Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | CITY-TREKKING | Univega Terreno De Oro

Univega Terreno De Oro

 O πολυτεχνίτης των δρόμων.

Από τις εξοχικές βόλτες μέχρι τις μετακινήσεις στην πόλη το Terreno De Oro έρχεται να δώσει την απάντηση. Τα κάνει όλα και δε φοβάται να λερωθεί…

Tα ποδήλατα γενικής χρήσης δεν είναι τα ποδήλατα βουνού και αυτό το ξέρουμε όλοι. Άσχετα με το αν έτσι έχει περάσει στη συνείδηση του μέσου (μη συνειδητοποιημένου) ανθρώπου ότι ποδήλατο είναι το ποδήλατο βουνού, εμείς πρέπει πάντα να τα ξεχωρίζουμε και να επιλέγουμε το ποδήλατό μας, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες μας. Τα πολυχρηστικά ποδήλατα είναι κάτι ανάμεσα σε κούρσες, ποδήλατα βουνού και ποδήλατα πόλης. Στην περίπτωσή μας το Terreno De Oro πλησιάζει περισσότερο προς τα ποδήλατα βουνού, αλλά δεν κρύβει τις ασφαλτικές αναζητήσεις του και μάλιστα στη λογική των εκδρομών σε εξοχικές περιοχές. Η χρήση του αποκλειστικά σε άσφαλτο ή μόνο σε χώμα δε θα καλύψει τις δυνατότητες, που προσφέρει το ποδήλατο και αν κινείστε προς μία από τις δύο κατευθύνσεις, καλύτερα να κοιτάξετε προς κάποιο άλλο ποδήλατο. Το Terreno De Oro απευθύνεται σε ανθρώπους, που καλύπτουν διαδρομές μικρές ή μεγάλες σε διαφορετικές συνθήκες και τη μία θα κάνουν βόλτα στο χωριό, την άλλη θα είναι μέσα στην πόλη και την παρά άλλη θα κάνουν τα χιλιόμετρά τους σε βατούς χωματόδρομους.

 | mbike.gr

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, αν έπρεπε να έχουν μόνο ένα ποδήλατο (μεγάλη κατάρα να σου συμβεί αυτό), θα έπρεπε να διαλέξουν ένα ποδήλατο σαν το Terreno De Oro. Μπορεί να κινηθεί με μεγάλη άνεση σε μεγάλη ποικιλία συνθηκών και ποτέ δε θα μας κουράσει με ιδιοτροπίες και κόλπα στη συμπεριφορά του. Βέβαια, ο εξοπλισμός του είναι τέτοιος, που υπερκαλύπτει τις συνθήκες, που μόλις περιγράψαμε. Έτσι, το Terreno De Oro είναι η χρυσή τομή, για όσους θέλουν μόνο ένα ποδήλατο και δεν είναι extreme τύποι, ούτε τη «βρίσκουν», πηγαίνοντας στο όριο συνέχεια.

Πλαίσιο
Το υλικό δε θα μπορούσε να είναι άλλο από το αλουμίνιο με διαμορφώσεις στον πλάγιο σωλήνα, καθώς πλησιάζει προς το κούτελο. Η γεωμετρία του πλαισίου επιβάλλει μια σχετικά όρθια στάση σώματος, που είναι το ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία. Κολλήσεις και βαφή είναι σε καλό επίπεδο για την κατηγορία τιμής. Μου έκανε εντύπωση πάντως ότι το αυτοκόλλητο στον πλάγιο σωλήνα είναι εξωτερικό, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι εσωτερικά. Καλοφτιαγμένα είναι τα ψαλίδια με νευρώσεις και διαμορφώσεις, που κάνουν διαφορά, όταν κάνουμε μεγάλες βόλτες και συντελούν στη σωστή μεταφορά της δύναμης στην πίσω ρόδα. Το πλαίσιο σε γενικές γραμμές δεν έχει να πει κάτι νέο ή να μας εντυπωσιάσει, αλλά δεν αφήνει και καθόλου χώρο για αρνητικά σχόλια. Αναμονές για προσθήκη σχάρας στο πίσω τρίγωνο και εναλλάξιμο νύχι είναι ευπρόσδεκτες λεπτομέρειες. Υπάρχει μόνο μία βάση για παγούρι και όχι δύο ή τρεις, που συναντάμε σε άλλα ποδήλατα της κατηγορίας.

Περιφερειακά
Ο τομέας του εξοπλισμού είναι το δυνατό σημείο του Terreno De Oro. Ακολουθεί τη λογική του «καλού ανταλλακτικού εκεί που πρέπει και στα υπόλοιπα βλέπουμε…». Έτσι, ξεχωρίζουμε τα υδραυλικά δισκόφρενα της Shimano από τη σειρά  Deore LX, αλλά και δισκοβραχίονα και εκτροχιαστές από τον Ιάπωνα. Το πίσω σασμάν ανεβαίνει μία κατηγορία από τα υπόλοιπα ανταλλακτικά και είναι από τη σειρά ΧΤ. Ο μεγάλος δίσκος μπροστά στα 185 χιλ. έχει αρκετή δύναμη, για να ακινητοποιήσει το ποδήλατο σε κάθε κατάσταση, εκτός από τους δύσκολους χωματόδρομους, όπου τους περιορισμούς όμως θέτουν τα ελαστικά με τη μικρή διάστασή τους. Τα φρένα είναι η όαση αυτού του ποδηλάτου, αφού δεν έχουμε συνηθίσει τόσο καλό φρενάρισμα σε τέτοια ποδήλατα. Το σύστημα μετάδοσης παίρνει τη σκυτάλη από τα φρένα, συνεχίζοντας με την ίδια σειρά της Shimano. Αθόρυβες και ακριβείς αλλαγές σε ένα σύστημα, που σε καμία φάση της δοκιμής δε με προβλημάτισε. Το αντίθετο μάλιστα. Και είναι λογικό, αν σκεφτούμε ότι αντίστοιχο σύστημα δουλεύει πολύ καλά και στο βουνό, όπου οι απαιτήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες. Τα πατήματα 48/36/26 σε συνδυασμό με την κασέτα 11-34 δίνουν μεγάλο εύρος σχέσεων. Στην άσφαλτο με 48-11 είμαστε σε κουρσάδικη λογική, ενώ η ελαφρύτερη σχέση 26-34 είναι σχεδόν ίδια με το 22-32, που βρίσκουμε στα περισσότερα ποδήλατα βουνού. Έτσι, το φάσμα των σχέσεων, που υποστηρίζει το ποδήλατο, καλύπτει κάθε πιθανή ανάγκη, όπως επίσης δυνατούς και αδύναμους ποδηλάτες.

 | mbike.gr

Στους τροχούς τα πολύ δυνατά στεφάνια της Rigida σε συνδυασμό με τα κέντρα της Shimano οδηγούν σε αρκετά άκαμπτους τροχούς, που έχουν άμεση μεταφορά δύναμης και λογικό βάρος. Τα λάστιχα βέβαια είναι το κερασάκι των τροχών με τις απότομες επιταχύνσεις και τα εκπληκτικά κρατήματα στους χωματόδρομους. Η συμπεριφορά τους σε σχέση με λάστιχα άλλων εταιρειών είναι κατηγορίες πάνω και τονίζουν τη βουνίσια πλευρά του χαρακτήρα του Terreno De Oro, χωρίς να υποβαθμίζουν τις επιδόσεις του στην άσφαλτο. Παρά το στενό πέλμα, το ελαστικό έχει ικανό προφίλ, για να είναι απορροφητικό σε πέτρες, λακκούβες και πεζοδρόμια. Είναι ένα κομμάτι του ποδηλάτου, που, όταν φθαρεί, προτείνω να αντικατασταθεί από το ίδιο ακριβώς μοντέλο. Με πίεση στα 75 psi  βρήκα την ιδανική σχέση απορροφητικότητας κύλισης για ασφαλτόδρομους, ενώ γύρω στα 65 psi κυλάνε πολύ όμορφα στο χώμα.

Το λογότυπο της  «άγνωστης» Concept θα το βρούμε σε σέλα, ντίζα σέλας και τιμόνι. Η σέλα είναι άνετη σε γενικές γραμμές, ενώ τα άλλα δύο ανταλλακτικά ικανοποιητικά. Ο λαιμός του τιμονιού με τη δυνατότητα αλλαγής κλίσης βοηθάει στην προσαρμογή του ποδηλάτου στο προσωπικό στιλ οδήγησης του κάθε αναβάτη, αλλά όπως όλοι οι λαιμοί αυτής της κατηγορίας δεν είναι σκόπιμο να αλλάζουμε συνεχώς την κλίση τους, γιατί το σύστημα με τις βίδες χαλαρώνει σταδιακά. Θα πρότεινα, μόλις κάποιος καταλήξει στη θέση που του αρέσει, να τον αντικαταστήσει με ένα σταθερό λαιμό, που θα είναι αρκετά ελαφρύτερος και πιο λιτός στην εμφάνιση.

 | mbike.gr

Για το τέλος άφησα το πιρούνι της Suntour  με τη μικρή διαδρομή και το πολύ βολικό λεβιέ για κλείδωμα. Τα λίγα εκατοστά διαδρομής, που προσφέρει, είναι μια χαρά για το χαρακτήρα του ποδηλάτου (και λιγότερα να ήταν, πάλι θα ικανοποιούσε), αλλά την παράσταση κλέβει το λεβιεδάκι του quick release με τον ιδιαίτερο τρόπο, που απασφαλίζει, μόλις το ακουμπήσουμε. Πάντως και κλειδωμένο το πιρούνι διατηρεί μια μικρή διαδρομή της τάξης του ενός και κάτι εκατοστού.

Συμπεριφορά
Το Terreno De Oro πέρασε όλες τις σχετικές «κακουχίες», που αρμόζουν στο χαρακτήρα του. Σε πόλη, σε χωματόδρομους, σε μικτές διαδρομές, σε λίγο πιο βουνίσιες για να δω πως πάει. Σε γενικές γραμμές μου άρεσε. Πρώτα από όλα έχει ένα πλαίσιο, που είναι πολύ γλυκό στη συμπεριφορά του και συγχωρεί τις ανοησίες του αναβάτη. Αυτό δίνει μια ήρεμη αίσθηση στην ποδηλασία και μια χαλαρότητα και ξεχνάς τελείως ότι κάνεις χιλιόμετρα. Από την άλλη δεν είχα την αίσθηση ότι σπαταλάω τις δυνάμεις μου και το ποδήλατο σέρνεται. Η στιβαρή αίσθηση του δισκοβραχίονα και η σταθερότητα των ελαστικών δίνουν αυτοπεποίθηση εντός και εκτός ασφάλτου και η λειτουργία των αλλαγών συμπληρώνει την εικόνα. Η ελαστικότητα από την ντίζα της σέλας, όταν τη σηκώσουμε στο όριο, είναι υπαρκτή, όπως επίσης και από το τιμόνι, αλλά ένα ποδήλατο αυτής της λογικής δεν έχει φτιαχτεί για να είναι απόλυτο, γι’ αυτό και είναι ξεκούραστο και όχι σκληρό και άσπλαχνο.

Τα φρένα είναι διασκεδαστικά, μόλις στρωθούν. Τα ακουμπάς και κοκαλώνουν τα πάντα. Μάλιστα λόγω της καλής πρόσφυσης των ελαστικών το endo είναι στο τσεπάκι μας, αν τα «τσιμπήσουμε» λίγο παραπάνω. Στο χώμα, όσοι είναι συνηθισμένοι με τα mtb  τους, θα τα λατρέψουν πάντως. Στις χωμάτινες διαδρομές μπορούμε να κάνουμε τα κολπάκια μας, αλλά μέχρι ένα όριο. Τα λεπτά ελαστικά και η αδυναμία της ανάρτησης για να καλύψουν δύσκολες συνθήκες κάνουν την εμφάνισή τους, μόλις πάμε σε κανονικό βουνό. Δε μας νοιάζει αυτό όμως, οπότε θα αρκεστούμε στις απλές βολτούλες σε βατούς χωματόδρομους. Μέχρι αυτό το σημείο το Terreno De Oro κάνει καλή δουλειά και μάλιστα δίνει αυτοπεποίθηση, για να πάμε σε γρήγορους ρυθμούς, αξιοποιώντας το μεγάλο γρανάζι του δισκοβραχίονα και το μικρότερο της κασέτας…

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Terreno De Oro κινείται σε μια κατηγορία τιμής, που δεν είναι χαμηλή, αλλά έχει να αντιτάξει πολλά προσόντα. Από την εμφάνιση και το στήσιμο μέχρι τη συμπεριφορά και τη γλυκιά αίσθηση, που αφήνει. Λόγω της τιμής του θα ήταν η ιδανική λύση, αν κάποιος θέλει να έχει μόνο ένα ποδήλατο, που να είναι απολύτως αξιοπρεπές σε όλες τις (λογικές) συνθήκες. Είναι πραγματικά καλοστημένο και δεν κοροϊδεύει σε κάποιο σημείο τον επίδοξο αγοραστή του. Το αντίθετο μάλιστα.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ – ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Πλαίσιο:alloy
Πιρούνι:SR Suntour NCX, remote lockout
Φρένα: Shimano Deore LX 180 / 160 mm
Εμπρός Ντεραγιέ: Οπ. Ντεραγιέ: Shimano Deore LX
Δισκοβραχίονας: Shimano Deore LX 48/36/26
Λαιμός:  Χ-TASY Swell, adjustable
Σέλα: Concept SL
Χειριστήρια: Shimano Deore LX
Ντίζα σέλας: Concept X-treme
Τιμόνι: Concept SL Lowriser
Ελαστικά: Schwalbe Racing Ralph
Τροχοί: Shimano Deore LX/ Rigida Taurus 2000
Μεγέθη: XS, S, M, L, XL

Πρακτικά
Τιμή: 1150 ­ευρώ, Αντιπρόσωπος: Cross Hellas , τηλ.: 2105324990
 

Δείτε επίσης

Ποδήλατο Trekking

MARIN San Rafael DS2: Διπλή προσωπικότητα, διπλή διασκέδαση!

Marin San Rafael DS2: Made for Fun! Το MARIN San Rafael DS2 έχει σχεδιαστεί για δραστήριους ...

WingLights 360 Fixed

WingLights 360 Fixed: Βγάλε φλας!

Φλας για ποδήλατο από την CYCL Τα WingLights 360 Fixed σας προσφέρουν τη δυνατότητα να ...

Yedoo πατίνια

Yedoo Trexx: Τρέξε να το χαρείς!

Ένα εναλλακτικό, μοναδικό πατίνι από την Τσεχία και την Yedoo Η Yedoo είναι μια τσέχικη ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest