Home | Αρχική | Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου (bike parking): Πώς, πού και γιατί
bike parking

Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου (bike parking): Πώς, πού και γιατί

Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις: Μα είναι πια τόσο δύσκολο;

Προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου χωρίς υποδομές δεν μπορεί να γίνει και οι θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου αποτελούν μια από τις σημαντικότερες!

 

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα εξαιτίας του οποίου κάποιος δεν χρησιμοποιεί ποδήλατο στην πόλη:

  • Το πρώτο είναι πως ανησυχεί για την ασφάλειά του, επειδή δεν υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.
  • Το δεύτερο πως δεν έχει πού να το αφήσει!

 

Για το πρώτο, μιλώντας ειδικά για την Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις, η απάντηση είναι πως μπορεί κάποιος να μετακινηθεί σε μικρές αποστάσεις με ασφάλεια, χωρίς να κινδυνεύει, απλώς επιλέγοντας δευτερεύοντες δρόμους. Αποφεύγοντας τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, μπορείς να φτάσεις εύκολα και με ασφάλεια στον προορισμό σου και συνήθως πιο γρήγορα.

΄Οσον αφορά στο δεύτερο, δηλαδή τη στάθμευση, είναι απαραίτητο να υπάρξουν θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων! Η τοπική αυτοδιοίκηση και η πολιτεία συνήθως καθυστερούν να ανταποκριθούν στη συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη, μην γνωρίζοντας ακριβώς πώς να χειριστούν το θέμα. Όμως οι λύσεις είναι απλές!

 

Ας δούμε τους 5 βασικούς κανόνες που πρέπει κάποιος να έχει στο μυαλό του επιθυμώντας να δημιουργήσει ένα δίκτυο θέσεων στάθμευσης ποδηλάτου στην πόλη του:

 

 

  1. Επιλογή του σημείου: Όχι, δεν είναι οι στάσεις του μετρό εκεί όπου πρέπει να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου. Μια πρόσφατη του έρευνα του οργανισμού “Πόλεις για Ποδήλατο“, μας επιβεβαίωσε αυτό που ήδη γνωρίζαμε. Οι περισσότεροι χρήστες ποδηλάτου θα ήθελαν να έχουν εύκολη στάθμευση κοντά σε σούπερ μάρκετ και κεντρικά καταστήματα, τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες και καφέ.

Ο χρήστης ποδηλάτου πρέπει να έχει τη δυνατότητα να παρκάρει κοντά στο σημείο του προορισμού του – όπως άλλωστε και ο οδηγός αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας. Άρα χρειάζονται θέσεις στάθμευσης στα παραπάνω σημεία.

Η δημιουργία οργανωμένων θέσεων στάθμευσης στα σημεία αυτά, επιπλέον τακτοποιεί το θέμα της στάθμευσης καθώς ορίζει και οριοθετεί τα σημεία.

 

 

  1. Προστασία από τον καιρό: Κανείς δε θέλει να αφήνει το ποδήλατό του στη βροχή ή στον ήλιο. Και παρόλο που στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιούμε – ακόμα – ποδήλατο με βροχή, καλό θα ήταν οι θέσεις στάθμευσης να τοποθετούνται εκεί όπου υπάρχει μια προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Θεμιτό αλλά, για αρχή, όχι το πιο καθοριστικό!
  2. Σημεία με υψηλή ορατότητα: Η κλοπή ποδηλάτων αποτελεί σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα άρα και οι θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να βρίσκονται σε κεντρικά σημεία από τα οποία περνά συνεχώς κόσμος. Σε μέρη όπου δεν θα μπορεί να “εργαστεί” ανενόχλητος ο υποψήφιος κλέφτης ποδηλάτων. Αυτό, σε συνδυασμό με μια καλή κλειδαριά, θα κάνει την πιθανότητα κλοπής του ποδηλάτου μικρότερη άρα και την αποδοχή των σημείων από τους υποψήφιους χρήστες πιο εύκολη.

  1. Αριθμός: Οι θέσεις στάθμευσης πρέπει να είναι ούτε τόσες πολλες που να μένουν άδειες και να δίνουν την εικόνα της μη χρήσης ούτε τόσο λίγες ώστε να μην είναι αρκετές. Στη χώρα μας, αν ο κάθε σταθμός μπορούσε να εξυπηρετήσει περίπου 8 με 10 ποδήλατα, θα ήταν ικανοποιητικό.

bike parking

  1. Το είδος: Και πάμε ίσως στο πιο κρίσιμο αλλά και πιο απλό κομμάτι του παζλ.

Δεν χρειάζεται κανείς να αναζητά περίπλοκες λύσεις αν δεν ξέρει ακριβώς τι κάνει ή δεν έχει αρκετά χρήματα. Το απλό, παραδοσιακό Π είναι απολύτως ικανοποιητικό καθώς σε αυτό μπορεί κάποιος να δέσει το ποδήλατο σε 2 ή 3 σημεία και κάθε Π εξυπηρετεί 2 ποδήλατα. Δεν πιάνει ιδιαίτερο χώρο και είναι σχετικά οικονομικό και εύκολο να κατασκευαστεί.

Πριν προχωρήσουμε σε ειδικές και περίπλοκες κατασκευές, ας ξεκινήσουμε με ένα ταπεινό αλλά τόσο πρακτικό Π!

Με βάση τα παραπάνω, οι υπηρεσίες των δήμων θα μπορούσαν εύκολα να σχεδιάσουν ένα βασικό πρόγραμμα δημιουργίας θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα προσφέροντας έτσι καταρχάς την εικόνα πως ενδιαφέρονται και αγκαλιάζουν αυτό το τόσο χρήσιμο για τις σύγχρονες πόλεις μέσο μετακίνησης.

Και όπως λέει και ο διάσημος δανός αρχιτέκτονας Jan Gehl για τις ποδηλατικές υποδομές: “Μην ανησυχείτε, φτιάξτε τες και θα γεμίσουν!”

 

SaveSave

Δείτε επίσης

Πώς να απεξαρτηθείτε από τη ζάχαρη

Για πολλούς τα γλυκά και η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων με ζάχαρη είναι μέρος της ρουτίνας τους σε βαθμό εξάρτησης.

Προπόνηση Kresh – Επιστημονικός αθλητισμός

Σκληρή προπόνηση με έξυπνο τρόπο! «Επιστημονικός αθλητισμός» είναι μια έκφραση που την ακούμε συχνά και ...

Christmas Skirt Ride Shopping Therapy…

Το Skirt Ride σας προσκαλεί να ανακαλύψετε τον κόσμο του ποδηλάτου στο κατάστημα Tsirikos Bikes!

Pin It on Pinterest