Home | Αρχική | O «κοντός» δισκοβραχίονας κάνει τη διαφορά

O «κοντός» δισκοβραχίονας κάνει τη διαφορά

Καν΄ το όπως ο Froome!

Οι περισσότερες World Tour ομάδες – μεταξύ των οποίων και η κορυφαία Team Sky – θεωρούν πλέον πως οι πιο κοντοί δισκοβραχίονες είναι αποδοτικότεροι.

Οποιαδήποτε τεχνολογική – και μη – εξελίξη στον χώρο της ποδηλασίας, αξίζει την προσοχή εφόσον πρώτα έχει δοκιμαστεί στο υψηλότερο επίπεδο του Pro Tour. Oι απαιτήσεις των Froome, Wiggins, Contador και των υπολοίπων υπεραθλητών είναι τόσο υψηλές στον τομέα της απόδοσης, που πλέον τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του.

Είναι γεγονός πως και η παραμικρή βελτίωση στην απόδοση, μπορεί να κάνει την διαφορά και να κρίνει τον νικητή σε αυτό το επίπεδο. Μία από τις τελευταίες εξελίξεις στο τομέα της απόδοσης, είναι η χρήση κοντύτερων σε μήκος δισκοβραχίονων. Πολλοί αθλητές της Team Sky, δοκίμασαν τη σεζόν που μας πέρασε πεταλιέρες όπου ο δισκοβραχίονας είναι πιο κοντός από 170mm! Χαρακτηριστικό είναι πως ο Chris Froome – αρχηγός της Sky και κορυφαίος grand tour αθλητής του πλανήτη αυτή τη στιγμή – οδηγεί το Dogma F8 με δισκοβραχίονα 172,5mm.

 

Chris Froome on stage ten of the 2014 Tour of Spain

Oι βασικοί λόγοι που οι Pro Tour αθλητές επιλέγουν κοντύτερους δισκοβραχίονες είναι για βελτίωση της αεροδυναμικής και της απόδοσης. Οι περισσότεροι ειδικοί επαγγελματίες στο τομέα του bike fitting, συμφωνούν πως με τον πιο κοντό δισκοβραχίονα, ο κορμός του αναβάτη μπορεί να τοποθετηθεί χαμηλότερα, γιατί με το κοντύτερο μήκος των μπράτσων τα ισχία παραμένουν πιο ανοιχτά. Αυτό έχει και θετικό αντίκτυπο στην ικανότητα του αναβάτη να αναπνέει, αφού δεν επηρεάζεται το διάφραγμα. Επίσης, μικραίνει και η γωνία στη μέση του αναβάτη. Οι ειδικοί ισχυρίζονται πως σχετικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι – μεταξύ των άλλων – μειώνεται και η αρτηριακή πίεση του αναβάτη, με θετικά αποτελέσματα στην φυσιολογία.

Ο κοντύτερος δισκοβραχίονας – διατηρώντας πιο ανοιχτά τα ισχία – επιτρέπει στον αναβάτη να επωφεληθεί ενεργοποιώντας περισσότερο τους γλουτιαίους μύες – όταν το πετάλι περάσει από το ψηλότερο σημείο με την περιστροφή της πεταλιέρας – και να κάνει αποδοτικότερο το πεταλάρισμα χωρίς να αυξήσει την μυική κόπωση. Επίσης, τα πιο κοντά μπράτσα διευκολύνουν το στροφάρισμα, βελτιώνοντας την ροπή και εξαλείφοντας τα νεκρά σημεία στο πεταλάρισμα. Αποδεδειγμένα, με μία σταθερή ταχύτητα στην μετάδοση, όσο μικραίνει ο διακοβραχίονας, αυξάνονται οι στροφές στο πεταλάρισμα για να διατηρηθεί η μέγιστη δύναμη.

Όλα αυτά ισχύουν όταν ο αναβάτης είναι καθισμένος στην σέλα. Σε περιπτώσεις out of the saddle, όπου ο αναβάτης πρέπει να σπριντάρει για αρκετά μέτρα, οι ειδικοί θεωρούν πως οι μεγαλύτεροι σε μήκος δισκοβραχίονες διατηρούν ένα μικρό πλεονέκτημα στην απόδοση.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οποιαδήποτε αλλαγή στο μήκος του δισκοβραχίονα θα πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με την αξιολόγηση από έναν επαγγελματία bike-fitter και όχι εξαιτίας του Froomy ή του Contador…

Δείτε επίσης

primoz roglic vuelta 2019

Primoz Roglic: ο «βασιλιάς» του Γύρου της Ισπανίας 2019!

Πρώτη νίκη σε Grand Tour για τον Primoz Roglic! Στην πρώτη του εμφάνιση στο Γύρο ...

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Micromobility και Cargo Bikes στις ευρωπαϊκές πόλεις. Τι θέλουμε για την Αθήνα;

Χρειαζόμαστε περισσότερους κανόνες ή περισσότερους χρήστες; Τα θέματα του Micromobility και των Cargo Bikes αποτελούν ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest