Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Spark 710 Plus

Scott Spark 710 Plus

Ασταμάτητο!

H τριλογία των δοκιμών της Ελβετικής εταιρίας που ξεκίνησε με το Spark 940 και συνεχίστηκε με το E-Genius 710 Plus κλείνει, με το Spark 710 Plus, το οποίο διαθέτει τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της νέας γκάμας, αναρτήσεις και περιφερειακά από την  Fox και τη Shimano και πλαίσιο κατασκευασμένο από carbon HMF.

Το Spark 710 Plus ανήκει στην οικογένεια των trail ποδηλάτων της Scott, η οποία βρίσκεται ανάμεσα στην Cross Country και την Enduro και περιλαμβάνει τα Spark Plus και Genius με 130 και 150 χιλιοστά διαδρομής αντίστοιχα.
Για τα χιλιοστά διαδρομής που διαθέτει και τον λόγο για τον οποίο ξεκίνησε η μελέτη του νέου Spark, η τοποθέτησή του στην κατηγορία Trail μάλλον προέκυψε!
Γιατί να το πω αυτό θα ρωτήσει κάποιος.
ΓΙΑΤΙ ME TO SPARK 710 EKAΝΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΒΟΛΤΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά…

Πλαίσιο
Όπως μπορείτε να διαβάσετε στην παρουσίαση του νέου Spark, τα νέα πλαίσια δημιουργήθηκαν με έναν σκοπό, www.mbike.gr/scott-spark-2017, τη νίκη στο αγώνισμα του MTB στους Ολυμπιακούς αγώνες του Ρίο. Οι αγώνες έγιναν και το χρυσό μετάλλιο ανήκει στον Nino Schurter, ο οποίος κέρδισε με το Spark RC. Δύο ήταν οι βασικοί στόχοι στην εξέλιξη των πλαισίων, το χαμηλό βάρος και η απορρόφηση κραδασμών σε συνδυασμό με την απαίτηση των αθλητών για περισσότερη ακαμψία στο πεταλάρισμα.
To πλαίσιο του Spark 710 Plus είναι κατασκευασμένο από HMF ανθρακόνημα και αλουμίνιο 6011. Διαθέτει 148χ12 πίσω άξονα και ΒΒ92 μεσαία τριβή. Τα καλώδια είναι εσωτερικά και δίνουν καθαρή εικόνα στο σύνολο του ποδηλάτου. Η πίσω ανάρτηση τεχνολογίας Trunnion κουμπώνει στο πλαίσιο χωρίς τη χρήση bushings αυξάνοντας την ακαμψία στην περιοχή της μεσαίας τριβής. Τέλος, οι χρωματικοί συνδυασμοί της Scott όπως πάντα είναι εντυπωσιακοί με έντονους συνδυασμούς και δυναμική γραμματοσειρά. To μοντέλο της δοκιμής ήταν M και είχε ικανοποιητική θέση οδήγησης για 1,78 ύψος με λαιμό 50mm. Προσωπικά θα οδηγούσα άνετα ένα μέγεθος Large για αγώνες και περισσότερο πιεστική οδήγηση!

_mg_3935

Περιφερειακά
Η Fox 34 Float Performance με διαδρομή 130mm αναλαμβάνει τον ρόλο της εμπρός ανάρτησης, ενώ πίσω το ίδιο κάνει η Fox Nude Trunnion. Οι δύο αναρτήσεις περιορίζουν τη λειτουργία τους με τη χρήση του Twin Lock διακόπτη στο τιμόνι, ο οποίος φέρνει το Spark 710 Plus σε 3 mode. Πιέζοντας τον διακόπτη μία φορά μπαίνει στο Traction Control  mode, στο οποίο η πίσω διαδρομή περιορίζεται στα 85 mm και η λειτουργία της 34 καθυστερείται ελάχιστα μέσω του compression. Πιέζοντας στο επόμενο κλικ έχουμε το Lock mode στο οποίο η πίσω διαδρομή γίνεται 0 mm  και το compression μπροστά περιορίζεται ακόμα πιο πολύ.
Η μετάδοση είναι Shimano με τη σειρά ΧΤ να τοποθετείται στην πεταλιέρα, τα χειριστήρια, τα σασμάν και τα φρένα. Το παλουκόσελο είναι Fox Transfer Performance με διαδρομή 150mm και εκπληκτικό μαύρο χρώμα.
Οι τροχοί είναι Syncros κέντρα κατασκευασμένα από την DT Swiss με boost άξονες 110 εμπρός και 148 πίσω. Επάνω τους θα βρούμε τα λάστιχα Recon της Maxxis με διάσταση 27.5x 2.8 . Γίνονται εύκολα tubeless αφού μαζί με το Spark παρέχονται βαλβίδες και η ταινία βρίσκεται ήδη τοποθετημένη στα στεφάνια.

_mg_3966

_mg_3947

Ανηφόρες
Το Spark 710 Plus είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα ποδήλατα που δοκίμασα τη χρονιά που μας πέρασε. Η εμπειρία ξεκίνησε στις πλαγιές των Άλπεων με το 700 Tuned μοντέλο να καταπίνει κάθε μονοπάτι, άλμα και ρίζα στο πέρασμά του σαν ποδήλατο endure μεγαλύτερης διαδρομής! Το άκαμπτο πλαίσιο στα σημεία που χρειάζεται μεταφέρει ακέραια την κάθε πεταλιά σου στο έδαφος, ενώ ο χειρισμός είναι απίστευτα ακριβής χωρίς να περιορίζεται η άνεση. Η Plus διάσταση των ελαστικών θα προσφέρει απλόχερα περισσότερο κράτημα στους άπειρους και τριβή σε απότομες αναβάσεις για τους πιο τολμηρούς. Η διάσταση που τα ελαστικά Plus δούλεψαν καλύτερα ήταν τα 18 psi πίσω και 16 psi μπροστά. Μιας και μιλάμε για psi εμπρός και πίσω ρυθμίσαμε τις αναρτήσεις της Fox στο 25% sag το οποίο ήταν αρκετό για να βομβαρδίσεις μονοπάτια ακόμα και να χτυπήσεις μεγάλα άλματα.
Σημαντικό ρόλο στην αίσθηση του Spark παίζει το μελετημένο πλαίσιο με την ενισχυμένη κάτω μεριά και τη λεπτή πάνω η οποία προσφέρει άνεση στους χωματόδρομους και τις πολύωρες βόλτες.

Κατηφόρες
Όταν η διασκέδαση ξεκινούσε και η ανηφόρα τελείωνε, κατεβάζεις με μια πίεση του διακόπτη το πτυσσόμενο παλουκόσελο της Fox, πιέζεις το διακόπτη για ξεκλείδωμα των αναρτήσεων στο τιμόνι και είσαι έτοιμος για μάχη.
Στα πρώτα μέτρα θα καταλάβεις την έξτρα ορμή του μεγαλύτερου ελαστικού «αλλά» ακόμα πιο αισθητή την παρουσία του θα κάνει το κράτημα στις στροφές!. Αν έχεις ρυθμίσει σωστά την πίεση στα λάστιχα και τις αναρτήσεις δεν θα πέσεις ποτέ με αυτό το ποδήλατο! Το χαμηλό κέντρο βάρους κάνει το κάθε πλάγιασμα απολαυστικό και βοηθάει στον εύκολο χειρισμό σε συνδυασμό με τους boost άξονες. Το ζύγισμα στη θέση οδήγησης είναι υποδειγματικό και τοποθετεί τον οδηγό στο κέντρο και σχετικά πίσω, πάνω από ένα πίσω τρίγωνο κοντό που κουμαντάρεται απολαυστικά. Πραγματικά στη γεωμετρία η Scott έκανε απίστευτα καλά τη δουλειά της! Το Spark κουμαντάρεται και πεταλάρει σαν ποδήλατο 120-130 mm, ενώ απορροφάει προσγειώσεις και κατεβαίνει σαν 150mm. Μαγικό; Ναι, λέω εγώ!
Το τιμόνι και ο λαιμός της Syncros προσφέρουν σωστή και άνετη θέση οδήγησης και δεν ένιωσα στιγμή να νοσταλγώ κάτι μεγαλύτερο σε rise ή κοντύτερο σε μήκος. Εντυπωσιακά ήταν και τα τετραπίστονα φρένα XT της Shimano με αίσθηση στη μανέτα που θα ζήλευαν πολλά άλλα φρένα της αγοράς.

_mg_3945 _mg_3964

Συμπέρασμα
Το Spark 710 Plus εκπροσωπεί επάξια τον ρόλο του «τέλειου, μοντέρνου ΜΤΒ». Διαθέτει όση διαδρομή χρειάζεται για να κατέβεις ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, εντυπωσιακή κατανομή βάρους και γεωμετρία, ενώ εξοπλίζεται με λειτουργικά περιφερειακά που θα κάνουν άψογα τη δουλειά τους σε κάθε περιπέτεια.

Μου αρέσει
Γεωμετρία
Αναρτήσεις
Σχέση Τιμής/Απόδοσης

Θα ήταν τέλειο με 1×11 ή mini οδηγό αλυσίδας

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Carbon ΗΜF/ Αλουμίνιο 6011 Medium
Ανάρτηση εμπρός: Fox 34 Float Performance
Ανάρτηση πίσω: Fox Nude Trunnion
Μετάδοση: Shimano XT 2×11
Φρένα: Shimano XT 180mm
Λάστιχα:  Maxxis Rekon 27.5x 2.8 3C ΕΧΟ ΤR

Τιμή: 4899 ευρώ
Αντιπρόσωπος: Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ. Τηλ.: 2610-993045, www.bikesworld.gr

Δείτε επίσης

Ο Γιώργος Σταυρακάκης υπέγραψε με την SEG Racing Academy

Με όνειρα και αισιοδοξία! Ευχάριστα τα νέα για τον Έλληνα Πρωταθλητή, Γιώργο Σταυρακάκη, ο οποίος ...

10 τροφές που ενυδατώνουν τον οργανισμό

Ιδανικές για ποδηλάτες! Η σωστή ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό γιατί το νερό ...

Στέλιος Φαραντάκης: Ένας Κρητικός στο Παγκόσμιο

Ο Στέλιος Φαραντάκης θέτει τις προϋποθέσεις για μια εξαιρετική καριέρα Ένας νεαρός αθλητής από την ...

Pin It on Pinterest