Home | ΤΕΧΝΙΚΑ | ΟΔΗΓΗΣΗ | 8 τρόποι να κάνεις την οδήγηση του ποδηλάτου σου πιο άνετη
DCIM100GOPROG0386677.

8 τρόποι να κάνεις την οδήγηση του ποδηλάτου σου πιο άνετη

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο!

Τέρμα οι ενοχλητικοί πόνοι που μειώνουν τη διασκέδαση και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς…

Η ποδηλασία μπορεί πολύ εύκολα από ένας καταπληκτικός τρόπος αναψυχής, εκγύμνασης και διασκέδασης να μετατραπεί σε μία πολύ επίπονη διαδικασία. Και αυτό συχνά οφείλεται σε μερικά κοινά λάθη που κάνει κάποιος στην οδήγηση του ποδηλάτου του. Όμως, μην ανησυχείτε, λύση υπάρχει!

Συγκεντρώσαμε λοιπόν 8 από τις πιο συχνές «επεμβάσεις» για να κάνετε την οδήγηση του ποδηλάτου πιο άνετη:

1. Άλλαξε τη σέλα

Εάν υποφέρεις από πόνους στην ευαίσθητη περιοχή, πολύ πιθανόν η σέλα να μην είναι η κατάλληλη για την ανατομία σου. Πολλά καταστήματα διαθέτουν δοκιμαστικές σέλες, τις οποίες μπορείς να τοποθετήσεις στο ποδήλατο σου για λίγες μέρες και να βρεις την κατάλληλη. Κάποια καταστήματα, μέσω μιας ειδικής διαδικασίας, σε «μετράνε» και βρίσκουν τη σωστή, χωρίς δοκιμή.

2. Ρύθμισε το ύψος της σέλας

Η σωστή ρύθμιση της σέλας είναι καταλυτικής σημασίας και συν της άλλης δεν κοστίζει και τίποτα. Μπορεί να έχεις επιλέξει την κατάλληλη σέλα, αν όμως δεν την έχεις ρυθμίσει στο σωστό ύψος, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα οι ενοχλητικοί πόνοι θα κάνουν την εμφάνιση τους. Όταν η σέλα είναι πιο ψηλά από το ιδανικό, επιβαρύνεται η λαγονοκνημιαία ταινία και προκαλούνται πόνοι στα γόνατα. Όταν είναι πιο χαμηλά, οι πιθανότητες τραυματισμών ελαχιστοποιούνται, όμως υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοση του πεταλαρίσματος. Για να ρυθμίσεις σωστά το ύψος της σέλας κάνε κλικ εδώ

3. Ρύθμισε την κλίση της σέλας

Η τελική ρύθμιση για να εξαλείψεις τους πόνους στην ευαίσθητη περιοχή είναι η κλίση της σέλας. Η σωστή κλίση της σέλας έχει να κάνει με το στιλ οδήγησης του αναβάτη. Εάν οδηγείς σε επιθετική θέση ή σε θέση time trial, τότε μία μικρή κλίση της μύτης της σέλας προς τα κάτω θα απαλύνει τον πόνο και το μούδιασμα της ευαίσθητης περιοχής. Βέβαια αν το παρακάνεις, το βάρος τους σώματος σου θα φορτίσει αρνητικά τους βραχίονες και τους καρπούς και αντί να πονάς στην ευαίσθητη περιοχή, θα πονάς στα χέρια. Όπως και με τη ρύθμιση τους ύψους, θα πρέπει να βρεις την κατάλληλη ισορροπία. Μία καλή αρχή είναι να ρυθμίσεις την επιφάνεια της σέλας παράλληλα με το έδαφος και από κει και πέρα με μικρό-ρυθμίσεις να βρεις την ιδανική κλίση.

4. Ρύθμισε σωστά τα σχαράκια

Τα σχαράκια, είναι αυτά που φέρνουν σε επαφή τα πόδια με τα πετάλια και ακόμα και σε μία μικρή χρονικά προπόνηση, τα πόδια θα γυρίσουν τα πετάλια χιλιάδες φορές. Εάν τα σχαράκια δεν είναι τοποθετημένα σωστά, τα πόδια θα πατάνε λάθος τα πετάλια με αποτέλεσμα, αργά ή γρήγορα, να σου προκαλέσουν πόνους στους αστραγάλους, τα γόνατα ή ακόμα και στα ισχία. Για να ρυθμίσεις σωστά τα σχαράκια στα παπούτσια σου κάνε κλικ εδώ

5. Άλλαξε λαιμό

Αν το μήκος του λαιμού είναι μεγαλύτερο από αυτό που απαιτεί ο σωματότυπος σου ή τα επίπεδα της ευλυγισίας σου, τότε είναι βέβαιο πως θα σου προκαλέσει πόνους στον αυχένα, τους ώμους, τη μέση και θα επιβαρύνει επίσης την πίεση που ασκεί η σέλα στην ευαίσθητη περιοχή. Η αντικατάσταση με έναν κοντύτερο σε μήκος, θα βελτιώσει κατά πολύ την άνεση και θα αποτρέψει τους τραυματισμούς.

6. Ρύθμισε το ύψος του τιμονιού

Εκτός από το μήκος του λαιμού και το πόσο μακριά τοποθετεί το τιμόνι, εξίσου σημαντικό ρόλο στην άνεση και την αποφυγή τραυματισμών παίζει και το ύψος στο οποίο βρίσκεται το τιμόνι. Όλοι μας – ή σχεδόν όλοι μας – έχουμε καημό με το που πάρουμε ένα καινούργιο ποδήλατο να το στήσουμε με το λαιμό τέρμα κάτω (χωρίς ροδέλες) για να δείχνει «pro», αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις… Όσοι είμαστε αρκετά ευλύγιστοι, κερδίζουμε με αυτό το «σετάρισμα», εκτός απο το «pro look», σημαντικά οφέλη στο κομμάτι της αεροδυναμικής και της οδηγικής συμπεριφοράς. Οι υπόλοιποι, απλά επιβαρύνουμε αρνητικά τη μέση και τους δικέφαλους μηριαίους, προσθέτοντας παράλληλα ανεπιθύμητη πίεση στους βραχίονες και τους καρπούς. Η προσθήκη μερικών …αντιαισθητικών ροδελών θα βελτιώσει σημαντικά την άνεση – ιδίως στις πολύωρες προπονήσεις – και θα συμβάλει θετικά στην αποφυγή των τραυματισμών.

7. Βάλε διπλή ταινία στο τιμόνι

Με τους ελληνικούς δρόμους σε πολλά κομμάτια τους να θυμίζουν …κόλαση του βορρά, οι κραδασμοί που μεταφέρονται στο σώμα μας – και ειδικότερα στους καρπούς – είναι έντονοι και κουραστικοί. Επειδή η αγορά ενός Pinarello Dogma Κ8-S ή ενός Time Skylon Aktiv κοστίζει ακριβά, ένας απλός και οικονομικός τρόπος για να βελτιώσουμε την απορρόφηση των κραδασμών και την άνεση είναι να τυλίξουμε με διπλή ταινία το τιμόνι. Μία κίνηση που πραγματοποιούν και οι περισσότεροι «pro tour» αναβάτες.

8. Μείωσε την πίεση αέρα στα ελαστικά

Αφού τυλίξαμε το τιμόνι με διπλή ταινία, ένας εύκολος τρόπος για να βελτιώσουμε κι άλλο την απορροφητικότητα των κραδασμών που προκαλούν οι κακοτεχνίες των δρόμων – τελείως ανέξοδα αυτή τη φορά – είναι να μειώσουμε την πίεση στα ελαστικά. Βέβαια δεν θα πρέπει να το παρακάνουμε, γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτή η «βελτίωση» από ανέξοδη να αποβεί …πανάκριβη, καταστρέφοντας σε ενδεχόμενο χτύπημα το στεφάνι του τροχού. Μια μείωση της πίεσης του αέρα κατά 10psi, είναι αρκετή για να βελτιωθεί η άνεση χωρίς …παρατράγουδα. Επίσης και η χρήση φαρδύτερων ελαστικών προσθέτει – μεταξύ άλλων – στην απορροφητικότητα και την άνεση.

Δείτε επίσης

ελαστικά tubeless

Ελαστικά tubeless: είναι το μέλλον στα ποδήλατα δρόμου;

Πρώτη νίκη στο World Tour με ελαστικά tubeless! Τα ελαστικά tubeless κερδίζουν ολοένα και περισσότερο ...

Πόνοι από τη σέλα: Πώς να τους αποφύγω;

Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις Η σέλα αποτελεί ένα από τα τρία σημεία επαφής του ...

Σχαράκια: Η σημασία της σωστής ρύθμισης

Κούμπωσε σωστά! Τα σχαράκια ορίζουν τη θέση των ποδιών επάνω στα πετάλια και ο τρόπος ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest