Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Δοκιμάζουμε το κορυφαίο TIME SKYLON AKTIV

Δοκιμάζουμε το κορυφαίο TIME SKYLON AKTIV

Creme de la creme!

Στις μέρες μας, η κατασκευή ενός «carbon» πλαισίου αποτελεί σχετικά «εύκολη» υπόθεση. H δημιουργία όμως ενός πλαισίου που να συνδυάζει την αεροδυναμική σχεδίαση με την υψηλή αισθητική, την ακαμψία με την άνεση και την αγωνιστική οδηγική συμπεριφορά με την ευχρηστία, αποτελεί ξεκάθαρα υπόθεση γαλλική!

φωτο: Πέτρος Γκότσης

Δεν αποτελεί κοινό μυστικό πως κάθε δημιούργημα της TIME παρέχει στον ανάβατη του μία μοναδική οδηγική εμπειρία, με την άνεση να είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που αποτελούν προτεραιότητα. Άλλωστε, η άνεση δεν υπήρξε ποτέ ένα καινούριο χαρακτηριστικό για τη γαλλική εταιρεία ή ένα trend που έπρεπε να ακολουθηθεί. ΄Ήταν από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της εταιρείας ενσωματωμένη στα πλαίσια της, μέσα από την εμπειρία, τη σχεδίαση, την επιλογή των υλικών και των μεθόδων κατασκευής. Όπως πλέον ισχυρίζονται και οι άνθρωποι της TIME, αυτό που «πουλάνε» ουσιαστικά στον πελάτη όλα αυτά τα χρόνια είναι την… οδήγηση.

Το TIME Skylon AKTIV αποτελεί τη ναυαρχίδα του «στόλου» της γαλλικής εταιρείας ή πιο εύστοχα το πιο «κοφτερό» βέλος στη φαρέτρα της. Τα κύρια χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό και του προσδίδουν μοναδικά οδηγικά χαρακτηριστικά – πλην της «inconcevable» γαλλικής αισθητικής και σχεδίασης – είναι η παραδοσιακή τεχνολογία RTM και η πρωτοποριακή τεχνολογία AΚΤΙV.

time_mag-1269

Πλαίσιο
RTM (Resin Transfer Molding)
H τεχνολογία RTM (Resin Transfer Molding) αποτελεί την καρδιά και την ψυχή του Skylon – όπως και κάθε πλαισίου της γαλλικής εταιρείας. Δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να δημιουργήσουν ελαφρύτερα και πιο ανθεκτικά πλαίσια ινών άνθρακα. Η ουσιαστικότερη διαφοροποίηση της μεθόδου RTM (που εφαρμόζεται μόνο από την TIME στην ποδηλατική βιομηχανία) σε σχέση με την τεχνική «prepeg» (που εφαρμόζεται από τις περισσότερες ανταγωνιστικές ποδηλατικές εταιρείες), είναι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται η ρητίνη στο «carbon». Σε αντίθεση με την τεχνική «prepeg» όπου η ρητίνη εμπεριέχεται εξαρχής στα φύλλα του «carbon», με τη μέθοδο RTM μια μορφή εποξικής ρητίνης εισέρχεται με πίεση στο μεταλλικό καλούπι στο οποίο έχει πρώτα τοποθετηθεί η «carbon» κατασκευή. Αφού εμποτιστεί η κατασκευή, η ρητίνη γίνεται ο συνδετικός δεσμός της, εξασφαλίζοντας τέλεια συνοχή των «carbon» στρωμάτων.

time_mag-2810

H TIME είναι η μοναδική ποδηλατική εταιρεία στον πλανήτη η οποία παράγει η ίδια το «carbon» που χρησιμοποιεί για την κατασκευή όλων τις των προϊόντων, μέσα από μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή διαδικασία. Και επειδή αυτή η διαδικασία γίνεται εξολοκλήρου «in house», δίνεται η δυνατότητα στους μηχανικούς να μπορούν να έχουν τον έλεγχο κάθε πτυχής της ύφανσης των ινών, των σωλήνων, να καθορίζουν τις γωνίες των πλεξούδων και ακόμα και να εισάγουν άλλα είδη ινών, όπως οι VECTRAN®, για να καθορίζουν εν γένη τις ακριβείς ιδιότητες της οδηγικής συμπεριφοράς και της αίσθησης του ποδηλάτου. Φυσικά, εξολοκλήρου «Made in France».

AKTIV
Μετά από πολλά χρόνια έρευνας και αναζήτησης – και με την εφαρμογή τριών διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας – η TIME κατάφερε να δημιουργήσει την πρωτοποριακή τεχνολογία AKTIV. Πρόκειται για ένα επαναστατικό πιρούνι με ενσωματωμένους συντονισμένους αποσβεστήρες, οι οποίοι διαλύουν τις επιζήμιες δονήσεις που προκαλεί το οδόστρωμα στην απόδοση και την άνεση του αναβάτη.

Πώς λειτουργεί;
Οι δονήσεις χαμηλής συχνότητας μεταξύ 25 και 50Hz έχουν την πιο επιζήμια επίδραση στην απόδοση προκαλώντας δυσφορία και κόπωση. Οι δονήσεις που προκαλούνται στην ποδηλασία εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Οι συντονισμένοι αποσβεστήρες αποτελούν ένα ενσωματωμένο σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να σταθεροποιεί τις λεγόμενες «Αρμονικές Δονήσεις», το φαινόμενο κατά το οποίο η δόνηση του ποδηλάτου και του αναβάτη είναι σε φάση με τις δονήσεις από το δρόμο, και έχουν την ιδιότητα να δονούνται από μόνοι τους κατά την οδήγηση, μειώνοντας την ένταση των «Αρμονικών Δονήσεων».

time_mag-2801

Μέσα από πολλές δοκιμές, η TIME ανακάλυψε ότι το πιρούνι είναι το καλύτερο μέρος για την διαχείριση των «αρμονικών δονήσεων» – είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δρόμο – μειώνοντας την επίδραση των κραδασμών σε ολόκληρο το ποδήλατο (στο παλουκόσελο, τα πετάλια και το τιμόνι). Σε αντίθεση με τα περισσότερα υπάρχοντα συστήματα που βασίζονται στην ελαστικότητα του υλικού (παλουκόσελο, ψαλίδι), το πιρούνι AKTIV δεν επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του ποδηλάτου. Δεν πρόκειται για ένα σύστημα απορρόφησης κραδασμών που δημιουργεί ελαστικότητα, προκαλώντας ενεργειακή απώλεια, αλλά μια ενεργή συσκευή που διατηρεί πλήρως το φυσικό δυναμικό, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του ποδηλάτου και την αποτελεσματικότητα στο πεταλάρισμα.

Περιφερειακά
Είχαμε την ευτυχία να παραλάβουμε το πλαίσιο από την ελληνική αντιπροσωπεία στην Gold Pack έκδοση, δηλαδή μαζί με τον κορυφαίο λαιμό Time Monolink Ulteam και το αεροδυναμικής σχεδίασης τιμόνι Τime Ergodrive, και να το στήσουμε με περιφερειακά εξαρτήματα της αρεσκείας μας. Για τις αλλαγές των ταχυτήτων, επιλέξαμε την πανάλαφρη μηχανική σειρά Red22 της SRAM, συνδυαστικά με Shimano Dura-Ace κασέτα σε πάτημα 11-28t και ΚΜC X11SL DLC Black Diamond αλυσίδα. Στο δισκοβραχίονα, χρησιμοποιήσαμε ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η παγκόσμια αγορά ποδηλάτου σήμερα: την εξωτική και πανάλαφρη THM Clavicula M3, με SRM Powermeter, δίσκους SRAM Red 22 σε πάτημα 53-39t και μεσαία τριβή της Ceramic Speed. Στους τροχούς, η επιλογή δε θα μπορούσε να είναι άλλη από αυτή των κορυφαίων ENVE 3.4 SES Clincher (με κέντρα Chris King R45 και DT Swiss RWS μπλοκάζ), που επαναπροσδιορίζουν τον όρο αεροδυναμική απόδοση. Tα φρένα ήταν τα μαγνησίου TRP 970SL και η σέλα ήταν η Antares R1 της Fizik, πιασμένη στο ενιαίο carbon παλουκόσελο Translink του Skylon. Προσωπικά, θα προτιμούσα μία διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζεται η βάση που στηρίζεται η σέλα – ως προς την κλίση – καθώς η υπάρχουσα σχεδίαση καθιστά αρκετά δύσκολες τυχόν μικρό-ρυθμίσεις. Τέλος, στα πετάλια δε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τίποτα λιγότερο από τα κορυφαία και πανάλαφρα Time Expresso 15, με ελαφρωμένους τιτανίου άξονες και ρουλεμάν της Ceramic Speed. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου ήταν στα 6.880 κιλά – χωρίς τα πετάλια και τις παγουροθήκες της Tune.

time_mag-2820
Οδηγώντας…
Η πρώτη μου οδηγική επαφή με το Skylon είχε γίνει καιρό πριν, τον Σεπτέμβριο του 2014, όταν είχε παρουσιαστεί στην ελληνική αγορά και θυμάμαι ξεκάθαρα το πόσο πολύ είχα εντυπωσιαστεί από τον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίο το πλαίσιο συνδύαζε την ακαμψία με την άνεση. Τη μοναδική αίσθηση με την οποία «διάβαζε» την άσφαλτο και σου μετέδιδε σιγουριά και ασφάλεια και την «εκρηκτική» του συμπεριφορά σε κάθε «σφυροκόπημα» της πεταλιέρας. Ενάμιση χρόνο περίπου μετά, ήρθε η στιγμή να δοκιμάσω το καινούργιο Skylon με το επαναστατικό πιρούνι Aktiv και το ενιαίο παλουκόσελο Translink, που σύμφωνα και με τα λεγόμενα της γαλλικής εταιρείας είναι ακόμα πιο άνετο και άκαμπτο!

time_mag-1300 (1)

Η αλήθεια είναι πως περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία αυτή τη στιγμή, για να διαπιστώσω το πως θα διαμόρφωνε το πρωτοποριακό πιρούνι Aktiv τη συμπεριφορά του Skylon. Η όψη του και μόνο σου προκαλεί θαυμασμό! Το δε άκουσμα της τιμής του …ίλιγγο (η προσθήκη του ανεβάζει την τιμή του πλαισίου κατά 600€). Η απόδοση του… εθισμό! Δε ξέρω πως τα καταφέρνουν αυτοί οι Γάλλοι κάθε φορά; Φταίει το νερό με της φυσαλίδες; Φταίει o αέρας που πάλλεται από μελωδίες του Debussy και στίχους του Ronsard ή του Mallarme; Τι να πω; Οι άνθρωποι είναι «μάγοι»! Γιατί μόνο έως «μαγική» μπορεί να χαρακτηριστεί η απόδοση του TIME Skylon Aktiv.

Ο «μαγικός» τρόπος με τον οποίο επιδρά η τεχνολογία Aktiv στην οδηγική συμπεριφορά του Skylon γίνεται άμεσα αισθητός, από τα πρώτα κιόλας μέτρα, και πιο έντονος όσο ανεβαίνει η ταχύτητα κίνησης, ιδίως στις κατηφόρες και τις στροφές. Οι κραδασμοί που προκαλούνται από το οδόστρωμα, φιλτράρονται με τρόπο υποδειγματικό από το πιρούνι, με αποτέλεσμα το ποδήλατο να επιταχύνει με καταιγιστικούς ρυθμούς, ενώ η σταθερότητα του μπροστινού συστήματος κυμαίνεται σε τόσο υψηλά επίπεδα που πολλές φορές έπρεπε να ρίξω μία «κλεφτή» ματιά στην οθόνη του PC7 για να συνειδητοποιήσω τις, απαγορευτικές μέχρι πρότινος, ταχύτητες με τις οποίες κινούμουν. Ο «εθισμός» γίνεται ακόμα πιο έντονος στις στροφές, εκεί που «η σκέψη φυλακίζεται στην αίσθηση…», εκεί που μόνο μια ποιητική έκφραση μπορεί να περιγράψει και να αποτυπώσει την «εξωπραγματική» απόδοση αυτού του μοναδικού δημιουργήματος!

Συμπέρασμα
Το ΤIME Skylon Aktiv είναι το καλύτερο ποδήλατο που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα! Και το υπογράφω με εκείνη την αλήθεια που δε χρειάζεται άνθη για να σε πείσει για το θάνατο της…

time_mag-2832

Μου αρέσει!
Η ασύγκριτη οδηγική συμπεριφορά και απόδοση
Η εξαιρετική »Made in France» ποιότητα κατασκευής
Δε μου αρέσει…
O τρόπος που ρυθμίζεται η βάση για τη στήριξη της σέλας

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: TIME SKYLON MEDIUM
Πιρούνι: TIME AKTIV
Δισκοβραχίονας: THM CLAVICULA M3 SRM 53-39t YAW
Αλλαγές ταχ.: SRAM RED22
Εμπ. Ντερ.: SRAM RED22
Οπ. Ντερ: SRAM RED22
Αλυσίδα: KMC X11SL DLC BLACK DIAMOND
Κασέτα: SHIMANO DURA-ACE 9000 11-28t
Φρένα: TRP 970SL MAGNESIUM
Τροχοί: ENVE 3.4 SES – CHRIS KING R45
Ελαστικά: KENDA KALIENTE PRO 700x23c
Παλουκόσελο: TIME TRANSLINK
Σέλα: FIZIK ANTARES R1
Λαιμός: TIME MONOLINK ULTEAM 130mm
Τιμόνι: TIME ERGODRIVE 42mm c-c
Tιμή πλαισίου: 4.245,00€
Tιμή complete: από 6.872,25€ (με Ultegra 6800)
Αντιπρόσωπος: ΚIFFISIA BIKE – τηλ. 210-6232002
www.kiffisiabike.gr

Δείτε επίσης

merida reacto ltd 2020

Η ειδική έκδοση του Merida Reacto LTD 2020

Το εντυπωσιακό Merida Reacto LTD 2020! Το νέο Merida Reacto LTD 2020 αποτελεί μία ειδική ...

The Fastest Thru-Axle System

Το πιο γρήγορο σύστημα thru-axle είναι ελληνικό!

Ένα πατενταρισμένο και «πανέξυπνο» σύστημα thru-axle! Ο Παναγιώτης Θεοχάρης, μηχανικός, ιδιοκτήτης ποδηλατικού καταστήματος, του πρώτου ...

Primoz Roglic: Θέλω να κερδίσω το Γύρο Γαλλίας

Και ποιος δε θέλει άλλωστε… Αφήνοντας ένα εξαιρετικό 2019 πίσω του και όντας ο πρώτος ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest