Site icon mbike.gr

Giant Yukon FX3

Aνατροπή δεδομένων

Ένα ποδήλατο με δύο αναρτήσεις αρκετά κάτω από το όριο του χιλιάρικου, που αλλάζει τα δεδομένα και την αντιμετώπισή μας στα εισαγωγικά full suspension.

Mια συνηθισμένη ερώτηση από φίλους και γνωστούς, που βρίσκονται στα πρώτα στάδια εντριβής με την ορεινή ποδηλασία, είναι τι ποδήλατο να πάρω στα 500 με 800­ ή αν αξίζει σε αυτά τα λεφτά να πάρω κάτι με ανάρτηση μπρος-πίσω. Και η απάντησή μου είναι σαφής, για να πάρεις αξιόλογο ποδήλατο πλήρους ανάρτησης, θα χρειαστεί να δώσεις το λιγότερο 1300 με 1500­. Βρισκόμουν στα γραφεία του περιοδικού και ξεφυλλίζοντας το φρεσκοτυπωμένο τεύχος Μαρτίου, στάθηκε το βλέμμα μου σε μία παρουσίαση στα νέα της αγοράς, του Giant FX3 και κοιτώντας την τιμή, ρώτησα τις κοπέλες αν έχει γίνει τυπογραφικό λάθος. Μου έγνεψαν αρνητικά και μου έδειξαν ένα κουτί, που έγραφε Giant. «Πάρ’ το για τεστ. Είναι στο μέγεθος σου»… Βρέθηκα λοιπόν στο αυτοκίνητό μου, πηγμένος στην κίνηση της Αθήνας με ένα κουτί ποδηλάτου στα πίσω καθίσματα και εγώ να λέω στον εαυτό μου: δεν ξανακάνω περιττές ερωτήσεις, δεν ξανακάνω περιττές ερωτήσεις…μα να δώσουν ένα τόσο φθηνό ποδήλατο σε μένα για τεστ και άραγε να αξίζει ή θα κοπεί στα δύο απ’ την πρώτη βόλτα και θα βρω τον μπελά μου και άλλα τέτοια. Πάντως, από τη στιγμή που άνοιξα το κουτί και είδα το ποδήλατο και ειδικά από την πρώτη βόλτα, κατάλαβα ένα πράγμα: τόσα χρόνια κοιτούσα και παρακολουθούσα την εξέλιξη των ποδηλάτων διαβάζοντας και όποτε μου δινόταν η ευκαιρία κάνοντας τεστ κάποιων από τα ακριβά ποδήλατα της κάθε εταιρείας. Έτσι, άφησα τα entry-level ποδήλατα στην άκρη και τώρα κατάλαβα πόσο αυτή η τεχνολογία, που βλέπαμε στα ακριβά ποδήλατα, έχει επηρεάσει και τα οικονομικά ή με άλλα λόγια, τι ποδήλατο παίρνετε για τόσα λίγα που δίνετε.

Kατασκευή
Το Giant Yukon FX3 είναι κατασκευασμένο από το ίδιο αλουμίνιο, που θα βρούμε και στα πολύ ακριβά μοντέλα ALUXX SL, πατέντα της Giant, η οποία λέει, είναι 30% πιο γερό από το αλουμίνιο σειράς 6061, το οποίο το επεξεργάζεται σε δικό της εργοστάσιο, οπότε και κρατά τη «συνταγή» κρυφή από τους ανταγωνιστές. Αφού λοιπόν είναι 30% πιο γερό, έχει τη δυνατότητα να λεπτύνει κι άλλο τους σωλήνες, χωρίς τον κίνδυνο να κοπεί το ποδήλατό μας στα δύο κι έτσι το ποδήλατο με οικονομικά εξαρτήματα έχει βάρος εξωτικού. Στην προκειμένη περίπτωση τα 14,8kg βάρους είναι πολύ καλά για ποδήλατο πλήρους ανάρτησης, που κοστίζει 810­. Τα εύσημα στον αντιπρόσωπο για την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή του συγκεκριμένου ποδηλάτου, αφού στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης θα το βρείτε γύρω στα 900­. Βλέποντας κάτι τέτοια, πείθομαι όλο και περισσότερο την επόμενη φορά, που θα θέλω να αγοράσω κάτι, να προτιμήσω την ελληνική αγορά. Οι εποχές, που το ξένο ήταν φθηνό, ανήκουν στο παρελθόν. Μένοντας λοιπόν στο πλαίσιο του Yukon FX3, βλέπουμε σωλήνες τριγωνικής διατομής στο μεγαλύτερο τμήμα του ποδηλάτου για μεγαλύτερη ακαμψία, 8 κλειστά ρουλεμάν στους τέσσερις συνδέσμους (οι καιροί, που έβλεπες κλειστά ρουλεμάν μόνο σε ακριβά πλαίσια, πέρασαν) και σωλήνα λαιμού (κούτελο) μεγάλου μήκους για πρόσθετη ακαμψία, αλλά και σωστή γεωμετρία.

Περιφερειακά
Το ποδήλατο είναι συμμετρικό στο στήσιμο του με διαδρομή 100mm., έχει πίσω ανάρτηση αέρος της Giant (προφόρτιση αέρος και ρυθμιζόμενη επαναφορά). Μπροστά φοράει τη Rock Shox Dart 2 ελατηρίου με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, επαναφορά καθώς και διακόπτη κλειδώματος στο επάνω μέρος του δεξιού καλαμιού. Οι τροχοί έχουν κέντρα Formula και στεφάνια WTB Dual Duty 32 ακτινών, φοράει τα πολύ καλά λάστιχα για την τιμή του ποδηλάτου Kenda Nevegal Stick-E 2.1΄΄, δισκοβραχίονα Truvativ Iso Flow 3.0 (22/32/44) κι αν εξαιρέσουμε το εμπρός ντεραγιέ που είναι Shimano Alivio και την αλυσίδα που είναι KMC Z7, τα υπόλοιπα εξαρτήματα είναι της SRAM, λεβιέδες και πίσω ντεραγιέ SX4 και κασέτα 8 ταχυτήτων PG850 11/32T. Τιμόνι, λαιμός, σέλα, ντίζα σέλας και χειρολαβές, όλα Giant έτσι ώστε το ποδήλατο να είναι οικονομικά προσιτό. Η μεσαία τριβή είναι τύπου cartridge και βγάζει αρκετά έξω το δισκοβραχίονα και το μπράτσο του, ώστε να υπάρχει το σωστό chain-line. Όταν έρθει η εποχή της αντικατάστασής της, θα πρέπει να το προσέξετε αυτό, ώστε να έχετε σωστές αλλαγές. Τα δισκόφρενα είναι μηχανικά της Hayes και οι μανέτες είναι της Tektro. Μπορούμε πολύ εύκολα να αλλάξουμε θέση στα φρένα (το εμπρός δεξιά) απλά βγάζοντας τα συρματόσχοινα από τις μανέτες και αλλάζοντας θέση. Τα καλώδια στρωτά περασμένα χωρίς να κάνουν μεγάλες γωνίες κι αυτά των δισκοφρένων είναι πιασμένα με λαστιχάκια, τα οποία μάλλον θα αρχίσουν να χάνονται εύκολα. Υπάρχει και θέση για ένα κανονικό παγούρι μπροστά από την πίσω ανάρτηση.

Στο βουνό
Ρύθμισα τον αέρα στην πίσω ανάρτηση του ποδηλάτου, ώστε καθιστός σε ηρεμία να συμπιέζεται 8-11mm και την εμπρός ανάρτηση στο τέρμα αριστερά ( – ) μιας και το πιρούνι είναι πολύ σκληρό, όταν είναι καινούργιο. H επαναφορά ρυθμίζεται στο κάτω δεξιά καλάμι με περιστροφή μόλις 90ο. Επειδή εξέχει λίγο και γυρίζει εύκολα, καλό είναι να μαρκάρετε την επιθυμητή θέση, ώστε να έχετε το νου σας να μη στρίψει κατά λάθος. Ο διακόπτης κλειδώματος χρειάζεται μόνο σε κάποια παρατεταμένη ασφάλτινη ανηφόρα, αλλά να έχετε το νου σας να τον ξαναγυρίσετε στην αρχική θέση μετά. Η στάση επάνω στο ποδήλατο είναι πολύ φυσική, το δε μήκος λαιμού (100mm) τέτοιο, ώστε να μας δίνει καλό έλεγχο και στις ανηφόρες και στις κατηφόρες.

Στην ανηφόρα λοιπόν, το ποδήλατο τραβάει καλά σαν hardtail 14 κιλών. Σχεδόν καθόλου κίνηση της πίσω ανάρτησης όσο κάνουμε πετάλι καθιστοί, κινείται μόνο σε δυνατές εκτός σέλας προσπάθειες. H Giant από την εποχή, που έφτιαχνε τα NRS ποδήλατα πλήρους ανάρτησης, είχε την τεχνογνωσία, για να φτιάχνει ποδήλατα, που δε θα συμπιέζεται η ανάρτηση σε κάθε πεταλιά. Η εμπρός ανάρτηση έχει ασάφεια στη λειτουργία της. Όσο είναι καινούργια δείχνει σφιχτή σε λειτουργία κυρίως λόγω των σκληρών τσιμουχών. Κρίμα να μην είναι αέρος, όπως η πίσω ανάρτηση…Στην κατηφόρα το Yukon τα πάει αρκετά καλά, αφού με τα 100 χιλιοστά διαδρομή μας βγάζει από τα δύσκολα πολλές φορές και σε συνδυασμό με την αναπαυτική σέλα θα μας αφήσει ξεκούραστους μετά από αρκετή ώρα στο ποδήλατο. Όταν όμως έρθει η ώρα να πέσουμε στα φρένα, προσοχή! Όσο είναι καινούργια σφυρίζουν και δε φρενάρουν καλά. Μετά το στρώσιμο παύουν να σφυρίζουν, πιάνουν λίγο καλύτερα, αλλά όπως και να ‘χει αλλάξτε τα με ένα σετ υδραυλικά. Το ποδήλατο είναι οικονομικό, σχεδόν άριστο για τα λεφτά του, όμως αν κάνετε σε κάτι αναβάθμιση, αυτό θα είναι τα φρένα του. Τα λάστιχα θαυμάσια επιλογή για αυτή την κατηγορία χρημάτων, κρατούν αρκετά καλά σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Δοκίμασα το ποδήλατο και στη λάσπη: Το πιρούνι καθώς και το ψαλίδι έχουν αρκετό χώρο, για να μην κρατάνε τη λάσπη, όμως μόλις λασπώθηκε λίγο η αλυσίδα, άρχισε το ποδήλατο να κάνει αλλαγές ταχυτήτων με κάθε δυνατό πάτημα των πεταλιών. Όμως απ’ ό, τι φαντάζομαι, λίγοι από τους υποψήφιους αγοραστές του θα το πάρουν για τόσο ακραία χρήση. Οπότε και το ότι γλιστρούν λίγο τα πετάλια σε βρεγμένο ή λασπωμένο οδόστρωμα δε θα τους πειράξει. Οι λεβιέδες ταχυτήτων θέλουν καλό πάτημα, για να αλλάξουμε ταχύτητα και δείχνουν λίγο ψεύτικοι. Το θετικό είναι ότι έχουν ένδειξη της ταχύτητας, που έχουμε επιλέξει. Τέλος, τα στεφάνια δέχονται μόνο presta σαμπρέλες (ποδηλατικές), οπότε ή θα πρέπει να εφοδιαστείτε με τέτοιες εφεδρικές ή να πάτε να σας ανοίξουν τις τρύπες, για να δέχονται shrader βαλβίδα (αυτοκινήτου).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Giant Yukon FX3 είναι ποδήλατο, που δανείζεται τεχνολογία από τα ακριβά μοντέλα της εταιρείας. Του αρέσουν οι μακρινές εξορμήσεις, δεν του αρέσουν ιδιαίτερα οι εκτός σέλας προσπάθειες και τα απότομα φρεναρίσματα. Έχει πλαίσιο με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ποιοτικά για την τιμή του εξαρτήματα και είναι ένα ποδήλατο για να ακολουθεί σε μακρινές εκδρομές γκρουπ ποδηλατών, που έχουν δώσει 3 και 5 φορές περισσότερα χρήματα για κάτι το ίδιο αποτελεσματικό. Σε όποιον λίγο σχετικό, πείτε ότι πληρώσατε 810­ για αυτό, δε θα σας πιστέψει και θα σας περάσει για κλεπταποδόχο! Με το Yukon FX3, η Giant ανέβασε τον πήχη ψηλά στα entry-level ποδήλατα πλήρους ανάρτησης.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο:
Αλουμινίου ALLUXX, με κλειστά ρουλεμάν στις αρθρώσεις
Πιρούνι: Rock Shox Dart II ελατηρίου 100mm
Οπ. Ανάρτηση: Giant αέρος 100mm
Φρένα: Μηχανικά δισκόφρενα Hayes MX-4 152mm εμπρός-πίσω
Εμπρός Ντεραγιέ: Shimano Alivio
Οπ. Ντεραγιέ: SRAM SX-4
Αλλαγές: SRAM SX-4 8ταχ.
Δισκοβραχίονας: Truvativ ISO Flow 3.0 δίσκους 22/32/44 δοντιών
Σέλα: Giant ράγες Cr-Mo
Κέντρα: Formula disc εμπρός-πίσω
Στεφάνια: Στεφάνια  WTB Dual Duty XC 32 ακτίνων
Ελαστικά: Kenda Nevegal Stick-E 26×2.1”
Μεγέθη: XS, S, M, L, XL (Μέγεθος test bike: Large)
Χρώμα: White&Black

Το τεστάρεις, το γουστάρεις, το κερδίζεις
Δοκιμάστε το ποδήλατο της δοκιμής μας και κερδίστε το! Το ποδήλατο θα βρίσκεται στο κατάστημα «Ποδηλατοδρόμιο», Ιδομενέως 67, Ίλιον , 210 2611172 και θα είναι διαθέσιμο για να το δοκιμάσετε σε test ride, μέχρι  τις 12 Απριλίου. Στις 13 Απριλίου θα βρίσκεται στο χώρο του Αγώνα στο Πάρκο Τρίτση, όπου και εκεί θα μπορείτε να το δοκιμάσετε. Ένας τυχερός θα κερδίσει το ποδήλατο μετά το τέλος του αγώνα. Φρόντισε να είσαι εσύ!

Πρακτικά
Tιμή:
810 ευρώ
Aντιπρόσωπος: Γ. Θεοτόκης & Yιοι OE. Tηλ.: 2310-942922

Exit mobile version