € αν επιθυμεί κανείς να το ντύσει με οποιαδήποτε άλλη σειρά επιθυμεί, Shimano ή Campagnolo. Οι χρωματικές επιλογές είναι δύο αντιθέσεις Bianchi – λευκό με Campagnolo, κόκκινο – λευκό που συνήθως συνοδεύει τις σειρές της Shimano, αλλά και ένα μαύρο ματ με λεπτομέρειες Bianchi, το Oltre Nero (100γρ. ελαφρύτερο και τιμή στα ύψη). Ένα συνολικά κορυφαίο ποδήλατο.

Θα το πάρω
+ Κορυφαίο Πλαίσιο
+ Ιδανικοί για το ποδήλατο Τροχοί
+ Υψηλή Τεχνολογία με ουσιαστικές βελτιώσεις στην απόδοση
+ Κορυφαία Ποιότητα σε όλα τα επίπεδα
+ Μοναδική αίσθηση στις αναβάσεις
+ Αγωνιστικό όπλο

Δε θα το πάρω
– Η τιμή κτήσης το τοποθετεί σε μια κατηγορία που αφορά λίγους
– Η επιλογή Compact δισκοβραχίονα στο συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί πολύ προσωπική επιλογή
– Δεν έχω τα… πόδια

Χαρακτηριστικά
Σκελετός: OLTRE Carbon, Headset 1.5” – 1 1/8”, X-TeX technology, UTSS Ultra Thin Seat Stay, Internal cable routing, BB30 system
Πιρούνι: Full Carbon HoC 1.5”>1.1/8”
Ποτήρια: Fsa Orbit C-40-CF-ACB + Carbon Ti X- Plug with logo Bianchi
Αλυσίδα: Campagnolo CHORUS 11sp
Δισκοβραχιονας: Campagnolo CHORUS ULTRA-TORQUE CT Carbon 11s 34-50T
Εμπροσθιος εκτροχιαστής: Campagnolo CHORUS 11sp clip-on
Οπίσθιος εκτροχιαστής:Campagnolo CHORUS 11sp
Λεβιέδες ταχυτητων: Campagnolo CHORUS Ultra Shift 11sp Ergopower shifiting levers – WHITE option
Τιμόνι: Fsa Wing Pro Compact
Λαιμός: Fsa SL-K Black
Χειρολαβες: Bike Ribbon Eolo soft
Φρένα: Campagnolo CHORUS – D SKELETON
Λαιμοσ σελας: Oltre Full Carbon Aero special dimension with titanium screws
Ελαστικά: Hutchinson Atom Comp 700 x 23, 127TPI, Folding, Tubetype, REINFORCED, Dual compound
Τροχοι: Fulcum racing speed με κεραμικά ρουλεμαν
Σέλα: Fizik Antares manganese rail, shell Rilsan Carbon reinforced

Πρακτικά
Τιμή: 8.000 €
Αντιπρόσωπος: Κυκλοποδηλατική ΑΕ.
Τηλ.: 2310-535821
www.bianchi.gr

Exit mobile version