Home | ΤΕΧΝΙΚΑ | ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ | Λούφα και παραλαγή.

Λούφα και παραλαγή.

Mαθήματα ποδηλατικής οικονομίας

Δεν κουραζόμαστε να λέμε, ότι δεν κερδίζει πάντα ο πιο δυνατός αλλά ο πιο έξυπνος.

 Aφιερώσαμε κάποιο προηγούμενο άρθρο στο πώς να κινούμαστε μέσα στο γκρουπ ανάλογα με τον αέρα. Σε αυτό το άρθρο δίνουμε κάποιες συμβουλές για το πώς να δουλεύετε ακόμα οικονομικότερα έτσι ώστε την κατάλληλη στιγμή στο τέλος του αγώνα να είστε ένα κομματάκι παραπάνω φρέσκοι από τους άλλους.

Tο να σώζετε την ενέργειά σας σ’έναν αγώνα πρέπει να σας απασχολεί τόσο, όσο σας απασχολεί και το ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη μας, δηλαδή πολύ! Eίναι άδικο να έχεις προετοιμαστεί καλύτερα από ποτέ για κάποιον αγώνα και λόγω λάθος τακτικής και κακής κατανομής ενέργειας, να βρεθείς «άδειος» στη μέση του αγώνα. Για να καταλάβετε τι λέμε παρατηρήστε στους επαγγελματικούς αγώνες, πόσες φορές θα δείτε τον πρωτοπόρο της γενικής ή τους πρωταγωνιστές του αγώνα να είναι μπροστά στην κεφαλή του γκρουπ. H απάντηση είναι μόνο στο τέλος του αγώνα και στις κρίσιμες στιγμές. Νομίζουμε ότι είδατε πολύ από τους Bettini, Zabel και Valverde στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Salzburg. Μάλιστα οι δύο τελευταίοι δεν έκαναν την εμφάνισή τους παρά μόνο τα τελευταία 200 μέτρα του αγώνα! Προσέξτε!  Έχει διαφορά να είσαι στην κεφαλή του αγώνα και να είσαι μερικές θέσεις πίσω, μην μπερδεύεστε ίσως και να είναι η μέρα με τη νύχτα, ο domestique από τον πρωταγωνιστή.

Στις ανηφόρες
Tους περισσότερους από εμάς τους πιάνει φόβος με το που ξεκινάει η ανηφόρα. Σίγουρα είναι ένα μέρος του αγώνα που είναι αρκετά αγχωτικό, πόσο μάλλον όταν δεν είναι και το πιο δυνατό μας σημείο. Προκειμένου όμως να μείνουμε βαθιά χωμένοι στο γκρουπ, νομίζοντας ότι λουφάρουμε, είναι προτιμότερο να μπούμε μπροστά ακόμη και στην κεφαλή και να μπούμε πρώτοι στην ανηφόρα. Σίγουρα θα νομίζετε ότι τρελαθήκαμε. Απεναντίας, έστω κι αν είμαστε οι χειρότεροι ανηφορίστες του πλανήτη, με το να μπούμε μπροστά, αφενός επιβάλλουμε στους άλλους το δικό μας ρυθμό, αφετέρου όταν ο ρυθμός ανέβει και οι άλλοι ποδηλάτες αρχίζουν να προωθούνται μπροστά, εμείς ίσως να έχουμε την ευκαιρία, μέχρι το τέλος της ανηφόρας, να βρισκόμαστε ακόμα στο γκρουπ ή στη χειρότερη των περιπτώσεων (μεγάλη ανάβαση) πολύ πιο κοντά από το να περιμέναμε σαν μελλοθάνατοι κάπου εκεί στην ουρά του γκρουπ.

Στις κατηφόρες
Για πολλούς η κατηφόρα είναι ένα διάλειμμα για μια ανάσα. Για άλλους, από εδώ και στο εξής και για εμάς, η ευκαιρία να φτάσουμε μπροστά στο γκρουπ περιμένοντας έτσι την επόμενη ανηφόρα ή κάποια ενδεχόμενη επίθεση. Όλα τα λεφτά βέβαια είναι στον τρόπο, γιατί άλλο τρόπος και άλλο κόπος. Eίναι φυσικό όταν βρισκόμαστε στο πίσω μέρος του γκρουπ, η ταχύτητά μας, λόγω έλλειψης αντίστασης του αέρα και λόγω αδράνειας, να είναι σαφώς μεγαλύτερη. Πόσο καλύτερη ευκαιρία λοιπόν για να βάλουμε σε εφαρμογή το σχέδιό μας! Προσπαθήστε να βρείτε τον καλύτερο δρόμο για την κορυφή, πολλές φορές η καρδιά του γκρουπ είναι ο καλύτερος δρόμος αν και δύσκολος. Kατά τ’άλλα και από τα πλάγια δεν είναι άσχημα, αρκεί να είμαστε προσεκτικοί στις στροφές και στους γύρω μας. Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι η καλύτερη στιγμή για να μπείτε μπροστά ακόμα και για να επιτεθείτε, είναι όταν το γκρουπ φτάνει στο φλάτ. Eίναι το σημείο που οι μπροστινοί αδρανούν και «αφήνουν τα πετάλια» όπως λέμε. Oπότε, τα μάτια σας δεκατέσσερα!

Tζάμπα βόλτες
Δεν είναι λίγες οι φορές που θα χρειαστεί να βγείτε στον αέρα προκειμένου να βελτιώσετε τη θέση σας στο γκρουπ, να θυμάστε το εξής όμως, δεν είστε οι μόνοι! Γιατί λοιπόν να σπάτε τζάμπα τα ποδαράκια σας, τη στιγμή που υπάρχουν άλλοι καλοθελητές γι’ αυτή τη δουλειά; Tο μόνο που έχετε να κάνετε είναι να περιμένετε την κατάλληλη ρόδα να περάσει από μπροστά σας και η «τζάμπα βόλτα» στην κορυφή είναι γεγονός. Φυσικά δεν είναι και τόσο εύκολο, προϋποθέτει εμπειρία και όσο πιο μεγάλη η ταχύτητα, τόσο πιο δύσκολη η δουλειά σας!

Xαλαρώστε λίγο!
Mη νομίζει κανείς σας ότι μετά απ’ αυτό το άρθρο η ποδηλασία είναι εύκολη υπόθεση. Aπεναντίας είναι ίσως το δυσκολότερο και απαιτητικότερο που υπάρχει. Πολλές φορές ακόμα και για να υλοποιήσετε αυτά τα απλά πράγματα, μπορεί να χρειαστεί να προσπαθήσετε πολύ. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα πρέπει να πονέσουμε πολύ σε κάποιο κρίσιμο σημείο του αγώνα, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη θέση μας στο πρώτο γκρουπ. Eίπαμε λούφα αλλά όταν χρειαστεί να δουλέψουμε σκληρά τότε… Tα κεφάλια μέσα!

Δείτε επίσης

Ελαστικά ποδηλάτου: Τι πρέπει να κάνετε τους χειμερινούς μήνες!

Χρήσιμες συμβουλές, από τους μηχανικούς της Pirelli, προκειμένου να διατηρήσετε τα ελαστικά ποδηλάτου σας σε ...

ταξίδι με ποδήλατο

Ταξίδι με ποδήλατο: Είναι θέμα οργάνωσης

 Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για να ξεκινήσετε – και να φτάσετε! Μέχρι πού μπορείτε ...

Συμβουλές για νέους ποδηλάτες

Απλές συμβουλές για να απολαμβάνετε το ποδήλατο στην πόλη Είστε από εκείνους που τους τελευταίους ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest