fbpx
Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Santa Cruz Stigmata: Τρελό «παιχνίδι»!

Santa Cruz Stigmata: Τρελό «παιχνίδι»!

Μοντέρνο και παιχνιδιάρικο!

Δοκιμάζουμε το Stigmata, την ιδιαίτερη άποψη της Santa Cruz για το πώς πρέπει να είναι σχεδιασμένο και πώς πρέπει να αποδίδει ένα μοντέρνο ποδήλατο cyclocross.

Η καλιφορνέζικη εταιρεία Santa Cruz, ευρέως γνωστή για την κυριαρχία της στις πίστες του παγκοσμίου DH, θα μπορούσαμε να πούμε πως κινείται λίγο διαφορετικά στον ποδηλατικό χώρο. Ενώ οι περισσότερες εταιρείες παρουσίασαν πρώτα στην αγορά πλαίσια για χρήση δρόμου κατασκευασμένα από το «μαγικό» υλικό carbon, η Santa Cruz δοκίμασε το υλικό πρώτα σε ποδήλατα mtb αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα και την ευχρηστία του. Μετέπειτα το δοκίμασε και στις πολύ απαιτητικές συνθήκες του αγωνιστικού DH με τα γνωστά σε όλους νικηφόρα αποτελέσματα.

Έχοντας λοιπόν αποκτήσει όλη αυτή την εμπειρία αποφάσισε να παρουσιάσει την carbon έκδοση του Stigmata, δημιουργώντας ένα μοντέρνο ποδήλατο cyclocross, το οποίο φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν gravel ή γενικότερα σαν ένα ποδήλατο με drop bar για όλες τις χρήσεις.

Η Santa Cruz κατασκευάζει το πλαίσιο του Stigmata σε δύο εκδόσεις: C και CC. Η μοναδική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων εντοπίζεται στο υλικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή. Η έκδοση CC κατασκευάζεται από ακριβότερο υλικό carbon με αποτέλεσμα το πλαίσιο να είναι ελαφρύτερο κατά 250γρ. περίπου, συγκριτικά με την έκδοση C, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου η ακαμψία και η ανθεκτικότητα του πλαισίου.

Σαν μοντέρνο ποδήλατο cyclocross το Stigmata διαθέτει περαστούς άξονες εμπρός και πίσω σε διάσταση 15x100mm και 12x142mm αντίστοιχα, εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της Santa Cruz που χρησιμοποιεί μεσαία τριβή τύπου PF30.

Το ποδήλατο της δοκιμής εξοπλίζεται με πλαίσιο τύπου C. Από τα περιφερειακά του μας άρεσε αρκετά η απόδοση των τροχών σε συνδυασμό με τα ελαστικά της Maxxis που παρείχαν πολύ καλή πρόσφυση σε χωμάτινες διαδρομές και μονοπάτια, ενώ με τη χρήση kit και ειδικού υγρού sealant μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε tubeless.

Αυτό που δεν μας άρεσε από τα περιφερειακά εξαρτήματα ήταν η επιλογή του compact δισκοβραχίονα και γενικότερα της μετάδοσης 2×11. Αρκετές φορές χρειαστήκαμε λίγο πιο ελαφρύ πάτημα στην ανηφόρα. Κατά την άποψή μας θα ταίριαζε περισσότερο στο ποδήλατο πάτημα 46-32t στο δισκοβραχίονα ή ακόμα καλύτερα μετάδοση τύπου 1×11 που είναι αρκετά πιο εύχρηστη για χρήση cyclocross και φυσικά πιο ελαφριά. Επίσης δεν μας άρεσε καθόλου η εργονομία των λεβιεδομανετών με το σχήμα των hoods να παραπέμπει σε… Πύργο του Άιφελ (ακούγομαι άραγε στο Σικάγο;)

Γεωμετρικά, οι μηχανικοί της Santa Cruz έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικά στημένο ποδήλατο για χρήση cyclocross, το οποίο διακρίνεται για τη σταθερότητά του και την ικανότητα να κατεβαίνει το μονοπάτι και να στρίβει σαν ποδήλατο DH! Περίπου… Χωρίς το 40άρι… Και το φαρδύ τιμόνι…

Οι roadies με «άτακτο» παρελθόν θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα του Stigmata!

Ο χαρακτηρισμός «τρελό παιχνίδι» που έχουμε δώσει στον τίτλο του άρθρου για το Stigmata νομίζουμε πως του ταιριάζει απόλυτα. Το καταπληκτικό του στήσιμο σου δίνει τη δυνατότητα να «παίξεις» μαζί του σε κάθε είδους τερέν – κυνηγώντας τις ανηφόρες και κάνοντας «τρέλες» σε κατηφορικά μονοπάτια – ενώ η απόδοσή του σου επιτρέπει να την «δεις» για λίγο Van Aert της γειτονιάς και να αρχίσεις το κυνηγητό με το χρονόμετρο.
Αν είσαι φανατικός «roadie» το Stigmata σε παροτρύνει να κλειδώσεις το road bike στην αποθήκη και να απολαύσεις τις βροχερές ημέρες του χειμώνα βουτώντας στις λάσπες και βελτιώνοντας την τεχνική σου ή αν τώρα το ίνδαλμά σου είναι ο Greg Minnaar, τότε το Stigmata σε προτρέπει να κάνεις μαζί του την προπονητική σου βάση ώστε να είσαι πανέτοιμος για σκληρό παιχνίδι στη συνέχεια!

Συμπέρασμα
Με τη δημιουργία του Stigmata, η Santa Cruz απέδειξε ότι εκτός από κορυφαία ποδήλατα mtb ξέρει να κατασκευάζει και κορυφαία ποδήλατα cyclocross. Αν ήμασταν στη διαδικασία αγοράς ενός ποδήλατου cyclocross αυτήν την περίοδο θα το αγοράζαμε εύκολα!
Μου αρέσει
Το εξαιρετικό στήσιμο
Η σχεδίαση το πλαισίου
Το προφίλ της καλιφορνέζικης εταιρείας
Δεν μου αρέσει
Η λάθος επιλογή του δισκοβραχίονα
Η εργονομία των λεβιεδομανετών

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: STIGMATA CARBON C
Πιρούνι: STIGMATA CARBON CYCLOCROSS
Δισκοβραχίονας: SRAM RIVAL 50-34T
Αλλαγές ταχ.: SRAM RIVAL
Εμπ. Ντερ.: SRAM RIVAL
Οπ. Ντερ: SRAM RIVAL
Αλυσίδα: SRAM PG 1170
Κασέτα: SRAM PG1130 11-32t 11 SPEED
Φρένα: SRAM HYDRAULIC DISC 160MM
Τροχοί: WTB ASYM I19 – DT SWISS 370 HUBS
Ελαστικά: MAXXIS RAMBLER TR 700x40C
Παλουκόσελο: ZIPP SERVICE COURSE 27.2MM
Σέλα: WTB SILVERADO ROAD
Λαιμός: ZIPP SERVICE COURSE
Τιμόνι: ZIPP SERVICE COURSE
Τιμή: 4.569,00€
Αντιπρόσωπος: www.tpdistribution.com

Δείτε επίσης

Ποδηλατώντας στα σύννεφα

Βράβευση του Κανέλλου Κανελλόπουλου και ποδηλατική εσπερίδα Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Ιπποβότες και η Περιφέρεια Στερεάς ...

fabio jakobsen

Νέο ρεκόρ για την Quick-Step Floors με τη νίκη του Fabio Jakobsen

Εντυπωσιακή νίκη του Fabio Jakobsen στο Tour of Guangxi! Ο Fabio Jakobsen κέρδισε στο σπριντ ...

ag2r la mondiale

Με Eddy Merckx θα αγωνίζεται η AG2R La Mondiale το 2019 

AG2R La Mondiale και Eddy Merckx ενώνουν τις δυνάμεις τους! Η γαλλική World Tour ομάδα ...

Pin It on Pinterest