Home | MBIKE BLOGS | Τι ποδήλατο βουνού να πάρω;

Τι ποδήλατο βουνού να πάρω;

Είναι ίσως η πιο σημαντική ερώτηση που πρέπει να κάνει κάποιος στον εαυτό του, όταν έρχεται η ώρα να επενδύσει τα χρήματά του στην αγορά ενός νέου ποδηλάτου βουνού.

φωτογραφία: SCOTT/Mattias Fredriksson

Είναι, επίσης, το ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσει κάθε σωστός πωλητής στον πελάτη που τον επιλέγει για να τον εξυπηρετήσει.

Η βιομηχανία ποδηλάτου τα τελευταία χρόνια έχει γεφυρώσει κάθε χάσμα που μπορεί να υπήρχε ανάμεσα σε κατηγορίες ποδηλάτων βουνού, μεγέθη τροχών και διαδρομών ανάρτησης.

Πιο συγκεκριμένα, τα hardtail είνα μια πιο οικονομική κατηγορία τύπου «το πρώτο μου ποδήλατο» και στα πιο εξειδικευμένα αγωνιστικά XC και Plus μοντέλα.

Tα hardtail είναι πραγματικά η σωστή βάση εκμάθησης κάθε αναβάτη.

Ένα dirt θα βοηθήσει έναν μελλοντικό αναβάτη downhill στα άλματα και στα «bunnyhop» πάνω από ρίζες και βράχια και ένα ψηλότερο κλασικό hardtail ΜΤΒ θα βοηθήσει έναν μελλοντικό αναβάτη XC να περνάει σωστά τις πεταλιές στο χώμα και να χρησιμοποιεί αγκώνες και γόνατα για να απορροφήσει σωστά τους κραδασμούς.

Αμέσως μετά, περνάμε στα full suspension που είναι η κατηγορία «βασιλιάς» για κάθε σοβαρό αναβάτη. Σαν mountain biker – για πάνω από δέκα χρόνια – δεν θα άλλαζα το ποδήλατο διπλής ανάρτησης για τίποτα στον κόσμο! Για κάθε τύπο αναβάτη υπάρχει ένα full suspension με το σωστό μέγεθος διαδρομής και διάσταση τροχού, με σωστή αίσθηση στο μοχλικό και ιδανικό βάρος για να σκαρφαλώσει παντού. Eφ’ όσον κάποιος έχει εμπειρία και έχει επιλέξει να εξερευνήσει το βουνό και να κινηθεί σε φυσικές διαδρομές νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να επιλέξει κάτι λιγότερο από ένα full suspension με τουλάχιστον 130 mm διαδρομής και πτυσσόμενο παλουκόσελο.

ΝΑΙ, το πτυσσόμενο παλουκόσελο είναι το ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ κομμάτι του εξοπλισμού μου που δε θα αποχωριζόμουν με τίποτα!

Δεν υπάρχει λόγος να κατέβει κάποιος ένα μονοπάτι με τη σέλα στο Θεό ή να σταματάει κάθε λίγο για να ανεβοκατεβάσει τη σέλα στη σωστή θέση όταν υπάρχει αυτό το υπέροχο αξεσουάρ που ονομάζεται dropper post. Το μόνο που οφείλει να κάνει ο αναβάτης είναι να επιλέξει σωστά και να μη φοβηθεί να επενδύσει στο ποδήλατο που θα καλύψει τις οδηγικές του ανάγκες. Να τονίσουμε, ότι το σωστά επιλεγμένο ποδήλατο θα βοηθήσει τον οδηγό να αναπτύξει παραπάνω ικανότητες, να γίνει καλύτερος και να βιώσει νέου τύπου εμπειρίες και συγκινήσεις στο βουνό! Καλώς ή κακώς το σωστό ποδήλατο έχει τίμημα το κόστος απόκτησης. Ένα κόστος που σε αντάλλαγμα μας δίνει τεχνολογίες και χαρακτηριστικά πολύτιμα εκεί έξω, στα βουνά, τα μονοπάτια και τις κορυφές που θα μας φτάσει ένα ΜΤΒ.

Ένας φίλος μού έκανε πάντα μια ερώτηση που με έβγαζε με μαγικό τρόπο πάντα από τις σκέψεις μιας τέτοιου τύπου επένδυσης.

«Χίλια χρόνια θα ζήσεις;» «Και πες ότι ζεις και χίλια χρόνια, να μην έχεις πάρει (πχ.) CARBON κράνος μια φορά να δεις πως είναι;»!

Δείτε επίσης

Vintage Bikes by Mario Volante στο Athens Bike Festival powered by ΔΕΗ

Αγαπημένα, παλιά ποδήλατα Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις την ιστορία του ποδηλάτου; Μα ...

O Tadej Pogacar νικητής της 103ης Volta a Catalunya

H 103η διοργάνωση της Volta Ciclista a Catalunya θα μείνει στην ιστορία ως η διοργάνωση ...

Chainless Pedaling System

Mετάδοση χωρίς αλυσίδα: η επόμενη μεγάλη αλλαγή στην αστική ποδηλασία!

Chainless Pedaling System Με αφορμή το γεγονός πως φέτος, το γαλλικό σύστημα PERS Chainless Pedaling ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest