Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | E-BIKES | Ποδηλατώντας 1600 χλμ. με το απολαυστικό Ideal Ergomax Pedelec
IDEAL ERGOMAX

Ποδηλατώντας 1600 χλμ. με το απολαυστικό Ideal Ergomax Pedelec

Pedelec από σπίτι…

Το Ideal Ergomax μπορούμε να τo χαρακτηρίσουμε ως ένα απ’ τα πιο αγαπημένα ποδήλατα που δοκιμάσαμε στο MBike το 2018 καθώς το απολαύσαμε οδηγικά όσο κανένα άλλο.

Φωτό: Πέτρος Γκότσης

Τα pedelecs είναι αυτή τη στιγμή η τάση στην αγορά ποδηλάτου. Είναι η κατηγορία που ουσιαστικά «στηρίζει» διεθνώς την ποδηλατική βιομηχανία, καθώς οι πωλήσεις τους έχουν ξεπεράσει κάθε πρόβλεψη. Τα ποδήλατα αυτά εξελίσσονται συνεχώς, τα συστήματα υποβοήθησης βελτιώνονται, το ίδιο και η απόδοση των μπαταριών τους.

Μπορεί να έχουν προκαλέσει ακόμα και κάποιες μικρές (ευτυχώς) διαμάχες – του τύπου: αυτά δεν είναι ποδήλατα… – αλλά αυτές προέρχονται κυρίως από εκείνους που από τη μια δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ ένα ποιοτικό pedelec και από την άλλη που δεν φαντάζονται πως οι ανάγκες των υπολοίπων μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές…

Η αλήθεια είναι πως τα pedelecs έχουν προσφέρει σημαντικά στην αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου και έχουν επιτρέψει σε ένα κοινό που ως τώρα είτε δεν είχε τη φυσική κατάσταση για να κάνει πολλά και ανηφορικά χιλιόμετρα ή απλώς ήθελε να ιδρώνει λιγότερο, να βάλει στη ζωή του το ποδήλατο.

Μία πιο προσεχτική ματιά στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη δίνει μια καλύτερη εικόνα της πραγματικότητας: τα bike parks γεμίζουν από ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση τα οποία επιτρέπουν στους αναβάτες τους να… ανεβαίνουν οποιαδήποτε ανηφόρα πριν απολαύσουν την κατάβαση! Άτομα μεγάλης ηλικίας πραγματοποιούν ταξίδια ή μεγάλες διαδρομές με ποδήλατα, κάτι που πριν από τα pedelecs φάνταζε αδύνατο. Όλο και περισσότεροι  αντικαθιστούν το αυτοκίνητό τους με ένα pedelec καθώς έχουν πλέον την ευκαιρία να μετακινηθούν εύκολα και γρήγορα, με όλα τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου.

H ελληνική πραγματικότητα
Στην Ελλάδα μόλις πρόσφατα έχουμε αρχίσει να ανακαλύπτουμε τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής υποβοήθησης στο ποδήλατο παρόλο που μία αμιγώς ελληνική εταιρεία – η Ideal – ήδη, εδώ και περισσότερα από τρία χρόνια, διοχετεύει το 90% σχεδόν της παραγωγής της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Εκτός από την Ideal, αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετά brands που προσφέρουν λύσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, στην ελληνική αγορά, προτείνοντας δύο δρόμους βασικά: τα pedelecs και τα κιτ μετατροπής. Η πρώτη κατηγορία αφορά ποδήλατα που είναι εργοστασιακά φτιαγμένα με ηλεκτρική υποβοήθηση, διαθέτουν κινητήρα στη μεσαία τριβή και είναι σχεδιασμένα για να είναι… pedelecs ενώ τα κιτ μετατροπής ουσιαστικά μετατρέπουν ένα συμβατικό ποδήλατο σε ηλεκτρικό. Η βασική διαφορά μεταξύ τους είναι, πολύ απλά, το κόστος, με τα pedelecs να είναι συνολικά ακριβότερα από ένα κιτ μετατροπής (με δεδομένο πως έχουμε το ποδήλατο).

Ένα pedelec είναι ένα ποδήλατο σχεδιασμένο να… είναι pedelec και το κιτ μετατροπής «μετατρέπει» ένα ποδήλατο σε ηλεκτρικό, άρα, κατ’ αρχάς δεν υπάρχει το κόστος αγοράς ενός νέου ποδηλάτου (και μάλιστα ενός ποδηλάτου σχεδιασμένου να αντέχει στις παραπάνω καταπονήσεις από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση ενός ηλεκτρικού). Φυσικά, το τι θα επιλέξει ο καθένας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που δεν είναι αντικείμενο του συγκεκριμένου άρθρου. 

Εμείς, είχαμε στη διάθεσή μας ένα «γνήσιο» pedelec, σχεδιασμένο γύρω από τον γνωστό πλέον κινητήρα Steps της Shimano και κατασκευασμένο με γνώμονα όλες τις απαιτήσεις ενός ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση.

IDEAL ERGOMAX

Το test

Πήραμε στα χέρια μας (ή μάλλον στα πόδια μας) το Ideal Ergomax για δύο λόγους: πρώτον για να το παρουσιάσουμε (κάτι που έχουμε ήδη κάνει) και δεύτερον για να ζήσουμε μαζί του – όντας φανατικοί των road bikes και ήδη χρησιμοποιώντας (εκτός από το προσωπικό μας road) ένα single speed ως ποδήλατο αστικής μετακίνησης – και να δούμε πώς τελικά θα το κρίναμε σε βάθος χρόνου.

Ποιό ήταν το αποτέλεσμα; Σε χρονικό διάστημα δύο μηνών μπορέσαμε να γράψουμε πάνω στη σέλα του Ideal Ergomax κάτι περισσότερο από 1.600χλμ. καταργώντας πρακτικά οποιοδήποτε άλλο μέσο μετακίνησης. Το χρησιμοποιήσαμε καθημερινά για τις ανάγκες της αστικής μετακίνησης (κέντρο, ψώνια, δουλειά, τράπεζες, καφέ, βόλτα κλπ.) ταξιδέψαμε μαζί του σε νησιά του Αιγαίου και γνωρίσαμε πανέμορφες παραλίες, ανεβοκατεβήκαμε βουνά, εξερευνήσαμε τοπία, απολαύσαμε τη φύση, προπονηθήκαμε, διασκεδάσαμε, το ζήσαμε!

Μέσα σε όλα αυτά απολαύσαμε τη χρηστικότητά του, τη φιλική γεωμετρία, τον on-off προσανατολισμό, την πρακτικότητα, την αξιοπιστία του (μοναδική φθορά τα πίσω τακάκια προς το τέλος της δοκιμής) μα περισσότερο χαρήκαμε την ηλεκτροκίνηση Steps της Shimano. Αθόρυβη, άμεση, πανίσχυρη με εξαιρετική αυτονομία μπαταρίας σε «ψήνει» να γράψεις χιλιόμετρα, να περάσεις ώρες πάνω στη σέλα του Ergomax χωρίς να σκέφτεσαι το πόσο θα κουραστείς κι αν θ’ αντέξεις να επιστρέψεις, σε κάνει να θες να πάρεις τα βουνά, να βλέπεις ανηφόρα και να χαμογελάς (αν δεν το κάνεις ήδη), να κινείσαι γρήγορα χωρίς καν να ιδρώνεις, σε ενθουσιάζει!

Ο «ανταγωνισμός»…
Την ίδια εποχή που χρησιμοποιούσαμε το Ideal Ergomax κάναμε τακτικές προπονήσεις με ένα Time Scylon Disc, δοκιμάσαμε αρκετά «μη ηλεκτρικά» ποδήλατα όπως το LOOK 785 HUEZ RS, το 3T Strada και το Pinarello Dogma F10 Disk αλλά αυτό δεν άλλαξε καθόλου το ρόλο που είχε το Ergomax στη ζωή μας: το Time είναι ένα κομψοτέχνημα της ποδηλατικής βιομηχανίας, το LOOK ένα «όπλο» για τις ανηφόρες, το 3Τ σε βοηθάει να ξεγελάσεις τον άνεμο, το Pinarello σε κάνει να μην θες να κατέβεις από τη σέλα του όμως το Ideal Ergomax ήταν το «εργαλείο» χάρη στο οποίο καταφέραμε να απεξαρτηθούμε από οποιοδήποτε άλλο όχημα μετακίνησης: βόλτες, διακοπές, αστική μετακίνηση, καφέδες, δουλειά, αναψυχή, τα κάνει όλα με τον καλύτερο τρόπο.

Συμπεράσματα:
Ποια είναι η γνώμη μας ύστερα από 1600 χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του; Μας λείπει.

Μας λείπει πολύ. Και παρόλο που στο μεταξύ έχουμε ήδη δοκιμάσει αρκετά ακόμα pedelecs (τόσο από την Ideal όσο και από άλλες εταιρείες – πολλά από τα οποία μας έχουν σοβαρά εντυπωσιάσει: μερικά από αυτά είναι το Scott Axis eRide EVO, το KTM Macina Scout 271, το Colnago E3.0 και το Haibike SDuro – το Ideal Ergomax συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στην καρδιά μας γιατί, ενώ δεν είναι απαραίτητα καλύτερο από κάποιο από τα παραπάνω μοντέλα στα σημεία, συνολικά και σε σχέση με την τιμή του, αποτελεί μία από τις πιο τίμιες προτάσεις και, σε σχέση με τα όσα έχουμε δοκιμάσει ως τώρα, μάλλον την πιο τίμια!

Αν θα το αγοράζαμε; Με κλειστά μάτια!

Για το full review του Ideal Ergomax πατήστε εδώ

Δείτε επίσης

L’ Etape Greece by Tour de France 2024 presented by SKODA

Ολοκληρώθηκε το 2ο L’ Etape Greece by Tour de France presented by SKODA

Υπέροχη διαδρομή, δυνατές συγκινήσεις αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις στις τρεις διαδρομές της διοργάνωσης L’ Etape Greece ...

Velo-city Ghent

Velo-City Ghent 2024: To μεγαλύτερο συνέδριο για το ποδήλατο, φέτος στη Γάνδη

Ποδηλατική Καινοτομία και Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα Η Γάνδη, μια πόλη γνωστή για την ιστορική γοητεία ...

ποδηλατικός τουρισμός

Ημερίδα για τον Ποδηλατικό Τουρισμό

Athens Bike Festival powered by ΔΕΗ Πρώτη Ημερίδα για τον Ποδηλατικό Τουρισμό : «Το παρόν ...

mbike.gr

Pin It on Pinterest