Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | CITY-TREKKING | Tern Link D8

Tern Link D8

Το πήρες κι έφυγες

Μια ολοκαίνουργια εταιρία στο χώρο των αναδιπλούμενων ποδηλάτων, με εμπειρία πολλών χρόνων στην ποδηλατική αγορά… Τα είδαμε πρώτη φορά το Σεπτέμβριο που μας πέρασε, θαυμάσαμε το σχεδιασμό και τις καινοτομίες και είχε έρθει πια ο καιρός να τα δοκιμάσουμε στους ελληνικούς δρόμους.

Από τον Σπύρο Παπαγεωργίου

Η Tern αποτελεί το δημιούργημα του γιου του κυρίου David Hon, εμπνευστή και ιδιοκτήτη της Dahon. Είναι το προϊόν ενός ανθρώπου που «κρύβεται» πίσω από την επιτυχία των ποδηλάτων της Dahon καθώς ήταν υπεύθυνος για το σχεδιασμό αλλά και την παραγωγή αρκετών μοντέλων.

 | mbike.gr | mbike.gr

Όμως επειδή καμιά φορά η… ζωή φέρνει εκπλήξεις και ύστερα από μια μεγάλη εσωτερική κρίση στην οικογένεια, ο Joshua Hon αποσπάται από την εταιρία για να ιδρύσει την Tern.
Στόχος της νέας εταιρίας – που κουβαλά πίσω της τεχνογνωσία πολλών ετών – είναι ακριβώς να εκμεταλλευτεί αυτήν την τεχνογνωσία προκειμένου να δημιουργήσει προϊόντα καινοτομικά, σύγχρονα και λειτουργικά. Τα ποδήλατα Tern δηλαδή.
Με το μάτι…
Δεν υπάρχει κανείς που να μην αξιολογεί το ποδήλατο καταρχάς με βάση το σχεδιασμό και τα χρώματα και, στο σημείο αυτό, η Tern κερδίζει τις εντυπώσεις. Όλα τα μοντέλα της εταιρίας διακρίνονται για το σύγχρονο σχεδιασμό τους, τα «urban» χρώματα και τις καθαρές γραμμές. Το ποδήλατο της δοκιμής μας συγκεκριμένα, θα το επιλέξουν εξίσου άντρες και γυναίκες και θα τους συνοδεύσει με την ίδια στυλιστική επιτυχία στο γραφείο, στο μπαρ ή στη βόλτα.
Ο γκρι, ματ σκελετός με τις κίτρινες λεπτομέρειες παραπέμπει σε «βιομηχανικό design» ενώ ο μαύρος λαιμός και παλουκόσελο συμπληρώνουν το σύνολο.
Το ποδήλατο είναι λιτό και όμορφο και «φωνάζει» πως σχεδιάστηκε για το 2012.
Πώς το διπλώνουν;
Η πρώτη ερώτηση – άντε η δεύτερη – που κάνει κάποιος βλέποντας ένα αναδιπλούμενο είναι «πώς διπλώνει;» Η απάντηση για το Tern θα μπορούσε να είναι απλή: εύκολα.
Η διαδικασία παιχνίδι. Κατεβάζεις το παλουκόσελο, γυρνάς ελαφρά τα πετάλια ώστε το δεξί να βρεθεί στην πίσω θέση, απασφαλίζεις λαιμό και κεντρικό σωλήνα και στη συνέχεια κατεβάζεις το λαιμό και διπλώνεις το ποδήλατο στη θέση του. Τα μέρη του ποδηλάτου… κλειδώνουν με μαγικό τρόπο χωρίς να προβληματιστείς στο παραμικρό. Η καινοτομία του Tern να γυρνά ανάποδα απ’ ότι είχαμε συνηθίσει ως τώρα η μπροστινή ρόδα στο κλείσιμο, προσφέρει πιο «σταθερό» κλείδωμα και περίπου 4 εκατοστά λιγότερο μήκος στο κλειστό ποδήλατο.
Εξίσου εύκολη είναι και η αντίστροφη διαδικασία. Διπλωμένο, μπορεί να μεταφερθεί εύκολα και να αποθηκευθεί στο πλάι του γραφείου σας, στο πορτ μπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου ή κάτω από το τραπέζι του μπαρ – βλέπετε, επιμένω στα μπαρ όχι επειδή προσωπικά πηγαίνω τόσο τακτικά αλλά επειδή θεωρώ πως ο μέσος ιδιοκτήτης αναδιπλούμενου θα το χρησιμοποιήσει αρκετά για τις βραδινές του… εξορμήσεις.
Μπορείτε να το «παρκάρετε» στο σαλόνι του σπιτιού σας χωρίς να πιάνει καθόλου χώρο ή να το έχετε πάντα μαζί σας ακόμα και στο αυτοκίνητο.
Στην πρώτη δοκιμασία, το Tern πέρασε με υψηλό βαθμό…
Δρόμο τώρα!
Το δεύτερο που απασχολεί τον μελλοντικό ιδιοκτήτη ενός τέτοιου ποδηλάτου είναι η οδηγική συμπεριφορά. Η χρήση τροχών διαμέτρου 20 ιντσών και οι αρθρώσεις, σε συνδυασμό με την… ποιότητα των ελληνικών δρόμων, θέτουν προβληματισμούς για τη συμπεριφορά ενός αναδιπλούμενου σε μια ελληνική πόλη.
Το Ternάκι τα καταφέρνει περίφημα! Καταρχάς, από τις πρώτες κιόλας πεταλιές σε «ξαφνιάζει» ευχάριστα με την ακαμψία του. Ο μονοκόματος λαιμός σίγουρα βοηθά σε αυτό όπως και η όλη σχεδίαση του ποδηλάτου. Το μικρό Tern είναι άκαμπτο – ναι, εντυπωσιακά άκαμπτο – διαβάζει τις ανωμαλίες του εδάφους χωρίς να προβληματίζεται ιδιαιτέρως από αυτές και σχεδόν σε «προκαλεί» να ανεβοκατεβαίνεις πεζοδρόμια – προσοχή μην το παρακάνετε!
Το ποδήλατο ακούει στο πετάλι, επιταχύνει, στρίβει και επιβραδύνει – χρειάζεται κι αυτό καμιά φορά – με χαρακτηριστική ευκολία παρέχοντας ασφάλεια και άνεση στον αναβάτη του.
Ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις, σε σχετικά υψηλές ταχύτητες και συνθήκες ας το πούμε ευγενικά… μη φιλικές – δηλαδή στο κατέβασμα της Συγγρού και στη συνέχεια στην Ποσειδώνος – ούτε μια στιγμή δεν προβληματίστηκα επειδή οδηγούσα το «πιτσιρίκι». Κάνοντας περίπου 15 χιλιόμετρα σε μια διαδρομή, σε συνθήκες δύσκολες, όπως σας περιέγραψα, το Tern κέρδισε την εκτίμησή μου για έναν απλό λόγο: έκανα τη δουλειά μου εύκολα, γρήγορα και απροβλημάτιστα. Και αυτός είναι ο ρόλος ενός αναδιπλούμενου ποδηλάτου. Δεν είναι το ποδήλατο που θα σε εντυπωσιάσει με μεμονωμένα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς αλλά περισσότερο θα σε κερδίσει με τη συνολική εικόνα του και την αίσθηση ποιότητας που παρέχει.
Οδηγώντας το Tern μέρα ή νύχτα, στο κέντρο της πόλης ή σε περιφερειακούς δρόμους, κουβαλώντας το στη σκάλα του ηλεκτρικού ή διπλώνοντάς το για να το μεταφέρω με ταξί, μου έδινε πάντα την αίσθηση πως είχα ένα «εργαλείο» δουλειάς, ένα ποδήλατο που θα μπορούσα να ζήσω μαζί του και να αποτελέσει τον εναλλακτικό σύντροφο των μετακινήσεών μου στην πόλη.
Τα περιφερειακά
Εδώ δεν έχει πολλά να πει κάποιος, πέρα από το ότι δουλεύουν. Η μετάδοση είναι ένα 8άρι της Sram που δουλεύει ικανοποιητικά και σε εντυπωσιάζει με τη διαφορά στις σχέσεις που δίνει αυτή η έξτρα ταχύτητα. Γενικά είναι απροβλημάτιστο ακόμη κι όταν ανεβάζεις ή κατεβάζεις τρεις-τρεις τις σχέσεις, κάτι που γίνεται συχνά εξαιτίας της κοντής τους κλιμάκωσης, κλιμάκωση που αποτελεί πλεονέκτημα για ένα ποδήλατο πόλης.
Τα φρένα είναι ικανοποιητικά για την τιμή του ποδηλάτου και το ίδιο και οι τροχοί και τα ελαστικά, τα οποία δίνουν καλή αίσθηση τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο. Σε μία από τις μετακινήσεις ψιχάλιζε για αρκετή ώρα και σε καμία στιγμή δεν ένιωσα ανασφάλεια ακόμη κι όταν οδηγούσα σε ένα φαρδύ πεζοδρόμιο.
Από την άλλη, σε ένα ποδήλατο τόσο βολικό και χρηστικό, σου λείπει η λίγο καλύτερη κύληση τροχών και ελαστικών που όμως δεν μπορείς να περιμένεις σε αυτήν την κατηγορία τιμής. Ας μην είμαστε παράλογοι…
Η σέλα είναι άνετη και θα την άλλαζα μόνο για λόγους στιλ – μια Brooks ας πούμε θα έδειχνε όμορφα στο Τern. Διαφορετικά, σε επίπεδο άνεσης, είναι απολύτως ικανοποιητική. Τα φτερά του ποδηλάτου της δοκιμής (και όλων των Tern που διαθέτουν φτερά) ήταν της SKS και έδεναν αισθητικά με το σύνολο. Το πλαϊνό σταντ επίσης σταθερό και ικανοποιητικό για το βάρος και τον όγκο του ποδηλάτου, θα σας επιτρέψει να το στηρίξετε με ασφάλεια όταν αυτό χρειαστεί.
Καλωσήρθες Tern!
Επιστρέφοντας από ένα ραντεβού στο κέντρο της πόλης, σκεφτόμουν σχεδόν… ενοχλημένος – και πάντα πάνω στο ποδήλατο – πως έπρεπε να το δώσω πίσω. Θα με ξεβόλευε. Ήταν ανάγκη;
Και τότε συνειδητοποίησα το μεγάλο πλεονέκτημα του Tern. Είναι βολικό και απροβλημάτιστο. Τα κάνει όλα με ευκολία, χωρίς να υστερεί σε κάτι. Είναι το ποδήλατο που θέλεις να έχεις γιατί το… ξεχνάς! Απλώς το χρησιμοποιείς όλο και περισσότερο.
Ως επί χρόνια ιδιοκτήτης ενός Brompton και ενός οικονομικού Dahon, θεωρώ πως έχω εμπειρία «χρήστη» αναδιπλούμενου. Έχω δει τα πλεονεκτήματα ενός ακριβού, χειροποίητου ποδηλάτου και τη συμπεριφορά ενός οικονομικού, καθημερινού μοντέλου.
Και μια συμβουλή. Αν είστε σε διαδικασία αναδιπλούμενου ποδηλάτου, αυξήστε λίγο τον προϋπολογισμό σας και μη συμβιβαστείτε με κάτι λιγότερο από τα 450 ευρώ. Το ξέρω πως τα χρήματα είναι για όλους μας ένα πρόβλημα αλλά γι’ αυτό το λέω. Τα λεφτά του θα τα βγάλετε με το παραπάνω από τα σημαντικά περισσότερα χιλιόμετρα που θα κάνετε – σε κοντινές ή μακρινές αποστάσεις.

Θα το πάρω
+ Αν θέλω ένα απροβλημάτιστο folding
+ Αν μ’ αρέσει η ποιότητα
+ Αν πρόκειται να χρησιμοποιώ συχνά το αναδιπλούμενό μου.

Δε θα το πάρω
– Αν δεν χρειάζομαι αναδιπλούμενο…
(αν και όλοι χρειάζονται ένα)

Χαρακτηριστικά
Βάρος: 11,7 kg
Ταχύτητες: 8 Sram Neos 1.0
Πλαίσιο: Alu 6061
Λαιμός: Physis QR
Έξτρα: Φτερά

Πρακτικά
Τιμή: 519 €
Αντιπροσωπος:
Sigma Imports. Τηλ.: 210 2838003

Συμπέρασμα
Το Tern μου άρεσε. Είναι ένα συνολικά καλό ποδήλατο που δε ζητάει υπερβολικά χρήματα για την απόκτησή του και ταυτόχρονα προσφέρει το ζητούμενο: ευχάριστη, ασφαλή, απροβλημάτιστη μετακίνηση. Αν έχει μειονεκτήματα; Για τα χρήματά του όχι. Σε απόλυτες τιμές φυσικά – ποιός δεν έχει; – θα ήθελα καλύτερες μανέτες και φρένα, καλύτερη κύλιση και χαμηλότερο βάρος. Όπως θα ήθελα και εσωτερική πισίνα στο σπίτι μου – για προπόνηση εννοείται – αλλά με τα χρήματα που δίνω δεν μπορώ να την έχω… Ένα συνολικά καλό ποδήλατο που μας εντυπωσίασε με τη… διακριτικότητά του. Δε φωνάζει «πόσο καλό είναι», δε διεκδικεί τη θέση του καλύτερου, ελαφρύτερου, πιο εύχρηστου, αλλά με τον τρόπο του, με την ουσία του, κέρδισε μια θέση ως ένα από τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα αναδιπλούμενα που έχουμε δοκιμάσει. Και είναι και όμορφο.

Δείτε επίσης

Ποδήλατο Trekking

MARIN San Rafael DS2: Διπλή προσωπικότητα, διπλή διασκέδαση!

Marin San Rafael DS2: Made for Fun! Το MARIN San Rafael DS2 έχει σχεδιαστεί για δραστήριους ...

WingLights 360 Fixed

WingLights 360 Fixed: Βγάλε φλας!

Φλας για ποδήλατο από την CYCL Τα WingLights 360 Fixed σας προσφέρουν τη δυνατότητα να ...

Yedoo πατίνια

Yedoo Trexx: Τρέξε να το χαρείς!

Ένα εναλλακτικό, μοναδικό πατίνι από την Τσεχία και την Yedoo Η Yedoo είναι μια τσέχικη ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest