fbpx
Home | Αρχική | Δοκιμάζουμε τη «12άρα» XTR M9100 της Shimano
XTR M9100

Δοκιμάζουμε τη «12άρα» XTR M9100 της Shimano

XTR M9100: Καταπληκτική!

Η νέα σειρά XTR M9100 της Shimano απέκτησε 12 ταχύτητες, έχασε βάρος, έγινε ακόμα πιο ακριβής και άμεση στη λειτουργία της και πιο ποθητή από ποτέ! 

Φωτό: ΜΒΙΚΕ

Κάθε φορά που η ιαπωνική εταιρεία παρουσιάζει ένα καινούργιο groupset καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις και να δημιουργεί αίσθηση στην παγκόσμια ποδηλατική σκηνή.
Ποσό μάλλον όταν πρόκειται για την παρουσίαση της νέας έκδοσης της κορυφαίας αγωνιστικής σειράς XTR.

Στην ολοκαίνουργια XTR M9100 η Shimano προέβη σε μια σειρά αλλαγών που τη διαφοροποιούν κατά πολύ από την προγενέστερη και στοχεύουν στη δημιουργία του καλύτερου αγωνιστικού groupset για χρήση mtb της αγοράς.

Όλα τα περιφερειακά εξαρτήματα της νέας σειράς έχουν επανασχεδιαστεί με τις σημαντικότερες αλλαγές να εντοπίζονται στη «12άρα» κασέτα, στο οπίσθιο ντεραγιέ και στο μηχανισμό του οπίσθιου κέντρου.

Δοκιμάσαμε την XTR M9100 στην 1×12 έκδοσή της και εντοπίσαμε πως οι συγκεκριμένες αλλαγές γίνονται άμεσα αντιληπτές και σε κερδίζουν από τις πρώτες πεταλιές!

XTR M9100

Οδηγώντας…

Οι μεγαλύτερες και ουσιαστικότερες βελτιώσεις οδηγικά εντοπίζονται στην καταπληκτική λειτουργία του μηχανισμού του οπίσθιου κέντρου και στην ομαλότητα και ευκολία με την οποία γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων ακόμα και σε on power καταστάσεις.

XTR M9100

Με την ονομασία Scylence η ιαπωνική εταιρεία άλλαξε τελείως μονοπάτι και επανασχεδίασε από την αρχή το μηχανισμό εμπλοκής του οπίσθιου κέντρου. Η λειτουργία του μηχανισμού βασίζεται σε δύο δαχτυλίδια τύπου ratchet τα οποία παύουν να εφάπτονται όταν ο αναβάτης δεν κάνει πετάλι με αποτέλεσμα την απεμπλοκή του μηχανισμού, την αθόρυβη λειτουργία και τη δραματική μείωση των τριβών. Κοινώς, το ποδήλατο ρολάρει σαν τρελό στην κατηφόρα και ο μοναδικός ήχος που ακούγεται είναι από τα τακούνια των ελαστικών όταν χαράζουν τα berms…

Εκτός από αθόρυβος, ο μηχανισμός εμπλοκής του οπίσθιου κέντρου είναι αρκετά άμεσος με εξαιρετικά μικρό κενό εμπλοκής που κυμαίνεται σε αμερικάνικα πρότυπα (7,6 μοίρες).

XTR M9100

Καταπληκτική δουλειά και μελέτη από τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας έχει γίνει και στο σχεδιασμό της νέας δωδεκάρας κασέτας η οποία εδράζεται στο ελεύθερο του κέντρου με την τεχνολογία micro spline καθιστώντας εφικτή τη χρήση μικρότερου γραναζιού με 10 δόντια. Ο τρόπος που συνεργάζεται η κασέτα με την αλυσίδα και το σασμάν σε κάθε πάτημα του λεβιέ των ταχυτήτων είναι υποδειγματικός! Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με πρωτόγνωρη ευκολία και ακρίβεια τόσο στα κατεβάσματα όσο και στα ανεβάσματα ανεξάρτητα από το εάν πατάς δυνατά ή πιο χαλαρά πετάλι. 

Αυτό που μένει να αποδειχθεί είναι η ανθεκτικότητα της κασέτας μετά από πολύωρη χρήση καθώς τα τρία μεγάλα γρανάζια (39, 45 και 51t) είναι κατασκευασμένα από υλικό αλουμίνιο για την εξοικονόμηση βάρους. 

XTR M9100

Η απόδοση του δισκοβραχίονα με τον ενιαίο δίσκο τύπου direct mount παραμένει στα πολύ υψηλά επίπεδα ακαμψίας για τα οποία φημίζονται όλοι οι κορυφαίοι δισκοβραχίονες της ιαπωνικής εταιρείας. Ιδιαίτερα εκτιμήσαμε το στενό Q-Factor στα 162 χιλιοστά που ταίριαζε «γάντι» στο οδηγικό μας στιλ. 

XTR M9100

Η απόδοση των δισκοφρένων κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα παρέχοντας άμεση επιβράδυνση και προοδευτικότητα. Θετική αίσθηση μας έκανε η επανασχεδιασμένη μανέτα η οποία διαθέτει αλουμινίου προέκταση για τη σταθερότερη υποστήριξή της με το τιμόνι ώστε να μη φλεξάρει σε πολύ έντονο πάτημα.

XTR M9100

Εκτός αυτού, η μανέτα διακρίνεται και για την εργονομία της καθώς επιτρέπει τη ρύθμιση του λεβιέ των ταχυτήτων προς τέσσερις κατευθύνσεις με μία μόνο βίδα. 

Συμπέρασμα
Με τη νέα XTR M9100 η Shimano δημιούργησε ένα μοντέρνο groupset για αγωνιστική χρήση mtb το οποίο δεν παρουσιάζει το παραμικρό μειονέκτημα και καταφέρνει με την ακριβέστατη, άμεση και αξιόπιστη λειτουργιά του να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία.
 Αντιπρόσωπος: Eurotrade Ltd. τηλ.: 210 6004145

Δείτε επίσης

BIANCHI ARIA E-ROAD

Το νέο Bianchi Aria e-Road

Bianchi Aria e-Road: Δύναμη για όλους! Με το λανσάρισμα του Aria e-Road η Bianchi εμπλουτίζει ...

Διασχίζοντας 17 χώρες με ποδήλατο

Η ελληνική συμμετοχή στο Transcontinental Race Φυσικοθεραπευτής, ετών 32, ποδηλάτης. Επίμονος, δυναμικός, με πείσμα και ...

Γύρος Γαλλίας 2018: O Omar Fraile νικητής του 14ου ετάπ

Χωρίς αλλαγές η γενική κατάταξη Ο ισπανός αναβάτης της Astana Omar Fraile Matarranz πέτυχε σήμερα ...

Pin It on Pinterest