Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Δοκιμάζουμε το «δισκοφρενάτο» FUJI SL 2.1 Disc

Δοκιμάζουμε το «δισκοφρενάτο» FUJI SL 2.1 Disc

Άκαμπτο και αποδοτικό!

Το μοντέλο SL 2.1 Disc αποτελεί μία ολοκληρωμένη και συμφέρουσα πρόταση της FUJI στη μοντέρνα και εξελίξιμη κατηγορία ποδηλάτων δρόμου με δισκόφρενα.

Φωτό: Πέτρος Γκότσης

Είτε μας αρέσουν είτε όχι, τα δισκόφρενα έχουν μπει για τα καλά στην ποδηλασία δρόμου και είναι πλέον θέμα χρόνου να καθιερωθούν και στην αγωνιστική ποδηλασία επιπέδου World Tour.
Τα πλεονεκτήματά τους έναντι των συμβατικών calipers αποτελούν πρόκληση για κάθε αναβάτη που είναι στη διαδικασία αγοράς καινούργιου ποδηλάτου δρόμου.
Η FUJI διαθέτει πλήρη γκάμα ποδηλάτων δρόμου με δισκόφρενα εκ της οποίας το μοντέλο της δοκιμής αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση για αναβάτες που επιθυμούν αγωνιστικό στήσιμο και επιθετική οδηγική συμπεριφορά επιδόσεων.

Πλαίσιο
Βασιζόμενοι στην επιτυχημένη συνταγή του ανηφορίστικου και πανάλαφρου μοντέλου SL, οι μηχανικοί της FUJI αρκέστηκαν στις απαραίτητες τροποποιήσεις για την τοποθέτηση δισκοφρένων στη δημιουργία του μοντέλου SL Disc.
Η ουσιαστικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στην προσθήκη περαστών αξόνων 12 χιλιοστών εμπρός και πίσω – στην περιοχή των dropouts του πιρουνιού και του οπίσθιου ψαλιδιού του πλαισίου – και στο διαφορετικό μήκος των chainstays.

Το μήκος των chainstays του SL Disc είναι αυξημένο κατά 5 χιλιοστά, συγκριτικά με το «απλό» SL, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγαλύτερου μεταξονίου που ενισχύει τη σταθερότητα στην οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου.

Για την κατασκευή του πλαισίου SL 2.1 Disc η FUJI χρησιμοποιεί το μεσαίας κατηγορίας (από πλευράς κόστους, βάρους και ποιότητας) υλικό carbon C10, χωρίς τη χρήση της μεθόδου υψηλής συμπύκνωσης HC – που συναντάμε στα ακριβότερα μοντέλα SL της σειράς 1.

Τα ενωτικά σημεία του πλαισίου (bonding joints) παραμένουν τέσσερα, όπως στα ακριβότερα μοντέλα. Όσες λιγότερες ενώσεις έχει το πλαίσιο τόσο ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο γίνεται καθώς περιττό υλικό αφαιρείται και διατηρούνται ισχυρότερες οι ιδιότητες του carbon, εξαιτίας της συνέχειας.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ανάλογα με το μέγεθος, το πλαίσιο διαθέτει διαφορετικής διαμέτρου σωλήνες, με διαφορετικό lay-up στο carbon, για να διαχειρίζεται καταλληλότερα τις διαφορετικές δυνάμεις που ασκούνται από το σωματότυπο του εκάστοτε αναβάτη.

Tα seat stays και τα chainstays του SL καλουπώνονται σε μόλις δύο κομμάτια – συμπεριλαμβανομένων των dropouts – εξοικονομώντας πολύτιμα γραμμάρια και αυξάνοντας παράλληλα την ακαμψία.

Στο πιρούνι, σχεδίασης tapered, η FUJI εφαρμόζει την πατενταρισμένη τεχνολογία RIB – στο εσωτερικό των καλαμιών – η οποία ενισχύει την ακαμψία, προσδίδοντας ακρίβεια στο χειρισμό του ποδηλάτου.

Οι βάσεις για την υποδοχή των δαγκανών των δισκοφρένων είναι σχεδίασης direct mount, προσθέτοντας στην εξοικονόμηση γραμμαρίων και την αισθητική.

Περιφερειακά
Τα περιφερειακά που ντύνουν το πλαίσιο του Fuji SL 2.1 Disc προέρχονται από τη θυγατρική εταιρεία Oval Concepts. Το κόκπιτ αποτελείται από το αλουμινίου τιμόνι 310 Ergo και τον αλουμινίου λαιμό 313, το παλουκόσελο 905 κατασκευάζεται από μίξη αλουμινίου με carbon και η σέλα 734 διαθέτει cromo rails και ανατομική σχεδίαση.

Για τις αλλαγές των ταχυτήτων και τη μετάδοση φροντίζει το αξιόπιστο groupset Ultegra 6800 της Shimano με μοντέρνο πάτημα 52-36t στο δισκοβραχίονα και 11-28t στην κασέτα (η κασέτα προέρχεται από τη σειρά 105).
Οι τροχοί που συμπληρώνουν το ποδήλατο είναι οι χαμηλού προφίλ alloy clincher Oval Concepts 527 Disc, με 24 ακτίνες μπροστά και 28 πίσω και 25άρια ελαστικά Vittoria Rubino G+.
Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (μέγεθος 56), χωρίς πετάλια και παγουροθήκες ανέρχεται στα 8.160γρ. (ζυγισμένο από εμάς).

Οδηγώντας…
Έχοντας δοκιμάσει πρόσφατα το «απλό» μοντέλο SL – με πολύ θετικές εντυπώσεις – ήμουν αρκετά ανυπόμονος να δοκιμάσω και την έκδοση με τα δισκόφρενα.
Όπως σε όλα τα μοντέλα με δισκόφρενα, έτσι και στο Fuji SL 2.1 Disc η μεγάλη διαφορά, πριν ακόμα το οδηγήσεις, εντοπίζεται στον τομέα του βάρους. Λίγο η προσθήκη των περαστών αξόνων, λίγο η επιπλέον ενίσχυση του πλαισίου στα επίμαχα σημεία, άλλο λίγο το σύστημα των φρένων, όλα μαζί επιβαρύνουν αισθητά το σύνολο, επηρεάζοντας την οδηγική απόδοση, ιδίως στις ανηφόρες.

Όμως το επιπλέον βάρος που προσθέτουν οι άξονες και η ενίσχυση του πλαισίου βελτιώνει την ακαμψία και συνεπώς τη μεταφορά της παραγόμενης δύναμης κατά το πεταλάρισμα, ειδικά σε ορθοπεταλιές και σε σπριντ. Γεγονός που για μένα (στα 76 κιλά), και νομίζω για τους περισσότερους, είναι πιο σημαντικό.

Το FUJI SL 2.1 Disc διατηρεί ζωηρά χαρακτηριστικά στην ανηφόρα και κατορθώνει να «κρύψει» το έξτρα βάρος που προσθέτουν τα δισκόφρενα!

Στις κατηφόρες, η απόδοση του ποδηλάτου είναι αρκετά καλή, με το ελαφρώς αυξημένο μεταξόνιο να προσδίδει επιπλέον σταθερότητα στο ποδήλατο, η οποία θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως από την πλειονότητα των υποψηφίων αγοραστών.
Ακόμα περισσότερο θα εκτιμηθεί η βελτιωμένη αίσθηση και η απόδοση των υδραυλικών δισκοφρένων φρενών της Shimano. Σε σύγκριση με τα κορυφαία calipers Dura Ace R9100 (τα δυνατότερα της αγοράς), η συνολική λειτουργία των δισκοφρένων της Ultegra είναι καλύτερη, ενισχύοντας σημαντικά το αίσθημα ασφάλειας κατά την οδήγηση.
Το μοναδικό μειονέκτημα του ποδηλάτου εντοπίζεται στην απορροφητικότητα. Το ποδήλατο μεταδίδει μία «σκληρή» αίσθηση μεταφέροντας τους κραδασμούς από το οδόστρωμα στο σώμα σου με αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά να σε κουράζει. Ένα επίμεμπτο φαινόμενο που χαρακτηρίζει τα ποδήλατα δρόμου με δισκόφρενα και σίγουρα προβληματίζει…

 

Συμπέρασμα
Το FUJI SL 2.1 Disc αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση με τα άφευκτα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν τα δισκόφρενα. Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, αποτελεί μία από τις ελαφρύτερες και συμφέρουσες επιλογές της κατηγορίας.
Μου αρέσει!
Τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου
Η απόδοση των υδραυλικών δισκοφρένων
Δεν μου αρέσει…
Η μέτρια απορροφητικότητα των κραδασμών 

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: C10 ULTRA HIGH-MODULUS CARBON
Πιρούνι: FC-440 CARBON MONOCOQUE
Δισκοβραχίονας: SHIMANO ULTEGRA 6800 52-36T
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO R685 HYDRAULIC
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA 6800
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA 6800
Αλυσίδα: KMC X11
Κασέτα: SHIMANO 105 11-28t 11 SPEED
Φρένα: SHIMANO R805 HYDRAULIC 160/140MM ROTORS
Τροχοί: OVAL CONCEPTS 527 DISC
Ελαστικά: VITTORIA ZAFFIRO PRO SLICK 700x25C
Παλουκόσελο: OVAL CONCEPTS 905 27.2MM
Σέλα: OVAL CONCEPTS 734 CROMO RAILS
Λαιμός: OVAL CONCEPTS 313 3D-FORGED 6061
Τιμόνι: OVAL CONCEPTS 310 ERGO CARBON
Τιμή: 3.199,00€
Αντιπρόσωπος: Γ. Μάγκλαρης & Σία ΟΕ τηλ.: 2710-234723

Δείτε επίσης

Αρμστρονγ

Επιστροφή Άρμστρονγκ στην ποδηλασία μέσω… Φλάνδρας

Η Ακαδημία του Γύρου της Φλάνδρας προσκαλεί τον Lance Armstrong Σε μια κίνηση που αναμένεται ...

Σνακ

Πώς μπορούν τα σνακ να ταιριάζουν στη δίαιτά σας;

Brooks England

Εδώ και περισσότερα από 150 χρόνια, η Brooks συνεχίζει μια βαθιά παράδοση στην ποιότητα και το στιλ.

Pin It on Pinterest