Home | Αρχική | Με e scooters στην Αθήνα
e scooters hive

Με e scooters στην Αθήνα

H Hive ήρθε στην Αθήνα

Είναι τα e scooters η νέα πρόταση εναλλακτικής μετακίνησης στις σύγχρονες πόλεις;

Παρακολουθώντας την παρουσίαση της Hive στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, γεμίζουμε αναπόφευκτα με σκέψεις σχετικά με τη νέα αυτή πρόταση εναλλακτικής μετακίνησης στις σύγχρονες πόλεις.

Ήδη έχουμε δει τα πρώτα πατίνια της Lime να κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της πόλης και πλέον η Hive, μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 2018 και αποτελεί «παιδάκι» της συνεργασίας Daimler και BMW που δραστηριοποιείται σε υπηρεσίες κινητικότητας στην πόλη.

Για να πάρουμε μια καλύτερη εικόνα της πραγματικότητας, η Hive αποτελεί – μαζί με άλλες 14 διεθνείς εταιρείες, ανάμεσά τους το Car2Go, η Beat και το DriveNow μια νέα πρόταση που σηματοδοτεί την αλλαγή του τρόπου μετακίνησης στις σύγχρονες πόλεις.

Ήδη η πλατφόρμα Free Now της εταιρείας αποτελεί επιλογή για 21 εκατομμύρια χρήστες σε 17 αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για μας; Απλώς πως έχει φτάσει η εποχή που η κινητικότητα στις πόλεις αντιμετωπίζεται διαφορετικά! Ευτυχώς!

Τα e scooters στον κόσμο

Η «επανάσταση» των e scooters προέρχεται από εταιρείες κολοσσούς όπως είναι η Hive και η Lime. Εκατοντάδες και συχνά χιλιάδες ηλεκτροκίνητα πατίνια διατίθενται πλέον προς ενοικίαση σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Λατινικής Αμερικής ως απάντηση στην ανάγκη των πολιτών να μειώσουν τη χρήση του ΙΧ στα κέντρα των πόλεων.

Η ανταπόκριση των πολιτών εντυπωσιακή και τα προβλήματα ευτυχώς λιγότερα από τα πλεονεκτήματα.

Οι Δήμοι «τρέχουν» τώρα να βρουν τρόπους να επιλύσουν τα νομικά προβλήματα – οι ΚΟΚ των περισσότερων κρατών δεν αναγνωρίζουν τα e scooters ως οχήματα ακόμη – και να προτείνουν τρόπους συνύπαρξης πεζών και πατινιών.

Οι ποδηλατόδρομοι και οι ποδηλατολωρίδες αποτελούν την προφανή επιλογή, όπου υπάρχουν αλλά τι γίνεται εκεί που δεν υπάρχουν; Πώς αντιμετωπίζεται η ανάγκη των πολιτών για εναλλακτική μετακίνηση όταν δεν υπάρχουν εναλλακτικές υποδομές;

Εδώ, όπως πάντα, υπάρχουν δύο πλευρές: εκείνη που βλέπει τα e scooters ως πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης και εκείνη που τα αντιμετωπίζει ως λύση ή ως «επισπεύδοντα» αν θέλετε στην εξεύρεση λύσεων και τη δημιουργία υποδομών.

Tα παραδείγματα που έχουμε από τις Ευρωπαϊκές πόλεις είναι πολλά και διαφορετικά: άλλες – όπως το Λονδίνο – απαγορεύουν τα πατίνια και περιμένουν τη δημιουργία αντίστοιχης νομοθεσίας. Άλλες, όπως το Παρίσι, που όμως διαθέτει λωρίδες ποδηλάτου, τα απαγορεύουν αυστηρά στα πεζοδρόμια προτρέποντας τους χρήστες να χρησιμοποιούν τις λωρίδες ποδηλάτου.

Αλλού κάνουν… τα στραβά μάτια στις ελλείψεις του ΚΟΚ και προσπαθούν να εφαρμόσουν τη λύση της κοινής λογικής.

Σε κάθε περίπτωση, η συμπεριφορά των παρόχων ηλεκτρικών σκούτερ είναι, θα μπορούσαμε να πούμε επιθετική – με την τοποθέτηση εκατοντάδων μονάδων στις πόλεις και με τακτική παράβλεψη των γκρίζων σημείων της νομοθεσίας. Όμως, έτσι μόνο δεν γίνονται οι αλλαγές; Με τρόπο επιθετικό και συχνά επαναστατικό;

 

Τα Hive στην Αθήνα

 

Τα e scooters στην Αθήνα

Όταν πριν λίγο καιρό τα πατίνια της Lime, της εταιρείας από το Σαν Φρανσίσκο που αποτελεί μέλος του ομίλου της Uber, ήρθαν στην Αθήνα οι αντιδράσεις ήταν μάλλον… αδέξιες.

Να τα καλωσορίσουμε; Να ανησυχήσουμε; Να θυμώσουμε; Να νιώσουμε ανακούφιση; Η πληροφόρηση στον γενικό τύπο είναι σε γενικές γραμμές περιορισμένη καθώς όσοι δεν ασχολούνται με θέματα κινητικότητας δεν έχουν αρκετές γνώσεις για το θέμα. Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν πλάκα, αποτελούν πρόταση αλλά μήπως είναι και επικίνδυνα;

Και μόλις την περασμένη εβδομάδα, κάνει την εμφάνισή της η Hive, ακολουθώντας μια λίγο διαφορετική προσέγγιση, προσπαθώντας να χτίσει γέφυρες με το δήμο Αθηναίων και φορείς και να αφουγκραστεί τις ανησυχίες τους και να προτείνει λύσεις.

 

Η ομάδα της Hive μαζί με τον κ. Tristan Torres Velat (δεύτερος από δεξιά) και τον Πάνο Βλασσόπουλο, Country Manager για την Ελλάδα (δεξιά).

 

Όπως δήλωσε άλλωστε ο CEO της Hive, κ. Tristan Torres Velat: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξεκινάμε και στην Ελλάδα με πρώτο σταθμό την Αθήνα. Δεν είναι μόνο η ιστορική σημασία της πόλης, ούτε ότι αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, αλλά η έφεση που έχουν οι Έλληνες να αγκαλιάζουν κάθε τεχνολογική καινοτομία και με αυτό τον τρόπο να εκτιμούν οτιδήποτε τους βοηθά να ανταποκριθούν στους σύγχρονους ρυθμούς της καθημερινότητάς τους.»

Τα e scooters προς τα παρόν βρίσκονται διάσπαρτα στο κέντρο της πόλης, σε τυχαία σημεία και ο τρόπος λειτουργίας είναι απλός: ο ενδιαφερόμενος κατεβάζει την εφαρμογή στο κινητό του, περνάει τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής του κάρτας και ξεκλειδώνει ηλεκτρονικά το όχημα. Αμέσως χρεώνεται με 1 ευρώ και με 0,15 του ευρώ κάθε επιπλέον λεπτό. Η χρέωση σταματά όταν ο χρήστης ξανα κλειδώσει το όχημα σε περιοχή που ορίζεται ως αποδεκτή από την εταιρεία.

 

Hive e scooters στην Τεχνόπολη με οδηγό τον Σπύρο Μαργαρίτη

Πού κινούνται τα e scooters;

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ τα e scooters δεν είναι – ακόμα – οχήματα, άρα δεν επιτρέπονται στο οδόστρωμα. Επίσης δεν επιτρέπονται στους πεζοδρόμους ή στα πεζοδρόμια. Άρα, πού επιτρέπονται; Στα πάρκα και τις ποδηλατολωρίδες ή ποδηλατοδρόμους! Όμως στην Αθήνα έχουμε μόνο έναν ποδηλατόδρομο και φυσικά αρκετά πάρκα. Αλλά κανείς δεν θέλει τα σκούτερ για τα πάρκα… Τα θέλει για να μετακινείται.

Και τι θα γίνει με αυτό; 

Για τις πόλεις ισχύει η θεωρία της εξέλιξης: Ή εξελίσσεσαι ή εξαφανίζεσαι. Άρα λοιπόν οι πόλεις – για να μη χαθούν κάτω από το βάρος της κατάχρησης των ΙΧ και των μοτοσυκλετών – πρέπει να προσαρμοστούν. Πρέπει να επιτρέψουν στους πολίτες να χρησιμοποιούν με ασφάλεια εναλλακτικά μέσα: ποδήλατα, πατίνια και φυσικά περπάτημα.

Άρα λοιπόν πρέπει το συντομότερο να βρεθούν λύσεις!

Ώσπου να βρεθούν, η ελληνική κοινωνία κάνει… τα στραβά μάτια. Και, μεταξύ μας, καλά κάνει! Αυτό όμως που θα μπορούσε να κάνει παράλληλα είναι να αναζητήσει άμεσες λύσεις. Να προχωρήσει στην ενημέρωση των πολιτών για το θέμα. Να τους προτείνει ασφαλείς λύσεις και συμπεριφορές.

Ζήτω τα e scooters;

Χάρη στην ευελιξία, την επιθετικότητα και την επαναστατικότητά τους, τα e scooters έρχονται να δημιουργήσουν λύσεις στις σύγχρονες πόλεις. Να απαιτήσουν λύσεις εκεί που δεν υπάρχουν. Να ανοίξουν νέους δρόμους. Να απαιτήσουν χώρο. Και ως τέτοια, τα υποδεχόμαστε με χαρά αλλά και με κοινή λογική!

Δείτε επίσης

cape epic 2019

Cape Epic 2019: κυριαρχία της SCOTT-SRAM!

Οι Πρωταθλητές του Cape Epic 2019! Οι αναβάτες Nino Schurter και Lars Forster, της ομάδας ...

julian alaphilippe

Ο Julian Alaphilippe κέρδισε το Milano-Sanremo 2019

Ασταμάτητος ο Julian Alaphilippe! O Γάλλος Julian Alaphilippe της Deceuninck-Quickstep σημείωσε τη μεγαλύτερη νίκη της ...

42ος Ποδηλατικός Γύρος «Θυσίας»

Μεγάλη συμμετοχή, με συνολικά να φθάνουν τις 400 στο Γύρο «Θυσίας» Ο 42ος Ποδηλατικός Γύρος ...

Pin It on Pinterest