Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Specialized Allez triple. Πολυμορφική εισαγωγή στην ποδηλασία δρόμου

Specialized Allez triple. Πολυμορφική εισαγωγή στην ποδηλασία δρόμου

Συνηθισμένη απορία ανθρώπων που σκέφτονται να ασχοληθούν με την ποδηλασία δρόμου αποτελεί το πόσα χρήματα θα τους κοστίσει προκειμένου να αγοράσουν ένα αξιόπιστο ποδήλατο, καθώς επίσης και όλο τον περιφερειακό εξοπλισμό (κράνος, ρουχισμό, παπούτσια κλπ). Το ποσό των 1.000 περίπου ευρώ κατά τη γνώμη μας αποτελεί το εισιτήριο για την είσοδο στο γεμάτο συγκινήσεις κόσμο της ποδηλασίας δρόμου.

Μία από τις επιλογές στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής, που πραγματικά μας εντυπωσίασε, αποτελεί το Specialized Allez Triple. Allez είναι το όνομα της πιο παλιάς σειράς ποδηλάτων δρόμου της Αμερικάνικης αυτής εταιρείας. Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί την οικονομική επιλογή της σειράς. Αξίζει να σημειωθεί, ότι χρόνο με το χρόνο βλέπουμε μία συνεχή βελτίωση της ποιότητας στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής και χαιρόμαστε ιδιαίτερα να διαπιστώνουμε, ότι οι τεχνολογικές καινοτομίες πολύ ακριβότερων μοντέλων βρίσκουν σύντομα το δρόμο τους προς τα οικονομικότερα ποδήλατα. Carbon πιρούνι σε ποδήλατο κάτω των 1.000 ευρώ δεν το φανταζόμασταν καν 4 χρόνια πριν.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

 | mbike.gr | mbike.gr

Έχοντας απέναντί μας το Allez, μπορούμε κατ’ αρχήν να πούμε ότι η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακή. Βαμμένο με το κλασικό αγωνιστικό κόκκινο χρώμα της Specialized, με τα άσπρα γράμματα και τις μαύρες λεπτομέρειες, κατάφερε προς στιγμή να μας ξεγελάσει και να μας κάνει να το μπερδέψουμε με τα μεγάλα του αδέλφια, τα Tarmac και Roubaix. Και αργήσαμε πολύ να ξεκινήσουμε για την πρώτη μας βόλτα, καθώς μας άρεσε τόσο να παρατηρούμε την απλότητα των γραμμών και την εμφανισιακή του ομοιογένεια, η οποία δίνει την αίσθηση ότι κάθε εξάρτημα αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου.

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΠΙΡΟΥΝΙ
Το πλαίσιο είναι χειροποίητο, κατασκευασμένο στην Taiwan από αλουμίνιο A1 Premium, με σωλήνες συνεχώς μεταβαλλόμενου σχήματος και διατομής. Τα σχήμα τους είναι τέτοιο, ώστε θεωρητικά να επιτρέπει τη μέγιστη ακαμψία στον οριζόντιο άξονα, σε συνδυασμό με την απορροφητικότητα των μεσαίας και χαμηλής συχνότητας κραδασμών στον κάθετο άξονα, γεγονός που είδαμε να λειτουργεί άψογα και στην πράξη.
Οι κολλήσεις τους είναι ελαφρώς τριμένες και γενικά προσεγμένες. Η ποιότητα της βαφής είναι αρκετά καλή, παρατηρήσαμε μάλιστα ότι δύσκολα ξεφλουδίζει στα drop outs ύστερα από συνεχή «βάλε-βγάλε» των τροχών. Πολύ καλής ποιότητας σκληρό βερνίκι δίνει την απαραίτητη γυαλάδα και προστασία, καλύπτοντας ταυτόχρονα τα προσεγμένα αυτοκόλλητα. Η γεωμετρία είναι compact, δηλαδή με επικλινή τον οριζόντιο σωλήνα, χαρακτηριστικό που χαρίζει ακαμψία και στιβαρότητα.
Τα chain stays είναι καμπύλου σχήματος και προσεκτικά σχεδιασμένα, ώστε σε καμία περίπτωση να μην έρχεται σε επαφή η φτέρνα του παπουτσιού μας με αυτά. Καμπύλα είναι και τα seat stays και σ’αυτά βρίσκεται κρυμμένη η πολυμορφικότητα του Allez, καθώς υπάρχουν υποδοχές –«μάτια» για προσαρμογή σχάρας, λεπτομέρεια τόσο χρήσιμη, αφού μας δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε το ποδήλατο για ελαφρύ τουρισμό και, γιατί όχι, ακόμη και για τις καθημερινές μας μετακινήσεις.
Το «νύχι» στήριξης του πίσω εκτροχιαστή είναι εναλλάξιμο.
Ερχόμαστε τώρα στο πιρούνι του ποδηλάτου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και ενώ στο περσινό μοντέλο είχαμε ατσάλινο steerer tube, φέτος βλέπουμε αναβάθμιση σε αλουμινένιο. Διαπιστώνουμε επίσης, ότι και τα ποτήρια είναι πολύ καλής ποιότητας, της εταιρείας Cane Creek, με εξαιρετική στεγανοποίηση τόσο στο επάνω όσο και στο κάτω μέρος τους, καθώς η κεφαλή του πιρουνιού μοιάζει σαν συνέχεια του head tube, αφήνοντας πολύ μικρό κενό.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Οι τροχοί του ποδηλάτου αποτελούνται από στεφάνια μεσαίου προφίλ Jalco GX 460, ανοξείδωτες ακτίνες straight pull, straight gauge 2mm και κέντρα Specialized με κλειστά ρουλεμάν. Αξίζει να προσέξουμε τα πολύ όμορφα και λειτουργικά quick-release.
Στη μετάδοση του ποδηλάτου συναντάμε τον τριπλό δισκοβραχίονα της Sugino με δίσκους 52x42x30 δοντιών. Για τις αλλαγές ταχυτήτων υπεύθυνη είναι η σειρά Sora της Shimano όσον αφορά τις λεβιεδομανέτες και τον μπροστινό εκτροχιαστή, ενώ ο πίσω εκτροχιαστής ανήκει στη σειρά Tiagra. Η κασέτα είναι Sram 8 ταχυτήτων 12-26 δοντιών. Οι δαγκάνες των φρένων είναι αλουμινένιες διπλής άρθρωσης.
Και ερχόμαστε στο cockpit, όπου πιάνουμε ένα πολύ καλής ποιότητας αλουμινένιο τιμόνι 31,8mm, το οποίο στηρίζεται σε έναν πολύ όμορφο λαιμό κλίσης 7 μοιρών.
Εντυπωσιακά καλής ποιότητας επίσης είναι και η σέλα, σχεδιασμού body geometry, η οποία αποδείχθηκε πάρα πολύ αναπαυτική και ξεκούραστη, ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Στηρίζεται σε ντίζα σέλας από carbon, κάτι σπάνιο σε ποδήλατο αυτής της κατηγορίας τιμής.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Το Allez δοκιμάστηκε σε διαδρομές που συνολικά κάλυψαν περίπου 300km, μία εκ των οποίων διήρκεσε περίπου 4 ώρες, καλύπτοντας απόσταση 120km. Στις διαδρομές αυτές υπήρξαν αρκετές αναβάσεις και καταβάσεις και η ποιότητα της ασφάλτου κυμαινόταν από πολύ καλή έως απαράδεκτη. To ποδήλατο αποδείχθηκε αρκετά ξεκούραστο στην πολύωρη διαδρομή και αυτό οφείλεται στον καλό σκελετό, ο οποίος είναι άκαμπτος στην πεταλιά μεν, απορροφητικός στους κραδασμούς δε, κάτι που αποδεικνύει για μία ακόμη φορά ότι τα αλουμίνια δεν είναι όλα ίδια. Πιστεύουμε ότι ο συγκεκριμένος σκελετός αξίζει να δεχθεί μελλοντικές αναβαθμίσεις εξαρτημάτων.
Οι τροχοί, αν και πολύ αξιόπιστοι, μας φάνηκαν λίγο σκληροί στις λακκούβες και λίγο βαριοί στις αναβάσεις, συγκρινόμενοι όμως με πολύ ακριβότερους και αυτό πιστεύουμε ότι οφείλεται κυρίως στις μονής διατομής ακτίνες, όπου μία μελλοντική αναβάθμιση σε διπλής διατομής θα βελτίωνε σημαντικά την άνεση. Τα λάστιχα, αν και κρατούσαν πολύ καλά (η Specialized φημίζεται για την πολύ καλή γόμα των ελαστικών της) αποδείχθηκαν βαριά και λίγο κουραστικά στις αναβάσεις. Μία αναβάθμισή τους θα έμπαινε σίγουρα στο πρόγραμμα.
Το ποδήλατο γενικά έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα και μας βοηθάει να στρίψουμε με σιγουριά στις καταβάσεις, κάτι που οφείλεται στην πολύ καλή γεωμετρία και στην επίσης πολύ καλή για την κατηγορία ακαμψία τιμονιού και λαιμού. Η ακαμψία στο συγκεκριμένο σημείο εκτιμήθηκε ιδιαίτερα στα sprint. Στις ευθείες η πορεία διατηρείται εύκολα, αν και θα προτιμούσαμε ένα λίγο μακρύτερο λαιμό που θα μας βοηθούσε περισσότερο στο συγκεκριμένο τομέα.
Στις αναβάσεις ο τριπλός δισκοβραχίονας επιτρέπει υψηλής συχνότητας στροφάρισμα, κάτι που θα γυμνάσει πιο σωστά τα πόδια του πρωτοασχολούμενου με την ποδηλασία δρόμου.
Επίσης μας δίνει μία μεγάλη γκάμα σχέσεων, συνεπώς δε θα μας προβληματίσουν οι ανηφόρες οποιαδήποτε κλίσης αν αποφασίσουμε να εκμεταλλευτούμε τον τουριστικό χαρακτήρα του ποδηλάτου φορτώνοντας τη σχάρα για την οποία μιλήσαμε προηγουμένως.
Τέλος, παρατηρούμε ότι αν και τα εξαρτήματα της Shimano λειτούργησαν άψογα (ακόμη και οι οικονομικότερες σειρές της Shimano εντυπωσιάζουν με τη λειτουργία τους), θα προτιμούσαμε μία ολόκληρη σειρά Shimano στο ποδήλατο και όχι τη μίξη εξαρτημάτων από δύο σειρές, μαζί με άλλα, διαφορετικών κατασκευαστών.
Α, ναι! Και η ταινία του τιμονιού! Είναι με gel κι έχει φοβερή αίσθηση! Και μη σας πειράζει που είναι άσπρη… πλένεται και καθαρίζει εύκολα. Και επειδή ο καθαρός ο ποδηλάτης από την ταινία φαίνεται, να μια ευκαιρία για να καθαρίζουμε το ποδήλατό μας πιο συχνά!

Συμπέρασμα
Το Allez Triple μας αρέσει. Είναι όμορφο, αξιόπιστο, λειτουργικό. Είναι μία τίμια πρόταση για τα χρήματα που μας ζητάει και απευθύνεται σε μία μεγάλη γκάμα ποδηλατών. Αν αργότερα αποφασίσουμε να αγοράσουμε κάτι ακριβότερο, θα το κρατήσουμε. Θα του βάλουμε μία ωραία σχάρα, ίσιο τιμόνι με τα ανάλογα χειριστήρια και θα το χρησιμοποιήσουμε για τις καθημερινές μας μετακινήσεις και για τις διακοπές μας. Μέχρι τότε όμως θα μας συνοδεύει στα πρώτα brevets και στους πρώτους μας αγώνες.
Αν είσαι ο ποδηλάτης που καθημερινά μάχεται ενάντια στα δευτερόλεπτα, τότε πρέπει να κοιτάξεις κάτι άλλο. Αν όμως είσαι αυτός που ξεκινάει την αγωνιστική ποδηλασία δρόμου, αν είσαι αυτός που θέλει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση και να βρίσκεται στην (πρώην) καταπράσινη Πάρνηθα σε λιγότερο από μία ώρα από το κέντρο της Αθήνας, τέλος αν είσαι αυτός που θα αναζητήσει την περιπέτεια κάνοντας ποδηλατοτουρισμό χωρίς να δώσει μία περιουσία, τότε το Specialized Allez είναι φτιαγμένο για εσένα!

Xαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Specialized A1 Premium Aluminium
Πηρούνι: Carbon Fiber legs, aluminium steerer
Λαιμός: Specialized Sport, 3D forged alloy 31,8mm, 7 degrees
Τιμόνι: Specialized Comp, 6061 alloy, short-reach drop 31,8mm
Φρένα: Dual pivot, cartridge pads
Λεβιεδομανέτες: Shimano Sora
Μπροστινό ντεραγιέ: Shimano Sora
Οπίσθιο ντεραγιέ: Shimano Tiagra
Κασέττα/Ελεύθερο: SRAM PG-50
Αλυσίδα: Shimano HG50
Δισκοβραχίονας: Sugino Comp 52x42x30t
Μεσαία τριβή: Square taper
Στεφάνια: Jalco GX460 alloy triple wall
Ακτίνες: Stainless 14g straight-pull
Κέντρα: Specialized forged alloy 24, 28H
Λάστιχα: Specialized Mondo 200x23c wire bead 60TPI
Nτίζα σέλλας: Specialized carbon fiber 27,2mm
Μεγέθη: 49, 52, 54, 56, 58, 61

Πρακτικά
Τιμή: 779 ευρώ

Αντιπρόσωπος: Kassimatis Cycling
Τηλ.:
 210 4122596

κείμενο ανδρέας Μαντόπουλος


Δείτε επίσης

LOOK 785 HUEZ DISC MBIKE

LOOK 785 Huez Disc: ανηφορίστικο και δισκοφρενάτο!

Το κατακόκκινο LOOK 785 Huez Disc! Δοκιμάζουμε το δισκοφρενάτο LOOK 785 Huez Disc. Ένα μοντέρνο ...

BMC ROADMACHINE 01

BMC Roadmachine 01 ONE: υπόδειγμα άνεσης και απόδοσης!

Δοκιμάζουμε το BMC Roadmachine 01 του 2020! Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ιταλία για να δοκιμάσουμε στους ...

sunn special s3

SUNN Special S3: τόσο μοντέρνο!

Δοκιμάζουμε το SUNN Special S3! Ανάμεσα σε τόσες ποδηλατικές μάρκες και σε ακόμα περισσότερα μοντέλα, ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest